![]() |
Redactie | 23-04-2007 | 16:43 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() |
SCHERPE BOCHTEN LANGS RIJKSWEGEN KRIJGEN MOTORVRIENDELIJKE VANGRAIL Zondag 22 april 2007 is de eerste officiële motorvriendelijke vangrail langs een rijksweg feestelijk onthuld. Dit gebeurde in het knooppunt Holendrecht Zuid (A9/A2) door Max de Groot, hoofdingenieur-directeur van Rijkswaterstaat Noord-Holland, Martin de Graaff, directeur Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) en Nico Perk, voorzitter Motorrijders Actie Groep (MAG) in het bijzijn van vele motorrijders. Met de ervaring van de MAG en KNMV en de kennis van Rijkswaterstaat zijn criteria opgesteld voor het plaatsen van motorvriendelijke vangrails. Criteria zijn onder andere scherpe bochten, minder ruimte voor uitwijkmanoeuvres of zichtproblemen. De komende jaren brengt Rijkswaterstaat ongeveer 60 kilometer motorvriendelijke vangrails aan in bochten van rijkswegen. Nederland loopt hierin voorop in de wereld. Op autosnelwegen vallen gemiddeld jaarlijks 4 doden en 17 ziekenhuisgewonden te betreuren onder motorrijders als gevolg van een aanrijding met een vangrail. Het is nu nog niet aan te geven hoe deze cijfers veranderen als gevolg van plaatsing op grote schaal van motorvriendelijke vangrails. Hiervoor is wereldwijd nog te weinig onderzoek verricht naar de effecten van dit soort vangrails. Rijkswaterstaat, MAG en KNMV verwachten wel dat er minder slachtoffers en minder letselschade zal optreden.
|
|
![]() |
||
![]() |
BigBen | 15-05-2007 | 12:22 uur | |
![]() |
Yamaha XJ 900 S Diversion |
Dat zal meer dodelike ongelukken voorkomen dan het getrapte rijbewijs!
|
|
![]() |
||
Reageer