![]() |
jpposthuma | 17-04-2001 | 00:44 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() geen |
Hallo, Heb klein rijbewijs, maar op zwaar gelest en al 2x een motor gehuurd (per ongeluk 1x zwaar meegekregen), 1400 km. gereden. Heb geen geld om een machine te kopen maar wil toch nu alvast rijervaring opdoen op een zware motorfiets. (meer dan 60pk.) Hoe kan ik dit het beste aanpakken en tot wie moet ik me dan wenden. Zijn alle 25kw. motorfietsen zo belabberd in acceleratie, ( die ER5 anders wel!, lijkt wel een brommer !!) Groeten, Jan-Paul Posthuma |
|
![]() |
||
![]() |
mroos | 07-05-2001 | 22:57 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki GPz1000RX |
Met 1400km kun je jezelf nog niet ervaren noemen. Ik zou gewoon eerst lekker tot 25kw rijden om ervaring op te doen en pas als je zwaarder mag rijden weer eens verder kijken. Er zijn best motoren (mits goed onderhouden) tot 25kw die snel accelleren, maar je kunt het niet vergelijken met zwaardere motoren natuurlijk. Groeten, Mischa
|
|
![]() |
||
![]() |
merijnm | 09-05-2001 | 23:49 uur | |
![]() |
![]() |
Gewoon een 70+pk motortje kopen. Allen je moet wel opletten dat je geen oud barrel koopt dat loodzwaar is omdat dit gevaarlijk is, zeker in combinatie met ouderwetse remmen etc. ikzelf ben begonnen met een cb900 boldor met 100pk.Gewoon tegen je verzekeraar zeggen dat je motor afgevoerd is naar 25kw ![]() dus neem een licht motortje (ongeveer 175kg)met ongeveer 70pk en je leert goed motorrijden. Eat my rubber
|
|
![]() |
||
![]() |
boefie | 17-07-2001 | 12:05 uur | |
![]() |
![]() GSXR-750W |
Hoi, Niet alle 25kw motoren zijn belabberd in acceleratie. M'n vriendin rijdt een aprilia rs 125. Supersnel (voor een 25 kw danwel). Mvg Dennis boef
|
|
![]() |
||
![]() |
MischaR | 17-07-2001 | 14:40 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki GPZ1000RX |
Is natuurlijk grappig zo'n aprillia voor in de stad, maar op de snelweg komt ie nou niet echt mee, dan is een "echte" motor, dus >500cc met wat pk's/kw's (en onder de 25kw kan nog steeds prima).
|
|
![]() |
||
![]() |
Soorce | 17-07-2001 | 21:19 uur | |
![]() |
![]() Honda VFR750F |
Nou, een snelweg is toch ook niet het speelterrein van een motor? Juist in de bergen, of op korte bochtjes kun je onwijs veel lol hebben met een lichte (<25kw) motor. Ik ben zelf begonnen op een Kawasaki EX, met 60 pk. Oke, dat zijn er meer dan 25kW, maar toch, mij lijkt het allemaal helemaal niet zo bezwaarlijk. Mensen die menen: een zware is je ware hebben volgens mij nog nooit een fatsoenlijk bochtje gereden, want dan gelden niet de PK's, maar de kilo's. Ik heb zelf nu een Honda VFR, die meer vermogen heeft en zwaarder is dan mijn vorige motor. Op lange snelle bochten is de VFR sneller, want die heeft een stijver frame en betere vering, ligt dus gewoon stabieler. Maar in de korte bochten was rijden met de EX gewoon veel meer sensatie. Elke versnelling helemaal uitwonen en echt kicken als je dan de 'zware jongens' gewoon bij kan houden. Met de VFR is inhalen in bochten veeel moeilijker, terwijl inhalen op rechte stukken vaak een koud kunstje is. (kwestie van onverantwoord veel gas geven) Maar dat vind ik geen sport.. Oftewel: Koop een lichte fiets (in gewicht) < 25kW (geen verzekeringstrubbels) met een sterk frame (Aprilla RS125 of Cagiva Mito of zo) en zie dan maar eens of ze je nog voorbijkomen in de bochten!
