![]() |
jellevoske | 18-10-2000 | 12:49 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() |
Hallo Ik heb een vraag aan alle huidige R-1 en r-6 rijders. Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke motor en de laatste tijd denk ik er steeds vaker aan om een tweedehands Yamaha r-1 of r-6 aan te schaffen. Maar bij dealers krijg ik alleen de algemene gegevens van deze machine. Zijn er r-1 en r-6 rijders die mij meer kunnen vertellen over de yamaha r-1 en r-6. Hierbij denk ik aan prestaties, onderhoud, gevoel bij het rijden en dingen als betrouwbaarheid. Als iemand vergelijkingstesten van deze machine's heeft zou ik daar graag wat meer informatie over willen ontvangen. Alvast dank voor uw reacties |
|
![]() |
||
![]() |
marzzz | 16-07-2002 | 14:51 uur | |
![]() |
![]() suzuki gr 650 |
ja ik ben er ook naar op zoek.. joopie
|
|
![]() |
||
![]() |
juks | 15-08-2002 | 19:21 uur | |
![]() |
![]() Ducati 996 Biposto |
De vraag is of je ervaring hebt. Heb je dit niet, stap dan aub niet op een R1, R6 kan nog wel. Niet voor niets heeft Yamaha de nieuwe lichting R1's minder extreem gemaakt; de "oudere" modellen reageren onder andere nogal giftig op het gas, wat voor een onervaren persoon levensgevaarlijk is. Ook voor het comfort hoef je het niet te doen, De topkuip, die overigens wel heel mooi is, bied weinig tot geen windbescherming. Dit blijft natuurlijk een persoonlijke mening, doch door veel mensen gedeelt. Ik zou gewoon eens gaan proefrijden, probeer bijvoorbeeld eens een R1, en stap dan eens, ter vergelijking, op een ZX9R, type 98+..... Veel succes... MZL
|
|
![]() |
||
![]() |
r1_richie | 17-08-2002 | 22:57 uur | |
![]() |
![]() yamaha R1 |
Ik zelf heb meteen m'n droom waar gemaakt en heb als eerste motor een R1 gekocht,het werd mij ook door sommige mensen afgeraden omdat ik natuurlijk bijna geen ervaring had(op een 500tje lesmotor na)eigenwijs als ik was heb toch m'n eigen keuze gemaakt en heb wel een R1 aangeschaft en ik zou echt nooit meer anders/minder willen.Zoals hierboven staat beschreven reageert een R1 echt niet nerveuzer als een R6,een vriend van mij heeft een R6 maar dit is echt een nerveus ding je kunt gewoon niet rustig rijden als je het gas maar iets te schichtig open draait(in z'n eerste en tweede versnelling) reageert ie al en dit is bij mij echt niet het geval het zal naar mijn idee niet aan mijn R1 liggen want m'n vorige R1 ('99) reageert precies hetzelfde als die ik nu heb('00),misschien dat het aan de R6 ligt dat kan ik verder niet beoordelen,de R1 reageert als ie iets hoger in de toeren is wel veel heftiger op het gas dan de R6 maar daar ben je zelf bij,je moet tenslotte zelf met je slimme verstand(rechter hand)rijden. groeten Richard
|
|
![]() |
||
![]() |
marzzz | 04-09-2002 | 08:57 uur | |
![]() |
![]() suzuki gr 650 |
haai! nou ik heb hem hoor! de R6 is in the house! (een grijs-zwarte uit 99 en het is een wereldding! )zeker aan te raden zo'n unit! ik heb hiervoor twee jaar op een suzuki GR650 gereden als "leermotor" maar het verschil mag er zijn!! iemand interesse in mn suzuki? hij is van 1985 en loopt gewoon nog hartstikke goed. voor 1200 duuro is tie van jou! (kan ik tenminste een mooi pakkie kopen he.. laters, marzzz joopie
|
|
![]() |
||
![]() |
YZF1000R | 16-09-2002 | 20:04 uur | |
![]() |
![]() Yamaha YZF1000 R Thunderace |
Hoi, Ik heb een R6 (2002)en ben er meer dan tevreden over. Als ik echter kon kiezen tussen een R1 en de R6, zou ik kiezen voor de R1, alleen al vanwege 'the looks'. De R1 is natuurlijk hoe dan ook sneller. Ik moet zeggen dat ik mijn R6 niet nerveus vind in de eerste en/of tweede versnelling. Misschien komt dat ook omdat ik vaker ook op snellere motoren heb gereden (ThunderAce 1000R en RSV Mille) en dat ik er dus zeg maar "aan gewend ben". Suc6 met je keuze. Als ik het geld ervoor had, wist ik het dus wel Jeanet (CAT)
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
BBblades14 | 16-09-2002 | 21:01 uur | |
![]() |
![]() yamaha R1 |
