Redactie | 01-10-2007 | 12:50 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Wie is Redactie
Met de ontwikkeling van een unieke special op basis van de woeste MT-01 laat Yamaha Motor Nederland zien dat de MT-01 een prachtige basis voor specialbouwers is. De in eigen beheer gebouwde MT-01 Café Racer is hierdoor een unieke machine geworden die recht doet aan de stoere achtergrond van de MT modellen. 



Yamaha Motor ontwikkelde, na de eerder verschenen T-Max BlingBlinQ, wederom een prachtige special, nu op basis van de standaard al woeste MT-01. Om nog meer aandacht naar het stoere uiterlijk te trekken werden de topkuip (uit de MT-oS kit), tankcover en olietank in "grove", grijze Metal Flake-lak gespoten, voor een stoere 70-er-jarenlook. Diverse blokdelen werden zwart gespoten of gepoedercoat. De wielen en uitlaatdempercovers werden in "Black Chrome" gespoten om een aluminiumeffect te creëren. Als opvallende details werden kleine LED richtingaanwijzers aan de voorzijde gemonteerd alsmede een nieuwe nummerplaatbevestiging met LED achterlicht en LED richtingaanwijzers achter. Om het geheel compleet te maken werd een aluminium racevoorspatbord over het voorwiel geplaatst en kleine spiegels op de stuureinden gemonteerd. De uitlaatbochten zijn getaped met hittebestendige uitlaattape. Voor een nog actievere zithouding werd een ander stuur met bijpassende risers gemonteerd. 



De MT-01 is een motor voor liefhebbers. Deze stoere Torque Sports motorfiets heeft een volstrekt nieuw segment gecreëerd, een niche die in de toekomst zeker meer aanhangers zal vinden. Immers, in het steeds drukker wordende Nederland zal snelheid steeds vaker ingeruild worden voor sportieve beleving. De MT-01 biedt juist die beleving door een combinatie van een zware V-Twin die dikke klappen uitdeelt gekoppeld aan hoogwaarde supersportmaterialen, samen verpakt in een unieke verschijning. Yamaha is vooral heel trots op een machine die nog jaren hardcore fans en liefhebbers zal hebben, een compliment dat maar weinig motoren is gegeven. Je moet het maar durven! 





Bron: www.yamaha-motor.nl

  Freek Martens | 01-10-2007 | 16:09 uur | Reageer op dit bericht
  Een woord VET!!!!!!!!!!!!!!

  Henkes | 05-10-2007 | 14:33 uur | Reageer op dit bericht
  Een ander woord: Smullen

  robbin | 05-10-2007 | 14:54 uur | Reageer op dit bericht
  twee woorden: HEEL VETsmile

  seth | 05-10-2007 | 15:11 uur | Reageer op dit bericht
  ik vind het mar niets.. koplampje van een versus, beetje uitlaattape en een voila, we kunnen er weer een paar duizend euro meer voor vragen...

  Kees | 05-10-2007 | 15:35 uur | Reageer op dit bericht
  Waarom zit er in vredesnaam van die lelijke tape om de uitlaat? Geen gezicht. Lijkt wel een been in het gips.cry

Advertentie

  victor | 05-10-2007 | 15:39 uur | Reageer op dit bericht
  Tja. Ziet er leuk uit.
Zo op eerste oogopslag heeft men ter inspiratie een Buell als voorbeeld genomen.
Weer lekker origineel!

  eddepet jamahahaha | 05-10-2007 | 15:56 uur | Reageer op dit bericht
  je kunt er mee naar het cafesmile smile

  Jan | 05-10-2007 | 16:12 uur | Reageer op dit bericht
  ik vind het geen ponem.

  Cees | 05-10-2007 | 19:04 uur | Reageer op dit bericht
  Doet alleen maar afbreuk aan het origineel, met een paar akra's is tie al super vet

  Ad | 06-10-2007 | 18:49 uur | Reageer op dit bericht
  1) Van een nieuwe jap kun je GEEN café racer maken
2) Café racers worden 'savonds in schuurtjes gemaakt, niet van 9 tot 5 in opdracht van een design studio.

Dit lijkt nergens op!

Advertentie

  Dan | 06-10-2007 | 23:15 uur | Reageer op dit bericht
  Uitlaattape vindt ik wel gaaf maar nie op deze bike cijfer voor deze motor : 6.5
terwijl de standaard MT voor mij een 9 isneutral

  ©Stoffel | 07-10-2007 | 01:24 uur | Reageer op dit bericht
  Ik ben benieuwd of hij het net zo lang uithoud als zijn oudere broer de V Max. Die worden al 22 jaar geproduceerd. Ik heb er op gereden. Moet zeggen rijdt erg lekker ligt goed in de bochten en remt erg goed. Geluid is echt vet. Jammer van de ketting.cry

Gr ©Stoffel.

  Griek | 07-10-2007 | 21:08 uur | Reageer op dit bericht
  Je moet maar durven inderdaad:

Om zelf meteen van een 'nieuwe' fiets te beweren dat hij nog jaren hardcore fans en liefhebbers zal hebben.

Ik vind het in elk geval drie keer niks.

  Jens | 08-10-2007 | 13:21 uur | Reageer op dit bericht
  Wat een ongelooflijk commerciele design-actie... Laat ze eens lekker op motor-forum.nl kijken naar hoe (bijvoorbeeld) TripleXS een cafe racer bouwt...

  Don | 09-10-2007 | 00:08 uur | Reageer op dit bericht
  V-Twin? Harley,s rule!

Advertentie


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.