Motorrijden met autorijbewijs B mag dankzij nieuwe Piaggio MP3 LT

Bovag: "Autoscooter mag tussen de file door"

Oosterhout, 07 November 2008 /EZPress/ - Piaggio heeft de MP3 scooterreeks uitgebreid met de nieuwe LT-versie, waarvoor geen motorrijbewijs vereist is. Automobilisten met een B-rijbewijs mogen en kunnen deze ultramoderne motorscooter besturen, die een innovatieve, wendbare en veilige oplossing is voor het rijden in druk (stads)verkeer. De Piaggio MP3 LT is de eerste volwaardige motorscooter op de markt die mag worden bestuurd door automobilisten met een B-rijbewijs. Bovendien hebben de Bovag, het Ministerie van Verkeer en het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie verklaart dat "de Piaggio MP3 bij file stapvoets tussen de auto`s door mogen rijden, net als motorfietsen". 

Motorrijden met autorijbewijs B mag dankzij nieuwe Piaggio MP3 LT

Piaggio Benelux biedt kopers van de MP3 LT - zonder kosten - een eendaagse rijtraining aan, die wordt verzorgd door professionele instructeurs onder auspiciën van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging, afdeling rijopleidingen.

De nieuwe Piaggio MP3 LT, die beschikt over twee voorwielen, heeft het unieke voordeel dat automobilisten met enkel een rijbewijs B dit voertuig mogen besturen. Daarbij biedt de Piaggio-importeur voor het waarborgen van de verkeersveiligheid zonder meerkosten een professionele rijtraining aan. Machiel Spiering, Sales Manager van Piaggio Benelux, licht het unieke karakter van de MP3 toe: "De belangstelling in Nederland voor de motorscooter neemt enorm toe. De hedendaagse verkeersdeelnemer heeft, zeker in het drukke woon-werkverkeer en met de alsmaar groeiende filevorming, behoefte aan individuele mobiliteit en een efficiënte reistijd. Zonder daarbij tijd te verliezen in een stagnerende verkeersstroom. De motorscooter biedt daarvoor als geen enkel ander vervoermiddel de ideale oplossing. De scooter is comfortabel en gemakkelijk in het gebruik, is onderhoudsvriendelijk en uitermate praktisch en gaat zuinig met brandstof om. Een ander groot voordeel van de motorscooter is dat er voor de berijder geen parkeerprobleem bestaat."

Bovag: "Autoscooter mag tussen de file door"
Vorige week heeft de Bovag overleg gevoerd met het Ministerie van Verkeer & Waterstaat en het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie over de vraag of de Piaggio MP3 LT motorscooter net als tweewielige motorfietsen tussen de file door mag rijden. Het statement dat de Bovag daarover vervolgens naar buiten bracht, luidt als volgt:

"De Piaggio MP3, een driewielige scooter waarvoor alleen een autorijbewijs noodzakelijk is, mag bij file stapvoets tussen de auto`s door rijden, net als motorfietsen. Na goed overleg tussen BOVAG, het ministerie van Verkeer en het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) is vast komen te staan dat het berijders van deze autoscooter is toegestaan om tussen de auto`s door te rijden in geval van file. De berijder dient zich daarbij aan dezelfde gedragscode te houden als de motorrijder. Hij mag dus geen gevaar vormen voor andere weggebruikers en het snelheidsverschil mag niet meer bedragen dan tien km/h."
(BRON: Bovagkrant.nl, 31 oktober 2008)

Piaggio MP3 LT
Piaggio heeft een reputatie hoog te houden op het gebied van innovatieve mobiliteitsoplossingen. Gedachtig de vele problemen van de hedendaagse verkeersdeelnemer heeft Piaggio de MP3 LT ontwikkeld en presenteert deze enige motorscooter waarop met het rijbewijs B gereden mag worden, nu met trots.

De nieuwe MP3 LT is afgeleid van de revolutionaire Piaggio MP3 modelreeks en beschikt over dezelfde unieke en geavanceerde eigenschappen evenals de prettige, veilige rijkenmerken waardoor de driewielige scooter zo`n enorm succes is geworden. Door de dubbele voorwielen heeft de Piaggio MP3 nieuwe normen gesteld op het gebied van dynamische stabiliteit en zorgt deze opvallende motorscooter voor een opmerkelijke rijervaring. De twee voorwielen zijn onafhankelijk opgehangen, waardoor de stabiliteit in bochten aanzienlijk hoger is ten opzichte van een conventionele motorscooter of motorfiets. Ook bij hogere snelheden gedraagt de MP3 zich uiterst stabiel, zelfs wanneer in de luchtwerveling achter een groot voertuig wordt gereden, waardoor de veiligheid zich op een hoog niveau bevindt.

