Reacties (40)
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Een vervolg opleiding is prima, maar dan voor iedereen met een rijbewijs, en niet een onderscheid maken met alleen motorrijders, en als de KNMV het voor zijn leden het gratis geeft(zonder dat ze het lidmaatschaap prijs omhoog doen), haalt meteen de rare gedachten uit mijn kop dat ze alleen maar geld doen
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Helemaal mee eens Rob . Mischien dat er dan wat minder brokkenmakers op de Motorfiets klimmen.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik vind dat de overheid dan maar voor de kosten van deze cursussen op moet draaien.Maar idd voor alle rijbewijzen en dan ook buitenlanders die die cursus niet gevolgd hebben niet toestaan op de nederlandse wegen te rijden.![]() Nou Eurlings laat nu maar es zien of je dan nog wil.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ja hoor goed idee maar niet heus, denk je nou echt dat die idioten die met hoge snelheid links en rechts inhalen of op een 8o km weg met dik 150 voorbij komt na zo'n cursus gaat denken, o is dat gevaarlijk, dan doe ik het niet meer? Moet je dus ook de moordenaars in die auto's niet vergeten die je willens en wetens van de weg drukken of niet in hum spiegels of vergeten naar rechts te kijken!! Iedereen aan de cursus of anders niemand. mafketels ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik ben sinds kort bezoeker van deze site maar als de reacties altijd zijn als hier boven kijk ik liever niet meer je kunt toch gewoon en fatsoenlijkmje mening geven of zie ik dat verkeerd. ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Zakkenvullers zijn het bij de KNMV. Tuurlijk willen hun dat iedereen om de 5 jaar een opleiding bij hun volgd. Als je echt wat aan die 80 motor doden wilt doen moet je de bereiders van die koektrommels een goede opleiding of bril geven. Ik rijd pas 18 jaar motor en heb maar 4x een ongeluk gehad, bij al deze ongelukken was het de automobilst die mij voor de sokken reed. Ik wil hier niet verkondigen dat ik altijd vlekkeloos rijdt, maar 60% van de ongelukken waar een motor bij betrokken is wordt veroorzaakt door een andere weggebruiker. Leuke actie van de KNMV. binnen kort gaat albert hein pleiten voor de aanschaf van meer eigenmerk producten, omdat gewone merk producten procentueel vaker worden terugeroepen. Gaan we dit allemaal geloven of is hier sprake van eigen belang.![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
What een B.S. alsof de KNMV de enige is die cursussen geeft. Ik denk dat ook de MAG wel voor een soort van aanvullende training is. Maar ook de auto/bus/vrachtwagen/bestelwagen bestuurders zouden wel een cursus kijken kunnen gebruiken ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Waarom nou weer alleen de motorrijders? alsof de motorrijder zelf voornamelijk verantwoordelijk is voor het aantal ongelukken dat voornamelijk veroorzaakt word door ingeblikte weggebruikers die met van alles bezig zijn ( telefoneren, met de navigatie spelen, de krant lezen, zich scheren, roken, een cdtje wisselen enz enz enz.) en omdat dit soort koekwouzen op deze manier aan het verkeer deelnemen zouden WIJ een vervolgcursus moeten doen? Hier ben ik het dus NIET mee eens, een vervolg cursus prima (als men dat nou nodig vind) maar dan voor ALLE rijbewijshouders en niet alleen voor de motorrijders ![]() de groeten.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Bij de KNMV krijgen ze veel motorrijders te zien , die een VRO doen. En dan blijkt hoeveel beter deze mensen naar huis rijden dan dat ze aankwamen. De conclusie, dat de meeste motorrijders een stuk zwakker zijn dan ze zelf vinden, is dus simpele constatering van een feit.