|
FallenOne | 06-08-2003 | 12:00 uur | Abonneer op dit bericht |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Niet alleen mijn eerste rijles vandaag maar ook mijn eerste keer dat ik hier post, na ja 2e keer omdat ik niet ingelogd was mag ik het helemaal weer opnieuw typen (volgende keer eerst Ctrl+C). Maja omdat het m'n eerste post is zal ik mezelf even voorstellen. Ben Remi, 21 jaar woon in Hilversum, heb nog geen Rijbewijs maar ga direct voor motor. Heb wel scooter gereden maar geen schakelen brommer. Ook moet ik mijn theorie nog halen maar mocht voor deze keer nog wel een lesje nemen Vanochtend om 8 uur was het dan eindelijk zover, ik was al wat aan de vroege kant aanwezig dus kon een ik nog een bakkie thee drinken en de zenuwen laten gieren. We ging op weg naar een industrieterrein om daar mijn eerste ervaring met de motor op te doen Na wat uitleg mocht ik eindelijk beginnen, eerst op motor zitten (errug belangrijk) en starten maar, dat verliep niet helemaal vlekkeloos, "nee want het contact moet je ook nog altijd op on zetten Voor de volgende les moet ik eerst mijn theorie halen, waar ik 21 augustus examen voor doe en dan maar hopen dat ik ga slagen Naja dit was mijn eerste rijles Groeten, Remi. |
|
|
||
|
haas | 06-08-2003 | 14:18 uur | |
|
GSX 750 F |
Welkom en veel succes!! Groetjes, Barbara
|
|
![]() |
||
|
Rommie67 | 06-08-2003 | 14:52 uur | |
|
|
Honda XL1000V Varadero |
Remi zo zijn we allemaal begonnen.Voordat je het weet ben je geslaagd.succes =)(B) Recht zo die gaat en af en toe een bochtje. Grtn Rommie
|
|
![]() |
||
|
RodeDuivel | 06-08-2003 | 16:41 uur | |
|
|
alvast succes gewenst met je 2de rijles en hou de motor rechtop. De rooie=) =)
|
|
![]() |
||
|
risk | 06-08-2003 | 22:20 uur | |
|
|
DL650 A |
Suc6 en welkom en zo!! Het is altijd motor weer!! Remko
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 06-08-2003 | 23:39 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Bedankt voor alle reacties
|
|
![]() |
||
|
|
||
|
juultje | 18-08-2003 | 12:32 uur | |
|
heb nog geen motor (mijn vriend heeft een kawa zx6r ninja) |
hoi welkom hier en heel veel succes met lessen.de koppeling loslaten deed ik ook de eerste keer op een motor maar bij de tweede rijles doe je het niet meer.alleen nu rij ik over de putdeksels en de pijlen op de weg je moet ook aan zoveel dingen denken als je op een motor zit!!! juultjem3 motormutsje
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 18-08-2003 | 12:47 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Ik denk ook niet dat ik de koppeling meer los zal laten ik heb toch wel degelijk wat tijd gehad om er over na te denken
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 20-09-2003 | 14:35 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Ik moet nog wachten op mijn 2e rijles, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om toch een motor te kopen! Dussss nu heb ik er al een gekocht! Een Kawasaki ZX-6R uit 1995 Pas maar op vanaf 1 oktober kom ik ook op de weg!
|
|
![]() |
||
|
CATJE | 20-09-2003 | 15:00 uur | |
|
|
|
Zooooooo, da's 'n pittig motortje om mee te beginnen !!!! =) =) Kwee nie of da wel zo verstandig is, kzou maar voorzichtig aan doen 8) 8) Groetseltjes, duCATJE
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 20-09-2003 | 15:10 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
oops dubbel Dit bericht is gewijzigd door FallenOne op 20-09-2003 @ 15:12
|
|
![]() |
||
|
|
||
|
FallenOne | 20-09-2003 | 15:10 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Ik ga zeker voorzichting doen :P vooral omdat hij zo pittig is hehe Pas maar op vanaf 1 oktober kom ik ook op de weg!