koop in ieder geval geen R1 dat is je dood moto's gehad :honda cbr600 :ducatie monster en dan mijn R1 en das al een heel aanpassing dus als ge uw leven beu zijt koop dan R1 btw geef mij goed prijske en ik verkoop mijn R1 ![]() Don't challenge me ;o)
|
|
![]() |
||
![]() |
Uwe | 17-09-2002 | 22:13 uur | |
![]() |
![]() GSXR600 |
Omdat de R1 nogal een bruut ding is zijn ze ook bij bosjes plat gereden (zelfs door ervaren piloten op circuit dagen). Let dus goed op schades welke mits goed gerepareerd geen probleem hoeft te zijn en bezuinig dus niet op de aanschafprijs want goedkoop kan in zo'n geval erg duur-koop worden. suc6
|
|
![]() |
||
![]() |
reetkever | 13-01-2003 | 12:50 uur | |
![]() |
![]() r6 |
een r6 is een fantastische motor alleen moet je hem constant in hoge toeren houden wil je wat van je pk's genieten.dit is de reden dat ik mijn r6 weg doe. je vertrekt in eerste ,vanaf 70 a 80 trekt hij enorm door tot 100 a 120 als je dan doorschakelt en gas open geeft blijft hij echt hard doorgaan en heb je dus een heel goed koppel. hou je je echter ergens voor in en zakt de motor in toeren dan valt ook je koppel weg waardoor je beter weer afschakelt.voor op straat gaat dit niet echt vervelen ,maar op sommige momenten ben je echt aan het werken op een r6 .op een r1 kan je je rustig in tweede of derde zetten en toch constant koppel genoeg (zelfs over)hebben.dus met je r6 ga je automatisch sportiever rijden om hem in toeren te houden,terwijl je met je r1 op ieder moment met een streepje gas uit de blokken schiet ongeacht welk toerental en welke versnelling (1é 2é of 3é). met een r1 kan je in 4e zelfs nog vertrekken vanuit stilstand(al doet hij dat niet echt graag)met een r6 hoor je gewoon beuuuuuuu,uuuuuuuu prut.dus een r6 is echt hoogtoerig en eigelijk meer voor op circuit omdat je daar enkel remt voor een bocht,afschakelt en weer gas geeft. op straat rem je even af of los je gas en weg is je koppel tenzij je weer afschakelt. je zal op een r6 dus veel veel meer moeten schakelen en dat is wel fijn,maar je word het toch wel eens beu hoor.trouwens alle viercilinders indeze sportklasse 600 rijden zo,.geen toeren geen koppel,of toch weinig.zeker als je je r6 al een aantal jaartjes kent en je de grens hebt berijkt.met een r1 zal je de grens meschien wel nooit halen,als je hem gebruikt van terras naar terras zeker niet.met een r6 maak je na enkele weken al een wielie van 100m zelf al kom je van een viragotje 535.(mijn allereerste nieuw gekochte bromfiets euh moto) ik heb nu mijn tweede r6 en heb spijt dat ik mij de tweede keer al geen r1 gekocht had.zonde van het geld natuurlijk .een r1 als eerste motor is toch af te raden ,je zal er heel lang over doen om er hard mee te gaan en je moet toch wat ervaring hebben tussen het verkeer om gevaarlijke situaties vlug genoeg te herkennen en ongelukken te vermijden. want je remafstand lijkt kort,maar een auto ,hoe raar het ook klinkt heeft altijd (met of zonder abs)een kortere remafstand dan ,ja zelfs een r6 of r1.getest in motoren en toerisme.als je dan met een r1 tussen je benen je in paniek moet reageren moet je van heel ver komen. zo kwam ik laatst in de ardennen eens heel plat door een bocht op een rustige ochtend en kwam mijn motor , eigelijk meer van het verschieten van een tegenligger die van achter de rotsen opdook ,bruusk overeind waardoor ik bijna mij bocht miste en de vangrails en afgrond zag naderen. wat doe je dan? remmen uit nog meer paniek waardoor ik volledig de controle verloor en al glijdend (met twee wielen) weer op mijn vak kwam met veel geluk overeind bleef.het is altijd oppassen geblazen. zeker als alles goed lijkt te gaan en je geen schrik meer hebt. dit effect (geen schrik) kan je makkelijk bekomen door een tweetal pinten te drinken en dan te gaan rijden al doe ik dit nooit meer.daarom is drank zo gevaarlijk.twee pinten zijn gevaarlijker dan tien, want bij tien zal je je rustig houden ,met twee heb je het gevoel dat je alles durft.ook de vrouwtjes durf je dan veel gemakkelijker te benaderen. ge zult nog wel eens op uw bakkes vallen zegt mijn lief,en gelijk heeft ze.