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Uit onderzoek in het buitenland is gebleken dat degene die net een vervolgopleiding heeft gedaan een groter risico is dan voorheen, juist omdat hij denkt dat hij beter rijd dan te voren en zich zelf overschat. Laat die verplichte opleiding weg en laat iedereen zelf beslissen. We zijn toch volwassen.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ben het volledig met Anton hierboven eens, verantwoordelijkheid ligt bij jezelf. KNMV bemoei je niet met zulke trajecten ruikt naar eigenbelang.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Is het niet al bekent dat mensen in het bezit van een rijvaardigheidscursus al gevaarlijker gaan rijden omdat ze denken ik kan het beter en weet wat ik doe en daarom ook sneller in de problemen komen dan een motorrijder die minder kilometers maakt maar wel met zijn verstand rijdt en weet dat er altijd wat kan gebeuren omdat hij minder ervaren is en daardoor beter oplet en rustiger rijdt. En zijn het niet de mensen die omdat zij zeggen veel kilometers maken ook denken dat ze elke situatie aankunnen omdat ze beter kunnen rijden dan wie dan ook. Misschien moeten we allen verstand trainingen krijgen zodat we leren en onsverstand te gebruiken in plaats van ik rij als zo lang dus het legt niet aan mij. groetjes Peter
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Dat de KNMV het verplicht stellen inbrengt voor alleen de motorrijders valt mij vies van hun tegen. Op zich is het misschien een loffelijk streven, maar laat het dan voor elke weggebruiker gelden. En met de 'verstandstraining' van peter havermans erbij wordt het rijexamen misschien ooit nog eens wat. Overigens vind ik dat je je examen- en cursusgeld terug moet krijgen wanneer je slaagt. ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Permanente nascholing voor motorrijders;wat een onzin!Automobilisten hebben een permanente nascholing nodig.De meesten van hen gebruiken hun spiegels niet,zitten niet op te letten in het verkeer en hebben nog nooit gehoord van een dode hoek.Als zij daar door iemand constant op gewezen wordt zou het een stuk veiliger worden op de wegen.Die motorrijders die verongelukken zijn bijna altijd rijders die heel weinig rijden(mooi weerrijders).Dat er een paar motorrijders de laatste tijd zijn verongelukt komt doordat ze hun hersens niet gebruiken.Ik rij het hele jaar door maar als er storm of ijzel voorspelt wordt rijd ik niet(dan zie je sommige jongens nog gewoon motorrijden).
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Wat krijgen we nog meer voor voorstellen:verboden om motor te rijden tijdens de spits:verboden om motor te rijden als het regent:verboden om motor te rijden als het waait:verboden om motor te rijden in de maanden oktober t/m maart?Motoren worden nu eenmaal bestuurd door mensen,en mensen maken af en toe (inschattings)fouten die af en toe kunnen leiden tot dodelijke ongelukken.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
volgens mij hebben ze bij de knmv te veel leden?![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Op zich een goed idee, is het niet dat het motorrijden binnen mijn budget past (voornamelijk woon werk verkeer) en dat ik het me niet kan veroorloven die dure vervolgcursussen te volgen. Daar komt nog bij dat die cursus meer past bij de meeste automobilisten. Daarbij past de cursus goed bij de buikschuivers die elke keer haast hebben achter mij zelfs als ik rustig tussen de file doorrij.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Volgens mij moet een ieder die daar behoefte aan heeft, om de een of andere reden, een vervolg cursus gaan doen. maar ik denk inderdaad niet dat er veel weg piraten in het klasje zitten.... Voor wie er geen behoefte aan heeft, rij voorzichtig.