![]() |
bmwhenkie | 08-06-2008 | 21:25 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
||||
![]() r1100rs |
Beste mensen, Ik rij al jaren BMW zonder ernstige problemen, sinds een jaar rij ik op een r1100s met veel plezier, totdat ik geconfronteerd werdt met een slippende koppeling, eerst dacht ik mij te vergissen maar weet het nu zeker.40.000km staat er nu op de teller, een BMW moet dat toch best kunnen hebbem lijkt mij gezien de ervaring met vorige exemplaren. Wie heeft ervaring met dit probleem, wat kan het zijn? en hoe dit op te lossen? Groet, Henk |
|||||
![]() |
||||||
![]() |
AnneMarie | 09-06-2008 | 09:07 uur | |
![]() |
||||
Een ver****en koppeling??? ![]()
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
AnneMarie | 09-06-2008 | 09:08 uur | |
![]() |
||||
okeeeeee.... badwordsfilter is ingeschakeld... De koppelingsplaat is misschien op? Is mij ook overkome, enige oplossing is dan een nieuwe plaat erin zetten. De kabel is dan goed afgesteld geweest.
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
AnneMarie | 09-06-2008 | 09:13 uur | |
![]() |
||||
Triumph Speed Triple 955i |
Dan og maar es een poging: De koppelingsplaat kan op zijn, komt door een te strak afgestelde koppelingskabel. Olie op de koppelingsplaat, gaat ie ook goed van slippen. Komt door één of andere lekke keerring... Been there done that. Zowel m'n 1100RS als mn 1150R hebben koppelingsproblemen gehad, de 1100 een ver****en plaat door een verkeerd afgestelde koppelingskabel, de 1150 een badend in de olie plaat door een lekke keerring van de prise as... Suc7! -- Bye bye, AnneMarie
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
bmwhenkie | 09-06-2008 | 18:27 uur | |
![]() |
||||
![]() r1100rs |
Ja leuk, ik heb geen kabel maar hydroliek systeem, dus een strakke kabel is het niet. Voor een half jaar terug door de dealer opnieuw van olie voorzien tijdens een beurt. Ik heb het voor het eerst gemerkt met een tocht in Luxemburg bij een snelle aktie bergopwaarts, het komt nu steeds vaker voor, vooraal als je aan het gas schroeft.
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
liefhebber | 14-06-2008 | 17:30 uur | |
![]() |
||||
BMW R1150RT, Triumph Tiger 955 en 900. |
Reken wel op een bedrag van ruim €800............................... was ik ook kwijt voor mijn R1100GS van 1998 met ongeveer 45.000 km. Sterkte. Opa
|
|||||
![]() |
||||||
Advertentie
|
||||||
![]() |
Ruud | 15-06-2008 | 12:31 uur | |
![]() |
||||
800 euri voor een plaat vervangen incl plaat is wel erg aan de prijs.... Dealer doet 't goedkoper!
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
bmwhenkie | 15-06-2008 | 19:15 uur | |
![]() |
||||
![]() r1100rs |
Het is een lekke kering aldus de specialisten. alles moet er achter weg, kardan, versnellingsbak etc. er schijnt een drukstift door de bak te lopen en bij de aansluiting in het karter is er een kering lek. schatting is een dag werk of meer en 600,= materiaal. De dealer doet het voor 1000,= enkele ander boxerspecilisten gevraagd en deze komen allemaal met hezelfde verhaal en rond hetzelfde bedrag uit. Ik zal het nog eens bij Joost proberen.
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
J. Zijlstra | 19-06-2008 | 23:04 uur | |
![]() |
||||
Let op of je vettigheid ziet onder het koppelinghuis dan is zeker weten je krukaskering(en) lek het zijn er 2. Hierdoor komt er olie op de koppelingplaat en gaat dus slippen. De boel moet geheel uit elkaar om de boel te kunnen vervangen. Volgens mij moet er voor waken nooit te veel olie bij te vullen waardoor karterdruk kan ontstaan. Ik heb zelf de klus geklaard en kan je verzekeren dat het veel werk is tevens heb je speciaal gereedschap nodig. succes
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
Blauwwit | 28-06-2008 | 20:50 uur | |
![]() |
||||
Ik heb het met mijn r1100s gehad dat er een lipje van de plaat was gebroken dit ging tussen de voering en de staal plaat zitten met als gevolg dat hij niet goed meer vrij kwam en soms erg slipte De reparatie koste 900 euries Maar je weet pas wat er mis is als je hem los haalt Maar reken maar vast op 1000 E
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
bmwhenkie | 28-06-2008 | 21:07 uur | |
![]() |
||||
![]() r1100rs |
Nou ik heb hem gisteren net terug van de dealer. lekkende kering en problemen met de hulpcylinder. 600, euro materiaal en 650 euro, uurkosten. Het is niet niks, echt alles wordt van je motor geschroefd het enigste wat overblijft is een verassend klein blok met 2 cylinders en een stuur. Maar nu ik terug kwam uit Assen, maakt de koppeling lawaai wanneer hij warm is en in zijn vrij staat. Zo gauw als je de koppleing bediend is het lawaai (rammelen als een Duc.) verdwenen? wat nu weer? Gr. Henk ![]()
|
|||||
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
bmwhenkie | 13-09-2008 | 22:55 uur | |
![]() |
||||
![]() r1100rs |
Geheim verklappen? dat lawaai van de koppeling? Niks hoor ze waren vergeten olie in de versnellingsbak te doen! Ondertussen is de boel aan gort gedraaid. Dealer is nu kosteloos de zaak aan het vervangen. Hij krijgt nog 1 kans en dan gaat de dealer aan de schandpaal.
