![]() |
Masco | 09-07-2008 | 11:01 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
Yamaha XJR 1300 |
Klopt het als je aangehouden word in duitsland en je hebt een andere uitlaat dat ze daar heel moeilijk over doen? ik zelf heb een Kawasaki ER-5 met een Laser Pro Stock INOX uitlaat... maar heb dus van menig mens gehoord dat ze daar echt heel moeilijk over doen in Duitsland... maar zou graag wel een keertje op de motor daar heen willen... iemand misschien ervaring? |
|
![]() |
||
![]() |
FrancVL800 | 09-07-2008 | 12:26 uur | |
![]() |
![]() |
Ik heb de verhalen ook gehoord... Heb zelf ook niet de orig. uitlaten op mn choppie zitten, maar heb er zelf nog geen last van gehad, dat ze me stil hebben gezet... Als je het gas ook een beetje inhoudt zal het ook wel meevallen... vooral in de bewoonde gebieden niet te veel in de hoge toeren zitten.. Als ze je toch staande houden en je hebt pijpen die helemaal niets erin hebben, ben je het haasje (van horen zeggen).. met DB-killers zou het al minder zijn alleen moeten ze dan op het buro testen of ie te hard is of niet... dat kan niet zo op het gehoor of langs de weg... Zou me er niet echt heel druk om maken.. mijn VL800 is volgens mij ook te luid met Vance&Hines (gedempt) en heb nergens problemen (tot nu toe).. ligt er ook aan hoever je de oosterburen wil bezoeken, denk ik... ik zit in het grens gebied wat rond te knorren af en toe... greets FastFranky
|
|
![]() |
||
![]() |
ron | 09-07-2008 | 18:27 uur | |
![]() |
Hallo, zelf een keer aangehouden met mijn blackbird voorzien van carbon aan beide zijde. Daar waren ze inderdaad niet van gecharmeerd en werd er gezocht naar een keurmerk. Ik moest aantonen dat er papieren bij waren want dat was bij elke wijziging van het orgineel verplicht. Aangezien ik rustig had gereden kwam ik er met een waarschuwing vanaf maar werd wel op de punten gewezen. Ze zijn dus strenger maar ik kreeg geen verbod om verder te rijden...
|
||
![]() |
||
![]() |
ron | 09-07-2008 | 18:27 uur | |
![]() |
Hallo, zelf een keer aangehouden met mijn blackbird voorzien van carbon aan beide zijde. Daar waren ze inderdaad niet van gecharmeerd en werd er gezocht naar een keurmerk. Ik moest aantonen dat er papieren bij waren want dat was bij elke wijziging van het orgineel verplicht. Aangezien ik rustig had gereden kwam ik er met een waarschuwing vanaf maar werd wel op de punten gewezen. Ze zijn dus strenger maar ik kreeg geen verbod om verder te rijden...
|
||
![]() |
||
![]() |
Dirk | 09-07-2008 | 18:35 uur | |
![]() |
Er wordt in eerste instantie gekeken (geluisterd) naar de hoeveelheid herrie die je maakt. Trek je de aandacht door te veel geluid, loop je het risico te worden aangehouden. Heb je dan geen originele uitlaten, loop je kans op een boete. Heb je wel originele uitlaten, maar maken deze te veel geluid omdat ze b.v. zijn doorboord krijg je even zogoed een boete.
|
||
![]() |
||
![]() |
Jos | 09-07-2008 | 19:31 uur | |
![]() |
Ook in NL zouden ze wat mij betreft strenger mogen optreden tegen die echte herriepijpen. Helaas zijn er een hoop idioten die een hoop herrie uit de uitlaat nodig hebben om zich iets te voelen. Let op...een beetje meer echt geluid in een motor zou wat mij betreft mogen, we hoeven niet met z'n allen op elektromotor aangedreven motortjes te rijden.. maar wat je soms voor debielen langs hoort rijden.... Bij Harley mag degene die de meeste herrie maakt een applaus verwachten (zie andere bericht). Prima op een verlaten industrieterrein maar niet bij mij in 't dorp!
