aka wouter | 27-05-2005 | 23:18 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Foto4
aprilia rsvmille factory 2005
wie heeft ervaringen met de nieuwe type michelin power pilot????

een van de club is in 4 weken tijd met de amper 1 jaar oude suzuki gsx1000R onderuit gegaan. Het betreft een zeer zekere rijder met erg veel ervaringen. Heeft nog nooit iets gehad en is maandag in duitsland op een recht stuk (nat)weg met amper 60 km/uur onderuit gegaan. Die achter hem reed zag dat het stuur in één keer begon te schudden en dat de motor in één klap onderuit ging. Gevolg schuifschade aan de motor en een dubbele breuk in sleutelbeen.
Hij geeft zelf rijvaardigheidstrainingen in duitsland en heeft ook inmiddels met deze band in de regen de nodige km's afgelegd.

hij begint te twijfelen aan de banden, die trouwens in de duitse vakpers de hemel in wordt geprezen. Ook hij is (daar waar het goed ging hè =) )zeer te spreken over het stuurgedrag.motorrad online

groeten

erik jan aka wouter

  Jerna | 28-05-2005 | 07:06 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rockster
Ik heb geen ervaring met die nieuwe Pilots, maar je verhaal doet me wel ergens aan denken.

De nieuwe Bridgestone BT014 (vervanger van de 010 en 012) krijgt overal lovende kritieken terwijl onze Viking er in het geheel niet over is te spreken onder zijn R1150R. Zijn verhaal deed mij erg denken aan de sportieve Dunlop D207RR die ik als eerste band onder mijn Rockster had zitten. Het ene moment machtige grip en het andere moment zwabberde ik alle kanten op (zonder drank).

Na problemen (en ongelukken geloof ik) met de Bridgestone BT020 onder de BMW K1200LT heeft Bridgestone een speciaal voor de K1200LT ontwikkelde versie op de markt gebracht.

Het zou dus inderdaad zomaar kunnen zijn dat een bejubelde band onder een specifieke motorfiets toch problemen kan geven.



--
Groetjes van de enige echte TFB.

  Jerna | 28-05-2005 | 07:09 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rockster
Ietwat off-topic:
Over banden gesproken, Anne-Marie wil nu net op d'r motor naar haar werk, blijkt de achterband plat... sad
Ze is nu uiteraard op de groene vertrokken en ik heb al even snel gekeken of ik iets in de band kan vinden, maar die lijkt helemaal gaaf. Oef, dat wordt nog leuk vandaag. sad



--
Groetjes van de enige echte TFB.

  Superklomp | 28-05-2005 | 10:28 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Superklomp
Hoeft niet per sé aan de band te liggen, olie of diesel op de weg, een dood beest (bloed, vet) kan ook, en dan is je grip ook ineens weg!


Too old to die young
Goatbusters forever!!

  aka wouter | 28-05-2005 | 11:03 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
aprilia rsvmille factory 2005
arjan, bedankt voor je reactie, ik zal jouw verhaal doorsluizen naar ons clublid.



er lag geen olie o.i.d. op de weg. De weg is na het ongeval minitieus (specialisten)bekeken. Het was wel een "typische" duits wegdek, her en der gerepareerd met je weet wel van de zwarte teer strepen om scheuren op te vullen.

Het was een recht stuk weg tussen 2 bochten in, hij heeft niet geremd en hoefde ook niet voor iets uit te wijken ofzo, onverklaarbaar schoot het voorwiel onderuit.

groeten

erik jan aka wouter

  Ozze-Jan | 28-05-2005 | 12:19 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rukker, Honda Sieske, Suzuki Pruttelmobiel
 Quote:
 her en der gerepareerd met je weet wel van de zwarte teer strepen om scheuren op te vullen.
Da zou verboden moeten worden sad Wa ik ook erg hinderlijk vind, en zelfs gevaarlijk, bochten op een viaduc sad Zo'n viaduc is meestal opgebouwd uit grote betonnen platen, en daarover asfalt, alleen waar de eene plaat op de andere plaat stuit, zit een metalen hoeklat, da asfalt in die bocht is goed te berijden met wat nat wegdek, maar da klein stukje metaal van 5-10 cm, daar verlies je effe alle grip sad Ken tot nu toe 2 plaatsen waar da is, iets ten noorden van Eindhoven richting Den Bosch, en als je van het noorden van Amsterdam via de oostkant naar het zuiden gaat sad Beide gevallen is autosnelweg.

Groetjes uit Limburg, Bert

Af en toe poets ik de Rukker met Dasty


Dit bericht is gewijzigd door Ozze-Jan op 28-05-2005 @ 12:20

Advertentie

  aka wouter | 28-05-2005 | 14:15 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
aprilia rsvmille factory 2005
 Quote:
 ......Oef, dat wordt nog leuk vandaag

en dat met die warmte....succes arjan, en neem (B) d'r maar een paar na de tijd als beloning.