|
|
![]() |
||
|
Moderator | 22-09-2003 | 13:13 uur | |
|
|
Hier is de foto weer... Met vriendelijke motorgroet, Moderator
|
|
![]() |
||
|
de Senna | 22-09-2003 | 13:33 uur | |
|
|
HA FallenOne....waar vanaf dan? (is flauw...toegegeven :P) Mooie motor....maar waarom een kawa? als je dan toch sportief wilt rijden...dan neem je toch een duc? Of ben ik nou gek? Maar effe serieus...hoe zit dat dan met een zogenaamd licht rijbewijs? Je bent jong, aan het lessen, en ik geloof niet dat dat racemonster van jou onder de maximum toegelaten pk's zit die gelden voor een licht rijbewijs. Of les je er ook op? Ik heb wel eens gehoord dat als je op een zware fiets lest en slaagt, je direct een gewoon A-tje krijgt, maar ik weet niet of dit waar is. groetsels, Mark
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 22-09-2003 | 18:31 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Alleerst mijn Dank aan de moderator Ik ga niet voor een duc omdat ik dat helaas niet kan betalen, wat ik wel kan betalen vind ik visueel minder aantrekkelijk en het oog wilt ook wat Over het rijbewijs, ik ben gelukkig al 21 (zie er dan wel niet uit als 21 maar ben het toch). Dus kan ik voor een volledig rijbewijs gaan en mag ik dus ook op deze kawa rijden zodra ik geslaagd ben. Maar als je <21 bent, dan mag je alleen maar voor een lichtrijbewijs afrijden en mag je maar op een 25Kw motor rijden. Na 2 jaar word het lichterijbewijs automatisch overgezet naar een volledig rijbewijs. En mag je dus op alle motoren rijden. En mijn naam FallenOne, sja dat is een oude nickname maar die past niet helemaal goed op zo'n bike forum hehe, want van de motor ben ik nog niet gevallen. (ff afkloppen) Pas maar op vanaf 1 oktober kom ik ook op de weg!
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 01-10-2003 | 21:42 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Zo .. net mijn 2e les gehad. Na ander half maand niet op de motor te hebben gereden, was het toch wel wennen in het begin. Het starten ging nog wel goed, maar laat ik de koppeling weer te snel los, poef uit sssssssssssssssssssjips Na een stukkie lekker rijden ging het wel steeds beter dan schakelen enzo. Eenmaal bij een industrie terrein aangekomen, kreeg ik nog een preek dat ik beter moest kijken, en niet te hard over kruispunten heen moet rijden. Daar gaf ik hem groot gelijk in, hij ging ff een peukie roken en liet mij maar de helling proef doen. Nou eerste paar keer ging het meteen goed, daarna lukt het ineens niet meer Eenmaal terug bij de rijschool Werd er mij gezegd dat het technisch wel in orde was maar dat ik nog verkeersinzicht mis. Mede komt dat omdat ik mijn B rijbewijs nog niet heb. Maar ben nu bek af haha, zaterdag mijn volgende les, dan gaan we bijzondere verichtingen oefenen. Daar ben ik wel blij mee, want ik wil toch de motor beter beheersen. Dan voel ik me tenminste een stuk zelfverzekerder op de motor. :P Pas maar op vanaf 1 oktober kom ik ook op de weg!
|
|
![]() |
||
|
Motorverhuur
|
||
|
FallenOne | 04-10-2003 | 21:18 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Vandaag alweer lesje 3 gehad Ook hebben we nog een stukje snelweg gepakt, dat ging wel even hard ja dat stukje snelweg. Het was opzich nog best wel eng hehe. Maar we gingen er al snel weer af. Daarna gingen we terug naar de rijschool. volgende week zaterdag moet ik weer lessen dan heb ik een lesje van 2 uur tevens ook een duo-les. Gelukkig hebben we lesje bijzondere verichtingen, waar ik wel blij mee ben zodat ik de motor beter leer beheersen en meer aandacht kan bestenden aan het verkeer ipv de motor. Al met al was het weer een leuk lesje Pas maar op vanaf 1 oktober kom ik ook op de weg!