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Dit riekt inderdaad wat mij betreft naar een behoorlijk stuk eigenbelang van de K.N.M.V. en het C.B.R. Goed, wat het C.B.R. betreft waren we dat al (véééél langer) gewend, maar deze instelling valt mij van de K.N.M.V. (een organisatie die zichzelf profileert als zijnde o.a. een belangenorganisatie voor motorrijders) toch vies tegen. In dit toch al overgecontroleerde land zitten we naar mijn idee niet op nog meer belerende regeltjes te wachten. Er zijn al voorbeelden te over van organisaties die op slinkse wijze door te lobbyen bij de overheid de auto-en motorrijder wéér wat meer geld afhandig kunnen maken, en zo langzamerhand ben ik (en naar mijn idee de overgrote meerderheid van gemotoriseerd Nederland) dat behoorlijk zat. Ik denk dat we allemaal volwassen genoeg zijn om uit te maken of we een voortgezette rijopleiding nodig hebben ja of nee, en we hebben daar niet weer extra regeltjes voor nodig. Emiel Eurlings, laat je niet gek maken door C.B.R. of K.N.M.V. en ga niet op dit soort achterlijke ideeen in. Als de men dan toch zo graag iets wil doen om de veiligheid onder motorrijders te verhogen stel ik voor om ALLE bestuurders van auto's, motoren, brommers en scooters die BEWEZEN DOOR HUN EIGEN SCHULD een aantal malen schade hebben veroorzaakt van verzekeringswege uit te verplichten om aanvullende trainingen te gaan volgen. Voor zo iemand die dat niet wil doen mogen voor mijn part de verzekeringspremies verviervoudigd worden. Maar niet mensen die het rijbewijs hebben en zich op een veilige manier door het verkeer bewegen om de zoveel jaar weer voor extra kosten gaan stellen om bepaalde organisaties te spekken, dat is te ridicuul voor woorden. Schrijver rijdt 25 jaar motor, en is rijinstructeur alle categorieen.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik rij een motortje in Thailand , hier kan je pas echt lachen ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
ik rij vanaf m n 19e motor ben nu 52 en heb 2x een ongeluk gehad buiten mijn schuld.(jaja zeggen ze allemaal)wordt ook wel gezegd. alles wordt duurder ook het motorrijden. en zeker de brandstof. inderdaad mogen bepaalde blikrijders wel eens een cursus volgen maar........... bepaalde buikschuifmotorijders ook. als ik bij wegmisbruikers zie dat een jong kind achterop zit en niet echt verantwoord rijd......... we zitten met z n allen op de weg en moeten ons aanpassen aan het verkeer heb ik ooit geleerd. ik ben vroeger ook niet erg braaf geweest maar toen was het verkeer iets minder druk. minder flitsers ook. maar ik keek wel uit. ik rij altijd winter en zomer en er zijn meer dyhards die dat doen,ik denk dat die mensen ook minder of geen ongelukken maken als de juppen en mooiweerijders. ieder zijn keus. het blijven mottorijders die het neem ik aan fijn vinden om hun hobby nog te kunnen doen. want alles wordt duurder ook dit. maar ik weet ook wie geen cursus gaat doen budgettair gezien. ik heb per maand ook een stukje maand over. in brabant zeggen ze dan een zak uien die je per maand krijgt. dames en heren maak er wat van en houd hem op de weg. en aan centenklopperij doen we niet mee. eerst de accijns naar beneden,want de maffia zit nog steeds in den haag. gegroet een medemotorrijder. ![]() ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
ik rijdt al meer als 30 jaar en geen ongeluk gehad,ik rijdt ook bijna het hele jaar door.verschillende motor,s ter beschikking ,wat ik hiervan vind ,is dus weer het zoveelste bemoeienis van de knvm om lees goed.... ZIJ vinden en dus bij HUN de lessen nemen! tel uit je winst zorgen dat je eigen spaarpot goed gevuld blijft.iest bedenken met een argument wat toch blijft door de drukte en niet oplettende automobilisten in het verkeer.degene die op de motor stapt weet dat je dubbel moet opletten .
