![]() |
hmolen | 26-03-2004 | 14:31 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
||||
Suzuki Intruder 1500 LC (1998) |
Woensdag 24 maart 12uur...., ergens in Nederland waar het CBR zijn volgende 200 euro's kwam afhalen voor een mislukt examen. Na een kort gesprekje over de verschillende punten waar je op moet letten bij een motor (oliepeil, remvloeistof, profieldikte, etc.) gingen we de weg op en aangezien de examinator me bij mijn voornaam noemde had ik een goed gevoel. Het zonnetje scheen en alles scheen mee te zitten. Na een minuut of 10 naderde ik een (normaal) druk kruispunt dus remde keurig af had mijn versnelling goed staan en keek naar links en rechts of er iets aankwam maar zag niets, doordat ik mijn koppeling ingetrokken had kon ik eigenlijk gelijk doortrekken het kruispunt over maar voor de zekerheid (je weet maar nooit wat ie vind van 'doorrijders') keek ik nog een keer naar links waardoor ik stopte, maar zag meteen dat er niks aankwam en dus trok ik op het kruispunt over. << aarzelen >>. Toen draaiden we een parkeerplaats op voor de oefeningen, eerst een slalom die de eerste keer niet helemaal goed ging maar die mocht ik over doen en toen ging het wel, toen het 'achtje' en de 'rondotjes' en die gingen in een keer. Daarna nog een remproef en die moest ook in tweeen omdat ik net te ver uitkwam. Toen weer door door de polders over smalle bochtige weggetjes waar ik me heerlijk voelde met de wind in mijn gezicht en had bijna geen idee dat ik aan een examen bezig was (ook omdat mijn instructeur een goedkeurent knikje had gegeven na de oefeningen). Uiteindelijk kwam de onvermijdelijke snelweg oprit er aan en omdat het zo mooi weer was had ik al lang gezien dat er op de snelweg geen hond reed, dus ik reed de invoegstrook op en zat gelijk aan de linkerkant om in te voegen (ik wist ten slotte al lang dat er niks aankwam)... << verkeert gebruik van de invoegstrook >> We deden nog een "stop and go" en reden daarna rustig terug naar het CBR gebouw en iedere meter dichterbij het eindpunt kreeg ik steeds meer het gevoel dat het goed zou aflopen.... Niets was minder waar....hij loopt eerst met je mee naar het gebouw en wacht met praten tot ie weer rustig achter zijn burootje heeft plaatsgenomen. "Ik moet je helaas teleurstellen (yeah, right) maar ik vind het niet voldoende", was de donderslag bij heldere hemel... Vanwege stoppen bij een (redelijk onoverzichtelijk) kruispunt, 10 meter te vroeg 'uit de baan' op de invoegstrook, te kort op een voorlegger (1,9 seconden ipv. 2 seconden, volgende keer chronometer meenemen), daarbij 2 oefeningen 2 keer overdoen (terwijl je er een mag missen zelfs) had hij een niet goed gevoel. Nou je mag gerust weten dat ik terug naar huis niks tegen mijn instructeur heb gezegt. Pas nadat bleek dat hij ook wel een beetje verbaast was, hebben we het er kort over gehad. Ik denk dat ik de 1200 euri die ik al uitgegeven heb voor lessen en examen in de sloot had kunnen donderen en weet nog steeds niet (ook niet na 2 dagen) of ik wel weer genaait wil worden door het CBR bij een her-examen. Degene die voor me had afgereden schopte een stoel door het gebouwtje en degene die samen met mij gereden had was ook gezakt, ik zat gewoon op een dag waar er 'gezakt' moest worden, anders worden de percentages wel erg hoog en dat kan natuurlijk niet (job protectie van het CBR). Ik weet niet wie er op die dag nog meer afreden en of ze dit lezen maar zo word je hobby/passie wel zeer vakkundig de nek omgedraait. Als ik doorga kost het me weer 500 euri met de kans dat ik weer zak en als ik stop had ik die 1200 euri beter kunnen gebruiken. Groeten van een gefrusteerde ex-wannabe-motorrijder Examen op 24 Maart 2004 ! Dit bericht is gewijzigd door hmolen op 26-03-2004 @ 14:56 |
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Rommie67 | 26-03-2004 | 15:22 uur | |
![]() |
||||
Honda XL1000V Varadero |
Beste hmolen,ik ben inmiddels in het bezit van de rijbewijzen A/B/C.Voor al deze examens ben ik in 1 keer geslaagd(jawel ook de theorie).Ik zal dan wel net steeds mazzel gehad hebben dat ik op de juiste dag heb afgereden.Ik denk dat je nu een beetje emotioneel reageert bedenk wel op de motor in het verkeer krijg je vaak geen 2e kans dan kan je ook niet zeggen van ff wachten allemaal ik doe het nog een keer over. Ik wil je toch veel succes wensen voor je eventuele volgende examens mocht je toch besluiten door te gaan met motorrijden.Let wel de aanhouder wint! Beter 1 motor in de hand dan 10 in de lucht. Grtn Rommie
