![]() |
Redactie | 01-09-2010 | 12:56 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() |
Van oudsher laat Yamaha bij de ontwikkeling van haar toonaangevende producten niets aan het toeval over. De wereldkampioenschappen van 2009 in onder andere MX1-GP, MotoGP, World Superbike, Endurance en Supersport demonstreren Yamaha's niet aflatende streven naar perfectie en topprestaties. Daarbij worden de in de motorsportwereld vergaarde technologieën niet alleen direct toegepast op kant en klare Yamaha-straatmotoren, maar tevens op hun 'software', ofwel de vervangingsonderdelen. Naar goede Yamaha-traditie is de straatklant namelijk net zo'n koning als de professional die overwinning op overwinning stapelt. Met zoveel geïntegreerde high tech in bijvoorbeeld de toonaangevend sportieve YZF-R1, 'easy going' XV1900A Midnight Star, multi-inzetbare XT1200Z Super Ténéré of razend populaire allrounder XJ6, is het gebruik van tweede keus-vervangingsmaterialen dan ook een vorm van misplaatste zuinigheid. In tegenstelling tot de aanschaf van originele Yamaha-onderdelen die optimaal op het lijf van elke Yamaha geschreven zijn, kan de aanschaf van universeel toepasbare 'goedkoop' namelijk gemakkelijk ontaarden in zeer ernstige 'duurkoop'... ![]() Luchtfilters: origineel en niet-origineel Neem bijvoorbeeld het oliefilter en luchtfilter, vitale onderdelen voor optimale prestaties en maximale levensduur van het motorblok. Beiden moeten het motorblok - letterlijk - verschoond houden van vuil en hun zuiverende werking dient dan ook tot in de puntjes verzorgd te zijn. Binnen een motorblok ontstaat namelijk altijd vervuiling in de vorm van verbrandingsdeeltjes, minuscuul metalen slijpsel en onzuiverheden die aangezogen worden door een inferieur of verstopt luchtfilter. Aan oliefilters de taak de olie te filteren zonder de circulatie in het motorblok te verhinderen. Bovendien dient een oliefilter effectief op te treden tegen zogenaamde 'sludge', verdunning door condens en brandstof die de smering van onderdelen belemmeren. Bij de toepassing van niet-originele filters liggen de nodige gevaren op de loer:
Bij originele Yamaha olie- en luchtfilters bestaat geen twijfel. Elk type Yamaha verdient namelijk zijn eigen specifiek ontworpen filter dat de fabrikant zelf onder de meest extreme omstandigheden heeft getest. De Yamaha-fabriek, bedenkers en ontwikkelaars van high tech motorfietsen, beperkt zich dan ook niet tot dertien in een dozijn-toepassingen, maar staat garant voor de meest verfijnde materialen met op maat gesneden pasvorm. Geen wonder dat originele Yamaha-luchtfilters pas bij lange intervallen vervangen hoeven te worden, sommige zelfs pas bij 40.000 kilometer. Ter onderstreping van originele kwaliteit schrijven de Yamaha-garantievoorwaarden niet voor niets het gebruik van originele onderdelen voor. ![]() Yamaha oliefilter Yamaha originele onderdelen zijn te herkennen aan de grijs-rode verpakking en Yamaha-opdruk. Originele Yamaha-onderdelen zijn uitsluitend verkrijgbaar bij de officiële Yamaha-dealer. Bron: yamaha-motor.nl |
|
![]() |
||
![]() |
Rommie67 | 01-09-2010 | 20:35 uur | |
![]() |
Honda XL1000V Varadero |
Dus Yamaha zegt koop niet die rotzooi van KN filters? Hahahaha ach ja misschien moet het spul wat goedkoper zodat de mensen dan misschien wel het spul komen kopen.
|
|
![]() |
||
![]() |
pandriver | 02-09-2010 | 14:50 uur | |
![]() |
Orriginele kwaliteit heeft zijn prijs , geen gerotzooi en dik in orde.![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
Broos | 02-09-2010 | 15:24 uur | |
![]() |
Leuke advertorial.
|
||
![]() |
||
Reageer