Petertje | 28-08-2003 | 22:40 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Wie is Petertje
geen
Hoi allemaal,

Heeft iemand hier ervaring met een bandit1200?
Ik ga zaterdag kijken naar zo'n motor maar ik zou graag de mening weten van anderen. Vooral voor mijn eigen gemoedsrust.
Dus vertel me alles wat je kwijt wilt over deze motor.

Groeten Peter

  JanB | 29-08-2003 | 20:51 uur | Reageer op dit bericht
Wie is JanB
Yamaha Fazer 1000
Ik heb geen Bandit 1200. Maar voor zover ik weet een vrijwel probleemloze motor. Het blok is niet van het nieuwste, maar juist daardoor beproefde techniek, die niet gauw stuk gaat. Er schijnt wel eens een probleem te zijn geweest met sommige oliekoelers van een bepaalde serie, maar da's volgens mij alles. Niet de állerbeste vering en maar beperkt instelbaar, niet de állerbeste remmen (maar goed genoeg)
Een leuk blér-ijzer voor niet te veel geld. Aan de andere kant... voor maar een beetje meer heb je een Fazer 1000.....(geintje)

  quake3 | 29-08-2003 | 22:24 uur | Reageer op dit bericht
Wie is quake3
suzuki bandit 1200
He Hallo,

Ik heb nu sinds een jaar een bandit,(hiervoor had ik een transalp)en hij bevalt me prima!!!!!
m`n bandietje heeft nu 37000km gereden en gaat als een zonnetje
totaal geen problemen en of kwaaltjes
Het is een wereld motor voor niet teveel geld,hij staat elke dag buiten geparkeerd in Amsterdam en weer of geen weer starten en gaan.een heerlijk fietsje voor woonwerk waar ik hem dan ook voor gebruik.de vering is inderdaad niet z`n beste kant maar dat is goed te verhelpen door een specialist.en let er op als je er een op het oog heb dat ie met ongeveer 30000 km wel nieuwe ketting en tandwielen moet hebben plus even de kleppen stellen, dat moet je afdingen bij de dealer!!!!!!!!!!
m.v.g.quak3

  Petertje | 30-08-2003 | 17:15 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Petertje
geen
Hoi Quake,

Ik heb de bandit vandaag gekocht. Ik heb echter een paar vraagjes.
Wat is de beste manier om de achterveer in te stellen? Het gereedschap is namelijk niet aanwezig. Is er een speciale sleutel voor of kan het ook op een andere manier?
Wat is volgens jou de prettigste instelling van de voorvering?
Hoe strak moet de ketting staan? Ik heb het idee dat de mijne nogal los staat.

Misschien wil je mij je emailadres sturen? Ik vind het namelijk erg leuk om met andere mensen over de motor te ouwehoeren.
Mijn adres is : peter_overweel@hotmail.com

Ik hoor het wel,
Groeten Peter

  quake3 | 30-08-2003 | 21:26 uur | Reageer op dit bericht
Wie is quake3
suzuki bandit 1200
he Hallo,
aller eerst gefeliciteerd met je bandit,een goede keus al zeg ik het zelf
Wat de vering betreft,laat je eerst informeren door een vakman voor dat je er zelf aan begint.
Ik persoonlijk heb daar ook niet echt (verstand van)
Ik heb bij toeval in Belgie bij een motor dealer vernomen dat de vering van de Bandits niet het aller best zijn,want de beste man wist me te vertellen dat na plus minus 20.000km de vering z`n beste tijd gehad heeft.
Wat de ketting betreft het volgende,
Ga op je nieuwe aanwinst zitten en voel aan je ketting hoe de spanning is ( ongeveer 2 cm)
dan rol je je motor een meter vooruit en doe je de zelfde truc,vervolgens nog een meter vooruit en je raad het al, voelen hoe de spanning is!
Want als je ketting in een van die sessies een zwaar punt vertoont ( strakker dan die andere keren) is je ketting opgegeven en je tandwielen natuurlijk!!
Dus als je aan het toeren bent en je ketting klappert,dan is het dus of strakker zetten of even kontroleren of je ketting een zwaar punt vertoont ( zie uitleg)
Ik zelf hou van een wat harde vering want dan kan je toch iets beter door de bochten!!
Hoeveel km heeft de Bandit gereden?
Ik zie je op Bikenet
m.v.g. Quake3


