![]() |
Redactie | 22-10-2007 | 09:55 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() |
![]() Per aandeel daalde de winst van USD 1,20 naar USD 1,07. Daarmee overtrof het bedrijf de gemiddelde verwachting van analisten gepolst door Bloomberg, die een winst per aandeel van USD 1,05 in gedachten hadden. De omzet van het bedrijf bedroeg USD 1,54 miljard, tegenover USD 1,64 miljard in de derde driemaandsperiode van 2006. Er werden in totaal 86.535 motoren verscheept. Harley-Davidson ging er eerder nog vanuit dit kwartaal 91.000 tot 95.000 motoren te verschepen, maar stelde in september zijn verwachtingen al bij naar een aantal van tussen de 86.000 en 88.000, vanwege economische tegenwind op zijn Amerikaanse thuismarkt. "Onze derdekwartaalresultaten zijn teleurstellend, maar niet onverwacht", zo zegt bestuursvoorzitter Jim Ziemer van Harley-Davidson. "Voor de langere termijn ben ik optimistisch en ik heb vertrouwen in onze toekomst." Voor heel 2007 verwacht de motorbouwer tussen 328.000 to 332.000 motoren te verschepen. Vorig jaar waren dit er nog 349.196. Het bedrijf uit Milwaukee voorziet verder een bescheiden afname van de omzet, lagere operationele marges en een 4 tot 6% kleinere winst per aandeel ten opzichte van vorig jaar. Harley-Davidson denkt dat de markt voor motoren in de Verenigde Staten ook in 2008 'uitdagend zal blijven', maar dat het bedrijf dan wel een bescheiden omzetgroei in de boeken zal kunnen schrijven. |
|
![]() |
||
![]() |
kawasakiman | 23-10-2007 | 19:36 uur | |
![]() |
Leuke motor hoor zo,n harley,maar als ze omzetverhoging willen,dan moeten ze toch een beetje meer naar de japanners kijken wat betreft remmen,nog steeds remt een harley erg slecht,en vering.Een beetje slechte weg en je vering zit in no time op z.n eindnok en je nieren zijn voorgoed naar de maan!!![]() Ik heb divers typen gehad maar ben toch weer terug bij kawasaki,die remt als de beste met zijn dubbele 6 zuiger remklauwen en veert als een luxe wagen.
|
||
![]() |
||
![]() |
peter | 28-10-2007 | 09:07 uur | |
![]() |
als je al een peperdure motorfiets maakt en het gaat wat minder dan voel je dit meteen, En een Harley is niet iedereen zijn keus , net wat je zelf aan geeft dus een maasa product net als de japanners is het nog steeds niet Komt bij dat ze alleen maar zware motoren maken als ze dit in japan ook deden was het denk ik het zelfde verhaal, Het dagelijks vervoer ( klein spul ) moet het groot in stand houden.
|
||
![]() |
||
Reageer