![]() |
Redactie | 01-02-2011 | 09:37 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() |
Elektrisch rijden is leuk voor het milieu. Elektrische auto's zijn vaak nog wel wat saai, zoals de Nissan Leaf. Leuker wordt het als iemand een elektromotortje in een motorfiets bouwt, zoals het bedrijf Mission Motors heeft gedaan.![]() Het bedrijf werkt sinds 2007 aan elektrische motorfietsen wat geleid heeft tot de productie van de Mission R. Een motorfiets die gebouwd is voor de racebaan. En het is geen misselijk fietsje. De Mission R weet 141 pk op het achterwiel te leveren, terwijl hij toch kleiner en lichter is dan de gemiddelde 600cc sportfiets. Meer dan honderd NM aan koppel is op ieder moment in het toerenbereik beschikbaar. Schakelen hoeft niet meer aangezien de topsnelheid van 250 kilometer per uur gehaald wordt met maar één versnelling. ![]() Het bedrijf heeft niet bekend gemaakt hoeveel een spurtje naar de honderd kilometer per uur kost, maar kijkend naar de specificaties van het elektrische monster zou dit binnen drie seconden gepiept moeten zijn. De Mission R zal veel motorliefhebbers niet aanspreken aangezien de geur van benzine en het gegrom van zuigers niet aanwezig is. Maar toch, moeilijk moet het niet zijn om er aan te wennen. En één voordeel, hoog in de toeren klinkt zo'n elektrische supersport als een ruimteschip. ![]() Foto's: Flickr, gebruiker Mission Motors Bron: motoren.excite.nl |
|
![]() |
||
![]() |
Léon | 15-02-2011 | 10:33 uur | |
![]() |
Leuk hoor....... zo'n Duracell GTI! Maar ik hoor toch veel liever één of meer zuigers op en neer gaan, die mooie klappen in een uitlaat teweeg brengen, of 'm laten huilen, dan het gezoem van een Black & Decker. Helaas is het waarschijnlijk onontkoombaar in de toekomst. ![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
Remko Heij | 15-02-2011 | 10:57 uur | |
![]() |
Ok. zal wel even wennen zijn. Maar toch buiten de accu's en het actieradius verhaal, veel voordelen! veel eenvoudiger techniek mogelijk. Minder verlies van energie (heen en weer gaande onderdelen in het blok die omgezet moeten worden in draaiende beweging) Schakelen niet meer nodig (is in principe om dat het conventionele blok bij lage toeren,6e versn. wegrijden, geen genoeg koppel heeft) Co2 neutraal rijden mogelijk. (Nu nog niet) Kortom ik ben positief over de ontwikkelingen en het geluid went snel!
|
||
![]() |
||
Reageer