Schiphol – Rijk, 8 november 2007 - Honda komt met een spraakmakend nieuwe motorfiets. Het is de DN-01, waarvan een productierijpe versie schittert op de EICMA-motorbeurs in Milaan. Ook staat daar de nieuwe, bruut vormgegeven CB1000R, een naked bike met de techniek van de legendarische Honda CBR1000RR Fireblade supersportmachine. 
De DN-01 is een baanbrekend concept. Design en aandrijving kennen hun weerga niet in motorland. Het uiterlijk en de techniek staan voor een nieuwe kijk op motorfietsontwikkeling, waarbij het accent ligt op sportiviteit en gebruiksgemak. De typeaanduiding zegt het in feite al, het is een afkorting van Dream New Concept en de 01 geeft aan dat dit het eerste model is van een nieuwe generatie.
Lage zithoogte
Behalve de futuristische vormgeving valt bij de DN-01 de aandrijving op. De V-twin van 680 cm3 met een vermogen van 41 kW (56 pk) gaat via automatische transmissie (Human Friendly Transmission) via een onderhoudsvrije cardan naar het achterwiel. De lage zithoogte van 69 centimeter maakt de machine ook geschikt voor kleinere berijders. De machine is verder uitgerust met een Combined ABS-remsysteem waarmee voor- en achterwiel via de remhendel tegelijk worden geremd.
CB1000R Het kloppend hart van de CB1000R stamt van de CBR1000RR. Het vermogen is teruggebracht naar 94 kW (128 pk) bij 10.000 toeren, maar het stevige koppel van 98 Nm garandeert souplesse en veel acceleratiepower bij lage en hoge toerentallen. Het accent is gelegd op de handelbaarheid, wat al blijkt uit het geringe gewicht van deze viercilinder naked bike: 217 kg.

Lead Ook is op de motorbeurs in Milaan het doek getrokken van een praktische stadsscooter, de Lead, met een cilinderinhoud van 108 cm3. De eencilindermotor levert 6,6 kW (9 pk) via een traploze transmissie aan het achterwiel.

Andere nieuwe modellen De nieuwkomers maken deel uit van een waar modellenoffensief van Honda, met voor 2008 niet minder dan 22 kersverse tweewielers. De eerdergenoemde Fireblade pakt de handschoen vol overtuiging op in het supersportsegment dankzij meer vermogen (178 pk) en een fikse verlaging in gewicht, gericht op een nog betere handling.
Tot de nieuwe modellen die binnenkort bij de Nederlandse dealers verschijnen, behoort ook
de Honda Transalp, een inmiddels legendarische avonturenmachine. De cilinderinhoud stijgt voor modeljaar 2008 naar 680 cm3. De tweecilindermotor levert zijn maximale vermogen van 60 pk al bij 7.750 toeren per minuut. De nieuwe allroad valt op door de klassiek getinte, grote ronde koplamp.
Met de compleet vernieuwde CBF600 zet Honda de standaard in het naked middensegment. Het motorblok is, voor meer kracht in het lage en middelste toerengebied, een 'terug getunede' versie van de krachtbron van de Honda CBR600RR. In de nieuwe Honda CBF600 levert de krachtcentrale ruim 77 pk bij 10.500 toeren per minuut.
Voor tijdloos cruisegenot is er de nieuwe Honda VT750C Shadow. Ook deze retrofiets werd door Honda nóg gebruiksvriendelijker gemaakt. Behalve een opgefrist dashboard kreeg de Honda VT750C een nieuw stuur, dat zorgt voor een relaxtere zithouding. De enkele uitlaat van de VT750C Shadow uit 2004 verving Honda door dubbele, onder elkaar liggende dempers.
Bron: Honda.nl