![]() |
P&M | 02-06-2003 | 16:36 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() nix op het moment =( |
Hallo, WIj zijn nieuw op dit forum en zijn allebei gek van motors en hebben ook een schakelbrommer. Volgend jaar wordt ik ( Paul ) 18 en ik ga dan ook meteen voor mijn motorrijbewijs. Ik denk zelf dat een rs125 een leuke motor is maar ik ben benieuwd wat meer ervaren motorrijders hiervan vinden... alvast bedankt voor jullie reacties, Michael en paul |
|
![]() |
||
![]() |
gsf400 | 03-06-2003 | 01:52 uur | |
![]() |
![]() gsf400/gsx750r |
Een rs 125 is een leuke fiets,maar als je van plan bent ook straks zwaarder te gaan rijden is een geknepen 4-tact ook een aardige optie,want motoren zijn niet echt goedkoop,een zxr 400 is dan een leuke optie licht en op vol vermogen een snelle fiets en ook nog een super sportief ding. Als je van plan bent dan een andere fiets te kopen zou ik ook nog een cagiva mito 125 overwegen ik dacht dat daar de prijzen wat lager van liggen Er is een site waar men vooral 125 cc te koop aanbieden iets met "125CC" de banden Dit bericht is gewijzigd door gsf400 op 03-06-2003 @ 1:58
|
|
![]() |
||
![]() |
M© | 03-06-2003 | 17:06 uur | |
![]() |
![]() misschien binnenkort een nieuwe? |
Ik zou niet voor een tweetakt gaan.... deze hebben te veel onderhoud nodig (iedere 15000km een nieuwe zuiger) zuipen als een gek( benzine en olie) en zijn niet sneller als een geknepen viertakt... je zit immers gebonden aan die 25kW... koop toch lekker een gs500(zijn goed betaalbaar) of als je wat geld hebt een geknepen cbr600 of een zxr 400, dit is ook een mooie motor. daarbij komt ook nog dat die tweetakt motoren zo'n brommergeluid maken, die klinken echt niet als een crossmotor, meer als een opgevoerde MT met een 70cc cilinder Suc6 met lessen M©
|
|
![]() |
||
![]() |
P&M | 06-06-2003 | 12:56 uur | |
![]() |
![]() nix op het moment =( |
Bedankt voor de tips, alleen ben ik wel bang dat wanneer ik een zxr400 of geknepen 600 ga rijden ik meer gevaar oploop dan wanneer ik minder sportief begin of is dit een taboe? Mijn vader rijdt zelf een yamaha r1 uit 99 en die blijft volhouden dat ik niet sportief moet beginnen.
|
|
![]() |
||
![]() |
risk | 06-06-2003 | 13:16 uur | |
![]() |
DL650 A |
Je vader heeft groot gelijk!! Begin op een geknepen dikke fiets, leer hoe het verkeer werkt en ga pas als je echt ervaren bent over naar een sportieve rijstijl!! En dat duurt langer dan je denkt. Waarom denk je dat het beginners rijbewijs is ingevoerd? En vergis je niet, motor rijden is niet het zelfde als brommer rijden!! Be carefull! Remko
|
|
![]() |
||
![]() |
P&M | 06-06-2003 | 17:06 uur | |
![]() |
![]() nix op het moment =( |
Dat die gelijk heeft dat snap ik zelf ook wel ik vroeg me af waarom er dan alleen suggesties komen met daarin sportieve motoren... Als het zo gevaarlijk is raden ze toch wel iets anders aan of niet soms?
