![]() |
lautie | 22-07-2002 | 17:45 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() kawa er 5 |
Hoi forumleden, Ik ben momenteel bezig met motorrijlessen en wil als ik het roze papiertje gehaald heb een schopper kopen.Omdat ik nogal klein ben moet hij dus niet te zwaar zijn, maar hij moet wel een beetje vooruit komen natuurlijk. Ik heb een mooie kawasaki EN 500 zien staan maar is dat een goede keus. Kan ik beter een Honda Shadow van bv 600 cc kopen. Ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die hier een beetje verstand van hebben en mij kunnen adviseren. Groetjes laura |
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 22-07-2002 | 21:50 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Oei, lastig. Bij een chopper is van belang dat je rustig kunt toeren en weinig hoeft te schakelen. Probleem bij choppers met kleine motorinhoud is dat ze dan wel erg weinig koppel/vermogen leveren. Een 600 of 800 cc is dan wel aan te raden, zelfs als beginnerfiets. Maar dan is het probleem mogelijk dat die te groot voor je worden. De beste oplossing is gewoon langs de motorzaak en eens wat choppers gaan "passen". Bij de motorzaak komen wel vaker kleinere motorrijders langs, denk ik zo....En uiteraard zegt een proefrit meer dan wie dan ook je kan vertellen.....
|
|
![]() |
||
![]() |
scott | 22-07-2002 | 22:23 uur | |
![]() |
![]() Aprilia Pegaso, Honda VFR400R |
'k ben geen voorstander van een chopper, maar als het dan toch zou moeten, dan liever een Honda 600 VLX schadow dan een Kawasaki EN500. De Honda is zuiniger, mooier, loopt mooier. Kwaliteit ligt op een hoger nivo dan de Kawa. Ken een paar mensen die er behoorlijk tevreden over zijn. (koop geen 1 cilinder als een Savage 650 van Suzuki, da's helemaal niks.) M.v.gr, Scott
|
|
![]() |
||
![]() |
lautie | 22-07-2002 | 23:57 uur | |
![]() |
![]() kawa er 5 |
A Ha, dus jullie vinden dat ik voor de honda shadow moet gaan. Ik heb dan ook nog een tweede vraag. In een boekje las ik dat de honda shadow 29 kw leverde met 39 PK en de kawa EN 500 nl. 34 kw met 46 PK. Dan lijkt het of de kawa sneller is of maakt dat niet zo veel verschil??? Ik heb namelijk geen flauw benul of dat veel scheelt. gr Laura laura
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 23-07-2002 | 00:28 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Tikje moeilijk uit te leggen, maar ik probeer het toch maar ff. Er zijn 2 zaken belangrijk bij een motorblok, het maximale vermogen (gemeten in Kw's of ruwweg: hoe hard kan ie) dit is meestal afhankelijk van het toerental (hoe meer toeren, hoe meer vermogen)en het koppel (Nm's ofwel hoeveel "kracht" heeft ie) Het koppel is minder afhankelijk van het toerental. Het koppel en het vermogen worden vaak weergegeven met twee kromme lijn in een grafiek. Voor een chopper is juist belangrijk dat hij veel koppel over het hele toerengebied heeft, zodat ie bij alle toerentallen goed optrekt ("kracht" heeft) en weinig geschakeld hoeft te worden. Het topvermogen is minder belangrijk en komt zelfs bij zware choppers zelden boven de 50/60 Kw uitDe EN500 levert wel wat meer (top)vermogen, maar veel minder koppel, waardoor je veel toeren moet draaien om er wat snelheid uit te halen. De Honda heeft over de hele lijn meer koppel en levert bij lagere toerentallen dus al veel meer kracht. Dat betekent dat je met een lager toerental dezelfde snelheid bereikt als met de EN500 bij meer toeren. Bovendien pikt de motor sneller op en hoef je dus ook minder te schakelen. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
|
|
![]() |
||
![]() |
lautie | 23-07-2002 | 00:47 uur | |
![]() |
![]() kawa er 5 |
Ja, er is me zeker een hoop duidelijk. Bedank voor de duidelijke uitleg. Gr. Laura laura
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