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
peter | 16-09-2008 | 16:07 uur | |
![]() |
||||
lekker handig welke zaak is dit?
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
peter | 16-09-2008 | 16:11 uur | |
![]() |
||||
Lekker handig. Welke zaak is dat?
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
bmwhenkie | 16-09-2008 | 18:21 uur | |
![]() |
||||
![]() r1100rs |
Ik hou dat even voor me, eerst maar zien of de zaak netjes wordt afgehandeld.
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
vulcanpaul | 27-06-2009 | 00:44 uur | |
![]() |
||||
Ik dacht mijn vulcan 1500 brommer in te gaan ruilen voor een 1100honderdje s beemer , maar nu ga ik twijfelen . Toch maar een cbf 1000 of een strom of vfr800 of 800st ...bweuk..!![]() ![]()
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
Ton Spruit | 04-07-2009 | 17:23 uur | |
![]() |
||||
Wat gaat er dan allemaal nieuw in bij een lekke keerring, behalve een nieuwe keerring en een koppelingplaat. Kost dat tegenwoordig al 600 euro. Ik heb blijkbaar al te lang probleemloos gereden op mijn R100 van 1984.
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
bmwhenkie | 05-07-2009 | 10:50 uur | |
![]() |
||||
Geen idee wat er aan materiaal in gaat, dat heeft te maken met drukpomp o.i.d. dan zou ik even op de rekening moeten kijken.
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
R1100S_MKL | 03-09-2010 | 14:20 uur | |
![]() |
||||
![]() BMW R1100S |
Henk, Volgens de dealer in LIJNDEn Harry Meijer kan het zijn dat de koppeling (Hydraulisch op mijn R1100S na het olie verversen blijft hangen. Als dit klopt dan doet hij dat echter slechts af enb toe en eigenlijk alleen wanneer de motor goed warm is en er in de 3 of 4 vrersnelling flink aan het gas gedraaid wordt. Je ziet dan het toerental ophoog vliegen maar de snelheid blijft nagenoeg gelijk.
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
bmwhenkie | 05-09-2010 | 13:20 uur | |
![]() |
||||
Nou geloof die verhalen van de dealer maar niet, ik ken dit verschijnsel. Gewoon olie op de plaat door lekkende kering, nu nog in 3 of vier en als je het gas er plots opzet, nog even en dan kun je niet fatsoenlijk meer inhalen of gas bijgeven. Het lijkt dan wel een automaat. ![]()
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
R1100S_MKL | 07-09-2010 | 21:25 uur | |
![]() |
||||
![]() BMW R1100S |
Henk had jij ook een vochtige buitenkant van het blok rondom het peilglas?? Krijg steeds meer het engstige vermoeden dan de keering inderdaad lekt. Verklaart in elk geval de "af en toe" verschijnselen. Ook als ij erg warm is (lange rit gedaan op niet de toegestane max snelheid) lijkt hij er ook eerder last van te krijgen. olie is dan dunner en loopt er gemakkelijker door lijkt mij. Ik zal mij gaan voorbereiden om de boel te verwisselen zal wel een winter klusje worden lekker onder het afdak buiten met -15 graden. HEb ik met de K110RS overigens ook zo gedaan weekje op het gemak sleutelen in de avonduren en het is weer klaar en als nieuw.
|
|||||
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
HenkMANX | 01-11-2010 | 11:55 uur | |
![]() |
||||
Advies: Laat je dealer eerst de nieuwe keerring aan je zien en laat hem, waar je bij bent het binnenringveertje iets inkorten. De onderdelen zijn nl. niet meer MADE IN GERMANY !!
