Bridgestone BT014

Het zwarte goud

Over niets wordt zoveel gediscussieerd als over Motorbanden met name onder de sportief ingestelde motorrijders. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur en weet als geen ander jou te vertellen wat de beste band of bandencombinatie is. Ook wij als redakteurs hebben onze voorkeuren en ook wij gaan wel eens nat zoals ik laatst op Tenerife toen ik dacht een Bridgestone BT020 onder mijn R1200RT te hebben maar het bleek een Dunlop D-nogwat (waar ik niet zo happig op ben) te zijn. Karim Mostafi van Sp!ts kwam niet meer bij van het lachen. Dit geeft maar weer eens aan hoe vreselijk je er naast kan zitten. Het lijkt mij dan ook erg leuk om nog eens een dubbelblind 'wetenschappelijke' test te doen met motorrijders die ook zo hun voorkeur hebben en dan mogen zeggen wat ze de beste band vinden zonder te weten waar ze mee gereden hebben.

BT014:Makkelijke taal voor moeilijke techniek

Enige tijd geleden werd ze gepresenteerd de nieuwe band van Bridgestone: "de BT014". Deze band moet de vervanger worden van de BT010 en de BT012. Van de BT014 mogen wij dus wel wat verwachten. De BT010 en de 012 hebben een goede naam en die overstem je niet zomaar. De banden trokken vooral mijn aandacht omdat ze ook het gebruiksgebied van de 012 en de 010 overlapt. Daarnaast moest ze ook nog eens een goede levensduur hebben. Reden genoeg om deze nieuwe band onder de motor te monteren en er eens een test tegen aan te gooien.
De in de BT014 gebruikte technologie moet garant staan voor betere stuureigenschappen op nat en droog weer. Dit samen met een hogere stabiliteit en langere levensduur. Bridgestone refereert aan een duurtest waar de achterband van de BT014 op een Suzuki GSX-R 750 een dikke 12.000 kilometer mee ging.

Techniek
We beginnen aan de voorkant, de voorband. Deze is uitgerust met een zo genaamde "Narrow Ply" Dit is een stevige strook rubber die gepositioneerd is tussen de binnenzijde van de band en de daar haaks op liggende kevlar "crossbelt" Het voordeel dat deze constructie moet geven is een toenamen van de stijfheid in de voorband.
De voorband heeft net als de achterband ook een nieuw soort compound. Dit is gebaseerd op het rubber waar de mannen in de GP mee rijden. Dus heren zoals Makoto Tamada en Shinya Nakano testen rubber voor ons en dat doen ze niet onverdienstelijk. Het voordeel dat wij van die nieuwe compound hebben is o.a. dat deze veel sneller opwarmt.
De achterband heeft een nieuw Outside Bead Filler gekregen. Deze is geplaatst in de wang van de band. De taak van deze Outside Bead Filler is de vergroting van de stabiliteit in de band plus het geven van meer grip.
De BT010 heeft een dual compound, een harder loopvlak en een zachter compound aan de zijkant voor de extra grip. Bij de BT014 heeft Bridgestone het anders gedaan, zowel de voor als achterband maken gebruik van de Cap- en Base-techniek. De Cap (buitenkant) is nu in zijn geheel voorzien van een zacht compound. Dit zachte compound moet voor veel meer grip zorgen. Door het toevoegen van silica moet ook de levensduur gerekt worden.
De Base (onderlaag) van de banden is juist gemaakt van een harder compound. Deze nieuwe Base zorgt voor meer stabiliteit en een betere demping. De Base is de compoundlaag die de hitte uit de cap moet halen. Door het afvoeren van de warmte blijft de temperatuur lager en krijg je tevens een vermindering van de slijtage.
Tevens zijn de banden gefabriceerd met de HTSPC MSB - techniek. De watte? Dat is de manier waarop de karkasdraden gevlochten zijn. Ohw… dat. Het voordeel van deze kreet waar je alleen al techniek voor gestudeerd moet hebben is dat de banden een paar verbeteringen hebben gekregen. Zo zijn ze flexibeler, stijver en hebben alweer een betere demping. Die demping moet intussen wel heel erg goed zijn