 Quote:
  Da zou verboden moeten worden sad sad



moet je ook ff in het duits zeggen ozze....anders snappen de buren het nie =) =)

groeten

erik jan aka wouter

  Pilot | 28-05-2005 | 14:28 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
 Quote:
 ..ook ff in het duits zeggen ozze....anders snappen de buren het nie..


Nergens voor nodig, in dat land is sowieso alles verboden wat niet nadrukkelijk verplicht is!:wink:

When the going gets tough,
take a coffee-break

Pilot

  johnie | 28-05-2005 | 17:23 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Aprilia RSV Mille
Persoonlijk ben ik geen Michelin mannetje, ook niet hoe ik eruut zie hehe. Zelfs bij een motorzaak werden ze niet echt geadviseerd. Blijf eigenlijk een beetje trouw aan Pirelli, Bridgestone vond ikj ook niet slecht maar de Pirelli's zijn heerlijk. Heb 1x met Michelin gereden onder een Suzuki TL1000r, vond het 3x niks. Suc6 verder en proost.(B)

Burn rubber not your soul
"Roads bite Back

Johan

  Jerna | 28-05-2005 | 18:26 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rockster
 Quote:
 en dat met die warmte....succes arjan, en neem d'r maar een paar na de tijd als beloning.

Nou, heb het rubber zelfs al even opgeruwd voor Anne-Marie (op een lekker bochtig weggetje hier niet ver vandaan), dus nu heb ik die (B) wel verdiend vinnik. smile

Het was wel een enerverende dag vandaag:
Hier in de buurt nergens een motorzaak te vinden die de juiste bandenmaat/merk op voorraad heeft liggen natuurlijk. Heb minstens zes motorzaken in Leeuwarden/Friesland/Groningen afgebeld en alleen de BMW-boer in Heerenveen had een Metzeler Z4 op voorraad. Eigenlijk wilden we de nieuwe Metzeler Z6 (voor zit er een redelijk verse MeZ4 op), maar die hebben ze dus helemaal nergens op voorraad en de bedoeling is om morgen een Ambulancedingesmotorrit in Groningen mee te rijden, dus bestellen is geen optie...

Aangezien de achterband plat is en na oppompen ook razendsnel leegloopt heb ik twee opties: met het noodreparatiesetje de band provisorisch voorzien van een propje of het achterwiel demonteren en in de auto naar Heerenveen brengen. Dat propje is zo'n vreselijk gedoe dat ik dat toch echt alleen maar ga proberen als ik ergens in the middle of nowhere langs de kant sta met een platte. Bij de BMW hebben ze het zo druk dat ze geen tijd hebben om de motor met de service-bus op te halen en dus blijft alleen de optie van demonteren en brengen over. Met zo'n eenzijdige montage (cardan) is het demonteren een fluitje van een cent, maar ik zit nu wel met het probleem dat die bouten ook weer vast moeten met 105Nm en ik heb geen momentsleutel...

Met de monteur afgesproken dat als ik het zelf niet voor elkaar krijg met die 105Nm op een of andere manier dat ik dan maar op gevoel moet vastzetten en dan voorzichtig die 30km naar Heerenveen moet afleggen zodat de monteur het daar nog even kan natrekken. Moet ik natuurlijk wel vóór sluitingstijd daar weer terug zijn.

Nou, lekker is dat, wat een gedoe. Ik ben het inmiddels wel een beetje zat met al dat geregel en ik heb maar gewoon een momentsleutel aangeschaft. Die heb ik wel eens vaker nodig gehad, maar altijd creatieve oplossingen bedacht omdat zo'n sleutel nou niet bepaald goedkoop is.

Eind goed, al goed. Met die momentsleutel was het monteren natuurlijk zo gefikst en ik heb me meteen maar in het leer gehesen om even lekker de beest uit te hangen (oeps, Anne-Marie leest dit ook) die achterband heeel voorzichtig op te ruwen zodat we ons daar morgen niet druk over hoeven te maken met extra voorzichtig zijn.

En nu (B)!



--
Groetjes van de enige echte TFB.

  Jerna | 28-05-2005 | 20:06 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rockster
*hips*

Om te voorkomen dat niemand gelooft dat ik zelf een en ander heb liggen sleutelen maar ff een fotootje erbij...

Nu moet ik nog eens uitgelegd krijgen hoe ik dat voorwiel (de-)monteer (let wel, het is een ABS brommer mét EVO rembekrachtiging) en dan kan ik voortaan zelf voor nieuwe banden zorgen. Wat ik nog nodig heb is een goedkoop adres voor de banden en een adresje hier in de buurt waar ik met wiel en band terecht kan voor het omwisselen.

