![]() |
JJN | 24-04-2001 | 07:07 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() |
Hallo, Ik zit er al een tijd over te denken om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Nu hoorde ik dat je dit via de ANWB heel snel kan doen. Heeft er iemand goede of slechte ervaringen met de 'snelle' motorrijopleidingen van de ANWB? Alvast bedankt, JJ |
|
![]() |
||
![]() |
JVDB | 24-04-2001 | 11:54 uur | |
![]() |
![]() |
Niet specifiek met de snelle opleiding van de ANWB. Ik neem aan dat je die opleiding van enkele dagen bedoelt, waarna je gelijk je examen kunt doen? Ik heb een aantal mensen gehoord die het hebben gedaan (niet bij de ANWB) en állemaal zakten. Reden was dat, als je een bepaald onderdeel niet voldoende beheerst, er vaak geen tijd meer is om dat extra te oefenen. Advies: Neem van te voren alvast een paar lessen en ga dan pas die spoedcursus doen. Dan weet je waar je aan toe bent en waar de zwakke punten liggen.
|
|
![]() |
||
![]() |
XJ | 24-04-2001 | 13:38 uur | |
![]() |
![]() Yamaha FJ1200 |
Ik heb mijn rijbewijs wel in drie dagen gehaald, al moet ik zeggen dat ik het niet nog een keer op deze manier zou doen. In die paar dagen bouw je zo weinig routine op dat je tijdens je examen alles nog bewust moet doen (schakelen, knipperen etc.). Je gaat dus niet echt lekker zeker je examen in. Als je de tijd (en het geld) hebt om het op de 'normale' manier te doen zou ik dit zeker overwegen. succes eric
|
|
![]() |
||
![]() |
JackH | 28-04-2001 | 07:52 uur | |
![]() |
![]() Yamaha fzs 600 Fazer (zwart) |
Hoi, Ik heb mijn motorrijbewijs via de ANWB opleiding gedaan en ik moet zeggen dat het me prima is bevallen. Van te voren maak je dmv een 'intake' een opleidingsplan met je instructeur. Er wordt dan een aantal lesuren afgesproken. Zelf kan je die uren indelen zoals je zelf wilt, ik heb max. 3 uur per dag gereden. (11 uur totaal voor m'n examen) Na 2 weken deed ik examen en had ik m'n rijbewijs. Zorg wel dat je een goede rijschool neemt met als het kan een KNMV gediplomeerde rij-instructeur. Dus geen instructeur die achter je aan rijdt met de auto want dat is geen motorrijder! suk6 Jack
|
|
![]() |
||
![]() |
JJN | 28-04-2001 | 08:29 uur | |
![]() |
![]() |
Bedankt voor jullie reactie! JJ
|
|
![]() |
||
![]() |
mvanuem | 27-05-2001 | 12:38 uur | |
![]() |
![]() |
Graag wil ik even een opmerking plaatsen bij het bericht van JackH van 28-4-01 @ 7:52 AM. Hij zegt onder meer "Dus geen instructeur die achter je aan rijdt met de auto want dat is geen motorrijder!" Ik kan je vertellen dat ik de ervaring heb met de rijschool waar ik gelest heb (Verkeersschool Nico van Swam te Boven-Leeuwen) waarbij de instructeur in de auto meereed wel degelijk een 'echte' motorrijder is. Zij gebruiken echter een auto voor het volgen van de motoren aangezien dit financieel gunstiger is, immers zij kunnen de auto dan ook gebruiken voor gewone rijlessen. Motorrijlessen worden totnutoe minder gegeven aangezien enerzijds er onvoldoende leerlingen voor zijn, anderzijds is de instructeur slechts parttime beschikbaar voor motorrijlessen. Let er overigens verder op dat een goede rijschool MAXIMAAL twee leerlingen tegelijk lesgeeft, dus ook tijdens de oefeningen!!. Allereerst is het verboden om meer dan drie leerlingen tegelijk les te geven, daarnaast is het ook nog eens lastig voor de instructeur om meerdere personen tegelijk les te geven. Let daar dus ook op! Groeten, M. van Uem Gratis producten en allerhande methoden om geld te verdienen of kortingen te krijgen!
|
|
![]() |
||
Motorverhuur
|
||
![]() |
JVDB | 27-05-2001 | 13:28 uur | |
![]() |
![]() |
Tja, zal wel een punt van discussie blijven. Ik denk dat, als een rijschool goed genoeg is, er ook genoeg leerlingen zullen zijn. Dan kan de instructeur er tenminste op de motor achter aan rijden... Ik zou er anders altijd aan twijfelen of die instructeur wel een "echte" motorrijder is...(of misschien gewoon een gierig tiepje...)
|
|
![]() |
||
![]() |
acxeller | 07-06-2001 | 01:11 uur | |
![]() |
![]() Suzuki GS500E Slingshot |
Ik heb zelf ook altijd les gehad met een auto achter me (enkele keer met de motor). Een opel frontera om precies te zijn (hele grote terrein wagen) en voelde me daar meestal ook wel prettig bij. Zo is hij een aantal keren met z'n auto vlak voor of achter andere auto's gaan rijden om zo meer ruimte voor me te creeeren omdat die automobilist dan erg vervelend bezig was. Dit zal dus minder snel lukken wanneer de instructeur op de motor zit.