De kennismaking
De eerste meters op de BT014 gaven mij het gevoel op een compleet andere motor te zitten als waar ik aangekomen was. De motorfiets stuurde voor mijn gevoel veel lichter. De banden die op de heenweg onder de motorfiets gemonteerd zaten zijn van een vergelijkbaar kaliber en waren op dat moment ook nog geen 1.000 kilometer oud. Mijn motorfiets was namelijk net verwend met een grote beurt en een set nieuwe banden. De motor was dan ook reisklaar voor de vakantie naar Andorra. Voor mij een ideale kans om de BT014 eens langdurig aan de tand te kunnen voelen.
Helaas moesten er nog een aantal dagen in Nederland door worden gebracht bij de werkgever. Tijdens het woon-werk verkeer kreeg ik nog een paar maal een aardige Moesson over mijn helm. Gelukkig maar. Gelukkig maar? Ja, want dan kan ik gelijk eens kijken wat de banden mij te vertellen hebben met nat weer. Omdat ik altijd het hele jaar door rijd vind ik dat een band ook goed moet presteren in de regen, anders komt zij stomweg niet om mijn velgen. De banden lopen niet echt over van profiel en ik vroeg mij af of ze wel in staat waren om veel water af te voeren. In de praktijk hielden ze zich echter voortreffelijk. Je kan redelijk doorrijden en hebt desondanks niet het gevoel krijgen dat je in de buurt van de grens aan het komen bent. Ook tijdens de remproeven en de zeikregen bleef de fiets stabiel en vertrouwd aanvoelen. Toch wel lekker als je een keer een noodstop moet maken op nat wegdek. Door de speciale vorm die de voorband heeft meegekregen wordt er erg veel water afgevoerd. De achterband rijdt zodoende door een nagenoeg droog spoor. Omdat die achterband nauwelijks water weg hoeft te werken kon men hier met minder profiel af. Minder profiel betekent meer rubber op de weg en dus meer grip. Ik wil iedereen gelijk als tip mee geven om regelmatig toch de noodstop te oefenen op de droge als wel de natte ondergrond. Ervaring kan je leven redden.

Naar Andorra
Om de regen training voort te zetten goot het de eerste twee dagen van onze vakantie. Met volle bepakking en regen werden de banden belast. Ook dit was geen probleem voor de 014's. Halverwege Frankrijk werd het droog en kregen wij eindelijk meer en meer zon, het vakantiegevoel kwam los. Andorra here we come! Gaandeweg bleek de BT014 een alleskunner te zijn. Op hoge snelheden blijft de motorfiets stabiel en met 220+ km/u is dat een goed gevoel. Zeker als er ook nog eens een berg bepakking aan een motorfiets hangt.
De herkenbare situatie, het gebeurt de meeste van ons wel eens dat wij een bocht in sturen en het eigenlijk te hard gaat. De simpelste oplossing voor dit probleem is de fiets nog een beetje platter te gooien. Om deze oplossing toe te passen is er wel vertrouwen in fiets en de banden nodig. Natuurlijk kwam ik in de vakantie deze situatie tegen. Meer dan eens moet ik achteraf bekennen, tsja je bent nog wel eens leuk aan het spelen met andere motorfietsen. Je laat je nog wel eens op*****n en dan gaat het nog wel eens harder als toegestaan is. Al klimmend de berg op en de ene na de andere bocht verslindend gaat het soms erg hard. Omdat wij er voor het eerst reden wisten wij niet hoe de weg zou lopen. Door onze grote rijervaring kunnen wij het redelijk inschatten maar onvermijdelijk komt die bocht dat je maar niet aan het einde lijkt te komen.De fiets wordt plat gelegd en nog platter en wederom haal ik het. In één keer wordt de kraan van mijn 600 open gegooid en de achterband vreet zich vast in de weg om het vermogen los te laten. De voorband lijkt het zelfde te toen en de combinatie brengt je naar je volgende uitdaging. De voor en achterband hebben ondanks dat ze beide 014 heten toch niet een zelfde compound. De voorband heeft een zachter compound als de achterband. De voorband heeft minder te lijden als achter en laat daardoor een zachter compound toe. Het is dan ook logisch dat je voor meer grip hebt als achter. Het voordeel is nu dat als je op de limiet bezig bent de achterkant eerder gaat glijden als de voorkant. Bij een glijdend achterwiel kan je namelijk nog wat corrigeren.
We hebben het hier dus over een zeer sportieve band die veel grip geeft. Dan zou je zeggen dat ze ook erg hard moet slijten en dat viel mij dus 100% mee. Tijdens het rijden in de bergen, waar er toch flink gewerkt moest worden door de banden, was daar na een lange tijd rijden niets van te zien. Op de rijksweg van Andorra ben ik er eens echt voor gaan zitten. Even voor de informatie, een rijksweg in Andorra heeft nog steeds meer iets van een circuit als een rijksweg. Vloeiende bochten die op elkaar aansluiten en dat noemen ze daar een rijksweg (kunnen wij dit soort rijkswegen niet importeren?). Gas geven en kijken wat er gebeurt. Met hoge snelheid werd er door de bochten gejakkerd en op de rechte stukken ging de kraan volledig open. Hard remmen voor de bocht en hard uit accelereren. Met een flinke zon op het asfalt en power op de banden loopt de temperatuur snel op en eindelijk kon ik zien dat het rubber een beetje begon te rullen. Dit stuk rijksweg had dan ook meer weg van een circuitdag-sessie als een semi-sportieve rit in Nederland.