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
risk | 06-06-2003 | 17:23 uur | |
![]() |
DL650 A |
Beroepshalven zie ik meer jonge motorrijders op sportieve fietsen, met min of meer ernstige gevolgen, de fout ingaan dan jonge motorrijders op choppers of allroads!! Een sportieve fiets + een jeugdige bestuurder + weinig rijervaring = 90%kans op brokken!!! Niet iedereen leest Topics met als titel" Aprilia Rs125" en ik meestal alles eventjes. Succes met je vraagstuk en eventueel met het halen van je A! Be carefull! Remko
|
|
![]() |
||
![]() |
P&M | 06-06-2003 | 17:59 uur | |
![]() |
![]() nix op het moment =( |
Ik denk dat je bedoelt dat je bij de politie werkt net zoals mijn vader.=) Ik ben blij met dit advies en ik zal dit ook zekere ten harte nemen. Alhoewel ik dit zelf ook had kunnen weten. Maar als laatste vraag aan u: Ik wil sowieso een motor die er sportief uitziet, kan ik die dan ook heel ver laten "knijpen" ook al weet ik niet precies wat dat inhoud...
|
|
![]() |
||
![]() |
risk | 06-06-2003 | 18:11 uur | |
![]() |
DL650 A |
Het gaat je dus om het image van je motorfiets en minder om de feitelijke kwaliteiten!! Even zonder dollen. Je mag met A-licht een 25 kW fiets besturen. Er zijn jankende 2 stroke fietsen die dat makkelijk halen en er zijn dikke 4 stroke fietsen die zijn teruggeknepen naar 25 kW. Dit kan met de sproeier bezetting gebeuren of door de lucht inlaten aan te passen en nog een aantal methodes. Ik ben alleen nog geen GameBoy tuned motoren tegen gekomen. ![]() Be carefull! Remko
|
|
![]() |
||
![]() |
P&M | 06-06-2003 | 19:02 uur | |
![]() |
![]() nix op het moment =( |
Ik snap nu helemaal wat je bedoelt ! En het gaat me niet alleen om het uiterlijk natuurlijk =) Maar nu blijft dus de keus of ik een 125cc motor koop of een geknepen "zware" motorfiets ik ben benieuwd wat de beste keus is, of ligt dit vooral aan hoeveel geld je er voor over hebt? want motoren zijn een dure bezigheid.. Built For Speed
|
|
![]() |
||
![]() |
risk | 06-06-2003 | 19:23 uur | |
![]() |
DL650 A |
Kijk eens in de categorie budget bikes bij een dealer, ergens in de klasse rond de 500cc! Hoe er rekening mee dat een motor die hard moet werken voor die 25kW dat zal laten merken in het brandstof verbruik en het onderhoud! Een geknepen fiets is ook niet je van dat, want de inwendige vervuiling kan door het knijpen nog al toenemen. Overweeg eens iets wat afwijkt van de norm. Een AllRoad vind ik een ideale fiets. Zowel voor de beginnend als de ervaren motorrijder. Zithouding is aktief en niet belastend voor rug, schouders of polsen. Je hebt veel overzicht over het verkeer en controle over je voertuig, zeker voor een beginnend bestuurder geen overbodige luxe!! Aprillia Pegaso, BMW F650, Honda TransAlp etc. En,, volgens mij, ook leverbaar in een 25 kW uitvoering! Kijk in ieder geval naar motorfietsen waarop je een "normale" zithouding hebt! Volgens mij erg belangrijk! Dit alles is natuurlijk wel slechts een mening en geen wetenschappelijk onderbouwd verhaal!! ![]() Be carefull! Remko Dit bericht is gewijzigd door risk op 06-06-2003 @ 20:29
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
gsf400 | 06-06-2003 | 22:40 uur | |
![]() |
![]() gsf400/gsx750r |
Als ik jouw verhaal goed gelezen heb wil je vroeg of laat toch naar een sportieve fiets. Mijn mening is dat je dan toch beter een geknepen sportmotor kunt kopen. Ten eerste deze motoren zijn gemaakt om hard te gaan dus is het remmend vermogen daarop ook aangepast.(waarschijlijk beter dan van een 125) Ten tweede hebben deze motoren dikwijls een betere wegligging bij sportief rijgedrag. ten derde,afhankelijk wat je inkomen is,kun je na je"proeftijd" voor relatief weinig geld de fiets op vol vermogen brengen. de banden
|
|
![]() |
||
![]() |
keesencori | 16-06-2003 | 21:52 uur | |
![]() |
![]() |
Kijk eens op de site www.nhtg.nl dit is een leuke tweetaktclub. Groeten Kees.