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Het idee om verkeersdeelnemers, ja all categorien, die brokken maken, te verplichten om nascholing te volgen, vind ik een prima idee. Maar laat de goeden en veilige deelnemers het zelf beslissen wat goed voor hun is. De KNMV, Mag, etc doen ook meer dan alleen maar dit soort acties bedenken. Denk ook eens aan het rekeningrijder dat zij toch proberen te voorkomen. ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Geld klopperij want laten we eerlijk zijn we betalen, toch al overal voor. ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
In plaatsvan alle schuld op de koekblikken te schuiven, moeten we realiseren dat WIJ de kwetsbare groep zijn, en een extra "survival" training is nooit weg, al houd ik ook niet van verplichtingen. Ik ben zelf wijs genoeg om af en toe bij te spijkeren, mits St. Salarius het toestaat. En je moet inderdaad nooit denken "nou kan ik rijden", want dan ga je vroeg of laat op de bek......Keep Rolling......![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ze moeten die automobilisten maar eens intensief gaan trainen. Veel minder verkeersinzicht en gevaarlijkere weggebruikers dan bij motorrijders. Als je dan ook nog eens 't gevaarlijke en te voorzichtige oudere volk op de weg gaat aanpakken zijn we goed op weg denk ik. Even resumeren en in volgorde aanpakken: 1. Automobilisten en met name ouderen. Op de LAATSTE plaats komt de motorrijder aan de beurt. ![]()
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik ben het hier niet mee eens. Mijn mening wordt niet weergegeven door KNMV en CBR, en wat mij betreft zou ik het ook op prijs stellen dat ze duidelijk maken dat ze in ieder geval niet de mening van alle motorrijders vertegenwoordigen. Sterker nog, als ik het zo hier lees, vertegenwoordigen de mening van helemaal niemand behalve zichzelf. Droevige organisaties zijn dat eigenlijk.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Niet de motorrijder herscholen, ook de automobilist herscholen en op een afgesloten weggedeelte kennis te laten maken met een motorfiets, zo zouden ze misschien nog eens een lesje leren. De varchtauto chauffeur moet van af 2009 per 5 jaar 35 uur scholing hebben, verkeer moet hier ook een onderdeel van zijn, waarom de andere bestuurders dan niet? neem eens de bestelbusjes s'morgens vroeg en s'avonds als deze mensen naar huis gaan, dan de categorie koeriers, nou hier kan nog heelwat bijgespijkerd worden. Dus hier licht nog een schone taak, en voor de Nederlandse staatskas weer een meevaller, alles moet toch worden betaaald?
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
ze zouden er goed aan doen om mensen die in het buitenland hun rijbewijs hebben behaald hier in NL wat bij lessen zouden geven , en opfris en behendigheids cursussen prima ![]() ![]() we zijn helaas al enige tijd de pispaal in de politiek , ik hoop dat de MAG een corrigerende invloed heeft op deze idtjes . Mvg Dennis
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik weet dat het gevoel van vrijheid op je fiets verslavend is. De soepelheid waarmee je op de weg beweegt is met een ander voertuig niet te evenaren. Ik denk niet dat het de jaren zijn die belangrijk zijn maar dat de hoeveelheid kilometers in die jaren bepalen hoeveel ervaring je hebt. Ik denk ook dat een VRO zinnig is. Het geeft je een beter inzicht in wat er met je fiets kán. De meeste motorrijders hebben het allang opgegeven terwijl je fiets nog veel verder kan. Mijn advies: maak die bocht af en geef pas op als je fiets dat doet. Maar: niet verplicht stellen maar zelf doen! Weest gegroet, Guus
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Jammer dat de meesten niet verder kijken dan hun neus lang is... Op dit forum staat namelijk ook het bericht dat de KMVM helemaal niet van plan is iets VERPLICHT te stellen. Dus voordat we daar over vallen.Ik ben van mening dat het van de zotten is dat je een rijbewijs haalt voor de rest van je leven, zonder ooit nog bijgespijkerd of getest te worden. Ik vind dat iedere bestuurder van een motorvoertuig verplicht op herhalingscursus zou moeten eens in de zoveel tijd. Nieuwe regeles leren en begrijpen en praktisch de punten weer op de i. Tja, kosten zijn dan natuurlijk altijd een struikelblok.
Wie laat je dan nascholing volgen, degene die de brokken veroorzaakt heeft of iedereen die er bij betrokken is? En hoe laat je vastellen wie de veroozaker is? Dat is namelijk niet altijd degene die aansprakelijk wordt gesteld. En wat is een goede en veilige verkeersdeelnemer? Die fietser die voorrang neemt waardoor en aankomenrijdende automobilist plotsling moet stoppen en aangereden wordt door degene er achter? Ik vind mezelf een ervaren motorrijden (wat niets zegt over de kwaliteit). Toch heb ik onlangs een eenzijdig ongeval gehad door een inschattingsfout. Ondanks alle training en ervaring die ik heb. Moet ik dan ook op cursus? Ik vind dat je niet simpel weg kunt stellen dat wanneer je betrokken bent bij een ongeval je niet een veilige of goede rijder bent. Of dat wanneer je niet betrokken bent bij een ongeval je dan wel een goede en veilige rijder zou zijn. Hoe vaak heb je zelf al een ongeval/ aanrijding kunnen voorkomen? Ergo; of allemaal of niemand op cursus
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Tja, bij het plaatsen van bovestaand bericht ging dr iets niet helemaal goed... Moderator, kun je t hier en daar wat aanpassen of anders verwijderen?