|
|
![]() |
||
![]() |
MPJacobs | 01-08-2001 | 16:12 uur | |
![]() |
![]() |
De enige keer dat ik een instructeur met auto achter me had was tijdens het afrijden. Ik heb hem toen ook zoek gereden (ondanks het feit dat de auto een 2liter was). Dat werd nog gewaardeerd ook, aangezien zij dat het bewijs vonden dat ik de motor aankon en ook DURFDE motorrijden. Persoonlijk vind ik een instructeur op motor beter aangezieb hij/zij je dan dingen kan voordoen. Ride the winds of change, Martijn
|
|
![]() |
||
![]() |
Woutje | 09-10-2001 | 22:26 uur | |
![]() |
![]() geen |
Hoi allemaal, Ik heb onlangs de intest gedaan bij de ANWB. Mijn eerst ervaring met motorrijden. Echt super. En nu lessen he? Maar ik zit een beetje te twijfelen of ik dat wel via de ANWB moet doen. De instructeur kwam uit op module G, wat inhoud 31 uur les. Meer lessen kunnen ze niet aanbieden, want dan wordt het gewoon rijles bij een reguliere rijschool. Ik heb verder totaal geen ervaring met brommers/scooters/motoren, dus het viel best een beetje tegen. Is er iemand die mij advies kan geven? Mzzl en bedankt Woutje
|
|
![]() |
||
![]() |
rvh | 17-10-2001 | 16:04 uur | |
![]() |
![]() uh, eerst maar een rijbewijs... |
31 rijlessen is wel een beetje erg veel voor de motor. Als je kan fietsen, dan kun je ook motorrijden. Lijkt mij dus een reden om NIET via de ANWB te lessen. Overigens, je lest niet bij de ANWB maar bij de rijschoolhouder om de hoek, die af en toe onder het mom van een speciale anwb-rijopleiding op z'n eigen manier lesgeeft. Puur bedrog dus... RVH
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
nellie | 10-03-2002 | 12:16 uur | |
![]() |
Fazer 600 |
Ik heb sinds vorig jaar mijn roze papiertje. Ik heb die gehaald bij en goede rijschool,Gils(nu de Lange) in Assen en ook hier werd er achter ons aan gereden met een auto( we reden altijd met z,n twee'n. Ik vond het een heel veilig gevoel geven als je bijvoorbeeld moest in voegen dat ie dan achtter me reed. Ben in drie keer geslaagd(zenuwen) en ben blij dat ik nu kan genieten van deze heerlijke hobby, en als ik hoor dat jullie wel een rijbewijs willen maar er niet veel geld en tijd in willen steken dan word ik daar bang van want jullie rijden niet alleen op de weg en realiseer je wel dat je als motor rijder exstra kwetsbaar bent. groetjes en veel en veilige motor jaren. Nellie
|
|
![]() |
||
![]() |
toontje | 16-03-2002 | 00:33 uur | |
![]() |
![]() Suzuki DL1000 V-Strom met belt drive! |
Al die verhalen over instructeurs in auto's slaan natuurlijk nergens op! Als hij/zij zelf ook op de motor zit kan hij/zij natuurlijk veel beter bij je in de buurt blijven. Hij/zij kan nog eens naast je stoppen om iets uit te leggen. En wat denk je van een stukkie voorrijden?! De automobilisten onder de motorinstructeurs lullen meestal ook veel te veel door de portofoon, omdat ze geen echt contact met je hebben. Ook komt de voorste leerling er natuurlijk bekaaid af als de instructeur in de auto altijd achter de tweede leerling moet blijven hangen. Iedere instructeur moet een voorbeeldfiguur zijn voor zijn/haar leerlingen. Dus ook niet effe een achtje voordoen in de spijkerbroek zonder helm op! Dus op naar de rijschool met de motorrijdende KNMV-instructeur! En waarom zou je eerst wekenlang thuis blijven zitten om vlak voor je examen effe gauw een paar dagen te lessen, als je al die tijd dat je examenaanvraag onderweg is al had kunnen rondrijden?! En wat als je een week voor je examen je enkel verstuikt en je opleiding moet nog beginnen?! Gewoon gaan lessen en op examen gaan als je het kunt! En niet zeuren over een paar uurtjes meer! Je kunt je later op de motor geen fouten veroorloven, omdat je zonodig met een paar lesjes je rijbewijs wou halen! Den groenten . . . Anton vH Dit bericht is gewijzigd door toontje op 16-3-02 @ 11:16 AM
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 16-03-2002 | 01:04 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Ik vind het idee dat die auto met instructeur je kan "afschermen" erg goed en zeker een veilig gevoel..... maar rijdt ie ook nog mee als je dat roze papiertje eenmaal hebt? Volgens mij is de bedoeling van praktijklessen juist, dat je leert motorrijden in de praktijk. Of rijdt er dan een vriend of zo mee achter je? Het is simpel zat. Een échte instructeur rijdt zelf ook op de motor. Diegenen die niet de moeite nemen zelf een motor te rijden, hebben er te weinig feeling mee, hoe "goed" ze dan ook als instructeur zijn.......