De stabiele factor
Terugkomend op de bergen gaan mijn gedachten terug aan twee Spaanse bergen waarvan ik de naam inmiddels glad van vergeten ben. Deze twee op elkaar aansluitende bergen waren speciaal voor ons van een nieuwe asfaltlaagvoorzien. Bij elkaar een dikke 90 kilometer met echt alle soorten bochten, hoogte verschillen en geen kip op de weg. Is dit vergelijkbaar met het paradijs? Nee, het is het paradijs! Onder het mom van een bandje testen ging het vermogen er weer vol op. De BT014 is een band die niet zenuwachtig reageert op verplaatsingen van gewicht. Bij het insturen van de bocht moet je de band een beetje dwingen om in te sturen. Jij moet wel bepalen waar je heen wilt, ze valt niet vanzelf de bocht in. Of je dit fijn vind of niet dat is puur weer een persoonlijke keuze. Mijn persoonlijke mening is dat het prettig is, ik ben niet zo dol op 'zenuwenlijers'. Sommige stukken van de pas leken meer op het rijden van chicanes als het rijden over een berg. De banden houden zich prima onder deze condities en met een zachte dwingende hand worden ze van links naar recht de bocht in geramd. In de bochten blijven de banden ook lekker stabiel aanvoelen. Door een foutje van mijn kant reed ik met het voorwiel over een kluit aarde en gelijk zette het voorwiel een stap opzij. Direct daarna kreeg de voorband gelukkig weer grip en kon ik mijn hart weer inslikken. De grip is dus echt oké. Elke keer ben ik weer verbaasd als ik de grip tegen de levensduur afzet. Zo kan je goed zien dat de bandenboeren absoluut niet stilzitten.
Naast de eerder beschreven schitterende beklimmingen van de passen onder een mooi warm zonnetje kregen wij helaas ook ander weer te zien in Andorra met een dieptepunt midden in de week. Wij kwamen terug uit Frankrijk na een mooie dagtrip. Even de laatste berg over en dan zijn we thuis, lekker biertje pakken dachten we. Zover was het echter nog niet, moeder natuur had nog een beetje water over. In de regen klommen de berg op en per meter die we stegen werd het kouder en kouder. Bovenop de berg was het slechts een minimale 10 graden, en de gure wind maakte het er ook al niet beter op. Ook dit hoort bij het testen hield ik mijzelf voor en zo gingen wij er nog maar eens voor zitten. Vlot door de bochten sturend en een paar remtesten verder overtuigde de 014's mij dat ook met koud weer de grip niet de benen neemt. Voldaan en na een warme douche in het hotel zat ik aan mijn biertje na te genieten van hetgeen de dag mij gebracht had.