  Petertje | 31-08-2003 | 13:40 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Petertje
geen
Mijn bandit heeft 25000 gelopen. Maar de vering lijkt nog prima. Maar ik vergelijk hem dan met mijn vorige motor, een vx800 met spagetti vering.
Maar om op mijn vorige vraag terug te komen:
Is er een speciaal stuk gereedschap om de achterveer in te stellen?
Groeten Peter

Advertentie

  JanB | 31-08-2003 | 17:40 uur | Reageer op dit bericht
Wie is JanB
Yamaha Fazer 1000
Ik neem aan dat er een enkele veer onder zit? Die moet je met een "C-sleutel" (ook wel haaksleutel genoemd) opstellen. Ga ff langs bij je dealer, die heeft er vast wel een liggen. Misschien wel handig om gelijk een "pechsetje" samen te stellen voor onderweg.

  quake3 | 31-08-2003 | 22:12 uur | Reageer op dit bericht
Wie is quake3
suzuki bandit 1200
He hallo,
Wat de vering betreft,volg het advies van JanB op
en ga even naar je dealer en laat je goed inlichten wat betreft je vering,dan komt alles goed.
Heb je de Bandit nou bij een dealer gekocht of bij een particulier?
want bij 25000km is mij vertelt dat de kleppen gesteld moeten worden en dat de ketting ook wel bijna z`n langste tijd heeft gehad.
m.v.g. quake3

  Petertje | 31-08-2003 | 23:23 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Petertje
geen
Ok,
Ik zal even langs de dealer rijden binnenkort.
De motor komt van een particulier. Dat was een handige kerel die al z'n onderhoud zelf deed. Hij kwam erg betrouwbaar over dus ik neem aan dat het wel goed zit.
De ketting is prima. Die kan echt voorlopig nog wel mee. Ook heeft de vorige eigenaar de kleppen en carbs gesteld.

Maar toch nog een vraagje. Er zit een rateltje in het blok. Nou begrijp ik natuurlijk wel dat een 1200cc lucht/olie gekoeld blok altijd wel geluid maakt maar ik vraag me af wat het kan zijn. Ik heb al gehoord dat het de nokkenas spanner kan zijn. Het geluid komt volgens mij van onderin het blok.
Iemand enig idee??

Verder echt een wereld fiets. Wat een kanon zeg.
Oppassen voor grijze kasten langs de weg anders kan je lachen naar de foto.
Groeten Peter

  quake3 | 01-09-2003 | 20:45 uur | Reageer op dit bericht
Wie is quake3
suzuki bandit 1200
He Hallo,

Ik heb geen last van een rateltje in m`n blok,
dus daar kan ik geen verklaring voor geven.
Maar ik zal het van het weekend eens aan een paar kenners vragen,wat dat kan zijn( je hoort het nog)
En inderdaad wat een fiets he!!
Ook ik moest wel even wennen aan m`n Bandit1200.
Wat voor banden heb je er om leggen?
ik heb Michelin pilots.
En die bevallen me wel.
Is het klapperen van je ketting over?
Ik hoor het wel
m.v.g.quake3


  gt750 | 01-09-2003 | 23:28 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki GT750
De ratel in het blok is die bij stationair toerental of constant(hoger toeren)? of juist bij een bepaald toerental bij het optrekken? het zou je spanner van je distibutie ketting kunnen zijn die strakker gezet moet worden , als dit zo is hoor je de ketting ratelen bij stationair toerental.


GT 750 roken met die handel!!

Advertentie

  Petertje | 02-09-2003 | 09:02 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Petertje
geen
Ik heb er bridgetones onder liggen. Naar het type heb ik eerlijk gezegd nog niet gekeken maar het zijn behoorlijk sportieve banden. En omdat er ook tailrisers en stalen remleidingen op zitten is de fiets behoorlijk sportief te bereiden.