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 12-10-2003 | 14:07 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Gisteren mijn 4e en 5e les gehad (2 uurtjes les) en tevens mijn eerste duoles. Ik moest samen lessen met iemand die al bijna praktijk examen mocht doen. Gelukkig ging hij voorop, kon ik een beetje zien hoe het wel moest De eerste keer BV wel spannend hoor. Mijn instructeur zei dat we met circkels moesten beginnen. Maar zonder enige aanwijzing moest ik de cirkels gaan doen. Dus heb ik het maar aan mijn mede lesser gevraagd hoe het moest. Dus gas constant houden en met je achterrem snelheid bepalen. Nou dat ging niet zo makkelijk. De eerste keer kwam ik niet ver, ik gaf steeds gas bij, terwijl ik constant moest rijden. Na nog 2 mislukte pogingen, moest ik 8jes gaan maken. Ook dat wou niet zo lukken. De 3e keer lukte het eindelijk wel aardig, maar kwam ik niet goed uit. Ik moest later de bocht in sturen. Nu ik dat wist ging het 8je wel goed. De cirkel is nog niet gelukt. Hierna moesten we remproef doen, dat was niet zo moeilijk. Of ik kreeg niet genoeg commentaar dat ik het fout deed Na 1 keer de slalom te hebben gedaan gingen we weer verder. Bij de eerste stoplicht zette ik motor perongeluk in zijn vrij, en kwam er een vrij lompe actie uit voort. Dat nog wel nadat ik net bijzonder verrichtingen heb gedaan. Maar toch was ik wel blij met bijzondere verrichtingen. Na nog een stukkie te hebben gereden gingen we weer terug naar rijschool. Naast dat ik de motor nog vaak af liet slaan, voora bij BV was het na mijn idee wel een goed lesje geweest Pas op! lessend gevaar op de weg!
|
|
![]() |
||
|
2002-R1 | 17-10-2003 | 02:38 uur | |
|
|
Leuk dat je alles zo vertelt, bij mij kwam het zenuwachtige gevoel weer helemaal terug bij het lezen ervan, vooral bij de bijzondere verrichtingen. Stoer dat je gelijk met motor bent begonnen voor je je autorijbewijs hebt. Ik weet zelf hoe moeilijk dat is, zonder de ervaring al gelijk op een, op dat moment, snelle motor te stappen. Waarom doe je dat(de 1e keer gelijk motor)? Ben je zelf zo bezeten van motoren of ben je aangestoken (zoals ik) door een motorrijdend familielid? suc6 zaterdag
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 17-10-2003 | 08:57 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Daar heb ik zelf ook nog lang over nagedacht. Ik zat eerst errug te twijfelen tussen motor of auto. Auto is duurder dan een motor, dacht ik zo :P. Mede omdat we thuis geen auto hebben staan kan ik daar ook niet in rijden en moet ik alles zelf betalen, als studentje. Maar wel eena uto is wel praktischer en veiliger. Wat uiteindelijk de doorslag gaf was toch wel de vrijheid die een motor biedt. Ik vond het ook al erg fijn om een stukkie te rijden op me scooter. Niemand in m'n omgeving reed motor, dus dat was niet de reden. Maar nu ik eenmaal begonnen ben met lessen, blijkt het toch dat veel mensen graag motor willen rijden en zijn er nu ook 2 vrienden aan het lessen. Daarom ga ik eerst voor motor :P Pas op! lessend gevaar op de weg!
|
|
![]() |
||
|
Dennis67 | 17-10-2003 | 10:34 uur | |
|
|
BMW R 1100 RT |
Leuk he die speciale verrichtingen. Vooral de rondjes. Daar heb ik nu alleen nog problemen bij het eruitgaan. Van de week ook de remproef nogmaals gedaan, had een blokkerend voorwiel. Mijn instructeur vroeg nog hoe ik dat voor elkaar kreeg. :-) Ik ben overigens toen niet gevallen, mijn reactie was gelukkig goed en liet direct los en begon weer met remmen. Toch wel even schrikken. Gewoon te abrupt geremd. Gewoon oefenen, oefenen en oefenen.
