VfrRider | 06-11-2004 | 12:51 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Foto4
Yamaha R1
Wist je dit trouwens al:


Honda’s nieuwe kanon: VFR 1200



Honda komt in 2006 met een nieuw pk-pakhuis, de VFR 1200.

Volgens welingelichte bronnen wordt het de snelste wegmotor aller tijden. Om dit te bereiken krijgt het nieuwe superkanon een dik V5-blok, dat rond de 190 pk moet gaan leveren. Deze paardenkrachten moeten ervoor zorgen dat hij boven de magische 300 km/u-grens uit gaat komen. De VFR 1200 krijgt enkele technische snufjes door de MotoGP-ervaring van Honda. Zo heeft hij voor een groot deel hetzelfde aërodynamicapakket als Gibernau’s RC211V. Ook hebben de technici van Honda gekozen voor een vijfcilinder motorblok om meer massacentralisatie te creëren en om ervoor te zorgen dat de 1200 er een smalle taille aan overhoudt. Bij Honda staat ook de veiligheid zeer hoog in het vaandel, dat blijkt uit een geavanceerd traction control-systeem. Vallen zal hierdoor een kunst worden. Het systeem gebruikt een hypermoderne snelheidssensor, genageld aan het achterwiel, die meldt als de achterband begint te ‘spinnen’. De sensor zendt een signaal uit naar een computer die er op zijn beurt weer voor zorgt dat het ‘spinnen’ wordt tegengegaan. Er wordt dan minder vermogen naar het achterwiel gestuurd, zodat de band weer grip krijgt. Verder zit er op de VFR 1200 standaard een elektronische stuurdemper. Om de enorme hoeveelheid pk’s te stoppen heeft Honda een vernieuwde versie van het gecombineerde remsysteem (DCBS), plus het welbekende ABS erop laten schroeven. Hetzelfde remsysteem wordt al gebruikt op het kleine broertje, de VFR 800, en de huidige Blackbird. (Bron: MCN)



*** Go with the Flow ***

  Viking64 | 06-11-2004 | 13:07 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
R1150R R100RS VW-T4 matzwarte opoefiets
 Quote:
 Vallen zal hierdoor een kunst worden.
En als je voorband nu weg glijd in de bocht??
 Quote:
 De sensor zendt een signaal uit naar een computer die er op zijn beurt weer voor zorgt dat het ‘spinnen’ wordt tegengegaan. Er wordt dan minder vermogen naar het achterwiel gestuurd, zodat de band weer grip krijgt.
Dat is dus het einde van de burn-out sadsadsad
 Quote:
 dat rond de 190 pk moet gaan leveren. Deze paardenkrachten moeten ervoor zorgen dat hij boven de magische 300 km/u-grens uit gaat komen
Wat is hier nu voor de gemiddelde mooi weer rijder het voordeel van?? Ik denk dat je toch al bovengemiddelde race ervaring moet hebben om van dit vermogen gebruik te kunnen maken. Maar evengoed is het wel een knap stukje techniek onder al dat FP =)=)=) VIKINGS have more fun!!

  VfrRider | 06-11-2004 | 13:11 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Yamaha R1
 Quote:
 Dat is dus het einde van de burn-out
kost alleen maar banden ;-)

 Quote:
 En als je voorband nu weg glijd in de bocht??




het moet wel spannend blijven he

 Quote:
 Wat is hier nu voor de gemiddelde mooi weer rijder het voordeel van??


die hebben vaak een chopper ;-) (B)

*** Go with the Flow ***

  Marlene | 06-11-2004 | 21:56 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Diversion 600
hahaha,
errug mooi hoor!
heb je aandelen bij de club?
je hebt er gelijk zo'n mooi verhaal bij

  VfrRider | 07-11-2004 | 19:44 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Yamaha R1
 Quote:
 heb je aandelen bij de club?

aandelen? wat zijn dat voor dingen ;-)

was dat maar waar!!!! kon ik morgen tenminste een keer uitslapen hehe

*** Go with the Flow ***


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.