![]() |
Falco | 17-04-2003 | 00:12 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() Ducati 900 ssc ie |
Ik wil gaarne advies in winnen over Moto Guzzi V65 Lario en wel het type met laagstuur. Deze fietsen werden midden jaren 80 verkocht. Het schijnt zo te zijn dat de types met een 4-klepsblok nogal wat problemen geven.Is dat werkelijk zo of komt dat door nalatig te zijn met het onderhoud. Wie kan mij een indicatie geven wat zo'n fiets (bj 1987) met circa 32.000 km op de teller moet kosten of beter gezegd nog waard is. En zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij de aankoop. Bijvoorbaat hartelijk dank voor de adviesen. Vroem,vroem. |
|
![]() |
||
![]() |
Bol d'Or | 22-04-2003 | 11:49 uur | |
![]() |
![]() Honda CB 900 F2 |
Of die 650 er met vierklepskop is geweest, weet ik niet zeker. Maar er is wel een 750 geweest met vierklepskoppen en deze fietsen waren berucht vanwege de fragiele kleppentrein; de kleppen waren onderbemeten en hadden de neiging om snel te breken. Het voordeel van deze wat lichtere Guzzi's is dat ze minder gewild zijn en dus goedkoper dan de zware modellen (850+). Ik heb even een paar Moto Guzzi Koeriers voor je nageslagen en de meesten vragen rond de 2000 euro voor hun 650-en van rond dat bouwjaar. Met af en toe een uitschieter naar boven (niet reƫel). Wat betreft de aandachtspunten van deze fiets... Net zoals bij andere Guzzi's is het draaiende gedeelte duurzaam en de techniek simpel; als bij een proefrit geen vreemde zaken opvallen zit het meestal wel goed. Het zijn meer de elektrische onderdelen waar die italianen minder verstand van hadden; de stuurschakelaars zijn van mindere kwaliteit, af en toe wil er nog wel eens een lampje kapottrillen en kabelbomen met bijbehorende connectoren en massapunten willen ook nog wel eens problemen geven. Kijk wel eventjes of er geen olie onder aan het koppelingshuis te zien is.... Guzzi's hebben een droge koppeling en wanneer hier toch ergens olie wegkomt, duidt dat erop dat de oliekeerring tussen karter en koppelingshuis kapot is. Reparatie hiervan kost zeer veel tijd aangezien de hele versnellingsbak eraf moet. Groetjes, Bol d'Or
|
|
![]() |
||
![]() |
Muis/Bull | 30-11-2003 | 14:02 uur | |
![]() |
![]() Guzzi Bull / G5 1000 |
De kleppen, zoals hierboven beschreven breken snel af, na zo'n 30.000 km. moeten ze zeker worden nagekeken, en elke 30.000 km. herhalen. Als je dat goed in de gaten houd, kan je genieten van een Guus. Bikers have more FUNz than people.
|
|
![]() |
||
![]() |
adri liere | 30-11-2003 | 17:34 uur | |
![]() |
![]() moto guzzi california 1100izijspan |
dat de kleppen afbreken dat is bekend maar ook kan de versnellings bak het zomaar niet meer doen en dan gaat hij niet meer vooruit net of hij vaststaat maar het hoeft allemaal niet zo te zijn als hij netjes is onderhouden dan heb je er een pracht fiets aan en voor niet te veel net als boldor zegt tussn de 1000 of 2ooo euri's lijkt mij een mooi bedrag ik kan niet zien hoe hij er uit ziet het is altijd guzzi weer ciao ADRI
|
|
![]() |
||
![]() |
Robijnb | 26-01-2008 | 19:42 uur | |
![]() |
Wat kun je nakijken tegen het breken van kleppen? Klepspeling? Rob.
|
||
![]() |
||
![]() |
a3 | 27-01-2008 | 13:18 uur | |
![]() |
wat is er te doen tegen de kleppen breuk ? klepspeling bijna niets is goed de zware veren slaan alles n.l. kapot zeker als de kleppen te ruim staan je moet de veren eigenlijk veranderen deze geven een veel te zware druk op de kleppen wat ook gevolgen heeft voor de nokkenas deze gaat slijten maar ik denk dat de meeste wel zijn aangepast na 20 jaar aandacht punt is ook het boutje in de kop je hebt 4 hoofdbouten en dan nog een kleinere er bij vanaf de onderkant deze bij demontage van de kop altijd eerst los draaien en bij montage altijd als laatste vast draaien daar anders de kop kapot kan breken versnellingsbak goede en juiste dikte olie erin dan gaat hijlang mee en dat geld ook voor het cardan gewoon ieder jaar verversen en ik heb ze al zien staan voor onder de 1000 euri grt a3
|
||
![]() |
||
|
||
![]() |
martijn | 23-12-2009 | 05:01 uur | |
![]() |
Even een erg late reactie, een lario heeft ALTIJD vierklepskoppen, anders is het geen lario maar een v65. Ik heb zelf een v75 8klepper gehad en idd, de kleppentrein was een drama, verbrande kleppen en elke 500km kleppenstellen anders overleven ze t niet.is overigens een klusje van 20 minuten...De elektra is op zn italiaans, lijkt meer op spaghetti :-)Verder, als ie rijd rijd ie fantastisch, voor wie kan sleutelen en dat leuk vind zeker een aanrader, anders beter laten staan.
|
||
![]() |
||
Reageer