![]() |
Petertje | 10-11-2003 | 14:42 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
||||
![]() geen |
Hoi allemaal, Ik heb even een vraag. Ik kan voor weinig geld een open laser demper kopen voor mijn Bandit1200. Maar nu vroeg ik me af of ik dan ook de afstelling van de motor moet laten controleren. Kan iemand mij hier een goed advies over geven? Groeten Peter |
|||||
![]() |
||||||
![]() |
gt750 | 10-11-2003 | 17:59 uur | |
![]() |
||||
Suzuki GT750 |
Door een "open" uitlaat te monteren zal de motor anders gaan lopen, zowel stationair als tijdens het rijden. Er zijn completen sets sproeiers en gasnaalden te koop (dynojet kit) hiermee vang je dit probleem op. Doordat de uitlaat minder tegendruk gaat leveren zal de verbranding anders worden, daardoor grotere sproeiers=hoger benzine verbruik, meer vermogen.=) suzuki GT 750 "J" roken met die handel!!
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
JanB | 13-11-2003 | 17:10 uur | |
![]() |
||||
![]() Yamaha Fazer 1000 |
GT heeft in principe wel gelijk. Sommige fabrikanten claimen dat bij montage van hun pijpen er niet "ge re-jet" hoeft te worden. Ik heb een Akrapovic onder m'n Fazer 1000 en die loopt inderdaad perfect, zonder verdere afstelling (op de Dyno gehad) In theorie wordt je afstelling "armer" door de open pijp. Alweer in theorie kan de afstelling zo arm worden, dat het blok te heet wordt. Vrijwel zeker wordt door de fabrikanten daar wel enige rekening mee gehouden, qua standaard afstelling. Gewoon er onder hangen en kijken of je tevreden bent. Zo niet ff langs de Dyno-boer.... Wat je mogelijk als eerste merkt is een "dip" in de middentoeren, als de motor te arm loopt. Dit bericht is gewijzigd door JanB op 13-11-2003 @ 17:16
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
jurgen | 11-07-2012 | 15:51 uur | |
![]() |
||||
ik heb een bandit 1200 met supertrapp uitlaat. wil gesloten dekseltje eraf halen en "open" rijden... kan dat kwaad???? J
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
crazycasey | 11-07-2012 | 20:52 uur | |
![]() |
||||
![]() bmw,cagiva,yamaha,suzuki |
keesdus
|
|||||
![]() |
||||||
Reageer