|
|
![]() |
||
|
Advertentie
|
||
|
Damp | 17-10-2003 | 22:01 uur | |
|
Yamaha XJ600S Diversion |
He Dennis, Vreemd he, dat jij wel weet hoe je zoiets voorelkaar krijgt, en je instructeur niet. :-) Overigens, het uitrijden van de cirkel is inderdaad lastig, maar, geloof me, het kan wel. Je moet vroeg = halverwege het laatste rondje, beginnen met kijken neer de uitgang, je stuurt dan automatisch meer naar de uitgang toe. Daardoor is er meer tijd om je fiets op het andere oor te leggen. Veel succes verder. Groeten Damp Driving like the Devil is a fast way to meet him
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 18-10-2003 | 16:03 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Net lesje 6 en 7 achter de rug. Mijn duolesser heeft ook nog rijbewijs zoals ik en ook even veel lessen gehad. Dus dat gaat errug gezellig worden hehe Omdat ik eerst de verkeerde kant op reed en daarna moest keren reed ik achteraan. We gingen eerst door wat woonwijken heen, dus; "ennuh dan gaan we hier rechts .. en links en dan rechts" je kent het wel Toen we eenmaal bij de parkeerplaats aangekomen, mochten we BV's gaan doen. Deze keer moesten we beginnen met de halve draai. Ik mocht het voor gaan doen, omdat er nog iemand was voor zijn eerste les. Hij mocht meteen de weg op omdat hij al op een Zundap had gereden (vind ik toevallig op tijdens hun gesprek). Nou ik dus vol moed de halve draai proberen, maar het ging natuurlijk voor geen meter. Na 2 à 3 keer proberen lukte het nog niet, liet ook nog eens de motor paar keer afslaan bij het wegrijden. Toen ging de "nieuweling" het even proberen en die deed het in 1 keer goed. Me mond viel open met verbazing en ik ging toch echt denken dat ik er totaal niks van bakte. "Dat wil ik ook!" dacht ik toen, nou ik ook proberen maar helaas ik kwam wel aardig in de buurt maar ik moet toch beter mijn gas doseren en niet te hard rijden. Later even met de nieuweling het een en ander besproken. Bleek dus dat hij het ook fout deed omdat hij de koppeling gebruikt. "Ja, dan kan ik het ook wel" Daarna gingen we weer 8-jes proberen dat ging wel degelijk de eerste keer. Later wat minder en aan het eind weer wat beter en ook liet ik motor weer een paar keer afslaan, zo vaak zelfs dat ik gebak moest kopen voor m'n instructeur Toen gingen we weer de weg op. Ik weer voorop, zat nog ff alle informatie te verwerken met dat kijken in de spiegels enzo. Het ging de eerste bocht ook niet bepaald goed (dat kijken), maar later een stuk beter. Toen we bij een kruising aankwamen moesten we weer links en dan meteen rechts. Na deze twee bochten moest ik even wachten op mijn medelesser. Toen ze er weer aankwam kon ik weer verder, maar liet de motor afslaan Daarna ging het weer een stuk goed :P. En moesten we richting Utrecht gaan. Dus goed opletten waar we heen moesten. Mijn mede lesser sorteerde verkeerd voor, en ging dus de verkeerde richting op. Maar we moesten wel richting Utrecht dus moest ik even bij de oprit op de vluchtstrook wachten. Toen konden we weer verder rijden en deze keer sloeg de motor niet af Daarna dus een stukje door de grote stad Laren heen gereden en daarna weer de snelweg op. Je mocht daar 100 op de oprit, wat een lekker bochie was dat zeg. FF flink doorgegast bij de 80 dacht ik al zo ik zit al op de 100 maar dat was dus niet zo :P dus nog wat meer gas en ingevoegd, ging naar mijn idee allemaal wel goed. Maar waar was mijn instructeur en mijn medelesser nou. Ik dus rustig aan 80 rijden op de rechter rijstrook in de hoop dat ze me langzaam in zouden halen. Ik zag ze gelukkig weer in me spiegels. Maar nu wist ik niet waar ik eraf moest, want ik was buiten het bereik van mijn instructeur. Ik reed net langs een afslag, hoor ik ineens in me oortje; "Ja