![]() |
roelandr | 25-03-2007 | 14:02 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() Aprilia Pegaso 650 |
Nadat de motor een aantal weken had stilgegestaan probeerde ik te starten. Na een tijdje proberen begon er als een dolle benzine uit het luchtfilter te stromen. Het bleek bij het laten ronddraaien van de motor via de olieoverloopslang het luchtfilter in te proesten. Ik heb toen wat rondgekeken op internet en het meest logische leek me een verhaal dat de vlotternaald was blijven hangen dus benzine bij de olie. De carburateur erafgehaald en open en schoongemaakt en weer teruggeplaatst. De olie en het oliefilter vervangen. Het leek meer zwarte benzine wat eruit kwam en ook echt een halve emmer. Alles netjes aangevuld, wil ik starten. Maar nee hoor. Nou blijkt er geen druppel benzine meer in de tank te zitten. Oftewel alles is het carter ingegaan. En dat moet toch wel zo´n 10 a 12 liter zijn geweest. Nu is mijn vraag, klinkt dit vlotternaald verhaal dan wel logisch. Zulke hoeveelheden benzine die doorstromen of is het toch iets anders? Als het namelijk iets anders is gaat deze motorolie ook meteen weer naar de filistijnen. Voordat ik dus nieuwe benzine ingooi zou ik graag willen weten of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. Alvast bedankt. O ja motor is een Aprilia Pegaso 650 ´93 Groet |
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 25-03-2007 | 21:49 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Je hebt nog geluk gehad. Benzine kun je namelijk niet samendrukken. Wat denk je dat er kan gebeuren als die krukas gaat bewegen? Dan kan de hele boel krom slaan (als dat nu al niet is gebeurd...) De hangende vlotternaald kán een oorzaak zijn, al zul je dan de benzine meestal ook langs het blok zien stromen. Dat gaat ook niet zo snel. Ik zou eerder kijken naar de benzinekraan, tien tegen één dat die lekt. Dit bericht is gewijzigd door JanB op 25-03-2007 @ 21:52
|
|
![]() |
||
![]() |
BikeNet-TD | 26-03-2007 | 07:41 uur | |
![]() |
![]() husky SM, martin-fighter,bandit |
Dat is dus inderdaad een vlotternaald geweest,die is blijven hangen. Eventueel je carburateur schoonmaken.Inderdaad de olie verversen(+ filter!),bougie schoonmaken of vervangen en starten. Schrik niet want hij zal wel flink roken in t begin (benzine in de uitlaat)
|
|
![]() |
||
![]() |
VR-er | 26-03-2007 | 08:49 uur | |
![]() |
![]() |
edit Dit bericht is gewijzigd door VR-er op 26-03-2007 @ 8:57
|
|
![]() |
||
![]() |
roelandr | 26-03-2007 | 10:15 uur | |
![]() |
![]() Aprilia Pegaso 650 |
Het punt van de benzinekraan, snap ik het niet helemaal. Wat de motor heeft is twee kraantjes onderaan de tank (gewoon en reserve) die naar het "nortmale" benzinekraantje gaan (res on off). Ik heb het gevoel dat het enige wat deze kraantjes doen is afhankelijk van de stand benzine doorlaten of niet. Ik laat ´m eerlijk gezegd ook altijd gewoon openstaan. Maar om te rijden moet de kraan op open staan en de benzine vrij doorlaten toch? Wat kan er dan lek zijn?
|
|
![]() |
||
![]() |
BikeNet-TD | 27-03-2007 | 12:27 uur | |
![]() |
![]() husky SM, martin-fighter,bandit |
Je pegaso heeft een kraantje wat inderdaad open staat wanneer de motor niet loopt. Als je m wegzet in de garage is het dan niet onverstandig om t kraantje dicht te zetten om zoals nu overlopen van de carb te voorkomen (dit kan alleen als de vlotter blijft hangen, wat dus normaal niet gebeurt). De meeste motoren hebben tegenwoordig een vacuum-kraantje wat dus alleen openstaat als de motor loopt, vandaar dat er gedacht werdt dat je benzinekraan stuk is.
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
JanB | 07-04-2007 | 12:46 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Klopt, ik ging uit van een vacukraan, omdat die teugeswoordigs op bijna elke motor zit. Overigens hebben ook een aantal van die "aan-uit" kranen een vacuumslot, dat voorkomt dat de benzine blijft stromen als de kraan open staat.
|
|
![]() |
||
![]() |
bernard | 13-05-2010 | 17:22 uur | |
![]() |
ik heb vandaag mijn olie ververst [1000rx] en die was zo dun als water,ik dacht,wat stinkt het toch naar benzine,**** was het de olie,nou dan baal je als een stekker.![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
bernard | 19-05-2010 | 18:59 uur | |
![]() |
2 uur de carburateurs schoongemaakt met wattenstaafjes,vlotternaalden sluiten nu helemaal af,benzinekraan gedemonteerd,was helemaal ingevreten en ze hebben het helemaal afgekit,dus maar weer wat verzinnen.![]()
|
||
![]() |
||
Reageer