Ozze Jan | 04-12-2002 | 02:22 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rukker, Honda Sieske
Hallo luitjes. Na mijn eerste rijles die op 1 puntje na vlekkeloos verliep (denk ik)had ik een zere voet. Het was voor mij onmogelijk de motor in zijn vrij te krijgen. Dit moet je met souplesse doen, maar er was gewoon geen beweging in te krijgen. Dan nog harder duwen, en nog harder, nog harder, etc.... en dan stond deze in zijn 2. Bij de motor af lukte het wel in 1x.
Iemand tips om dit optelossen? Leraar zei: volgende keer motor iets verder rollen, maar ik heb dit nog niet zelf kunnen proberen.

Groetjes van een echte leek!

Toedeloe, Ozze Jan

  bier | 04-12-2002 | 12:55 uur | Reageer op dit bericht
Wie is bier
Honda NTV 60
In het begin had ik hetzelfde probleem met mijn motor maar dit gaat nu perfect doordat ik een beetje gas geef en mn koppeling een heel klein beetje laat opkomen en dan de versnelling een tikje omhoog geef. Voor het tikje omhoog is totaal geen kracht nodig, doordat je een beetje gas geeft en je motor als het ware iets vooruitrijd trekt ie hem zo door in zijn vrij.
Probeer het eens, hoop dat het lukt en veel succes met het verdere rijen!!!

Grtz Peter

No Fear, Because fear causes hesitation and hesitation makes your worst fear become reality.

  limobiel | 04-01-2003 | 17:51 uur | Reageer op dit bericht
Wie is limobiel
BWM R1150RT
Om hem in zijn vrij te krijgen moet je niet duwen maar een tikje omhoog. Probeer het tijdens het afremmen al om hem in zijn vrij te krijgen. Bij een stilstaande motor gaat het inerdaad soms lastig. Groeten en suc6.

Groetjes Limobiel Amsterdam.

  Viking64 | 04-01-2003 | 19:21 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
R1150R R100RS VW-T4 matzwarte opoefiets
hoi Ozze,

Dat probleem van niet in z'n vrij krijgen speelt bij veel motoren (ongeacht welk merk dan ook).
Meestal is de oorzaak een niet goed vrijkomende koppeling (de platen blijven dan plakken, en een aandrijving die 'trekt' krijg je moeilijk uit de versnelling)
Bij het OPschakelen zonder koppeling moet je ook altijd even gas terugnemen en dan met lichte druk tegen de schakelpedaal 'm in de volgende drukken.
Advies: kijk je koppeling eens na. Zet je motor op de middenbok als je die hebt tenminste. Start de motor (in z'n vrij) en kijk of het achterwiel gaat draaien. Zo ja, kijk of je dat wiel dan makkelijk met je hand kan stilhouden. Zo nee, dan is er iets met je koppeling. Dit kan je ook proberen met de motor in z'n 1e versn. En dan kijken of je het wiel met INGETROKKEN koppeling stil kan houden.
Suc6.

groeten Ruud

VIKINGS have more fun!


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.