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
B-man | 06-08-2001 | 14:18 uur | |
![]() |
![]() Aprilia rs 125 |
Ik heb een Arpilia rs 125. En het leuke aan zo'n motor t.o.v. de "grotere jongens" is het enorm lage gewicht. Het alu-frame weegt maar 9,75 kg en met een totaalgewicht van zo rond de 130 kg kun je je voorstellen hoe dat rijdt. Als het op bochtige weggetjes aankomt en als je een beetje kunt sturen ben je op een rs waarschijnlijk een van de snelste, scherpst sturende motoren (lees ook maar een de test in moto 73 van een tijdje terug) die je voor dat geld in nederland kunt kopen. Bovendien kun je op een eenvoudige manier deze motor een beetje tunen. Pas wel op als je weinig ervaring hebt. Het is een hoog toeren fiets die je moet proberen goed in zijn 'powerband' te houden en dat vereist enige handigheid. Maak niet de fout te denken dat het gewoon een snelle brommer is want dan kom je berogen uit. En met betrekking tot de snelweg. Mijn fiets is af fabriek door Aprilia voor de cup in belgie getuned en loopt met gemakt over de 200 Km/h...lijkt mij snel genoeg!! Veel motorplezier!
|
|
![]() |
||
![]() |
Erik!! | 27-04-2003 | 16:47 uur | |
![]() |
![]() ex rs 70 |
jonges, ik heb 2 jaar rs50 gerejen die 125 reed, daarvan 2 jaar BERGEN plezier gehad, enkel wat duur in onderhoud door opvoeren. ik ben nu serieus aan het nadenken om voor me motorrijbewijs te beginnen met rs125, sturen etc, de punten die hierboven al genoemd zijn maken het een aantrekkelijke motor. echter vraag ik me af of de motor nou ECHT duur is in onderhoud of dat wel meevalt? de dealer (goedhart motoren, bodegraven) raadde me deze motor af door de GIGA kosten die er aan zouden zitten.......?? reacites graag ![]() nog ff denken hor......!
|
|
![]() |
||
![]() |
risk | 27-04-2003 | 20:21 uur | |
![]() |
DL650 A |
Eerst leren rijden en nog effen wachten met een zware fiets. Als je gecontroleerd wordt, dan heb je toch echt een probleem. Als je een goede klapper of schuiver maakt.......Berg je maar. De verzekeraar betaald uit en heeft het recht en de mogelijkheid om alles op jou te verhalen. Wacht nu maar even of stap op zo'n jank bakkie. Gaat als de brandweer en je kunt een prima bochten techniek ontwikkelen. Be carefull!
|
|
![]() |
||
![]() |
risk | 27-04-2003 | 20:26 uur | |
![]() |
DL650 A |
Oeps , ik ben ook niet veel wijzer!! Reageer ik zelf op een bericht uit 2001!! Ik ben een ***.
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 27-04-2003 | 20:36 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Ik vroeg me al af waarom jullie reageerden... Kennelijk vinden sommigen, zoals Erik, het leuk om ouwe koeien uit de sloot te halen.....
|
|
![]() |
||
Motorverhuur
|
||
![]() |
Erik!! | 28-04-2003 | 10:10 uur | |
![]() |
![]() ex rs 70 |
hahahaha oeps sorry! had niet eens door dat dit uit 2001 kwam ![]() was opzoek naar rs125 forum, kwam dit tegen, ik denk ook ff op reageren, niet naar datum gekeken. tut mir leid jonges! nog ff denken hor......!
|
|
![]() |
||
![]() |
Kawazakkie | 15-01-2013 | 21:06 uur | |
![]() |
Ik rij zelf ondertussen enkele maanden met een kawasaki er5 uit 2000. Wanneer je bang bent om aan de gas te komen rijdt deze inderdaad als een 175 kg zware moto dax, wat had je verwacht.. het feit dat de redline op 10000 toeren ligt wil zeggen dat alles daaronder een(voor de motor) veilig toerental is. Zolang je met een er5 boven de 4000 à 4500 toeren blijft rijdt die echt lekker, meeste koppel zit tussen 5500 en 8000 toeren ![]() In het geval van de originele post: als je al 2 maal een motor hebt gehuurd,had je voor dat geld bijna een tweedehands motor kunnen kopen.. als je nog niet eens een eigen motor hebt gehad kun je ook geen enkele motor kennen ![]()
|
||
![]() |
||
Reageer