De voordelen van de configuratie met drie wielen komen ook nadrukkelijk tot uiting wanneer het wegdek nat of glad is, of in omstandigheden die kritiek zijn voor conventionele tweewielers. De Piaggio MP3 LT rijdt als een perfecte, normale scooter. Maar in de stad en in stadscentra zijn het veiligheidsniveau en de stabiliteit ongekend hoog, omdat op wegen met een slecht of hobbelig wegdek kan worden gereden en de MP3 geen moeite heeft met zaken als tramrails, gaten in de weg en putdeksels.

De afmetingen van een compacte maxi scooter zorgen er in combinatie met een opmerkelijke wendbaarheid voor dat de Piaggio MP3 LT zich helemaal thuis voelt in het stadsverkeer. Parkeren is ook al eenvoudig, omdat de scooter dankzij een elektrohydraulisch systeem zelfstandig rechtop blijft staan en daardoor geen standaard nodig heeft. Ook hoeft de bestuurder bij stilstand zijn voeten niet op de grond te zetten. Handmatig kan hij de voorwielen blokkeren zodat de MP3 stabiel op zijn plek kan blijven staan. Het deblokkeren van het systeem geschiedt automatische bij het wegrijden vanuit stilstand, waarbij de blokkering bij een snelheid vanaf 7 km/u wordt opgeheven.

De revolutionaire MP3 heeft een veel kortere remweg nodig dan een normale scooter. Dankzij de drie schijfremmen en de buitengewone grip van de twee voorwielen is de remweg zo`n 20% korter dan bij een conventionele scooter wanneer alleen de voorremmen worden gebruikt! Wanneer de bestuurder de stad achter zich laat toont de Piaggio MP3 LT zijn andere kwaliteiten. Wegligging, het veilige bochtenwerk en de enorme hellingshoek in de bochten staan garant voor immens rijplezier op snelle landwegen.

De nieuwe Piaggio MP3 LT is de ideale oplossing voor iedereen die behoefte heeft aan snel en efficiënt vervoer in de stad, maar die de overstap naar een motorfiets of -scooter niet heeft kunnen maken omdat men niet in het bezit was van het motorrijbewijs A. Nu biedt Piaggio met de MP3 LT de oplossing!

Dankzij de grotere spoorbreedte van 465 mm kan en mag de Piaggio MP3 LT ook worden bestuurd door automobilisten met uitsluitend het rijbewijs B. De LT is leverbaar met een krachtige 250 cc en een 400 cc motor. De Piaggio MP3 LT wordt uitgebracht in de vernieuwde vormgeving die voor de gehele MP3-reeks van het modeljaar 2009 van kracht is. Dus met de auto-look grille en geïntegreerde zijlichten (LT), een nieuw blauwgetint windscherm, nieuwe koplampen en vernieuwde handgrepen voor de passagiers.

Om te voldoen aan de wettelijke voorschriften is de innovatieve Piaggio MP3 LT uitgerust met een rempedaal en een gecombineerd remsysteem. Daarnaast zijn de gebruikelijke hendels voor de remmen aan het stuur gebleven, zodat het actieve veiligheidsniveau ongeëvenaard hoog is.

Ook het rijcomfort is verder verbeterd:
- Het zadel is opnieuw ontworpen voor een verhoogd zitcomfort.
- De nieuwe passagiersgreep is tegelijkertijd een ruggensteun.
- Het windscherm is vergroot en biedt meer bescherming.
- Zelfs de 250 cc versie heeft een 14" achterwiel (ipv het 12" wiel op de vorige MP3) voor verbeterde controle en meer grip.

De Piaggio MP3 LT is leverbaar met twee motoren: 250 cc en 400 cc. Beide motoren zijn ultramoderne, krachtige, milieuvriendelijke viertaktmotoren met vier kleppen en vloeistofkoeling. De krachtbronnen voldoen dan ook aan de strengste emissienormen in Europa. De Piaggio MP3 LT met 250 cc motor heeft elektronische brandstofinjectie en levert 22,5 pk/16,5 kW. Daarmee is hij prima geschikt voor langere trips. De Master 400 motor is een vierkleppen, viertakt motor met vloeistofkoeling en elektronische brandstofinjectie. De krachtbron vormt de top in de MP3-reeks met een motorvermogen van 34 pk bij 7.600 tpm en levert een koppel van 37,6 Nm bij 5.500 tpm.