Conclusie
Mijn persoonlijke ervaringen zijn dat de BT014 een ideale band is voor de sportieve rijder. Ze warmt erg snel op en biedt daardoor snel de gewenste grip. Tijdens het woon-werkverkeer blijkt verder dat ze goed slijtvast is. Een dikke 12.000 kilometer moet de band makkelijk kunnen hebben en ook voor een paar bochten draait de 014 zijn hand niet om. Met vol vertrouwen duik je bochten en kom je er vol accelererend weer uit. Een regenbui is geen reden om als een oud wijf te rijden. In 'de natte' is doorrijden geen enkel probleem. Een circuitdag voor het echte werk moet mijns inziens ook geen enkel probleem zijn. Deze band heeft het allemaal, hier kan je zonder zorgen je geld aan uitgeven.

N.B.: De BT014's waren ook op de Honda CBR600RR gemonteerd tijdens de introductie op Estoril.

Geschreven door Marcel van der Linden.

Wat er ook gebeurt,altijd blijven lachen.
Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reacties (47)

  risk | 19-02-2005 | 19:32 uur Reageer op dit bericht
Ik dacht dat deze Topic lengte alleen bij Hulzie voorkwam!!!

Begint die Smurf er nu ook mee!! =) =) =)

xx Geen Motorweer????

Wie zegt dat!!!!!

Remko

  Strat | 19-02-2005 | 20:18 uur Reageer op dit bericht
knippen en plakken risky..... knippen en plakken! :wink:

hou de goeie kant boven

Strat

  JanB | 19-02-2005 | 22:53 uur Reageer op dit bericht
12000 km??? Dat red ik niet eens met m'n BT020's.......
Lijkt me dus een tikkeltje optimistisch....

  Smurfke | 20-02-2005 | 07:36 uur Reageer op dit bericht
Denk wel dat het kan,ik heb met de BT020 achter ruim 10.000 km gedaan en ik rij toch redelijk sportief.

Wat er ook gebeurt,altijd blijven lachen.

  Ozze-Jan | 20-02-2005 | 10:36 uur Reageer op dit bericht
Ik ga der vanuit da die BT020 op mijn Rukkertje zeker langer meegaan als 10.000 km, daarvoor heb ik die toch gekocht smilesmile Op de Fazer heb ik da ook probleemloos gehaald. Hard in het midden, zacht aan de buitenkant.



Groetjes uit Limburg, Bert

Af en toe poets ik de Rukker met Dasty


Dit bericht is gewijzigd door Ozze-Jan op 20-02-2005 @ 10:38

  Smurfke | 20-02-2005 | 10:40 uur Reageer op dit bericht
Tja Ozze dat moet je zeker kunnen,want als ik dat kan met ruim 10.000 km moet jij er zeker een 3.000 km meer mee kunnen doen.

Wat er ook gebeurt,altijd blijven lachen.

  Marlene | 20-02-2005 | 20:54 uur Reageer op dit bericht
Nogal zo'n banden-verhaal????
Tjemig de pemig, hoe interessant.
Ik heb nog steeds twee ronde, zwarte.
Ze hebben gister en vandaag weer fijn (oh ja?)
wat rondjes gedraaid, helemaal prima. =) =)

  Jerna | 20-02-2005 | 21:01 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 Tjemig de pemig, hoe interessant.
Maar als die band nou heel snel ronddraait terwijl de fiets stilstaat? Geeft toch een heel ander aroma aan je grolsch... :P
--
Groetjes van de enige echte TFB.

  Viking64 | 20-02-2005 | 21:12 uur Reageer op dit bericht
En dan nu het test verslag van een setje 014's op mijn R1150R.

Voorband heeft er 14.203 km opgezeten. Zat nog iets profiel op maar niet betrouwbaar in de winter.
Achterband heeft maar 8406 km kunnen afleggen voor dat ik hem opgebrand en lek gereden heb sad

Alles wat ze over die 014 schrijven is mooi, maar gaat niet op als ze gemonteerd zitten onder een BMW boxer. Een andere boxer piloot uit het dorp hier heeft exact dezelfde ervaringen.
Band warmt langzaam op en is (zeker herfst/winter) een weinig grip gevende vriend.
Even ter vergelijking: een setje 010's gaan beslist langer mee. Namelijk 16.000 voor en 12.000 achter. De 020's gaan nog een stapje verder alleen hebben ze een iets minder sportief karakter.

