![]() |
SafetyRich | 29-04-2012 | 08:41 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() vfr1200 |
Heeft nu niemand zich afgevraagd hoe hard het grootlicht brandt met deze module, en dit een keer gecontroleerd? Ik krijg regelmatig de vraag voor een module om het grootlicht op 40% mee te laten branden. (Ik maak al meer dan 12 jaar koplampdimmers en heb dit ook uitgevonden, ik weet dus waarover ik praat. Nb ik heb dit ontwikkeld t.b.v. de veiligheid van motorrijders) Grootlicht 40% en vol dimlicht is een fabeltje! Op 40% verkleurt de lamp sterk en is het geen gezicht. Wil de lamp wittig branden dan brandt hij al gauw op 80-90%. Dan kun je net zo goed niet dimmen en dit geld besparen! De betreffende module heeft een knop om hem harder te laten branden, hetgeen je natuurlijk ook doet anders is het geen gezicht. Het verklikkerlampje wordt expres niet aangesloten want dan kan iedereen direct zien dat het grootlicht, zo goed als, voluit brandt. De enige oplossing is dat je zowel dim- als grootlicht gedimd laat branden! Groot voordeel is dat het dim- en grootlicht dan ook de mooie golden kleur krijgen zoals de stadslichtjes en dus de stadslichtjes niet meer afsteken. Richard Maijers trust nobody, look for yourself Dit bericht is gewijzigd door SafetyRich op 29-04-2012 @ 14:41 |
|
![]() |
||
![]() |
SafetyRich | 29-04-2012 | 17:51 uur | |
![]() |
![]() vfr1200 |
Wat zit ik toch nog te suffen. Met DoubleTronics wordt geadviseerd (dit moet om het kleurverschil te compenseren) een blue vision lamp te monteren. Wat is het speciale aan deze lamp?: hij geeft meer licht (30% volgens verpakking)! Dus je koopt een dimmer (die nauwelijks dimt) en moet een fellere lamp monteren wil het er weer fatsoenlijk uitzien! Dan ben je toch net zo ver als de goedkope lamp vol te laten branden! Heeft dit nou niemand eerder bedacht?
|
|
![]() |
||
Reageer