je moet wel opletten hè deze afslag dus nemen". Ik had helemaal niks gehoord, dus ik zeg dat bij de volgende stoplicht tegen hem. Waarop hij reageerde alsof het een slechte smoes was, maar ja dat zal wel. Toen de stoplicht weer op groen sprong, sloeg me motor weer eens af Daarna reden we weer door een woonwijk heen, en zag ik het mooie grote ronde rode bord met een witte horizontale streep over het hoofd. Daar mocht ik dus niet in, dus weer even keren Dus ik rijd daar naar beneden en keer niks aan de hand. Maar mijn medelesser reed helemaal naar achter en ging daar keren. Ik was alweer bezig met de hellingproef die niet helemaal wou lukken omdat ik mijn koppeling helemaal lost liet. Toen keek ik even achterom en, daar lag mijn medelesser op de grond Nou opzich ging dat wel lekker we gingen hierna richting rijschool. Verder ging het wel lekker en kreeg ik weinig commentaar. Naast dat ik de motor weer een keer liet afslaan bij een rotonde ging het wel goed. Opzich vond ik het wel ok gaan, maar mijn medelesser was niet bepaald blij met de les. Wat ik me erg goed kan voorstellen. Toen kwam de vraag aan mijn instructeur hoeveel lessen hij denkt dat ik nog nodig zou hebben maar daar had hij geen antwoord op. Dus heb ik meteen maar 10 lessen erbij ingeboekt :P en zal ik op een totaal van 21 lessen komen. Moet denk ik wel lukken met 21 lessen. a.s. Woensdag om 20:00 (aargh donker) mag ik weer lessen. Kijken of de bijzondere verrichtingen dan wel beter gaan, als we die dan gaan doen. Zo lange tekst hey, hier overtref ik Damp zijn tekst misschien wel mee :P Pas op! lessend gevaar op de weg! Dit bericht is gewijzigd door FallenOne op 18-10-2003 @ 16:08
|
|
![]() |
||
|
Damp | 18-10-2003 | 23:37 uur | |
|
Yamaha XJ600S Diversion |
!@#$%^&*()__)(*&^%$#@!@#$%^&*()_+)(*&^%$#@!@#$%^) Gevallen figuur let even op: regel 1: MIJN teksten zijn ALTIJD langer regel 2: als mijn tekst toch korter is , dan denken we met z'n allen direct dat regel 1 weer in werking treed! Goed begrepen manneke? Verder denk ik dat je vooral een probleem hebt met het aangrijpingspunten van de koppeling. Daarmee bedoel ik het volgende: Als je de koppeling helemaal intrekt, en langzaam weer loslaat, dan is het eerste aangrijpingspunt het moment dat je voelt dat de motor weg wil. Het tweede punt is het een punt dat je niet direct voelt, maar waarop de koppeling niet meer slipt (eigenlijk is de koppeling dan los, hoewel je de handel nog deels hebt ingedrukt) Het gebied tussen deze beide punten is het werkgebied van de koppeling. Dat moet groot genoeg zijn om de koppeling goed te kunnen doseren, en het moet zo liggen dat je ermee overweg kunt, of dat kunt leren. Overigen het 2e punt kun je wel vinden, dat doe je als volgt: rij met een vaste gas-stand in een versnelling en trek langzaam de koppeling in, op het moment dat het toerental oploopt slipt de koppeling. Het zal je niet verbazen dat, hoe sneller je rijdt, hoe eerder de koppeling slip, er is dan meer trekkracht nodig om de motor te laten rijden, dus treed er eerder slip op. Wat je jezelf moet leren, is waar de het eerste koppelingspunt ligt, als je daar te snel of met te weinig gas doorheen gaat, dan valt hij stil, en sta jij te balen. Veel succes Groeten Damp Driving like the Devil is a fast way to meet him
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 18-10-2003 | 23:54 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Hehehe maar iig bedankt voor de tip, ik denk zelf eigenlijk dat ik altijd vergeet om de koppeling iets langer in te houden bij het wegrijden en niet meteen los te laten wanneer het gas erop gaat. En mijn tekst is nou eenmaal langer :P zal je volgende keer toch maar beter je best moeten doen Pas op! lessend gevaar op de weg!
