RPasschier | 23-08-2003 | 21:41 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Wie is RPasschier
Kawasaki GT750
Ik heb afgelopen winter problemen gehad met mijn Kawasaki GT750 met kuip. 45-50km woon-werkverkeer was niet meer normaal af te leggen ivm met bevriezingsverschiijnselen. Na 10 km begon hij te horten en te stoten zo gauw je gas terug neemt. Mijn motorzaak kwam niet verder als "wachten tot het warmer wordt".
Is hier echt niets aan te doen???
Zijn andere motors hier minder gevoelig voor.
Ik wil ak winter gewoon door brommen.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen????

Mvrgr. Rene

  gt750 | 23-08-2003 | 22:16 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki GT750
Hebben ze verder niks gedaan?? afstelling carburateurs bekeken of gemeten?
Hoe loopt de motor nu met warm weer, als je hem net start loopt hij da nnet als van de winter of is het dan allemaal oke? zowel warm als koud.
Ik denk aan de afstelling van de carburateurs want je hebt er alleen last van als je je gas dicht draait. hoe zijn je inlaat rubbers ed. ook belangrijk! Kom anders is langs bij mij in zoetermeer, misschien kan ik het ontdekken?
En anders,...succes.



GT 750 roken met die handel!!

  Superklomp | 23-08-2003 | 22:17 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Superklomp
Monteer eens een lampje, 21 Watt, in je luchfilterhuis. Dat verwarmt de lucht een beetje voor, zodat het probleem eigenlijk weg moet zijn.

Zwaaizwaai!!

Dit bericht is gewijzigd door Superklomp op 23-08-2003 @ 22:19

  risk | 23-08-2003 | 22:20 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
DL650 A
Carburateur verwarming monteren.

Maar ik heb op mijn brommertje eigenlijk nooit problemen met een te kouwe gasfabriek

heeft luchtkoeling toch nog wel een voordeeltje!!

;-)

Het is altijd motor weer!!

Remko

  brilly | 24-08-2003 | 13:21 uur | Reageer op dit bericht
Wie is brilly
Tank ontluchting voldoende, geen water oid in de tankdop wat bevriest??? Kan na een aantal km's problemen geven.
Water in de tank of carbs ??
Een motor met kuip moet voldoende warmte bij het blok, carbs kunnen houden om s'winters door te rijden lijkt me. succes André

  mechanic | 28-08-2003 | 19:54 uur | Reageer op dit bericht
Wie is mechanic
een van de oorzaken zou bevriezing v.d. carb kunnen zijn.

bevriezing van de carb. gebeurt bij koud weer als de luchtvochtigheid hoog is. Doordat de benzine moet verdampen in de lucht, trekt de benzine de warmte weg van de lucht in de venturi van de carb. hierdoor daalt de temperatuur v.d. lucht onder nul, en zal de vocht in de lucht bevriezen.

Een oplossing is evt.:1. inderdaad een gloeilamp in de luchtfilter, hierdoor wordt de lucht voorverwarmt,
2. Als er carb verwarming elementen op kan, deze monteren.
3. Als er carb. verwarming op zit, werkt deze misschien niet. Carb verwarming is te ondekken aan de elektrodraden aan de carburateur, of de koelvloeistof slangen aan de vlotterkamerdeksels.
4. anti vries-dope toevoegen aan de benzine. dit is allen niet makkelijk te verkrijgen, denk ik.




Advertentie

  HeVe | 03-09-2003 | 13:16 uur | Reageer op dit bericht
Wie is HeVe
xj900F
ik heb dit probleem gehad met een xj750 seca en werd veroorzaakt door een combonatie van hoge luchtvochtigheid en een temperatuur net boven het vriespunt. Heb van mijn dealer een flesje dope van het merk Wynns gekregen en werkte perfect. Dit maakt de wanden van de carb. en inlaat zo glad (er hecht een laagje van dit spul aan de wand)dat ijs er niet meer aan hecht. Misschien is dit nog verkrijgbaar bij de grotere motorzaken.

gr. Heve

mvrgr Heiko

  zurgel | 19-09-2003 | 18:20 uur | Reageer op dit bericht
Wie is zurgel
Kawasaki zx6r '98, Honda cb900f bol d'or '79 en Yamaha xv 920 '82
Dit verschijnsel komt voor bij 4 graden celcius en (wat al eerder is gezegd) hoge luchtvochtigheid.

Dat spul van wynns lijkt mij een superoplossing.

Ik had dit vroeger met mijn zundapje (70cc) ook del orto 20mm carburateur.

succes

Niets is zeker, zelfs dat niet.

  pvdste | 22-09-2003 | 21:15 uur | Reageer op dit bericht
Wie is pvdste
xj 600 S
Hetzelfde heb ik met mijn vorige GT 550 meegemaakt. Echter bij de dealer een flesje PRO FST van SYLKOLENE gehaald. 100 CC toevoegen op 1 tank. Hij loopt beter, verbruikt minder en de bevriezingsverschijnselen zijn weg. Het verdient zichzelf terug want bij de bevriezingsverschijnselen loopt het verbruik hoog op.

psxj600s

  ju | 26-07-2010 | 20:40 uur | Reageer op dit bericht
  depressed


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.