Pfoeh...wel weer een hoop serieus geneuzel zeg...

Dan nog maar ff een plaatje van de overleden 014.
Helaas heb ik Allefuh vandaag dus niet rijdend bereikt.
Bij Nieuwegijn was het rubber op en de lucht pleite (vlak voor de benzinepomp smilesmilesmile)
Morgen weer een verse 010 erop smilesmilesmilesmilesmilesmile



VIKINGS have more fun!!

  Smurfke | 21-02-2005 | 07:06 uur Reageer op dit bericht
Kijk dit is natuurlijk het beste wat je van een BMW kun zien,in een bussié =)=)=)=)=)=)=)






Sorry Vik,kon het niet laten,tis een inkoppertje.

Wat er ook gebeurt,altijd blijven lachen.

  risk | 21-02-2005 | 07:52 uur Reageer op dit bericht
Die Smurf toch!!
Schot voor open doel en hij weet hem nog in te schieten ook!!!!!

Als het voor de hand liggend is lukt het hem best!!!! =) =) =) =) =)

Goed hoor Smurfke!! :wink: :wink: :wink: :wink:

xx Geen Motorweer????

Wie zegt dat!!!!!

Remko

  gerrit BMW | 21-02-2005 | 19:09 uur Reageer op dit bericht
Viking, een serieuze vraag, en ik hoop op een serieus antwoord (zal wel valse hoop zijn, maar ik waag het er op).
Waarom heb je gekozen voor Bridgestone BT014?
Standaard zitten er toch Metzler MEZ4 op de BMW R1150R, tenminste bij mij wel, en die bevallen me eigenlijk prima.

groet, Gerrit. (en een nipje op jullie gezondheid)

  Jerna | 21-02-2005 | 20:59 uur Reageer op dit bericht
Gerrit, heb jij wel eens last van nogal snel slijtende slijtnokjes op je steps? Dat je HyperPro veren nodig hebt om nog een beetje grondspeling over te houden? Want dát zou wel eens de reden kunnen zijn om een wat sportievere band dan een MEZ4 te willen hebben... :P



--
Groetjes van de enige echte TFB.

  Viking64 | 21-02-2005 | 21:53 uur Reageer op dit bericht
Hey Gerrit,

Bij tijd en wijle kan ik ook wel eens serieus zijn.
OK, allemaal uitgelachen???? :wink:

BMW monteert 4 merken banden ´standaard´ op zijn fietsen....
Dunlop 207, Michelin Macd(r)am(a), Metzler MEZ4 en Bridgestone BT´s.
Ik had de pech om op mijn nieuwe fiets de Michelin´s aan te treffen. Het heeft me heel wat moeite gekost om die op te rijden (goeie 20.000km!!).
Daarna verschillende setjes 010 gebruikt tot grote tevredenheid.
En toen kwam Bridgestone met de 014 op de proppen!! (plus het feit dat de produktie 010 gaat stoppen sadsadsad).
Nou dat moest het helemaal zijn, nog meer grip!
Dat heb ik dus geweten. Die banden hebben zich nooit lekker gehouden onder mijn BMW (en die van andere BMW rijders hier in Allefuh).
Op mijn vorige 4kleps boxer had ik wel een setje MEZ4´s zitten, maar toen was mijn rijstijl iets minder sportief....
De 010´s zijn tot nu toe de beste die ik heb kunnen vinden voor mijn rijstijl op de openbare weg (dus hier in dat rechte kikkerland en in de bergen van zuid europa).
Serieus antwoord genoeg??

