![]() |
Julien | 04-05-2009 | 08:46 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() Kawasaki |
Dit bericht is gewijzigd door Julien op 26-10-2009 @ 14:54 |
|
![]() |
||
![]() |
Jeffrey | 05-05-2009 | 12:14 uur | |
![]() |
Ligt er een beetje aan wat de motor doet..Spontaan uitvallen of maakt hij eerst een bepaald geluid? Is ook handig om even te kijken of je dash verlichting verzwakt..Optie om je stationair iets hoger te zetten?
|
||
![]() |
||
![]() |
Erik | 06-05-2009 | 22:40 uur | |
![]() |
Je moet beginnen met de basis het onderhoud wat voor onderhoud en wanneer heeft hij dat voor het laatst gehad. Daar moet je mee beginnen en dan wat doet de motor precies. stotteren,trekt de motor goed op enz,enz, Dat is zeer belangrijk om de oorzaak te kunnen zoeken.
|
||
![]() |
||
![]() |
Julien | 07-05-2009 | 07:57 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki |
Ik ga vandaag de carburator en de leidingen schoonmaken; misschien helpt dat. Kawasaki vermeldde mij telefonisch dat dat vaak de meest voor de hand liggende oplossing zou kunnen zijn bij zo'n oud beestje.
|
|
![]() |
||
![]() |
winston | 07-05-2009 | 11:54 uur | |
![]() |
Ik zou eerst inderdaad schoonmaken, de kleppen stellen de 'pilotscrews' in de juiste stand zetten en de carburateurs sychroniseren. Of je een open pijp heb maakt ook uit. Indien je me nodig hebt kun je me mailen op bikerwinnie@hotmail.com Succes
|
||
![]() |
||
![]() |
Julien | 07-05-2009 | 12:00 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki |
Thanks Winston! Ik kwam er net achter dat het luchtfilterhuis totaal niet meer aansloot op de carburators; de 4 rubbers zijn keihard en werden met 2 tie-wraps vastgehouden. Wat ik ook deed, hij paste absoluut niet meer en sloot daarom helemaal niet meer af. Hij leunde er letterlijk tegen aan! Ook is het bovenste gedeelte van het filterhuis dichtgekit, dus die moest ik eerst opensnijden om het filter eruit te kunen houden. Ik heb net een andere gevonden via marktplaats. Zodra ik hem heb vervangen laat ik wel weten of het euvel verholpen is.
|
|
![]() |
||
Motorverhuur
|
||
![]() |
Thom | 26-06-2009 | 10:46 uur | |
![]() |
wat je ook kan doen is een flesje forte![]() Zelf ook gedaan bijn miojn zx10 uit '88 en het beesie loopt weer heerlijk. (sleutelen is leuk maar onnodig sleutelen niet) ![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
Julien | 02-07-2009 | 16:40 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki |
Eindelijk, na vele weken wachten voor het onderhoud, het volgende geconstateerd: er zat 1 klep vast, oorzaak onbekend, en 1 naald van de carburator zat ook vast. Hierdoor liep er dus ook benzine in de motor. Al met al een flinke ingreep en 900 euro lichter. Nu loopt hij weer beter dan ooit tevoren. Pijnlijke les hieruit: een 2de hands motor kopen nadat je hem gechecked hebt, of er een expert naar laten kijken. Goede service gehad van Horeon Kawasaki in Zwanenburg, dat mag verteld worden.
|
|
![]() |
||
Reageer