|
|
![]() |
||
![]() |
reetkever | 13-01-2003 | 13:33 uur | |
![]() |
![]() r6 |
ben je van plan om een 600 viercilinder te kopen neem dan beslist een r6.die raak je makkelijk weer kwijt en het is een hele toffe moto voor iemand die begint te rijden met iets wat je een motor mag noemen. de remmen en baanligging zijn alvast veiliger dan op menige shopper en als je je wat inhoud kan je er veel plezier aan beleven. met enkele maanden oefenen zal je meer en meer het volledige motorpotetieel kunnen gaan gebruiken en er goed mee leren omspringen. wees vooral in het begin voorzichtig en probeer zo ontspannen mogelijk op je motor te zitten.dus geen verkrampte armen of benen.rijd er in het begin enkel mee rond waar je je weg en alle gevaarlijke plekken kent. veel geluk en tot ziens op een of andere snelle weg. ge zult nog wel eens op uw bakkes vallen zegt mijn lief,en gelijk heeft ze.
|
|
![]() |
||
![]() |
R1 rijder | 18-08-2010 | 20:21 uur | |
![]() |
hallo ,heb ook een R1 en je kunt er natuurlijk als een idioot op te keer gaan ,mijn mening is als je een beetje met gevoel je gashendel kan bedienen is er ook zeer goed "normaal" mee te rijden en als je nog weinig ervaring hebt gewoon lage toeren rijden in het begin ,niks aan het handje ,tevens mooie R1 TE KOOP![]() ![]()
|
||
![]() |
||
|
||
![]() |
pitbull1 | 20-08-2010 | 16:33 uur | |
![]() |
hallo ik heb ook een r1 perfect ding uit 98 supersnel en ben ook geen ervaren rijder heb net 14 weken mijn rijbewijs maar het lig aan je zelf je moet niet denken dat je gelijk hard moet gaan rijden je moet het langzaam op bouwen dan krijg je de motor goed onderkontrolle en dan steeds meer op bouwen tot je hem helemaal ken en dan heb je echt een top motor want ze liggen grandios in de bochten groetjes ![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
R1 beest | 03-09-2010 | 00:59 uur | |
![]() |
hoy heb een r1 van 04 met powwercommander en uitlaat akrapovic lava rood een beest echt wel wil er iemand wisselen met r6 minstens bl 06 laat maar iets horen iemand 0473 24 0693 vragen achter bjorn mvgbjorn burn rubber not your soul ![]() ![]() ![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
stephan | 04-12-2012 | 18:43 uur | |
![]() |
gelijk r1 kopen doe ik ook. leer je het gelijk goed.![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
richard | 31-12-2012 | 17:23 uur | |
![]() |
ik heb er nog 1 te koop staan met slechts 4700 echte km uit 1999 dus nog het erg felle type waarover gesproken word hier voor meer info mail me info@eroplay.nl staat ook op marktplaats met fotos enz ![]()
|
||
![]() |
||
Reageer