Tot slot nogmaals Machiel Spiering: "De Piaggio MP3 LT heeft ook nog eens een fraai, futuristisch design waardoor deze motorscooter naadloos aansluit op een dynamische, moderne levensstijl. Er is een aantal accessoires leverbaar waardoor het gebruiksgemak nog verder wordt vergroot, zoals een topkoffer met plaats voor twee helmen, winterbanden en beencovers. Met de MP3 verwachten wij een belangrijke doorbraak te genereren voor met het name het drukke woon-werkverkeer. Voor automobilisten is er nu een zeer interessant alternatief!"

Bron: Piaggio Benelux


Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reacties (37)

  Bas | 11-11-2008 | 14:11 uur Reageer op dit bericht
Lijkt me erg gaaf om eens te proberen!smile

  Strieder | 11-11-2008 | 14:49 uur Reageer op dit bericht
Ik rij al jaren scooter en rij op dit moment op de grote Kymco 50.Zelf ben ik zeer geintereseerd hoe deze scooter rijd.
Ik zou daarom best een proefritje willen maken.

  Willem | 11-11-2008 | 14:49 uur Reageer op dit bericht
Ik rij al jaren scooter en rij op dit moment op de grote Kymco 50.Zelf ben ik zeer geintereseerd hoe deze scooter rijd.
Ik zou daarom best een proefritje willen maken.

  martin | 11-11-2008 | 17:01 uur Reageer op dit bericht
Geef mij toch maar liever een gewone motor.
Dit rijd volgens mij niet zo lekker in een bocht als een normale motorfiets.

  Hendrik | 11-11-2008 | 17:55 uur Reageer op dit bericht
Moet je ook zwaaien naar motorrijders?
En als je gaat rijden alleen je B rijbewijs meenemen.huh??

  japio | 11-11-2008 | 18:21 uur Reageer op dit bericht
leuk ding maar moet je als motorrijder blij zijn met die koeblikrijders die ineens zonder enige vorm opleiding en aangepast verkeers inzicht zich komen mengen in de wereld van de motoren, denk t niet

  arie | 11-11-2008 | 18:49 uur Reageer op dit bericht
hoe zit dat met de bijtelling ?

  gerrit | 11-11-2008 | 19:14 uur Reageer op dit bericht
Ik rij zijspan, dus ook drie wielen kan ik nu ook tussen de file door en voor die andere driewielers gaan staan.

  STXrider | 11-11-2008 | 19:30 uur Reageer op dit bericht
Gaan de ongeval statistieken van motorongevallen weer omhoog sad waardoor we weer extra regels krijgen, en misschien nog meer cursussen moeten volgen vermeld in een eerder bericht Moet er niet aan denken xd

  marius | 11-11-2008 | 20:15 uur Reageer op dit bericht
Dat B-rijbewijs is m.i. NL-wettelijke onzin.

Laten we ook niet de KTM 690 niet vergeten.
Dit soort motoren met dubbele voorwielen hebben trouwens zo'n 50 jaar geleden ook al bestaan.
De bewijzen staan in het Auto en Technik Museum in Sinsheim (D). Van harte aanbevolen!

  Charles | 11-11-2008 | 21:54 uur Reageer op dit bericht
Waarom ontbreekt hier er nu nog de slechtweer voorziening. Dit zijntoch de filedagen bij uitstek. Hydrolisch cabriolet kapje erover, voorziening voor verwarming en het zou mijn vervoer voor woon-werk zijn. In de winter is motorrijden nu eenmaal niet altijd een pretje.

  Xandra | 12-11-2008 | 00:08 uur Reageer op dit bericht
Ik heb al zo'n ding zien rijden met een onervaren berijder, levens gevaarlijk.
Ik vind dat ze net als een echte motorrijdster(der) toch maar eerst dat rijbewijs gaan halen.
Ik moet er niet aan denken dat deze onervaren rijders tussen de file doormogen, krijgen we nog meer automobielisten die geen ruimte meer maken voor ons.
Dus NL-wetgeving toch maar geschikt maken voor een motorrijbewijs.huh??

  stippelliner | 12-11-2008 | 05:43 uur Reageer op dit bericht
Zeer interessante ontwikkeling! Nu het achterwiel nog! Van mijn drie slippartijen ben ik twee maal onderuitgegaan door het achterwiel (eenmaal door een bevroren carbuarateur -een motorscooter- en eenmaal door een gladde plaknaad)
Dus even wachten nog: Kawasaki heeft nu een vierwielconcept, een soort C1 op vier wendbare wielen met afneembaar dakje. B-

  Léon | 12-11-2008 | 09:49 uur Reageer op dit bericht
Grappig ding hoor! Maar betekent dit B-rijbewijs, dat je er met een echt rijbewijs (A) 'niét op mag rijden???
Gekkigheid.