|
|
![]() |
||
![]() |
JudithR | 17-06-2003 | 08:30 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki ZXR 750 |
ik ben zelf begonnen met een gs 500 (heb wel 'volledig' rijbewijs) deze kun je goed laten knijpen. Doordat je hardstikke rechtop zit kun je goed over de meeste auto's heenkijken en daardoor heb je meer overzicht op wat er om je heen gebeurt. Ik vind het een heerlijke motor om mee te beginnen. Doordat er geen scherm op zit lijkt het al snel dat je hard gaat, als je op een cbr ofzo zit weggedoken achter kuip+scherm heb je het niet in de gaten dat je opeens 150 rijdt. Ik zou als ik jou was naked/allroad beginnen Gr J.
|
|
![]() |
||
![]() |
haas | 17-06-2003 | 11:09 uur | |
![]() |
![]() GSX 750 F |
IK ben het eens met de mensen hierboven die schrijven dat je het beste kunt beginnen op een wat 'neutralere' motor wat betreft zithouding etc. Al is het alleen maar omdat dit type motor vaak ook gebruikt wordt bij het lessen. Ik heb een sportieve motor geprobeert na mijn lessen, maar dat is toch wel erg wennen hoor! Op een naked bike(Suzuki Bandit 600 bijv.) kun je veel rustiger zitten omdat hij minder moeite hoeft te doen om mee te komen met het verkeer, het klinkt meer als een motor en door die rust leer je heel goed kijken, remmen etc. Ook bochten kun je echt wel redelijk sportief nemen met dit type motor. Zelf rijd ik een Diversion 600(volgens sommigen elders op dit forum een prullenmotor ![]() Groetjes, Barbara Dit bericht is gewijzigd door haas op 17-06-2003 @ 11:20
|
|
![]() |
||
![]() |
ZZRodge | 24-06-2003 | 00:51 uur | |
![]() |
![]() |
Ik wilde ook direct na behalen rijbewijs sportief gaan rijden en heb toen een FZR400 gekocht. Weet niet precies hoeveel vermogen die heeft, geloof iets van 60pk. Heb daar een jaar met veel plezier op gereden en ben toen overgestapt naar een ZZR600. Die ZZR600 bevalt me nu heel goed, maar ik ben toch wel blij dat ik eerst een jaar 400 gereden heb "om er een beetje in te komen"....
|
|
![]() |
||
Advertentie
|
||
![]() |
Rs250 | 20-06-2011 | 23:06 uur | |
![]() |
Je moet alleen 2 takt motoren rijden als je een liefhebber bent. Ze hebben idd een hoger benzinverbruik ( ligt grootendeels tog ook aan je rechterhand ). en sommige mensen doen net ofdat 2 takt niet te bekostigen is kwa onderhoud, maar bij 4 takt moet je ook kleppen stellen en tandwielen vernieuwen en ketting etc.. en dat van en een brommer geluid is echt een misplaatste opmerking vind ik !! ![]() ![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
gijs | 12-07-2015 | 13:12 uur | |
![]() |
het allerbelangrijkste is goed stukje gezond verstand geduld en bij twijfel niet het gas open draaien maar dicht heb zelf me rijbewijs 34 jr praten met andere die ook passie delen voor de moter we zijn allemaal ergens begonnen mij intractuur zij altijd bij twijfel niet doen geef je zelf de tijd om het te leren alle tijd van de wereld uit eindelijk gaat het er om dat je thuis komt veel plezier en sucses met lessen koop wat je kunt besteden niet wat je kunt lenen bij de bank want je moet ook nog tanken de hele maand moterrijden blijf een dure hobby wel te gek gijs
|
||
![]() |
||
Reageer