-edit- Fotootje kon alleen met edit erbij...



--

Groetjes van de enige echte TFB.


Dit bericht is gewijzigd door Jerna op 28-05-2005 @ 20:07


  FZS600_ | 28-05-2005 | 20:28 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Yamaha Fazer 1000
 Quote:
 Om te voorkomen dat niemand gelooft dat ik zelf een en ander heb liggen sleutelen maar ff een fotootje erbij...

Ik zie alleen maar een BMW zonder achterwiel,
dat bewijst nog nix dus :wink: :wink: :wink: :wink:

Shit doesn't happen.... it's made by ass-holes

Groeten Bertblauw
(fazer600_59@hotmail.com)

  risk | 28-05-2005 | 22:27 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
DL650 A
Ik zie een BMW zonder achterwiel en een verdacht zware hamer!!!!! Ik dacht dat je een moment sleutel had gekocht!! Blijk je je toch verkeerd te hebben laten voorlichten!!

Een moment sleutel doet klik en een hamer doet bonk! Het is maar dat je het weet!!! :wink: :wink:

Weet Anne-Marie van die hamer???

=) =) =) =)

Motor weer???
Het zal best....
Maar voor mij even niet.......


Remko

  AnneMarie | 29-05-2005 | 07:49 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Triumph Speed Triple 955i
Ik weet niet wat ik moet zeggen..... zware hamer......achterwiel eruit... SLIK!
En nu moet ik er strakkies een motorrit door groningen ermee rijden? Ben blij dat die TFB ook mee gaat, mag ie de momentsleutel (jaja, die heeft ie echt wel gekocht!) meenemen.
Of... is het achterwiel dan echt stuk?!?!?!



--
Bye bye, AnneMarie

  johnie | 29-05-2005 | 08:55 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Aprilia RSV Mille
Maar de Michelin banden blijven prutbanden :P:P:P:P

Burn rubber not your soul
"Roads bite Back

Johan

  aka wouter | 29-05-2005 | 12:58 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
aprilia rsvmille factory 2005
 Quote:
  Ik weet niet wat ik moet zeggen..... zware hamer......achterwiel eruit... SLIK!
soms is dat de beste remedie....die zware hamer....ken dat gevoel (soms héél soms)

zal in jouw geval toch wel meevallen hoop ik of is arjan wat opvliegerig van aard??? =) =)

groeten

erik jan aka wouter


  Jerna | 29-05-2005 | 21:45 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rockster
Pffff, jemig de pemig zeg. FF wat rechtzetten dan maar...

a) die foto bewijst dat de motor van Anne-Marie op enig moment zonder achterwiel hier in de garage heeft gestaan

b) er zijn geen onpartijdige getuigen die kunnen bevestigen dat IK dat wiel heb verwijderd en gemonteerd

c) ik heb een momentsleutel gekocht, een steel met aan één kant een blok staal met een rubber mof... duh-uh pfff ik heb die momentsleutel gekocht NADAT ik dat wiel had verwijderd (bouten los met beetje hulp van die hamer...noemen ze gepast geweld)

d) de oplettende kijker had allang de sjorband opgemerkt waarmee ik de middenbok heb vergrendeld tegen het pardoes ervanafflikkeren als ik wat te wild aan de achterwiel sjor

e) dat achterwiel heeft vandaag 400km afgelegd zonder spontaan van de naaf te zijn gelopen of anderszins ongewenst problemen te hebben gegeven

f) de tocht van vandaag was helemaal top door een schitterend gronings landschap onder een stralende zon

g) onderweg stond de VOA (zoek dat maar lekker op) bij een auto-op-de-kop-in-de-sloot en al die vakidioten achter me maar kijken en kijken en kijken

PS Waarom heet een momentsleutel eigenlijk geen kliksleutel? 8)



--

Groetjes van de enige echte TFB.




Dit bericht is gewijzigd door Jerna op 29-05-2005 @ 21:47

  Superklomp | 30-05-2005 | 10:39 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Superklomp
Omdat een momentsleutel het aanspanmoment aangeeft, en niet het klikmoment (huh?)


Too old to die young
Goatbusters forever!!

  nico K2 | 14-12-2005 | 22:35 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Gl1000 K2
Even het volgende.

K'heb ervaring met de zijkant van de band op te ruwen met een staalborstel op de boormachine.
Hierdoor onstaan allemaal kleine groefjes die de zijkant ruw maken waardoor de grip in de bochten dus op het zijvlak duidelijk is verbeterd.
Ook op rechte stukken bij eventuele slingering kan dit net even van positieve doorslag zijn.

groetjes Nico

Motorrijders zijn net insekten. Als het mooi weer is komen ze uit alle hoeken en gaten naar buiten.
groetjes Nico


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.