  Coen | 12-11-2008 | 12:32 uur Reageer op dit bericht
Ik vind het een slechte zaak dat je voor deze scooters aan een rijsbewijs B genoeg hebt. Omdat je vanwege de twee voorwielen niet kan omvallen, betekent dat dan je aan ervaring met autorijden voldoende hebt? Het is toch echt een scooter.
Gelukkig neemt Piaggio al enige verantwoordelijkheid door een training aan te bieden. Zal dit genoeg zijn?
Ik twijfel er aan, de statistieken zullen het gaan bewijzen.
Groeten, Coen (motorrijder, al reeds 25 jaar)

  Skid | 12-11-2008 | 13:58 uur Reageer op dit bericht
DE MP3 van Piaggio is al langer op de markt, ik heb ze de eerst keer gezien in 2004. Maar op de weg blijven ze een uitzondering. Ben nochtans overtuigd dat dit de automobilist zou moeten overtuigen om de overstap te maken van stilstaande file naar rijden tussen de file. Alleen, ik ben bang dat de MP3 een stukje te breed zou kunnen uitvallen ? Als ik met de fatboy onderweg ben, dan bedank ik ook om tussendoor te vlammen zoals ik gewoonlijk doe met de Blade.

  jerseke | 12-11-2008 | 16:05 uur Reageer op dit bericht
In een ander topic werd er gezegd dat een extra motorrijopleiding voor motorrijders handig was.
Maar zonder enige ervaring gaat nu een automobilist op een motorscooter?

  PopieJopie | 15-11-2008 | 15:39 uur Reageer op dit bericht
In dit geval laat men het eigen-maken met het voertuig volledig bij de berijder.
Ik denk dat iemand met alleen een B-rijbewijs, toch de nodige EXTRA voorzichtigheid in acht moet nemen als men zo'n nieuw type voertuig bestuurd en zich bewust moet zijn van de nodige gevaren !

  SharamZandi | 15-11-2008 | 23:53 uur Reageer op dit bericht
Levens gevaarlijk iemand met een rijbewijs B op zo,n ding laten rijden echt niet verstandig het aantal ongelukken zal gewoon weer gaan stijgen. Tja en dan moeten ze wel een motor rijbewijs voor gaan halen en dan zal het nog moeilijker gaan worden want je motor rijbewijs nu halen is zeker niet makkelijk geworden drie keer zakken en je heb hem nog niet .smile

  SharamZandi | 15-11-2008 | 23:53 uur Reageer op dit bericht
Levens gevaarlijk iemand met een rijbewijs B op zo,n ding laten rijden echt niet verstandig het aantal ongelukken zal gewoon weer gaan stijgen. Tja en dan moeten ze wel een motor rijbewijs voor gaan halen en dan zal het nog moeilijker gaan worden want je motor rijbewijs nu halen is zeker niet makkelijk geworden drie keer zakken en je heb hem nog niet .smile

  MISTER SPRINT | 16-11-2008 | 21:29 uur Reageer op dit bericht
Ik heb het genoegen gehad om hiermee te rijden (als motorrijder). Het is verbzingwekkend hoe makkelijk het rijdt en ook tussen de files door te komen is. De negatieve reacties verbazen mijn, want een MP3 is minder breed dan een FJR, Goldwing of Harley met breed stuur, en die zie ik ook tussen de files door wurmen. Mijn advies voor de twijfelaar en verstokte motorrijders is: probeer het een keer. Daar is een proefrit voor. Maar het is geen motorrijden!:p

  arjan | 29-11-2008 | 11:46 uur Reageer op dit bericht
waar kun je proefrijden dan ??

