![]() |
Yves | 18-05-2002 | 09:05 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() |
Ik heb gisteren na heel lang wachten eindelijk eens een paar proefritten op verschillende motoren gemaakt, en ben er meteen achter gekomen dat ik een choppertype ben. Nu heb ik gisteren op een yamaha virago 1100 gereden, en dat was fantastisch! Ik wilde hem het liefst meteen meenemen, maar ik heb er een handje van weg om overhaaste beslissingen te nemen, dus heb ik besloten nog een weekje te wachten. Ik vroeg me af of mensen die ook deze motor rijden of gereden hebben mij hun ervaringen op deze fiets kunnen vertellen. Ik hoor verhalen over rugklachten als je wat langere tochten maakt, maar wat is lang, werkt zo'n niergordel een beetje, of zijn er andere truukjes om last in je rug tegen te gaan? Ik ben zelf 1.93 m. lang, is de virago als chopper dan een goede keus? Is zo een windscherm onontbeerlijk als je boven de 120 kmph rijdt? Onderhoud? etc.etc. De motor die ik heb zien staan was er eentje uit 1993, goed onderhouden, geen schade, geen windscherm, wel zitje, 25000 km op de teller (of mijl, stom stom weet ik niet meer), voor een bedrag van 4990 euro. Is dit een goede deal? Met vriendelijke groet, Yves |
|
![]() |
||
![]() |
Yves | 18-05-2002 | 09:05 uur | |
![]() |
![]() |
Ik heb gisteren na heel lang wachten eindelijk eens een paar proefritten op verschillende motoren gemaakt, en ben er meteen achter gekomen dat ik een choppertype ben. Nu heb ik gisteren op een yamaha virago 1100 gereden, en dat was fantastisch! Ik wilde hem het liefst meteen meenemen, maar ik heb er een handje van weg om overhaaste beslissingen te nemen, dus heb ik besloten nog een weekje te wachten. Ik vroeg me af of mensen die ook deze motor rijden of gereden hebben mij hun ervaringen op deze fiets kunnen vertellen. Ik hoor verhalen over rugklachten als je wat langere tochten maakt, maar wat is lang, werkt zo'n niergordel een beetje, of zijn er andere truukjes om last in je rug tegen te gaan? Ik ben zelf 1.93 m. lang, is de virago als chopper dan een goede keus? Is zo een windscherm onontbeerlijk als je boven de 120 kmph rijdt? Onderhoud? etc.etc. De motor die ik heb zien staan was er eentje uit 1993, goed onderhouden, geen schade, geen windscherm, wel zitje, 25000 km op de teller (of mijl, stom stom weet ik niet meer), voor een bedrag van 4990 euro. Is dit een goede deal? Met vriendelijke groet, Yves
|
|
![]() |
||
![]() |
Jan&Ans | 18-05-2002 | 10:52 uur | |
![]() |
![]() beiden een Yamaha Virago 920 |
Hoi Yves, Stel dezelfde vraag eens op de site van de VSCN, de Virago Star Club Nederland, daar kun je van verschillende mensen verhalen horen, al zullen de meeste enhousiast zijn omdat je toch naar hun motor vraagt. Kijk op www.viragostarclub.nl Zelf rijden wij beide op een 920, en dat bevalt ons prima. Groetjes Jan & Ans
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 18-05-2002 | 12:45 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Over die rugklachten: dat komt inderdaad vaker voor bij dit soort motoren dan bij de andere types (buikschuivers en toermodellen). Dat heeft te maken met de wat onderuitgezakte houding die je op deze motoren nu eenmaal hebt, waardoor de onderrug wat zwaarder belast wordt. Een niergordel geeft wat extra steun en kan dus (soms) helpen. Ook een wat hardere zadelbekleding kan soms helpen. Verder heeft het er natuurlijk mee te maken of je er gevoelig voor bent of niet. Verder rijd je gewoon wat je lekker vindt, als die Virago "het" voor jou is, gewoon DOEN. (Ik zou er dus niet aan moeten denken...)
