![]() |
S.Gonzales | 24-04-2006 | 22:06 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
||||
|
Mogguh allemaal. Ik ben nieuw hier en heb wat advies nodig. Ik ga over 2weken mijn rijbewijs halen en wil dan een fireblade kopen.(1000cc) Nu adviseren vrienden mij dat ik beter op een lichtere motor kan beginnen,en zeker niet op een racer.Heeft iemand ervaring met beginnen op een zwaardere motor.B.V.D. |
|||||
![]() |
||||||
![]() |
VX800 | 24-04-2006 | 22:30 uur | |
![]() |
||||
Honda Deauville NT700VA |
Ha die S. Gonzales, Ik vind dat jouw vrienden je een goed advies hebben gegeven. met de vriendelijke groeten vanuit het Brabantse, Jos
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
leontien | 24-04-2006 | 23:01 uur | |
![]() |
||||
yamaha fzs 600s |
Ik sluit me aan bij mij bovenbuurman ,waarom huur je eerst geen motor??dan kan je voor je zelf effe bekijken wat het beste bij je past.Ik begon ook op een 1 cilinder maar na ee half jaar wilde ik toch wat meer vermogen en heb nu een fazer 600 en die bevalt mij erg goed ,en ik denk in de toekomst een fazer 1000 ofzo iets maar ik ,ik ga eerst een tijdje genieten van mj fazer .succes met je keuze en je examen en veilige kilometers doeiiiii rijanne schaap
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Cesl | 25-04-2006 | 07:54 uur | |
![]() |
||||
Honda CBR600F |
cbr600F???? CESL
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
BlackRhino | 25-04-2006 | 08:39 uur | |
![]() |
||||
BlackRhino |
Wat dacht je van een Suzuki GSX 600 F Maar wat oor een advies wij hier ook geven,je moet toch zelf beslissen welke motor je koopt.
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
S.Gonzales | 25-04-2006 | 17:58 uur | |
![]() |
||||
|
Huren is moeilijk als je net je rijbewijs hebt.En ik wil 19 mei mee met (motor)vakantie,dus ik heb niet veel tijd om verschillende motoren uit te proberen.Ik ben bang dat als ik een 600 koop en ik vind het toch te weinig vermogen,dat ik over een half jaar weer op zoek moet naar een motor.
|
|||||
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
panniel | 25-04-2006 | 20:08 uur | |
![]() |
||||
FJR 1300 A |
Koop je toch een honda seven fifty . Genoeg power niet te racy maar best sportief en perfect voor een motor vakantie(.of een ander merk met zo'n type motor.) The more you drink, the W.C Panniel
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
annemien | 25-04-2006 | 20:43 uur | |
![]() |
||||
Suzuki Bandietje |
Ik heb een ZX6 gehad met 108 pk, geloof me dat dat al best heftig is om op te leren rijden. Mzzl Soes
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
nachtuiltj | 25-04-2006 | 20:50 uur | |
![]() |
||||
Triumph Speed Triple |
Haast is een slecht raadgever.. Maar ik proef hier een voldongen feit, dus ik wens je veel wijsheid toe bij het kiezen van de "Blade". Ik hoop dat hij je zal brengen wat je hoopt...en dat dat je in staat zult zijn de 175 paardenkrachten in goede banen te leiden...want denk erom vriendje...als de blade je zat is, dan neemt hij op een ongenadige manier afscheid van je... helaas kan dat een definitief afscheid zijn... en roep nou niet, dat gebeurd mij niet...deze oude uil heeft te vaak achter een trage , zwarte auto aan moeten rijden omdat een dierbare vriend dacht dat hij alles onder controle had.... Gelukkig zou je ook nog kunnen zakken natuurlijk!!! Dan heb je wat langer de tijd om na te denken!!! It is a Triumph I dare say, let us have another whiskey...my dear!!