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 23-10-2003 | 20:25 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Gisteren had ik lesje 8 en 9 s'avonds om 8 uur. Ik had weer eens les met iemand waar ik al eerder mee had gelest, waar ik erg tevreden over was. Hij moest vandaag examen doen ik denk wel dat hij geslaagd is. Maar ok, mijn les Daarna zijn we bij huizen eraf gegaan, en binnendoor naar Hilversum gereden. Ik heb de motor tot nu toe nog maar 1 keer af laten slaan! Dankzij Damp zijn tip Omdat mijn medelesser morgen examen moest doen mocht hij zeggen welke we gingen oefenen. Dat werden ze dus allemaal Het ging deze les erg lekker ik kreeg zelfs complimenten van me instructeur, dat had ik nou nooit gedacht Pas op! lessend gevaar op de weg!
|
|
![]() |
||
|
|
||
|
Damp | 24-10-2003 | 23:47 uur | |
|
Yamaha XJ600S Diversion |
Graag gedaan, vallend manneke Dan de volgende tip, bij de cirkels staan de pionnen 6 mtr uit elkaar (voor het rijden van de 3 rondjes). Als je de eerste bocht te laat instuurt, doe je dat waarschijnlijk als jezelf midden tussen de beide pionnen bent. Echter het voorwiel van de motor is er dan al een meter voorbij, en staat dan nog rechtop. Voordat de motor _plat_ ligt, ben je nog een meter verder, en heb je nog een meter over om je bocht te draaien, en dat wil dus niet. Oplossing: plat leggen als het voorwiel een halve meter van het midden af is. Je hebt daardoor meer ruimte, en met even proberen waar je exact moet beginnen kom je waarschijnlijk goed uit. Veel succes :-) Groeten Damp Driving like the Devil is a fast way to meet him
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 25-10-2003 | 17:13 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Vandaag om 10 uur weer 2 lesjes gehad, les 10 en 11 Na alle benodigdheden gepakt te hebben zijn we naar buiten gegaan om de motors aan de straat te zetten. Toen ik de motor achteruit reed voelde hij erg licht aan. Was wel fijn eigenlijk, zo'n lichte motor. Nu we allebei de motor aan de straat hadden gezet konden we weg, mijn mede lesser liet de motor in het begin afslaan dus moest ik even wachten. Ik dacht meteen aan mijn eerste paar lesjes, ik ben toch wel heel wat gevorderd maar dat mag ook wel. Ik kon weer doorrijden, en we moesten drie keer rechtsaf slaan. Daarna meteen links, wat mijn instructeur wat laat zei en ik dus de bocht wat ruim nam. Hier moest ik weer even wachten op mijn mede lesser, want zij had ook een beetje probleem met koppeling. Nu konden we weer verder en reden eigenlijk een groot rondje, om even bij het tankstation uit te komen. Ik reed er weer eens voorbij omdat ik iets sneller was dan mijn medelesser en mijn instructeur net iets te laat was met zijn instructies :P. Ik dus weer keren in een redelijk drukke straat met aan de andere kant een korte file voor een stoplicht waardoor ik dus over het midden van de weg reed, boefje ben ik ook zeg. We moesten dus even gaan tanken, verklaarde ook waarom de motor zo licht aanvoelde. Hier moest ik even van motor ruilen met mijn mede lesser omdat de motor waar ik op zat wat lager was. De andere motor zat indd wat hoger, en de koppeling was een stuk minder Daar waren al wat andere leerlingen BV's aan het oefenen en heb ik me daar maar bij aangesloten. De eerste keer de cirkels ging helemaal verkeerd :P ik reed er maar weer meteen uit. Daarna gingen ze wel goed. Paar keer ging het wat minder maar dat vroeger insturen deed het hem toch wel. Toen kwam mijn instructeur + mede lesser ook eindelijk aan. Ik ging gewoon door