|
|
![]() |
||
![]() |
Petertje | 18-05-2002 | 18:22 uur | |
![]() |
![]() geen |
Heb zelf nooit op een virago gereden maar vind het wel een mooie fiets. Ik heb zelf een Suzuki Savage gehad. Eigenlijk zelfde probleem. chopper=rugklachten. Je kunt er wel dingen aan doen. OA niergordel, recht stuurtje of een beter zadel. Wat betreft onderhoud denk ik dat de virago geen dure jongen is in vergelijk met 4 cilinder sportmotoren. Hij heeft natuurlijk een cardan een een rustige manier van rijden. Een windscherm is lekker maar aangezien een chopper niet gemaakt is voor de snelweg kan het ook zonder hoor. Mits je niet tevaak de grote weg op gaat. Wat betreft de deal. Mij lijkt 5000 euro voor een motor van 1993 veel geld. Is het een particulier of een dealer?? Ik zou eerst goed op internet zoeken en prijzen vergelijken. Misschien kan je er wat geld vanaf lullen. Kijk vooral naar de banden hierbij. Groeten Peter
|
|
![]() |
||
![]() |
Yves | 19-05-2002 | 12:39 uur | |
![]() |
![]() |
Bedankt voor jullie reacties. Jan en Ans, ik heb al iets geplaatst bij de viragoclub, hopen dat er op gereageerd wordt. De fiets die ik wil kopen is van een dealer, garantie in orde enz, en na wat verder onderzoek lijkt het me niet overdreven veel wat hij ervoor vraagt. Een ander stuur op zo een virago, dat ziet er toch niet uit? En kan een andere bekleding erg veel uitverschil maken tegen rugklachten? Yves
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
JanArend | 29-01-2003 | 10:38 uur | |
![]() |
![]() Virago 1100 |
Ik denk met z'n allen ...... zijn we benieuwd of je geslaagd ben in de aanschaf. Laat eens van je horen! mvg Eagle http://groups.msn.com/BikerBtch
|
|
![]() |
||
![]() |
Yves | 29-01-2003 | 12:37 uur | |
![]() |
![]() |
Beste Jan, Het is uiteindelijk, mede uit kostenoverwegingen (van de aanschaf althans), iets heel anders geworden: een suzuki 11000 GSX uit '86. Ooit een racer, tegenwoordig een mooie toermotor. Heb er al veel plezier van gehad! Die Virago blijft wel in mijn hoofd zitten, misschien ooit nog eens in de toekomst.... MVG Yves Bonroy. Yves
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 29-01-2003 | 21:12 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Een maat van me is gek van choppers. Hij vindt het einde-motoren qua uiterlijk. Ik heb hem aangeraden om toch eens een proefrit te maken. Toen hij in de showroom er op ging zitten was ie meteen genezen van de behoefte er één te kopen. Maar de liefde voor choppers blijft, dat wel.
|
|
![]() |
||
![]() |
wenry | 25-03-2003 | 17:30 uur | |
![]() |
![]() yamaha virago 1100 |
Hallo Yves; wil eigenlijk graag weten hoe je Suzuki gsx 1100 bevalt, wil er namelijkl ook een kopen en mijn virago 1100 hier op inruilen. hoe is je stuur ervaring met deze machine, en rijdt deze lekker. gewoon dus hoe bevalt hij Groetjes en vol spanning wachtend oop je antwoord henry henrydonkers@chello.nl Henry
|
|
![]() |
||
![]() |
mchot | 21-06-2007 | 23:07 uur | |
![]() |
![]() XV 535 |
Hopelijk heb je hem gekocht want een Virago is een pracht van een machine om mee te rijden. zeer betrouwbaar, gemakkelijk om aan te werken en al wat je maar dromen kan.... Meer info over de virago vind je op www.viragoclub.com Groeten Carl
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
Marlene | 22-06-2007 | 08:37 uur | |
![]() |
Diversion 600 |
De datum bekijkend is hij vast al weer vèrkocht ook, Carl! ![]()
|
|
![]() |
||
![]() |
Ron | 19-07-2011 | 14:03 uur | |
![]() |
Ik les zelf op een Virago 750 en heb dan steeds 2 uren achtereen les. Als gezapige (lees dikke)49-tiger heb ik dan geen noemenswaardig probleem met de rug, maar kan mij voorstellen dat een nierband kan helpen als je écht lange ritten maakt. Je hebt inderdaad de neiging om op een chopper onderuitgezakt te zitten. Verder rijdt deze motor wel zó relaxed, dat ik (in afwachting van het behalen van mijn rijbewijs) al een 1100 versie gekocht heb. Maar....een chopper is wél werken in de bochten, rijdt echt wel anders dan een racer, qua stuurwerk. En ook moet je wél regelmatige poetskriebels hebben. Ze hebben n.l. erg veel chroom. Eén tochtje in de regen kost je al snel 4 dagen poetswerk!
|
||
![]() |
||
Reageer