![]() |
thunderbal | 05-10-2010 | 20:11 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() |
Heb een GSF1200 (suzuki bandit 1998, 47.000) en heb sinds kort voornamelijk problemen bij het terugschakelen. Opschakelen gaat goed, al klapt het wel wat te veel naar mijn smaak (beetje suzuki eigenschap, ben ex-kawa rijder). Als ik na plotsklaps remmen 2 of meer versnellingen achter elkaar terug wil schakelen, dan lukt dit niet meer. Lijkt beveiligd of niet goed ontkoppeld te worden, waardoor ik niet meer terug kan naar lagere versnellingen. Indien koppeling tussendoor opkomt/gas gegeven/gereden wordt, gaat het daarna wel vaak weer goed. Het valt zelfs met een 1200 nog niet mee om daarna in zijn 3 weer weg te komen ![]() Koppeling is hydraulisch en ik heb de koppelingsolie na constatering vh probleem al afgetapt, vervangen door nieuw en ontlucht volgens boekje. Oude koppelingsolie was niet geheel transparant meer, niet helemaal schoon. half jaar geleden was het hydraulisch systeem een beetje lek, toen rubber/dichting laten vervangen, daarna lekkage voorbij. de motor koppeling slipt niet bij optrekken en maakt geen overbodige loze toeren. Ik verdenk de koppeling er erg van het probleem te veroorzaken, maar weet dit niet zeker. Zou ook iets met de versnellingsbak kunnen zijn... Kan iemand bevestigen uit ervaring of dit de koppeling is en zo ja, welk deel van de koppeling (platen?) dit veroorzaakt? een schade indicatie zou mooi zijn (uren/materiaal).. met vriendelijke groet, Ferdinand |
|
![]() |
||
![]() |
thunderbal | 13-10-2010 | 09:30 uur | |
![]() |
![]() |
is er echt niemand die iets zinnigs over bovenstaande kan vertellen ![]() Dit bericht is gewijzigd door thunderbal op 13-10-2010 @ 9:32
|
|
![]() |
||
![]() |
dirk | 14-10-2010 | 14:11 uur | |
![]() |
Het kan zijn dat je koppelingsplaten in je koppelingshuis zijn gaan inslijten. Dan ontkoppelt ie niet lekker meer door de braampjes die eraan zitten.Met een vijltje de braampjes weg vijlen en weer in elkaar zetten.Klein klusje.
|
||
![]() |
||
Reageer