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik denk dat de motorrijder over het algemeen een hele bewuste rijder is. Een doelgroep die zich verdiept in alles wat er ook mee te maken heeft , dus ook veiligheid . Defensief rijden je verdiepen in de banden keuze. Welke autodebiellist verdiept zich bv in banden keus of houd zich bezig ver vooruit te kijken ![]() ![]() We weten dondersgoed dat we een kwetsbare doelgroep zijn!!! Of we nou snel rijden of gewoon op het gemakkie.We vergeten alleen weleens dat we kwetsbaar zijn en dat is een punt dat best wat meer de aandacht verdiend!!! Bovendien kiezen een hoop motorrijders zelf al voor een cursus blijkt uit de groei hiervoor. Dus waarom verplichten ![]() ![]() ![]() Bah... het wordt echt een ***jesland...
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
ik heb al 44 jaar een motorrijbewijs en autoik rij s'zomers 500 km per week op de motor en s'winters in de auto en dan komen mij motors voorbij in de file op een manier die als je regelmatig in de auto zit echt niet zou doen du een cursusje zou echt geen kwaad kunnen.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Collega's, In België ligt het dodencijfer onder de motards vele keren hoger (ongeveer 250/jaar) Ik ben voor dergelijk (verplichte) cursus, MAAR inderdaad, iedereen gelijk voor de wet. Madamen met Koekedozen, bedrijfsbazen met Mercedes, eender wie, terug naar school voor een opfrisbeurt. In België mag iedereen met ene oud rijbewijs (voor 1991) zomaar op een motorfiets stappen, inclus mezelf, al heb ik genoeg keren op mijne bek gegaan. Een ding leer je wel : het doet vreselijk pijn. En je voelt geen verschil of je in recht bent of niet. Daar wordt een mens zeer voorzichtig van; ik kan je verzekeren dat 95 % van de onbesuisde hardrijder het vanzelf afleert. Nu nog een budget vinden via de overheid en iedereen heeft er baat bij. M vr motorgroeten,
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Waar blijven toch de reacties van de motorrijders, die vinden, dat ze wel een cursusje kunnen gebruiken? Want tot nu toe reageren alleen diegenen die vinden, dat ze het allemaal geweldig motorrijden en echt niet hoeven worden bijgeschoold. Ik krijg als instructeur ieder jaar een dag bijscholing (ja ja, van de KNMV!) en ik leer dan nog steeds bij! Wat weten jullie dan, dat ik nog niet weet? Want jullie hebben geen bijscholing nodig . . . toch?!
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Motorrijden is livin' your dream!!!
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Jaja, een scheurneus doet "trouw" zijn plicht weer op de cursusmotor, en scheurt weer naar huis op de randen van de banden van zijn eigen motor. Je kan motorrijden of je kan het niet. Kan je het niet ben je een gevaar voor jezelf. Een vervolgcursus is maar een momentopname. Ik denk niet dat je op een motor een poepdoos met dikke bril met rijstijl "ik zit in een kooi en als ik ergens tegenaan rij voel ik dat toch niet" aan zal treffen net als in een auto. Zoals gezegd, de scheurneus blijft scheuren en de goede rijders rijden alleen maar beter. Degene die echt gevaarlijk rijd op de motor zal zelf wel die angst gaan voelen. Kortom, geen kasspekkerij en lastigvallerij alstublieft! Degene die denkt dat hij/zij nu wel een opfriscursus kan gebruiken mag nu zijn rijbewijs inleveren want ik denk dat je je dan kan gaan schamen.
|
|||||||||
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Ik heb het dan over die wettelijke cursus en niet over een verhoogde rijvaardigheid.
|
|||||||||
Reageer
|
|
|
|
|
|