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Smurfke | 26-03-2004 | 15:55 uur | |
![]() |
||||
|
Triest,diep triest voor je, Maar geef de moed nu niet op,je hebt immers als een bak vol geld uitgegeven. Groetjes van de lolsmurf
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Superklomp | 26-03-2004 | 16:01 uur | |
![]() |
||||
![]() |
Tsja...............ik snap je best. Het zal ongetwijfeld eens voorkomen dat er mensen zijn die onterecht worden afgewezen als ze een praktijkexamen doen. Het zal ook best voorkomen dat je persoonlijkheid botst met die van de examinator. Dat zou niet moeten mogen, maar het gebeurt vast wel eens. Maar ik denk toch dat het niet helemaal was uitsluitend om je te laten zakken vanwege de percentages. Ten eerste is bij een motorpraktijkexamen altijd je eigen instructeur aanwezig. Als die vermoed dat je genaaid wordt (en hij/zij dus ook, want van hem/haar heb je je kunstje geleerd én het zakken komt op het konto van de rijschool!) zal die ONMIDDELIJK in de pen kllimmen en een klacht indienen. Dat doen ze al direct bij de examninator om aan te geven dat er protest volgt. De examninator zal dan moeten bewijzen dat je het niet goed hebt gedaan, en dat is een k**klus, dus daar passen ze wel voor op. Ik denk dat het tegenovergestelde eerder waar is: ik ben geslaagd voor mijn A-tje op mijn 37e, na twee maanden rijles. Omdat ik heel veel brommert (en stiekum ook heel veel motorfiets) heb gereden, had het rijden weinig geheimen voor me. Veel autokilometers, dus een redelijk verkeersinzicht, een vlotte en niet benauwde rijstijl. Tot het op de truukjes aankwam: rondjes draaien, achies draaien, pilonnetjes ontwijken in de slalom, het ging van de zenuwen echt bijna allemaal mis. Ik had al iets van: ik ga terug, het is afgelopen, deze vent is gezakt. Wat denk je: de examinator zei: we gaan nog even een stukkie rijden, als dat goed gaat, ben ik accoord. Nadat we terug waren op de basis, zei de beste man: naarmate je langer reed, ging het steeds beter. Ik weet niet of ik gemazzeld ben, ik weet wel dat ik gelest heb bij een rijschoolhouder (Jan Knol in Staphorst) met een slagingspercentage van 100 (!!!!) in 1999, het jaar waarin ik ben afgereden. Als er al een poging egdaan wordt de percentages naar beneden te krijgen , heb ik er niets van gemerkt. Oh ja, ik heb tot op heden nog geen schuiver gemaakt of ongeluk gehad (afkloppen) maar dat kan natuurlijk ook aan mijn Safetylights liggen:P:P 't is geen ach en wee op m'n R1100RT van BMW
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
hmolen | 26-03-2004 | 23:56 uur | |
![]() |
||||
Suzuki Intruder 1500 LC (1998) |
Ik ben nu 45 en heb er al 27 jaar autokilometers opzitten en ben toen ook in een keer geslaagt. Ook theorie (ook motor, 4 fouten) in een keer. Maar alles wat je zelf niet in de hand heb, de beoordeling van een ander is niet te leren/oefenen. Probleem is dat mijn auto/motorrijschool pas ruim een jaar bestaat en mijn mening is dat hij het niet eens was met de beslissing van de examinator maar omdat hij een klein beetje rustig moet zijn om niet meteen op de 'zwarte lijst' van het CBR te komen, kan ik me er wat bij voor stellen, dat hij niet meteen in de pen klimt. Mijn instructeur ("Herman" in Hoofddorp) is echt een geweldige peer en heeft me ook regelmatig op mijn eigenwijze manier van rijden gewezen dus heb ik waarschijnlijk iets te simpel en weinig doortastend gereden denk ik om die man te laten zien dat hij het me goed geleerd heeft. Ik was voor hem niet de enige die dag die zakte dus ook hij had een *****dag, in een keer zijn percentage naar beneden gedondert, dus ook daar ben ik heel gefrustreerd over. Ik zal eens met hem over de 'beroepsmogelijkheid' spreken dan hoor ik gelijk of hij het met mij of met de examinator eens was. Daar zal ik me dan bij neer moeten leggen en daarnaast nog wat flappen om naar het volgende examen toe te gaan. Ik heb door jullie reakties weer de moed gekregen toch maar weer wat geld ertegenaan te gooien. Ik hoop dat ik een andere examinator krijg maar dat zal wel ijdele hoop zijn. Bedankt motorvrienden ! Examen op 24 Maart 2004 !