met de BV's. We reden eigenlijk rondjes over de parkeerplaats en wisselde zo elke keer van oefening. Van de circkels naar de slalom (stelt niks voor) en dan het 8je. De 8jes gingen wel ok, maar toen mijn instructeur wel aan het opletten was ging het wat minder Daarna zijn we weer verder gaan rijden. Het oortje van mijn mede lesser was gesneuveld door haar val, dus moest ik voorop rijden. Naast dat ik nog een paar keer had moeten wachten, ging het bijna allemaal goed. Ik hoorde op een gegeven moment een ruisje in mijn oor, alsof mijn instructeur net iets gezegd had maar dat het niet helemaal goed door kwam. Ik keek in mijn spiegel en zag ze niet meer. Dus ik weer aan de kant. Maar ik stond een beetje ongelukkig en kon niet op tijd weer invoegen, en reed dus achter mijn instructeur aan met 2 auto's ertussen. Daarna moest ik mijn mede lesser inhalen net voor de stoplicht en schakelde niet helemaal lekker terug. Ik had em dus perongeluk in zijn vrij gezet. Kwam dus niet voorruit toen stoplicht op groen sprong. We waren al dicht bij de rijschool, dus ik wist alweer dat de les bijna afgelopen was. Eenmaal weer bij sw rijschool aangekomen kreeg ik te horen hoeveel lessen ik nog nodig zou hebben. Hij raadde me aan om nog het kortste pakketje erachteraan te nemen. Dus nog 15 lessen + 1 voor het examen en als ik zak voor mijn examen nog een 2e examen. In totaal kom ik dan op 27 lessen en mag 9 december afrijden. Hopelijk slaag ik in een keer en zit het weer een beetje mee :P Ik heb deze les echt genoten van het motorrijden, het wordt steeds leuker! Ik kan niet wachten tot ik woensdag weer moet lessen :P En dit was mijn verhaal vol met type en spelfouten weer van deze 2 lessen/1 les 2 uur :P Pas op! lessend gevaar op de weg!
|
|
![]() |
||
|
juultje | 25-10-2003 | 20:56 uur | |
|
heb nog geen motor (mijn vriend heeft een kawa zx6r ninja) |
ik snap het niet helemaal.bij mijn rijschool rijden we ook naar een parkeerplaats voor de verrichtingen maar mijn instructeur heeft zelf altijd pionnen bij zich en pas als hij ze klaar heeft gezet kunnen we beginnen.maar wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat jij bij andere leerlingen begint met oefenen.zijn die dan van dezelfde rijschool of hoe zit dat?? juultjem3 motormutsje
|
|
![]() |
||
|
FallenOne | 25-10-2003 | 21:21 uur | |
|
rijd nog niet op een: Kawasaki ZX-6R |
Ja dat klopt, er waren 2 andere instructeurs van mijn rijschool en we waren daar met 5 leerlingen. Toen ik aan kwam was er ook nog een andere rijschool met 2 leerlingen. Was dus errug gezellig Pas op! lessend gevaar op de weg!
|
|
![]() |
||
|
Dennis67 | 26-10-2003 | 08:43 uur | |
|
|
BMW R 1100 RT |
Ik heb het zelfs meegemaakt dat ik op de parkeerplaats voor de SV aankwam er een andere rijschool al aan het oefenen was. Ik kon gewoon achteraan sluiten en de pionnen van de andere rijschool gebruiken. Kijk dat vind ik nou leuk. Dit vormt de basis van de tollerantie die je nodig hebt als motorrijder. !! Ik ga voor een "ideale vul" !!
|
|
![]() |
||
|
|
||
|
de Senna | 01-11-2003 | 11:38 uur | |
|
|
Pfoeh dames en heren, wat een vermoeiende bezigheid dat lessen tegenwoordig. Pionnen, slalom, bijzondere verrichtingen, een heel peleton aan instructeurs. Wij gingen gewoon een stukkie rijden met instructeur achterop, daarna samen patatje eten, na 7 lesjes van 3 kwartier examen doen en voila! Ik weet niet wat beter is hoor....maar 'tvalt me op dat het dus hard werken is tegenwoordig om aan je papiertje te komen. Veel succes gewenst Mark
|
|
![]() |
||
Reageer




