![]() |
rjeurnin | 16-08-2002 | 17:12 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() - |
Hallo, Binnenkort (twee weken) hoop ik m'n motorrijbewijs te halen. Ik ben echter aan het overwegen welke motor ik (wanneer geslaagd) aan ga schaffen: - een Honda Interceptor - een Yamaha XJ Wie heeft ervaringen met bovenstaande motoren? En wat zijn de verschillen tussen bijv. een vf500f en een vf750f? (xj600 <-> xj900). thanks, Roger |
|
![]() |
||
![]() |
k12ltrider | 16-08-2002 | 17:37 uur | |
![]() |
![]() |
grootste verschillen xj600 - xj900: ca 300cc, wat peekaatjes en wat Newtonmeters; de 600 heeft kettingaandrijving, de 900 cardan; kontje/achterlicht verschilt van beide -> bij de Diversion uitvoeringen (nieuwer) zullen er ook uiterlijke verschillen zijn. Ben zelf ooit begonnen op FJ600, de Am. uitvoering van de XJ600. Ik heb er jarenlang erg veel plezier van gehad, zonder het gevoel erop tekort te komen. Goede alround fiets. Erwin ----------------------------------------------------------------- If everything is coming your way you might be in the wrong lane.
|
|
![]() |
||
![]() |
rjeurnin | 16-08-2002 | 20:48 uur | |
![]() |
![]() - |
Erwin, bedankt voor je reactie. Heb je toevallig ook ervaringen met een xj900? Deze schijnt minder onderhoudsgevoelig te zijn? groetjes, Roger Dit bericht is gewijzigd door rjeurnin op 16-8-02 @ 8:51 PM
|
|
![]() |
||
![]() |
k12ltrider | 17-08-2002 | 00:37 uur | |
![]() |
![]() |
Met de XJ900 heb ik geen ervaring. Na de FJ600 ben ik overgestapt op een K75RT. De opzet van blok en fiets van XJ600 en XJ900 was nagenoeg hetzelfde. Het gebruik van een cardanas maakt de XJ900 wel een stuk onderhoudsvrijer. FF wat gegevens: XJ600: 4-cil. luchtgekoelde 4-takt, 2 bovenliggende nokkenassen; 2 kl./cil.; 598 cc; 53kW (72pk) en 53,9Nm; meervoudige natte platen koppeling, 6 versnellingen; overbrenging primair door tandwielen, secundair door ketting. In ’93 werd deze vervangen door de XJ600 Diversion met 44,9kW (61pk). XJ900: 4-cil. luchtgekoelde 4-takt, 2 bovenliggende nokkenassen; 2 kl./cil.; 891 cc; 72,1kW (98pk) en 81,3Nm; meervoudige natte platen koppeling, 6 versnellingen; overbrenging primair door tandwielen, secundair door cardan. In ’95 werd deze vervangen door de XJ900 Diversion met 61,1kW (83pk). Tot ’92 is er overigens ook nog een model tussen op de markt geweest: de XJ750, welke eigenlijk een kleiner broertje van de 900 was (uiterlijk het zelfde met cardan). Overigens kom ik op de diverse forums regelmatig berichten tegen van XJ900's met lekkageproblemen van de tank. Van XJ600 heb ik niet van dit probleem gehoord. Als ik weer zou mogen kiezen, dan zou ik voor de XJ900 gaan (i.v.m. de cardan). Je zult wel wat meer zelfbeheersing moeten hebben, want een kleine 100 pk is voor een beginner eigenlijk wel wat veel…… Suc6 met je keuze. Erwin ----------------------------------------------------------------- If everything is coming your way you might be in the wrong lane.
|
|
![]() |
||
![]() |
bren | 17-08-2002 | 08:57 uur | |
![]() |
![]() Honda VF1000F2 |
Verschil tussen de VF500F en de VF750F is vnl. de trekkracht en vermogen. Let er bij eventuele aanschaf van een VF750F wel op dat de nokkenassen en slepers goed zijn, anders gaat dit een hoop geld kosten. Vf500f heeft dit probleem niet Michell
|
|
![]() |
||
![]() |
Eva Maria | 24-10-2010 | 22:09 uur | |
![]() |
Ja, ik heb voor de XJ900 gekozen, omdat de XJ600 een wat zenuwachtiger fiets is. Leuk voor het korte strakke bochten werk, maar zo rij ik toch niet. Mijn XJ uit 1988 reageert lekker fel op het gas, ondanks dat het ding 244 kilo weegt is ia best heel vlot. En het gaat niet stuk. Ik heb vaker gehoord van roest onder de tank, dat er een gaatje in kan roesten. Ja, na 10 jaar zonder hoes op straat staan, altijd probleemloos lopen, dan een roestgaatje in de tank... ach, voor 3 tientjes een andere tank erop en de oude repareren. Het weerhoudt mij niet. Ik wil gewoon een goedkope en betrouwbare motor om lekker mee te touren, met kuip en koffers.... veel plezier! ![]()
|
||
![]() |
||
|
Reageer