|
|
![]() |
||
![]() |
mvanuem | 22-03-2002 | 01:02 uur | |
![]() |
![]() |
Toch (weer) een reactie hierop. Ik vind dat het geven van motorrijlessen niet persé gegeven hoeft te worden door een instructeur die er met de motor achetr rijdt; bekijk het eens van zijn kant! In mijn optiek is het behoorlijk zwaar om een hele dag op de motor te zitten/rijden en les te geven. Van zoiets wordt je immers ook moe! Nu hoor ik jullie ook denken: "Ja, maar dat doet hij/zij toch al zoo lang.." en "Er is toch ook tijd voor oefeningen? Kan hij mooi even uitrusten!" Nou, dat is dus niet zo: immers dan nog moet hij/zij de nodige instructies geven en wellicht tussendoor ook nog het een en ander voordoen, dan komt er weinig van rusten. Mijn instructeur zei mij zelf dat hij het knap vond van anderen dat deze een hele dag lang (dus van 8 tot 5) op de motor konden rijden. Hij zou zo'n lange tijd niet uithouden, anders had hij het zéker gedaan. Dit kan ik mij zelf ook zeer goed voorstellen, immers zelf ben ik naar Oost-Europa op vakantie gedaan (tevens voor het eerst op de motor op vakantie!): over de heenreis heb ik twee dagen gedaan en toch was ik toch behoorlijk moe! Met vriendelijke groeten, M. van Uem http://www.voorniks.tk - http://www.gratiswinnen.tk
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 22-03-2002 | 01:24 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Tja, je instructeur zal het wel het beste weten.....Goh, je mag al blij zijn dattie uberhaupt nog meerijdt, wordt ie best moe van!!
|
|
![]() |
||
Advertentie
|
||
![]() |
mvanuem | 22-03-2002 | 01:34 uur | |
![]() |
![]() |
Haha, wat leuk... Ik neem aan c.q. hoop dat je snapt dat ik bedoel te zeggen dat de instructeur een lange dag op de motor te lang vindt, uiteraard niet het lesgeven etc. erbij (anders heeft hij wel een verkeerde baan gekozen...) Ik bedoel verder uiteraard te zeggen dat een hele dag op de motor vermoeiender is dan bijvoorbeeld in een auto: je moet immers 'met je lichaam' sturen, je volle concentratie er bij houden en alles bij elkaar genomen ben je met een hele dag motorrijden sneller moe als je het vergelijkt met een hele dag in de auto... M. van Uem http://www.voorniks.tk - http://www.gratiswinnen.tk
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 22-03-2002 | 12:17 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Niet leuk bedoeld, hooguit een tikje sarcastisch naar die instructeur. Hoe verklaart ie dan al die instructeurs die het wél volhouden de hele dag? Dat zijn er toch heel wat. Zijn dat dan supermannen? De ervaring die een instructeur op de motor opdoet, óók als hij/zij er achter rijdt, komt ten goede aan de leerlingen. Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar sinds ik zelf motor rijd, denk ik heel anders over motorrijden (plaats op de weg, andere weggebruikers etc. etc.) Je instelling is gewoon ánders. Datzelfde geldt ongetwijfeld ook voor een instructeur.... Daarom kan een instructeur die zélf ook rijdt, je veel meer vertellen over alle ins en outs van motorrijden, ook dingen waar je misschien pas later wat aan hebt. Denk dan ook aan onderhoud, kleding etc. Kortom, een instructeur in de auto hóeft heus niet slecht te zijn, maar kan het niet halen bij iemand die motor rijdt.....
|
|
![]() |
||
![]() |
mvanuem | 22-03-2002 | 12:52 uur | |
![]() |
![]() |
Helaas kan ik me niet helemaal vinden in jouw antwoord: ik neem aandat mijn instructeur toch een goede instructeur is (geweest), het slagingspercentage is daar immers vrij hoog... En over de ins en outs van motorrijden (b.v. onderhoud, kleding etc.) weet/wist hij heel wat te vertellen. En niet alleen het standaard-BORVAS (danwel BRAVOK) verhaal. Hij zorgt immers ook voor motorkleding en dan laat hij zich niet puur informeren door anderen, nee, hij weet zelf heel goed wat hij wil.. (Zie www.nicovanswam.nl) M. van Uem http://vrijetijd.startkabel.nl http://www.voorniks.tk - http://www.gratiswinnen.tk
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 22-03-2002 | 17:23 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Maakt niet uit, gelukkig denken we er niet allemaal hetzelfde over toch? Komt je instructeur mogelijk ook goed uit......
|
|
![]() |
||
Reageer