Ok, gevraagd, 010´s die jullie allemaal op gereden hebben. Voor niks haal ik ze op en rijd dat laatste stuk rubber er ook nog eens af =)=)=)

VIKINGS have more fun!!

  gerrit BMW | 22-02-2005 | 00:48 uur Reageer op dit bericht
Heel erg serieus, dank daar voor.
En Jerna heeft heel suptiel aangegeven dat voor een oude lul als ik ben, metzler goed genoeg is.
Maar ik kan daar mee leven, ik zoek wel troost bij mijn fles.


groet, Gerrit. (en een nipje op jullie gezondheid)

  Jerna | 22-02-2005 | 08:33 uur Reageer op dit bericht
Gerrit, ik denk erover om de sportieve BT012 strakkies te gaan vervangen door ouwelullen BT020. :wink:



--
Groetjes van de enige echte TFB.

  Ozze-Jan | 22-02-2005 | 08:37 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 door ouwelullen BT020.
En dank je wel, weet ik da ook weer :wink:smilesmile
Groetjes uit Limburg, Bert
Af en toe poets ik de Rukker met Dasty

  Jerna | 22-02-2005 | 08:39 uur Reageer op dit bericht
Graag gedaan Ozze. Geen dank. =)



--
Groetjes van de enige echte TFB.

  Viking64 | 22-02-2005 | 18:56 uur Reageer op dit bericht
Dan blijft deze jonge langharige hond maar op 010's doorrijden =)=)=)

VIKINGS have more fun!!

  mkhonda21 | 04-03-2005 | 01:49 uur Reageer op dit bericht
halloo

ozze die BT 20 heeft geen hard in het miden
en zacht aan de buitenkant alleen de BT 45 heeft dat smile daar kwam ik ook achter toen de genen die daar 20 jaar had gewerk bij britstone
tegen mij had verteld ik voelde me dat moment ook een beetje genept .als ik hem kan geloofen dan !!

  FZS600_ | 04-03-2005 | 07:01 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 die BT 20 heeft geen hard in het miden
En wat zit daar dan wel, volgens Mr Bridgestone?? De hele Battlax serie heeft volgens Mr Bridgestone wel DAC (dubbele compound). En een BT45? is dat niet een diagonaal bandje???


Shit doesn't happen.... it's made by ass-holes



Groeten Bertblauw

(fazer600_59@hotmail.com)


Dit bericht is gewijzigd door FZS600_ op 04-03-2005 @ 10:28

  Rommie67 | 04-03-2005 | 11:46 uur Reageer op dit bericht
Klopt Bert,ik heb hem laten monteren voorig jaar bij Jos Smit en ik ben er erug tevreden over.Dit jaar ook de voorband maar ff laten doen


Elk nadeel heeft zijn voordeel!(J. Cruijff)
Grtn
Rommie

  mkhonda20 | 04-03-2005 | 11:46 uur Reageer op dit bericht
halloo
ja is volgens mij inderdaad dioganaal bandje

heb zelf eve op web gezocht en er staat ook niks bij dat het hard en zacht is alleen bij de bt 45


Battlax BT45 H-rated bias ply, designed to give performance and mileage on today's sport-touring bikes.
Battlax BT45 V-rated bias ply, designed to give performance and mileage on sport bikes.
Dual Tread Compound (DTC ) offering long lasting center compound and softer side compound.
Larger crown radius for greater stability and longer life.

Bridgestone BT020 motorcycle tires








C.T.D.M. (Comprehensive Tire Design Method) improves ride comfort and shock absorption.
Extra deep tread depth for extended mileage
Mono-spiral Kevlar belt (rear) construction in the rear tire for shock absorption and high speed stability.
Silica compound provides improved and exceptional grip level on both dry and wet surfaces without sacrificing high speed durability.

mijn engels is zowie zo nie echt goed dus kan het verkeert hebben =)

hou het rubber eronder

  Lampje | 04-03-2005 | 11:56 uur Reageer op dit bericht
ff voor je opgezocht:

Tyre Range On Road Battlax

RADIAL
BT - 002 BT - 012SS BT - 56
BT - 010 BT - 014 BT - 57
BT - 011 BT - 020 BT - 96
BT - 012 BT - 090

BIAS

BT-39 / BT-39SS / BT-45H


The Battlax BT-45 is a touring type tyre offered in both H and V rated speed symbols. Battlax BT-45 gives all-round street performance, with the emphasis on riding comfort, long mileage and wet performance, all of which are designed with Bridgestone's latest tyre developing technologies. With its comprehensive tyre sizes, Battlax BT-45 replace Battlax BT-35 and BT-17V.