|
||
![]() |
||
|
||
![]() |
FrancVL800 | 09-07-2008 | 20:11 uur | |
![]() |
![]() |
Als ze niet TE overtuigend gaan controleren, maar wanneer doen ze dat wel in NL buiten het te hard rijden.. vind ik het geen probleem als ze er strenger op worden ondanks mn loud pipes.. Ik maak in ieder geval niet zo'n Giga takke herrie... hoor vaak genoeg dat ie van mij gewoon mooi klint... Wat wil je dan nog meer??? ![]() ![]()
|
|
![]() |
||
![]() |
Masco | 09-07-2008 | 21:06 uur | |
![]() |
Yamaha XJR 1300 |
Bedankt voor alle reacties... zoals jullie kunnen zien in mijn profiel heb ik een Kawasaki ER-5 en die is nog 25kw.. en ik heb er een jaar geleden een Laser Pro Stock INOX (slip-on) onder laten zetten... als ik de brochures mag geloven.. maakt de standaard uitlaat van de ER-5 88dB en deze Laser uitlaat 98dB hier filmpje van mijn uitlaat --> http://www.youtube.com/watch?v=O_MJ2j5YXwQ zoals je misschien kunt zien in het filmpje zit er ook geen dB killer op me uitlaat... heb ik ook niet verwijderd of zo, maar die zat er ook niet bij toen ik hem kocht bij motoport... maar Ron, hoe bedoel je precies papieren... ik heb geen papieren van mijn uitlaat... had ik die wel moeten krijgen? ik vind het zelf geen herrie wat uit m'n uitlaat komt... maar ja, heb echt geen flauw idee hoe de duitse polizei zal reageren... en ik was ook niet van plan om als een idioot te gaan rijden in duitsland rijd toch niet als een idioot ![]()
|
|
![]() |
||
![]() |
Woody | 22-12-2008 | 19:32 uur | |
![]() |
In Duitsland moeten alle onderdelen van de motor ook TüV gekeurd zijn. En er is voor iedere nieuwe motorfiets een lijst met welke banden en uitlaatsystemen je mag gebruiken. Ervan afwijken = boete. Voor Duitsers dan. Wil je iets anders, dan volgt herkeuring en aantekening op kentekenbewijs. Wij hebben (gelukkig) geen APK voor motoren en alhoewel alle korpsen een geluidmeetinstallatie hebben, wordt deze zeer weinig gebruikt. Niet dus. Gevolg: we kunnen lekker aanklooien. Ga je dan in Duitsland rijden, dan zal een dienstklopper je aanhouden. Gewoon glashard beweren dat je motor in Nederland legaal is. De Duitse politie kan niets doen. In Engeland mag men zelfs een stap verder met klooien dan hier, en met de MOT-sticker erop kan de Duitse politie ook niets doen. Ja, een waarschuwing geven.
|
||
![]() |
||
![]() |
Rob | 22-12-2008 | 21:45 uur | |
![]() |
UItlaatproblemen in de Eifel heet een filmpje op youtube zie http://www.youtube.com/watch?v=Kvwl4kl7sxI
|
||
![]() |
||
![]() |
Uitvretende 5Huizer | 26-12-2008 | 17:24 uur | |
![]() |
Maakt in Dtsl geen f*ck uit zolang je maar geen inwoner van het Dietse land bent (dus met witte platen)
|
||
![]() |
||
|
||
![]() |
den les | 24-03-2009 | 07:40 uur | |
![]() |
Suzuki Gsxr600K6 |
Heb ook al gehoord dat ze er héél erg streng op zijn. Maar ... We zijn al enkele malen naar Duitsland ( eifel ) op moto-weekend geweest, en slechts 1 maal politie gezien.
|
|
![]() |
||
![]() |
John | 25-03-2009 | 16:21 uur | |
![]() |
Je moet bij aankoop een certificaat vragen en eurokeurmerk in je uitlaat hebben zitten dan maken ze je niks de jongens van de polizei.
|
||
![]() |
||
![]() |
depeppel | 25-03-2009 | 23:36 uur | |
![]() |
|
Als je een beetje duits verstaat ? Luister hier maar eens na ![]() http://www.youtube.com/watch?v=iHo-lZ5Hf1k&hl=nl Gr De peppel Dit bericht is gewijzigd door depeppel op 25-03-2009 @ 23:41
|
|
![]() |
||
![]() |
Dirk Profijt | 30-08-2009 | 17:15 uur | |
![]() |
Ooohh, nou snap ik het. Jij bent eigenlijk een Duitser, de Peppel! Oeioei!
|
||
![]() |
||
![]() |
Dirk Profijt | 30-08-2009 | 17:15 uur | |
![]() |
Ooohh, nou snap ik het. Jij bent eigenlijk een Duitser, de Peppel! Oeioei!
|
||
![]() |
||
|
Reageer