chr1s | 23-07-2002 | 01:25 uur | |
![]() |
![]() Yamie R1 '04 |
Beste Lautie, Na een flink hoeveelheid aan informatie van mijn voorganger kan ik je allleen nog maar zeggen. De Honda Shadow is zeker een prettige motor. Ik denk dat het zeker een goede eerst motor is. Makkelijker te hanteren dan de Kawa EN500. Ik zelf rijdt op een R1, die is nog prettiger te hanteren. Maar daar moet je nog maar ff mee wachten. Doe je voordeel mee met al de reacties en ik wens je veel succes met je motor keuze. Laat eens horen wat het geworden is!! vriendelijke groeten ChR1s
|
|
![]() |
||
![]() |
Petertje | 23-07-2002 | 12:50 uur | |
![]() |
![]() geen |
Kijk ook eens naar de Suzuki Savage. De opmerking die ik hier eerder zag klopt voor geen meter. Het is een prima fietsje met heel aardige prestaties. Belangrijker nog is dat hij betrouwbaar is. Goedkoop in onderhoud, een erg mooi geluidje maakt, en veeeeeel mooier is dan de EN en Shadow bij elkaar. Kijken kan geen kwaad toch?? Suc6 met je keuze. Greetz Peter
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 23-07-2002 | 16:58 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Bij een Savage en andere ééncylinders geldt dat ze vrij veel koppel leveren, maar weinig vermogen. Bovendien trillen ze duidelijk meer dan een tweecylinder en helemaal een 4-cylinder. Toch is die Savage inderdaad een goedkope fiets om te onderhouden en zeker niet slecht. Ga eens proefrijden, dan weet je waar je over praat. Overigens....weet je zeker dat je een chopper wilt? Een naked bike ziet er ook "lekker" uit en rijdt prettiger, vooral in de bochten en op langere afstanden, waar de onderrug bij een chopper nogal eens wil opspelen..... Maar dat is wat je zelf wilt natuurlijk.
|
|
![]() |
||
![]() |
juks | 15-08-2002 | 19:18 uur | |
![]() |
![]() Ducati 996 Biposto |
Vraag maar aan je fysiotherapeut.
|
|
![]() |
||
![]() |
juks | 15-08-2002 | 19:20 uur | |
![]() |
![]() Ducati 996 Biposto |
Nee koop geen Savage, hij wordt niet voor niets Ravage genoemd.
|
|
![]() |
||
Motorverhuur
|
||
![]() |
swam76 | 16-08-2002 | 11:07 uur | |
![]() |
![]() YAMAHA XVS650 Dragstar |
Misschien is een yamaha xvs650 dragstar iets? niet dat ik een of ander verkooppraatje ga houden, maar zelf vind ik dat een heel erg lekkere beginnersfiets. oogt heel zwaar en lomp (en is dat misschien ook wel met 220kg.) maar rijdt in feite heel erg soepel en is ook nog eens heel erg laag bij de grond.
|
|
![]() |
||
![]() |
Petertje | 24-08-2002 | 17:38 uur | |
![]() |
![]() geen |
Dat de Savage ook wel Ravage wordt genoemd is volledig onterecht. Tuurlijk, als je hem niet onderhoud loopt hij op den duur vast. Zoals bij elke motorfiets. Kijk eens naar de kilometer standen die bij sommige fietsen gegeven wordt. Probeer maar eens een ton te rijden met een oudere cbr600 of gsxr600. Deze fietsen zijn juist na ongeveer 30.000km aan een revisie toe en kunnen na 50.000 de gracht in gereden worden. Een 1 cillinder heeft juist als voordeel dat het simpele techniek is waar in principe weinig aan kapot kan. Slechte motoren bestaan niet meer Greetz Peter
|
|
![]() |
||
![]() |
swam76 | 26-08-2002 | 09:13 uur | |
![]() |
![]() YAMAHA XVS650 Dragstar |
maar als er dan wat kapot gaat ben je met een cylinder wel meteen de klos. ![]()
|
|
![]() |
||
![]() |
Edwin Bos | 26-08-2002 | 13:53 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki EN500 |
Hmm en dat houdt in dat als jij een 4 cilinder hebt en daarvan 1 kapot is dat jij gewoon lekker op 3 cilinders door blijft kachelen?
|
|
![]() |
||
![]() |
swam76 | 26-08-2002 | 14:09 uur | |
![]() |
![]() YAMAHA XVS650 Dragstar |
ik zelf niet, maar ik heb wel eens een verslag van een of andere wereldreis gezien, waarbij ze een Harley hadden omgebouwd tot 1 cylinder omdat de ander het begeven had.