TECHNICAL INDEX

Compound

The Battlax BT-45 rear tyre contains Dual Tread Compound (DTC). The centre compound secures long mileage and durability, while the tread edge compound secures grip and traction in corners. Also, Battlax BT-45 compound contains Silica for additional wet performance.

Pattern

The newly developed zigzag centre grooves promise high-speed stability. The smaller, directional grooves in the front tyre effectively remove water for wet performance.

Profile

Designed with CTDM, the unique sidewall profiles of Battlax BT-45 give high-speed stability and riding comfort with its cushion effect. The large crown radius also contributes to stability in high-speed touring.




a.k.a. Viking64

  Johnnoo | 04-03-2005 | 12:02 uur Reageer op dit bericht
Ik heb ook de BT45
Geen ervaringen met andre banden maar deze bevallen goed smile

Ik bleef vorig weekend iig overeind op Texel :wink:

Relax!!!
I'm a Lowlander!!!

  Lampje | 04-03-2005 | 12:10 uur Reageer op dit bericht
Hey Johnnoo,
Kom je vanavond nog ff langs de Boerderij?, daarna gaan we naar 't Kasteel.




a.k.a. Viking64

  Johnnoo | 04-03-2005 | 12:19 uur Reageer op dit bericht
lampje aka viking64,

Vanaf hoe laat zijn we welkom op de boerderij?
En niet geheel onbelangrijk....
Wat is er in het Kasteel te doen?

Op zich heb ik wel zin, moet het ff aan het meisje vragen. Maar meestal zit dat ook wel snor

Relax!!!
I'm a Lowlander!!!

  Mazzia | 04-03-2005 | 12:47 uur Reageer op dit bericht
Vanaaf Spooner en Party Animals in het Kasteel!! Vooral met die laatste ben je verzekerd van een 'party' !!!!!! =)=)=)

Ik stuur wel een sms als we richting Boerderij gaan okee?

P.S. morgenmiddag schijnt er ook een bandje in Querelle te zijn! smile


Liking what you do is happiness, doing what you like is freedom.....
Kus , Mazzia

  Ozze-Jan | 04-03-2005 | 12:50 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 mijn engels is zowie zo nie echt goed dus kan het verkeert hebben
Daar was ik al vanuit gegaan MK =)=)
Groetjes uit Limburg, Bert
Af en toe poets ik de Rukker met Dasty

  Johnnoo | 04-03-2005 | 13:08 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 Ik stuur wel een sms als we richting Boerderij gaan okee? P.S. morgenmiddag schijnt er ook een bandje in Querelle te zijn!


Dat van dat sms-je is een goed plan smile
Kunnen wij misschien met de fiets aansluiten die kant op vanaf de Julianabrug??

Morgenmiddag gaan we handschoentjes ruilen en vizier laten aansluiten :wink:

Morgenavond is ook volgeboekt dus Querelle zit er ff niet in

Relax!!!
I'm a Lowlander!!!

  FZS600_ | 04-03-2005 | 13:37 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 een bandje in Querelle
Zie je nou dat we zomaar On Topic blijven hier??
Het gaat nog steeds over een bandje :P



Shit doesn't happen.... it's made by ass-holes

Groeten Bertblauw
(fazer600_59@hotmail.com)

  Jerna | 04-03-2005 | 13:40 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 Het gaat nog steeds over een bandje
Blues/rockband "rock'n rolin' BT014's". Hoor niet zulke goede berichten over die band. =)
--
Groetjes van de enige echte TFB.

  Marlene | 04-03-2005 | 14:43 uur Reageer op dit bericht

Ja, waren een beetje uitgeblust
en opgebrand he??

  Lampje | 04-03-2005 | 15:22 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 een beetje uitgeblust en opgebrand he
Gna..gna..gna..gna..

a.k.a. Viking64

  Smurfke | 04-03-2005 | 16:30 uur Reageer op dit bericht
Ze moet je vandaag wel hebben hé Vik a.k.a Lampje =)=)=)=)=)=)

Wat er ook gebeurt,altijd blijven lachen.