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
risk | 27-03-2004 | 00:11 uur | |
![]() |
||||
DL650 A |
Oke!! Prettig om te zien dat deze site ook zijn prettige kanten voor bezoekers heeft!!! Gewoon nog een keer doen en je A halen!!! Achteraf weet je pas wat je jaren gemist hebt!!! Suc6 Poetsen???? Wat nou Poetsen? Met dit weer?? Remko
|
|||||
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
Ozze Jan | 27-03-2004 | 00:17 uur | |
![]() |
||||
BMW Rukker, Honda Sieske |
Ik zelf ben van mening dat ik verleden jaar mazzel heb gehad, alleen dacht de examinator er anders over, liet me zonder blikken of blozen direct slagen, en zei, die foutjes die ik maakte, maakt iedereen wel eens, ook die al weet ik hoeveel km of jaren ervaring hebben. Zelf had ik het idee, dat ik sinds mijn 2 de les, nie meer zo slecht had gereden als met examen :*:* Je moet dus ook net een beetje mazzel hebben. Voor de auto ben ik 3x op geweest, 1 keer duidelijk gezakt, geen discussie, 2 de keer totaal nie mee eens, en nou noch steeds niet, wat eene eikel was dat zeg, en de 3 de keer, zonder problemen geslaagd. Wil hiermee aangeven, je gevoel komt mij bekent voor, alleen kan je der verder geen zak aan veranderen. Het kost iig weer kluwen met geld, ik kan je alleen zeggen door te gaan en je daarmee succes toe te wensen. Het is het echt waard! Groeten uit het Limburgse, Bert
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Krimson | 27-03-2004 | 01:39 uur | |
![]() |
||||
Mrs. Wooten; Guzzi V75 |
Ik heb nu een kleine twee weken mijn papiertje, sinds ruim een week mijn guzzi, elke dag gereden (voor mijn werk vanuit Hengelo naar Arnhem, Kaatsheuvel, Leiden, Utrecht enz.) en elke kilometer met veel plezier en het gevoel dat ik de motor steeds beter leer kennen. Wat ik bedoel te zeggen is: het is echt de moeite ![]() Groetjes, Krimson 616 tevens grooten van Mrs. Wooten
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Jerna | 27-03-2004 | 05:56 uur | |
![]() |
||||
BMW Rockster |
Het is hier op dit moment nul graden en mijn vriendinneke is zojuist op mijn brommert richting d'r werk vertrokken. Ja, inderdaad, om kwart voor zes 's ochtends. Motorrijden verslavend? Hoezo? Ik zou er nog maar eens goed over na gaan denken of je dat roze papiertje echt wilt hebben. =) =) TFB Arjen -- Ware luiheid is extra vroeg opstaan om langer te kunnen luieren.
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
t_rex1970 | 27-03-2004 | 07:44 uur | |
![]() |
||||
![]() Harley Davidson Roadster |
Erg sneu voor je, maar bekijk het niet als naaien of gepakt worden. Als de examinator zegt dat het niet goed is, dan is het gewoon niet goed. Die mensen hebben ervaring genoeg om te zien of het er in zit, of niet. Gewoon nog ff oefenen, en opnieuw proberen. En drie... euhh tweemaal is scheepsrecht ![]() t_rex1970 has the need for speed.
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Mazzia | 27-03-2004 | 11:00 uur | |
![]() |
||||
BMW R850R |
|
|||||
![]() |
||||||
Advertentie
|
Reageer