boris | 20-03-2004 | 07:39 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Wie is boris
bmw r100t ,xt600
ik heb gehoord van een dealer dat de boxers van nu veel problemen geeft en dus een stuk minder betrouwbaar en duurzaam zijn dan mijn oude r100,kan iemand daar ervaring mee? al vast bedankt!

boris

  Superklomp | 20-03-2004 | 10:23 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Superklomp
Zoals elke motorfiets en elk type motor heeft ook de nieuwe en nieuwste boxer zijn eigenaardigheden. Om te zeggen dat ze minder betrouwbaar zijn is denk ik niet waar. Ik heb een '97-er R, en heb daar een aantal zaken aan aangepast: de axiaalspeling is anders (lees: beter) afgesteld dan de fabriek voorschrijft, het luchtfilter is vevangen door een K&N-filter, andere luchtaanzuigbuizen en bougies (Brisk) en een vol-synthetische 5W/40-olie gebruik ik nu. Daarnaast heb ik zelf, nadat Ter Braake en Duursma het niet is gelukt, de motor zo goed als perfect synchroon gesteld. Dit heeft geresulteerd in een trillingsvrije loop, de motor pakt goed op. Het KFR is zo goed als weg.
Verder moet je natuurlijk de motor normaal onderhouden, als je rijdt eerst het ding warmrijden (maar dat geldt voor elke motor) en zo nu en dan het injectie-systeem reinigen met een speciale benzinetoevoeging. Ik weet niet welke dealer dat tegen je gezegd heeft, maar ik denk dat het tegenovergestelde waar is: de allernieuwste boxers zijn het resultaat van een constante door-ontwikkeling, waarbij de techniek steeds moderner en betrouwbaarder wordt, en je steeds langer met een motorfiets kunt doen. Bij vooral die oude boxers moest je nogal eens reviseren.
Die van mij, het zeg maar laatste type met enkele bougie per cilinder, heeft nu 117.000 km gelopen, en draait nog steeds als een zonnetje. Revisie is nog lang niet aan de orde.
Conclusie: Nee dus, je dealer heeft geen gelijk!

't is geen ach en wee op m'n R1100RT van BMW

  Viking64 | 20-03-2004 | 16:15 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
R1150R R100RS VW-T4 matzwarte opoefiets
Ik weet niet of ik objectief kan oordelen, maar ik heb een R100RS en een R1150R.
Die 1e heeft er 250.000 op zitten en de bak is al 3x gereviseerd en het blok ligt nu helemaal uit elkaar vanwege uitgesleten krukaslagerpassingen.
Die R1150R is van april 2002 en heeft t/m gisteren 55.618 km gereden. Dit nog zonder een enkel probleem.
Hiervoor heb ik nog een R1100R (bj.97) gehad (zelfde blok als Superklomp) en met deze heb ik in minder dan een jaar probleemloos 24.000 km gereden.
Natuurlijk heeft iedere fiets wel de een of andere kinderziekte. Maar ik heb er nog geen last van gehad

VIKINGS have more fun!

  musquito | 31-05-2013 | 21:04 uur | Reageer op dit bericht
  welke olie mag in bmw 100 rs 1982 hen alleen 15-40 nog in voorraad.depressed


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.