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
leontien | 25-04-2006 | 22:45 uur | |
![]() |
||||
yamaha fzs 600s |
Hoi,ja deze man heeft gelijk haastige spoed zelden goed ,ik snap best dat als je rijbewijs heb gehaald dat je wilt rijden en daar heb je gelijk in maar.Maar laat je niet overhaasten begin rustig aan ik heb sinds juli mijn rijbewijs en zeker in het begin moest ik toch ook wennen aan het alleen rijden ,de motor en het verkeer om me heen en ik leer nog elke keer als ik op de motor stap en inderdaad het hoef niet jou schuld te zijn als er wat gebeurd .Maar ik hoop dat je een goeie motor vind die bij jou past en die zal er zeker zijn,succes en we horen nog wel wat voor motor het is geworden ????groetjes rijanne schaap
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
kiwawa | 26-04-2006 | 10:57 uur | |
![]() |
||||
Yamaha Dragstar Classic 650 |
Hoi! Welkom op het forum! (B) Ben zelf nogal een groentje (sinds 1 jaar eigen motor) Maar hoor hier wel veel goede adviezen. Ik zou gaan voor een (redelijk) makkelijk te temmen/ hanteren motor. Als je zelf een motor hebt begin je pas met het leren motor te rijden... Foto's Eggrun: http://www.mijnalbum.nl/Album=NIPRSJB6
|
|||||
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
Friestyler | 26-04-2006 | 14:56 uur | |
![]() |
||||
VTR SP-2 2006 (zwarte model) |
"Ik ben bang dat als ik een 600 koop en ik vind het toch te weinig vermogen,dat ik over een half jaar weer op zoek moet naar een motor." "Blade 1000..." hahaha geweldig figuur ben je Gonzales...beginnen op een 1000rr, ben je wel helemaal wijs!? een 600je is meer dan goed genoeg! een nieuw type 600 heeft al zo'n 120 pk (of meer), knappe vent als je daar snel op uitgekeken bent. motorrijden is meer dan alleen rechtuit! even ter vergelijk: ik rij zelf al een kleine 10 jaar en ben nu bezig aan m'n 3e VTR...m'n huidige levert zo'n 130 pk en ik an er nog steeds geen genoeg van krijgen!! op 't rechte eind ben ik niet de snelste, maar dat boeit niet. de snelste willen zijn is voor volk met kleine pikkies of voor de GP rijders die er de centen mee verdienen!! Fryslân boppe!!
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Jerna | 26-04-2006 | 15:03 uur | |
![]() |
||||
BMW Rockster |
Eigenlijk moet je niet teveel kijken naar hoe "zwaar" een motorfiets is, maar naar hoeveel ervaring, routine en zelfbeheersing je hebt. Dat klinkt knap lullig al sje net je rijbewijs hebt natuurlijk, maar het is wel waar. Een ervaren motorrijder met routine en voldoende zelfbeheersing en liefst ook nog wat aanvullende opleiding raakt niet in paniek als het bijvoorbeeld in een bocht eens iets tegenzit. Zelfbehersing heb je of niet, daar kun je helaas maar weinig aan veranderen, maar voor ervaring en routine opdoen hoef je er alleen maar voor zorgen dat je heel en levend blijft, regelmatig rijdt en leert (kritisch naar je eigen rijden kijken). Waar zitten de risico's vooral bij beginnende motorrijders (ben er zelf ook een geweest hoor)? Veel pk's: Het gaat allemaal heel eenvoudig heeel snel. En heb je al genoeg routine om altijd die zijwegen op tijd te zien en te controleren? Er verdwijnen nogal al wat rappe motorfietsen in zijkanten van auto's (die zien motorfietsen standaard over het hoofd nl). Net ff te entousiast aan het gas zitten en in de bocht breekt meteen de achterkant uit. En altijd staat net die boom dan in de weg. Veel koppel: In de bocht bij schrikken het gas ineens dichtdraaien (reflex). Achterwiel blokkeert en je mag zelf verzinnen wat er dan gebeurt... Groepsrijden: Als je weinig of geen ervaring hebt met groepsrijden zorg dan dat je zo ver mogelijk vooraan gaat rijden. (Verder) achteraan rijden is natuurlijk leuk omdat je dan om de haverklap sprintjes "mag" trekken, maar ik heb al zoveel beginnende (groeps)rijders gezien die onbewust boven hun kunnen gaan rijden (steeds meer hun voorganger gaan volgen) en als er dan ineens hard moet worden geremd (bijna) op hun bek gaan. In een groep geldt altijd: rij je eigen tempo en neem je eigen beslissingen of iets wel of niet kan. Laat je niet opjagen!! Ik zelf rij op een "zware" motorfiets. Letterlijk en figuurlijk. De motor is een "dikke" tweecilinder met heeel veel koppel (en relatief weinig pk's) en een behoorlijk gewicht. Een motorfiets waar je pas uit kunt halen wat er in zit als je voldoende hebt leren motorrijden. E vergis je niet, een goede motorrijder haalt veel meer uit een "lichte" motorfiets dan en minder goede motorrijder uit een zware. Er zijn al zoveel buikschuivers op deze aardbol die een stoplichtsprintje door alle pk's winnen en op de snelweg ook enorm snel rechtuit kunnen rijden, maar waar ik in de bocht liever niet achter zit... Op een lichtere "gooi- en smijt" motor leer je pas echt bochten goed rijden en als je eens een beetje overenthousiast bent dan loopt het meestal nog wel goed af. Vergevingsgezind noemen ze dat. je hebt het er over dat je "mee" wilt op motorvakantie. Bedoel je dat je bang bent dat je je snelle vrieden niet bij kunt houden (zo lees ik het tenminste)? Dat zegt meer iets over je vrienden dan over jou. Beter goed leren rijden op een lichtere motorfiets dan als een dweil op een snelle (er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar toch zie ik dit helaas veel onderweg). -- Groetjes van de enige echte TFB. Dit bericht is gewijzigd door Jerna op 26-04-2006 @ 16:51
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
S.Gonzales | 26-04-2006 | 16:44 uur | |
![]() |
||||
|
Het is niet zo dat ik bang ben mijnvrienden niet bij te houden,maar ik wil voor die tijd een beslissing nemen.(2 weken) Misschien ga ik wel voor de 600fs sport die ik gezien heb.(ook mooi maar kost +/-hetzelde voor de helft vermogen).Ik zal de adviesen nog eens rustig doorlezen en tweifel rustig verder.Alvast bedankt,en ik plaats wel een fotootje als ik wat heb. H>~~~.
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
stardriver | 27-04-2006 | 13:12 uur | |
![]() |
||||
![]() Suzuki VSTROM |
Nou sterkte ermee, kijk ook vooral ff naar het filpmje "Wat gebeurde er hier" in het topic Algemeen. Lijken mij de escapades van een niet al te ervaren motorrijder. Nogmaals een adviesje, ditmaal van een ouwe lul: Leer eerst rijden, koop daarna een SuperSport. Kan wel een paar jaar duren voor je daar aan toe bent. cu Frank
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Suuz | 28-04-2006 | 09:11 uur | |
![]() |
||||
Honda CBR600 F & Suzuki GS750 & DL650 |
Hé Gonzales! Met motorrijden geldt; neem altijd je eigen beslissingen, dus dat geldt ook voor de aanschaf van je motor. Onderstaande kan ik wel begrijpen.
Mijn grote droom was ook een racer. Maar bij mij waren het aantal CC's en de PK's minder belangrijk, ik wilde vooral een mooie fiets voor weinig geld. Ik heb wel een tip voor je. Als je graag een racer wilt en je houdt van gooi en smijt werk koop dan een CBR600F. Ik heb er zelf in uit '87 en deze koste 2200 Euri. Stel dat je hier in een half jaar op uitgekeken bent dan kun je zo'n fiets altijd weer verkopen (ze zijn populair) en verlies je er waarschijnljk weinig geld op. Een CBR600F is natuurlijk geen PK monster. Zelf vind ik dat prettig. Als ik een foutje maak, bijvoorbeeld in een bocht, dan lig ik er niet gelijk af maar kan ik nog corrigeren. Vorig jaar ben ik op deze motor met de KNMV meegeweest naar het Teutoburgerwald. Mijn reispartner is KNMV instructeur en gaf tijdens de reis training aan een aantal rijders. In de groep cursisten zaten ook een aantal heren op snelle motoren met meer vermogen (CC's en PK's) dan ik had. Met die heren heb ik een hoop lol gehad omdat ze mij niet konden afschudden wat ze ook probeerden! Omdat de route over mooie bochtige binnenwegen ging was ik met mijn lichte, wendbare fiets in het voordeel. Op de rechte stukken moest ik echt heel hard gassen om ze bij te houden, maar mijn bochten werk ging beter. Bij het ontbijt kreeg ik het compliment te rijden als een vent! Wat ik er mee wil zeggen is dat je beter een lichtere motor kunt kopen waar je alles mee kunt en die je niet gelijk afstraft als je een keer een foutje maakt, dan een zware motor waarop je keihard moet werken om de boel in het gareel te houden. Suc6 met je keuze! Motorrijden is livin' your dream!!!