|
|
![]() |
||
Advertentie
|
||
![]() |
Nirja | 26-08-2002 | 20:33 uur | |
![]() |
![]() Op zoek |
Hey! In dat geval is misschien de Yamaha XV 535 Virago iets voor je, deze heb ik ook (vrouw, 1.74m). Ik heb 'm gekocht van een vrouwtje die ruim een kop kleiner was dan ik en zij heeft 'm tien jaar gereden. Omdat het zwaartepunt vrij laag ligt zul je 'm niet gauw kunnen laten vallen, ook al weegt-ie dan 200 kg. En er zit genoeg power in hoor! Een lekker motortje, al zeg ik 't zelf. Ik wilde zelf destijds een Shadow maar achteraf ben ik blij dat ik hier tegenaan gelopen ben. Greetz en take care, Nirja ![]() Greetz! Nirja www.nirja.ikuu.org
|
|
![]() |
||
![]() |
robh | 15-09-2002 | 01:08 uur | |
![]() |
![]() yamaha-virago xv750 |
Ikzelf ben ook niet zo groot en ben 6 jaar geleden na het behalen van mijn motorrijbewijs gaan rijden op een Yamaha Virago XV750. Voor niet al te grote mensen is dit een perfekte motor. Nu heb ik zelf weinig tijd meer om te rijden ivm mijn twee, bijna drie kinderen en wil deze verkopen. De motor is van BJ1994, heeft 15000km gelopen en is nog in nieuwstaat. Mocht je interesse hebben, laat het me dan weten. Indien je wilt kan ik een foto meemailen. Groet, Natascha grt.rob
|
|
![]() |
||
![]() |
robh | 15-09-2002 | 01:08 uur | |
![]() |
![]() yamaha-virago xv750 |
Ikzelf ben ook niet zo groot en ben 6 jaar geleden na het behalen van mijn motorrijbewijs gaan rijden op een Yamaha Virago XV750. Voor niet al te grote mensen is dit een perfekte motor. Nu heb ik zelf weinig tijd meer om te rijden ivm mijn twee, bijna drie kinderen en wil deze verkopen. De motor is van BJ1994, heeft 15000km gelopen en is nog in nieuwstaat. Mocht je interesse hebben, laat het me dan weten. Indien je wilt kan ik een foto meemailen. Groet, Natascha grt.rob
|
|
![]() |
||
![]() |
Goofer | 15-11-2002 | 23:23 uur | |
![]() |
![]() Yamaha 1000 |
Ik heb de nodige shoppers gereden de afgelopen 10 jaar. Mijn rijbewijs is nog uit de tijd van: slagen en rijden, als is het een 1500. De beste ervaring is een Virago (750 in mijn geval). Een heerlijke wegligging, stuurt lekker mee (plat in de bochten) met een schitterend geluid, zonder een pijnlijke rug op te lopen (mijn zwakke deel van mijn lichaam) zeker in combinatie met highway steps voor de langere afstanden. De (gehuurde) Honda Shadow 1100 deed weinig onder voor de Virago, hoewel ik meer het idee had dat ik op die fiets meer achterover hing (gevoels kwestie). Gewoon wat proefritten maken, je eigen gevoel is de beste indicator voor wat bij jou past. Ooit een Suzuki 1500 gerden (ook huur), maar ik had het idee dat die achter voortdurend uit wilde breken in de bochten, en dat lag niet aan mijn rijstijl...![]() Too fat to fly and too dumb to ride groeten Goofer
|
|
![]() |
||
![]() |
annemien | 16-11-2002 | 10:00 uur | |
![]() |
Suzuki Bandietje |
hoi, Een kennis van mij (1,60 mtr en 50kg)rijdt op een Sportster Hugger 883, je weet wel zo'n motor uit Amerika. Een van laagste in zijn soort, zuinig (zeker in de 25Kw uitvoering), belt aandrijving en handelbaar (mits er geen originele Dunlops op zitten). Buiten dat heeft deze motor een koppel van een trekker en geeft je echt het sjoppergevoel. Hij is zeer waardevast en behoeft weing onderhoud. Groeten Groetsels Annemien
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
Vernaas Eric | 20-07-2011 | 09:46 uur | |
![]() |
Hebben zojuist een Suzuki Celebration 650 chopper gekocht. Was wel zoeken om aan een bijna nieuwe machine te komen. Alhoewel het een 25 kw versie is. Blijkt na een uigebreide proefrit met mijn vrouw achterop. Het geen enkel probleem vormt deze fiets normaal/pittig te berijden. Het blijft een toerfiets. En gezien koppel, kracht voldoende. Mijn vrouw kan ruim haar voeten op de grond geplaatst krijgen. En deze jongen kan door de stand van de pedalen ook ontspannen zitten. Dus ik zou zo zeggen ga ervoor, succes.
|
||
![]() |
||
![]() |
Iemand | 24-02-2012 | 15:11 uur | |
![]() |
sorry maar ik heb geen verstand van dat soort dingen...![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
Iemand | 24-02-2012 | 15:11 uur | |
![]() |
hoelang ben je? en hoeveel weeg je? ![]()
|
||
![]() |
||
Reageer