De ratel die ik hoor is zowel bij stationair en lage toeren hoorbaar. Volgens mij komt het uit het onderste deel van het blok. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. De vorige eigenaar zegt dat het normale geluiden zijn. Zou best kunnen maar ik wil het graag zeker weten.
De 2 dingen die ik gehoord heb zijn dat het zowel de nokkenas ketting als de distributie ketting kunnen zijn. Maar hoe kom ik hier achter zonder ermee naar de dealer te gaan??

Groeten Peter

  MarcJol | 02-09-2003 | 14:38 uur | Reageer op dit bericht
Wie is MarcJol
Honda VF750S
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop !!
voor wat betreft je vragen over de ratel,
de nokkenasketting is het meest waarschijnlijk.
kijk ook eens op www.suzukibanditclub.nl hier staat heel veel info van mede bandieten in het forum. Veel plezier met je aankoop !!!

Groetjes,

Marc.

  Tim | 07-07-2014 | 20:31 uur | Reageer op dit bericht
  Vervang de veer maar van je nokkenas spanner .
Fluitje van een cent veer kost 4 euro en een koperen ring pakking 3 euro . Draai de zeskant bout los (rustig maar de spanner blijft op spanning) en verwijder deze bout met z`n koperen pakkings ring .
Trek de veer eruit die zal 10 tot 15 mm korter zijn door ouderdom . Zet de nieuwe veer erin , bout met nieuwe koperen pakking erop en druk en draai met de hand deze weer handvast . Met de ringsleutel ff een klein slagje na trekken. NIET TE VAST !! en de ratel bij stationair is weg.

  Tim | 07-07-2014 | 20:36 uur | Reageer op dit bericht
  Vervang de veer maar van je nokkenas spanner .
Fluitje van een cent veer kost 4 euro en een koperen ring pakking 3 euro . Draai de zeskant bout los (rustig maar de spanner blijft op spanning) en verwijder deze bout met z`n koperen pakkings ring .
Trek de veer eruit die zal 10 tot 15 mm korter zijn door ouderdom . Zet de nieuwe veer erin , bout met nieuwe koperen pakking erop en druk en draai met de hand deze weer handvast . Met de ringsleutel ff een klein slagje na trekken. NIET TE VAST !! en de ratel bij stationair is weg. :p :p

  Tim | 07-07-2014 | 20:38 uur | Reageer op dit bericht
  Schokbreker is ook niet het je van het maar een Hayabusa shock 1 st gen past sowiezo . of een vervanger HYpro - hagon of wilberts duur maar je kent je fiets niet meer terug .
Voorvork veren ook slap , vervangen door hyper pro veren .
Sport demper de beste een Bos geeft zeker 15 tot 20 pk meer winst. Meer zou ik niet doen want de koppeling diafragma moet dan vervangen worden door sterkere veren .

Advertentie

  Tim | 07-07-2014 | 20:41 uur | Reageer op dit bericht
  De bandit 1200 is namelijk geknepen op z`n uitlaat.
verders super fiets , kleppen stellen nog met de boutjes . Dus geen nokkenassen verwijderen etc en is goedkoop. Carbs synchroniseren is een eitje .
Minpunt koude start is de motor nogal wat ongemanierd maar dat is normaal . Eenmaal warm loopt tie heel mooi .
Nog een zwak punt bij de collectorbox uitlaat . De uitlaat zelf is van RVS maar de gelastte bus van pisbak ijzer en die rot weg bij de naad. Gevolg lekkage. Op te lossen door een compleet RVS systeem .
Of simpeler en veel goedkoper een grafiet bus 60x55x27 in de collector tikken en dan de linkpijp er weer in draaien met hittebestendige kit . over die bus een stalen ring plaatsen van 60,5 mm en daarover heen een RVS uitlaat klem (stroeve motorsport) van 67 mm zetten . Gas dicht .


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.