Thunderstar: oerdegelijk Nederlands

Thunderstar: oerdegelijk Nederlands Een nieuwe motorfiets met prestaties vergelijkbaar met topklasse benzinemotoren en de kracht en zuinigheid van diesel. Dat is de Star Twin ThunderStar 1200 TDI. Een betrouwbare motor van Nederlandse bodem voor lange afstanden, die ook in races en op de openbare weg niet onderdoet aan zijn broertjes op benzine. 




De makers
De ThunderStar 1200 TDI is ontwikkeld door Star Twin Motors te Loenen. Initiatiefnemer en mede-eigenaar van Star Twin Motors, Kees van der Starre, keek al jaren meewarig toe hoe er werd geprobeerd dieselmotorfietsen te maken, zonder overweldigend resultaat. Met als basis de inmiddels hoog
ontwikkelde techniek voor dieselmotoren in auto's moest het mogelijk zijn een goede motor te maken die niet onderdoet voor de benzinemotor. Van der Starre schakelde ing. Jeroen Bernart in om deze motor te maken. Hij ontwierp de motor geheel in 3D alvorens het bouwen te beginnen. 



Thunderstar: oerdegelijk Nederlands Thunderstar: oerdegelijk Nederlands Thunderstar: oerdegelijk Nederlands Thunderstar: oerdegelijk Nederlands



Ontwerp
Bij het ontwerpen en bouwen van de ThunderStar 1200 TDI is gebruik gemaakt van diverse vernieuwende technieken voor optimale kwaliteit. Daarbij is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van materiaal van Nederlandse bodem en bijzondere giettechnieken, ontwikkeld door Verdult in Heerhugowaard. Door alle onderdelen direct op het blok te monteren en het gebruik van velgen en kuipwerk van carbon weegt de ThunderStar 1200 TDI rijklaar slechts 205 kg. De GP race vering, de lichte remmen en de carbon velgen
zorgen voor een optimale wegligging. Met diesel als brandstof en directe injectie rijdt de motor bijzonder zuinig zonder in te leveren op vermogen en accelleratie. Dit alles bij elkaar maakt de ThunderStar 1200 TDI een bijzonder gebruiksvriendelijke, krachtige en zuinige motorfiets. Een motorfiets met een motorblok geschikt voor een verscheidenheid aan gebruiksmogelijkheden: races, stadsverkeer, lange afstanden en off the road ritten. 

Technishe gegevens:
Motor: vloeistofgekoelde 3-cilinder TDI dieselmotor
Cilinderinhoud: 1200 cc
Boring * slag: 76.3 * 87 mm
Compressie: 1:16
Injectie: Directe injectie
Turbo / Interkoeler ja / ja
Aantal versnellingen: 5
Frame: Star Twin vakwerkframe
Voorvering: WP GP voorvork
Achtervering: WP GP monoshock
Remmen voor: dubbele PFM 6-zuiger radiale remklauwen en 320 mm schijven
Remmen achter: enkele Brembo 2-zuiger remklauw met Star Twin wavedisk
Banden: voor 120/65 R17; achter 190/50 R17
Balhoofdhoek: 23 graden
Wielbasis: 1533 mm
Gewicht: 205 kg rijklaar
Tankinhoud: 18 liter
Verbruik: 2,5 liter per 100 km


Star Twin Motors
Kanaal Zuid 484
7371 GL Loenen (Veluwe)
The Netherlands
T: 0031 (0)55-5051329
F: 0031 (0)55-5052154
E: info@startwin.com
W: www.startwin.com

Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reacties (3)

  pvginneken | 04-10-2006 | 12:04 uur Reageer op dit bericht
mogen wij ook weten wat de prijs is ?

  happyVFR | 04-10-2006 | 15:06 uur Reageer op dit bericht
Dat wil je niet weten denk ik;-)

Ben terug!!!! (onder een andere naam)

  jkrijt | 04-10-2006 | 21:04 uur Reageer op dit bericht
Nou nog een toeruitvoering, eventueel met een leuk zijspan eraan.......

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's