dpjotter | 26-10-2004 | 16:03 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Foto4
Yamaha XJ650 Maxim
Beste Biker luitjes,

Mijn kwestie is de volgende, ik rij op een Yamaha XJ750 van 1986 (oudje dus). Als ik b.v. door een file langzaam moet rijden wordt de motor overhit, gaat onregelmatig lopen en zal op den duur af slaan. Bij een laag toerental heeft hij toch al wat kuren om snel op te pakken (van 800 stationair t/m 1500 tpm) is dit ongeveer. Heeft dit met de vacuum carburateurs te maken of moeten er andere bougies in?

Wie kan mij wat hints en tips geven,
Alvast bedankt,


Mvg,
Paulus Potter
p.slingerland@home.nl

  JanB | 27-10-2004 | 00:39 uur | Reageer op dit bericht
Wie is JanB
Yamaha Fazer 1000
Je oververhittingsprobleem kán te maken hebben met een te arm mengsel (die XJ is toch luchtgekoeld?) Dat kan ook het slechte lopen verklaren bij lage toerentallen.

Heb je de bougies al eens bekeken? Zijn ze zwart dan is het mengsel te rijk, koffiebruin (met melk...) is prima en wit/grijs betekent te arm.
Kijk eens naar je brandstof-filter (misschien roest oid er in) en andere onderdelen van de benzinetoevoer. Mogelijk heeft de motor een tijd stil gestaan en zijn er sproeiers verstopt? Vlotterkamers schoon? etc. etc.

Overigens: geen enkele motor loopt lekker bij die lage toerentallen, zelfs als alles perfect afgesteld staat.



  dpjotter | 27-10-2004 | 20:30 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Yamaha XJ650 Maxim
Moi Jan,
In ieder geval bedankt voor je input, meestal zijn ze te zwart, dus een te rijk mengsel begrijp ik. Zal eea. nog eens nakijken.
Mazzel.

Mvg,
Paulus Potter
p.slingerland@home.nl

  JanB | 29-10-2004 | 12:24 uur | Reageer op dit bericht
Wie is JanB
Yamaha Fazer 1000
Maar wanneer bekijk je de bougies dan? Als je net een tijd stationair of op choke gedraaid hebt, zien ze er al weer heel anders uit.
Er is een trucje om die bougies te bekijken: op een lang recht stuk gas geven, gas los en dan meteen de noodknop gebruiken. Remmen en meteen de bougies er uit halen (heet!!!) Dán zie je pas hoe ze er werkelijk aan toe zijn.

Hoe weet je trouwens dat ie oververhit is? Een luchtgekoeld blok kan bij filerijden in hartje zomer best wel eens behoorlijk warm lopen, maar onder normale omstandigheden mag ie niet oververhit raken. Zit er genoeg/goede olie in etc?

  Serge Verwest | 17-05-2020 | 20:36 uur | Reageer op dit bericht
  Het onregelmatig lopen op ralenti is dikwijls te wijten aan een gerokken nokkenasketting. Vervangen en terug afstellen. Kan ook opgelost worden door motor reiner te laten lopen. Doorgaans co vijs 7 halve toeren uit.


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.