![]() |
therat | 04-08-2008 | 07:39 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
||||
![]() |
Ik heb een kawasaki gpz500S 1993 met een kilometerstand van ca 45000. Wanneer zijn die dingen toe aan een cylinder revisie. De motor wordt normaal gebruikt geen extravagante zaken, maar omdat deze dingen normaal al veel toeren maken vroeg ik mij af of iemand ervaringe heeft met gpz 500?? therat |
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Niels | 04-08-2008 | 20:43 uur | |
![]() |
||||
Die blokjes kunnen best wel wat hebben. ik heb er 1 die minimaal 1 keer het klokje rond is en rijdt nogsteeds alles origineel in het blok. krijgt nu pas een grote beurt. 45000 is zeker nog niet veel. kan je nog wel verdubbelen. maar als je het echt zeker wilt weten, moet je meten ![]() compressie onder de 9 bar en je bent toe aan revisie. daarboven nog geen zorgen maken. misschien heb je intresse om het gpz restauratieprojectje te volgen. dat kan op gpz500s.raceeend.net
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
therat | 04-08-2008 | 23:33 uur | |
![]() |
||||
![]() |
Ik zal je restauratie project zeker gaan volgen. Kijk je ook goed naar de tuimelaar en de ophanging van de achterbrug, daarnaast kijk naar je nokkenasketting. Je kan op eenvoudige wijze een "fixed" nokkenaskettingspanner maken of een nieuwe kopen. Deze nieuwe zijn wel opnieuw te spannen de oude niet echt. Maar de auto ketting spanner is wat duurder (ca 65 euro) Als je het probleem krijgt met de toerental meter dat deze een factor 2 meer aanwijst, controleer dan de massa aansluiting van de telleraansluiting. ik had daar problemen me, naast dat vocht op de aansluitingen dit probleem ook veroorzaakt. anders veel succes en heb je vragen schroom niet en stel ze, wellicht ook de kwaks owners site al gevonden ??? TheRat
|
|||||
![]() |
||||||
Reageer