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
Michel | 01-11-2010 | 14:55 uur | |
![]() |
||||
Ok bedankt voor de tip. Zal ik zeker doen.![]() ![]() ![]()
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
michel | 22-11-2011 | 13:41 uur | |
![]() |
||||
Hoi lekkende krukaskeerring hebben ze allemaal na ongeveer 40.000 km. kosten reparatie ongeveer 1000 euro. of zelf doen kun je dat bedrag aan onderdeleniutgeven heb je meteen een nieuwe koppeling etc.![]() ![]()
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
bluesbeemer | 26-11-2011 | 12:11 uur | |
![]() |
||||
Als je de koppeling gaat vernieuwen ALTIJD nieuwe keerring erin. Met gevoel gas geven, niet gelijk voluit maar net iets eronder, zodat er minder wrijving optreed en het fietsie toch snel naar de einder stuift.Keerringen zijn nu eenmaal slijtageonderdelen, soms wordt er door een dealer een goedkopere variant met de juiste maatvoering, echter een andere kwaliteit gemonteerd. je zou ook een dubbele "lip" kunnen monteren. Even bij SKF navragen. Misschien is het lager ook ver****en (speling) waardoor er een grotere slijtage aan de keerring optreedt. Als alles eenmaal open ligt, gelijk goed vervangen. En zorg voor het goede oliepeil. Nooit te veel vullen, want dat perst het blok er via de keerringen eruit. Te hoge stand is zeker zo funest als weinig. en geen olie......jonge jonge wat een prutser. Hoe kun je dat vergeten als dealer. Als je een beetje handig bent kun je zelf ook wel die keerring vervangen en die koppeling ook. Koop een boekie met afstelgegevens en gewoon aan beginnen. In die boekjes staat ook wat voor hulpgereedschap je nodig hebt. En op dit forum is gegarandeerd wel iemand die je de vereiste maatvoering kan geven als je het wil namaken.Heb je wat voor de volgende keer. Het is allemaal niet zo moeilijk.
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
R1100S_MKL | 26-03-2012 | 01:08 uur | |
![]() |
||||
![]() BMW R1100S |
Hallo, Jawel het is dan eindelijk gebeurd. Nieuwe Keering in de krukas, in alle uitgaande assen van de versnellingsbak. Nieuwe koppeling, drukgroep de hele bende behalve het vliegwiel, alleen olie vrij gemaakt en opnieuw gemonteerd. Heftige klus. Motor en sub frame laten poedercoaten, bij, Kriek in Alphen, erg mooi gedaan voor een redelijke prijs. Nieuw luchtfilter en frame opnieuw gemonteerd. Vandaag 25 maart klaar vanmiddag om ongeveer om 15:00 uur. Starten prima mar helaas geen enkele vorm van aandrijving op het achterwiel. Vriend gebeld advies beter ontluchten. Een uur ontlucht en door gepompt helaas helemaal geen aandrijving. Eerst maar eten, Sfeer intussen te snijen natuurlijk, tijdens eten brainwave', Service boek erbij. Gedachten gaan naar fout gemonteerde Cardanas? Achterste deel van Cardan verwijderd opnieuw gemonteerd en wat blijkt? Koppeling en aandrijving werken perfect!!! Nooit zo'n heftige aandrijving op deze motor ervaren. Kortom tijdens proefrit om 23.30 uur,alles eindelijk weer in elkaar. Krijg ik bij het optrekken uit stilstand in de eerste linker bocht een enorme gooi een spinnend achterwiel en ik belang bijna na een echte sidewinder in de bosjes! Gelukkig weet ik hem met behulp van de stoeprand in bedwang te krijgen. Na een stukje snel doorschakelen van 1 naar 4 lijkt alles te werken. Morgen naar het werk als eerste echte test. Koppeling werkt in elk geval beter dan ooit te voren. Overigens ook de hulp cilinder en de aandrijf as van de koppeling vernieuwd. Advies van e eerste monteur vanHarry Meijer gehad, Tevens een Tap geleend bij hen M24x 1.25 voor de brug montage. Fantastisch bedrijf. Ze staan je echt met alles wat je vraagt bij. Ook overleg met hun (volgens mij de werkplaats chef) V|incent is fantastisch. Ok ze zijn inderdaad niet de goedkoopste maar behoren echt wel tot de beste dealers van Nederland. Nou dit was het wel weer even van mij. Iedereen die er over denkt deze problemen wel evenzelf op te lossen let op een inbussleutel 12 is wel vereist. Voor iedereen die de gelijke reparatie gaat doen veel succes gewenst. ![]() ![]() ![]()
|
|||||
![]() |
||||||
|
Reageer