  Mazzia | 04-03-2005 | 18:26 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 Dat van dat sms-je is een goed plan
Onno, mijn telefoon is vanmiddag overleden dus ik heb je nummer niet meer sad Stuur me nog ff een mailtje!
Liking what you do is happiness, doing what you like is freedom.....
Kus , Mazzia

  Smurfke | 04-03-2005 | 18:40 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 mijn telefoon is vanmiddag overleden
Mazzia,gecondoleerd met het overlijden van je telefoon.:wink::wink::wink:
Wat er ook gebeurt,altijd blijven lachen.

  Mazzia | 04-03-2005 | 19:12 uur Reageer op dit bericht
En het was nog wel zo'n leukie! sad
Hanegekraai als ik een berichie kreeg en het deuntje van Sex & the City als beltoon...








Sja what can I say....ik ben een echt wijf


Liking what you do is happiness, doing what you like is freedom.....
Kus , Mazzia

  annemien | 04-03-2005 | 19:17 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 Sja what can I say....ik ben een echt wijf
Trilde die ook goed dan? =)
Everybody needs to believe in something.
I believe I'll have another beer.

Mzzl Soes

  FZS600_ | 04-03-2005 | 20:35 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 En het was nog wel zo'n leukie
Sjoh, dat is wel balen zeg!!!

En hoe ga je nu temperaturen van +50 meten? :P



Shit doesn't happen.... it's made by ass-holes

Groeten Bertblauw
(fazer600_59@hotmail.com)

  Marlene | 04-03-2005 | 20:59 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
  En het was nog wel zo'n leukie!
Ik vin de mijne ook leuk.
Dan roepen Esther en Michel
"mama telefoon!"
zodra hij overgaat. smile

  Mazzia | 05-03-2005 | 11:50 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 Trilde die ook goed dan?
:P
 Quote:
 En hoe ga je nu temperaturen van +50 meten?
Gelukkig kan dat nu juist weer want dat was met me ouwetje die een thermometer had!


Liking what you do is happiness, doing what you like is freedom.....
Kus , Mazzia

  Gege | 26-07-2005 | 14:00 uur Reageer op dit bericht
Hi, verschil BT-45 BT-20 speciaal voor Lampje?
Ik bezit een CBR600F uit '88 rijd redelijk snel en mnoet nieuwe banden. Aangeraden BT-45, maar ik hoor betere berichten over de BT-020, wie o wie kan me meer vertellen. P.S. 110/80-17 en 140/80-17 (of 140/70-17?) Dank

  Suuz | 26-07-2005 | 19:13 uur Reageer op dit bericht
Gege, ik bezit een CBR600F uit '87 en rijd met BT45. Naar mijn mening en die van de garage absoluut de beste band voor een deze motor.

Motorrijden is livin' your dream!!!

  Viking64 | 26-07-2005 | 20:06 uur Reageer op dit bericht
Heel simpel: de 020's zijn moderne radiaal banden, met een licht sportief karakter.
De 045 is wat ouder maar zal waarschijnlijk wel meer km's kunnen maken.
The choice is your's!

Vikings have more Fun!!

  VfrRider | 26-07-2005 | 21:39 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 Heel simpel: de 020's zijn moderne radiaal banden, met een licht sportief karakter. De 045 is wat ouder maar zal waarschijnlijk wel meer km's kunnen maken.


precies

drom heb ik de BT 014

voor mijn brommer super, lekker sportief ;-)

nog zachter dan de 020 dus plakken beter, slijtage zal ook iets meer zijn.

maarja ieder zijn keuze, ik ga plat door de bocht dus heb graag wat grip !!

zoals vik al zei de choice is your´s

*** Go with the Flow ***
have fun and drive safe



  Malkolnfix | 19-08-2012 | 05:58 uur Reageer op dit bericht


Deze zomer ging ik naar de Malediven .
Ik vond . Laat het ons weten waar je was. En laat me foto.

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's