|
|||||
![]() |
||||||
Motorverhuur
|
||||||
![]() |
JanJan | 28-04-2006 | 13:09 uur | |
![]() |
||||
![]() CB 550 F2 / FJ 1200 ABS |
wil je voorpret niet vergallen, maar mocht je je rijbewijs niet halen, heb je ineens veel meer tijd om een geschikte motor te zoeken., bedenk wel dat je voor vakantie dan ook gelijk met bagage moet gaan rijden.,en niet te snel op een huidige cbr600 of cbr1000 stappen., zowel, dan wel all-risk verzekeren., bedenk ook ,dat je bij arbeidsongeschiktheid (door een ongeval met de motor bijv) tegenwoordig vrijwel direkt de goot in, of onder de brug mag., dus een reden te meer om rustig te beginnen. Janneman Dit bericht is gewijzigd door JanJan op 28-04-2006 @ 13:14
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
CATJE | 28-04-2006 | 20:30 uur | |
![]() |
||||
|
Ik weet niet hoe oud je bent, maar vaak is het zo dat je zo'n zware motorfiets niet eens kunt verzekeren als beginnend motorrijder. Suc6 met je examen ![]() ¤¤¤ Don't worry be happy ¤¤¤
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
Akira | 29-04-2006 | 00:08 uur | |
![]() |
||||
![]() |
Als ik begonnen was op mijn 1000cc 145 pk fietsje, dan had ik dit niet kunnen posten. Nee serieus, niet doen, en als je een 600 cc racer koopt, neem meteen een paar vervolgcursussen.
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
risk | 29-04-2006 | 19:20 uur | |
![]() |
||||
DL650 A |
Eerst je A halen, dan ervaring opdoen, dan eens een keer met je "ervaren" vrienden op vakantie. Het gros van de motoren kan veel sneller dan de man of vrouw die er op zit!!!! gr Remko
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
depeppel | 30-04-2006 | 00:34 uur | |
![]() |
||||
|
Het gros van de motoren kan veel sneller dan de man of vrouw die er op zit!!!! Vraag je . Wat heb je hier voor gereden ? Heb je doen crossen of zo Als je denkt dat je een Blade Baas kunt !! en dat je denk hij verast me niet !! het zijn wel een hellehoop PK,s hoor. Zou ik voor een Blade 1000 gaan. Maar als je NIKS geen rij ervaring HEBT !! is het geen aanrader om die motor aan te schaffen. Maar dat heb je reeds wel gezien aan de reacties van ander motorrijders. Maar de beste leer is een keer op je plaat gaan. doet meer dan 1000 tips Gr De peppel.
|
|||||
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
Hamster | 30-04-2006 | 11:57 uur | |
![]() |
||||
R1200GS |
Een tip: maak de vergelijking eens met je lesmotor. Als je je tijdens het lessen stierlijk zat te vervelen moet je inderdaad iets zwaarders kiezen. Maar als je af en toe dacht "daar kwam ik goed weg!", misschien moet je dan iets voorzichtiger zijn. De Honda is onwaarschijnlijk sterk en vraagt veel meesterschap van de bestuurder, anders maakt 'ie de kachel met je aan. Zelf ben ik begonnen op een CB750 (motor nr.1 van de 20e eeuw gekozen). Staat niet in de schaduw van de 1000RR, maar heeft mij nooit verveeld, wel soms verrast. Een eerlijk advies: laat je niet gekmaken door de 'status' van die motor en kies voor jezelf. Niet doen dus. Je leert alleen je grenzen kennen als je daar af en toe overheen gaat
|
|||||
![]() |
||||||
Reageer