  roelf | 10-12-2008 | 14:18 uur Reageer op dit bericht
ik zou zeggen dat dit een cocurentie is voor de grote bromscooters.
vaak hebben mensen weerstand tegen het motor rijbewijs
en gaan dan op een grand dink van kymco rijden of een elystar van peugout
.ik rij zelf op een granddink ivm een handicap waardoor ik niet kan schakelen op een motorfiets.
maar dit is een automaat?
weet ik wel waar ik voor ga sparen!!!
ziet er goed uit.
alleen rest mij nog een vraag ! is dit de voorbode van een wetswijziging die net als in onze buurlanden het mogelijk maakt om met een b rijbewijs op 125 cc scooters te mogen rijden?
daar maak ik mij dan wel weer zorgen over.

  mister sprint | 17-12-2008 | 19:33 uur Reageer op dit bericht
Sorry dat ik zo laat reageer, maar via Piaggo Benelux (in OOsterhout) kun je opvragen waar proefrijden mogelijk is.smile

  marcel | 17-01-2009 | 15:25 uur Reageer op dit bericht
mensen niet zeiken nu is er een oplossing voor het file probleem en ervaring krijg je zelfs niet naar 25 jaar dan rij jij goed en dan letten andere weer niet op het grootste probleem is haast .met geduld en respect lossen we het meeste op in het verkeer en met de piagio mp3 natuurlijk ook smile

  Stroep de moes | 23-02-2009 | 19:34 uur Reageer op dit bericht
Schei toch uit! de meeste medeweggebruikers hebben nauwelijks enige notie waar mee ze bezig zijn.
En daar valt een motorrijder zeer zeker onder.
Rijvaardigsheidstest Duh!

xd

  Ciriel | 20-03-2009 | 11:14 uur Reageer op dit bericht
Ik begrijp de zorg wel van de verstokte motorrijder maar ook die heeft ervaring moeten opdoen voordat hij of zij veiliger door het verkeer kon. Het is dus een enigszins gekleurd beeld wat gegeven word. Ongetwijfeld zullen op de MP3 idioten gaan rijden maar niet meer of minder dan op een gewone motor of in een auto. Het blijft een kwestie van eigen verantwoordelijkheid nemen en hebben. Ik vind het een goede stap in zoeken naar oplossingen voor het fileprobleem. Het is waarschijnlijk ook nog beter voor het milieu en goedkoper in de portemonnee.

  Nette | 22-03-2009 | 19:04 uur Reageer op dit bericht
ik heb een proefritje gemaakt en ik vond het wel grappig. Ik heb net een paar motorrijlessen achter de rug, maar dat is best prijzig en ook best moeilijk. Uiteraard. Schakelen, remmen, bochten, alles gaat anders. Ook het verkeersinzicht moet nog verder gaan dan bij de auto.
Alles is te leren natuurlijk maar met dit apparaat hoef je niet te schakelen, is super stabiel, dus ook daar hoef je geen extra les voor te hebben. Het inzicht moet wel aangeleerd denk ik. En het scheelt wel weer als je zoals ik al 20 jaar rijervaring hebt.
Bij de Piaggio; Als je stil staat en je wilt afstappen, druk je op een soort stabilisatieknop waardoor je zonder standaard gewoon af kunt stappen. (er zit wel een standaard op) Als je weg rijdt, gaat dit systeem er automatisch af. En, als je per ongeluk gas geeft, terwijl je wilt opstappen en je zit nog niet, dan zit daar ook een beveiliging op zodat hij niet weg kan rijden.
Wel lijkt me dat de dag les erg handig is en ook nodig om het extra wendbare en het extra verkeersinzicht. De nodige voorzichtigheid is geboden. maar al met al een grappige en stoere "fiets". xd :p :p

  frans | 22-04-2009 | 19:00 uur Reageer op dit bericht
het gezeur over inzicht wel en niet A is na mijn inziens bull.
Als je net je B rbw hebt en je stapt in een ferari is dat wel veilig??
of iemand van 19 net A rbw en stapt op motor maakt hem dan een engel in verkeer??
Dit voorjaar maar weer bewezen dat er diverse motoren enkelvoudig ongeluk hebben gehad en hadden dus een A rbw
De politie gaat er al mee rijden en diverse andere hulp diensten denken er hard over na.
Ik vind de kritiek die nu al gespuid word wat voorbarig.
Geef het een jaar en kijk dan nog is of al de commotie wel te recht was
Het gaat vooral om eigen verantwoording en ik denk de groep die interesse heeft in dit soort vervoer middel meer verantwoording heeft als de geen die net een RBW heeft behaald

  Rick | 06-05-2009 | 10:42 uur Reageer op dit bericht
Nou ik heb de stap genomen om een Piaggio MP3 400lt te kopen.
Na drie jaar op diverse Quads gereden te hebben heb ik nu deze stap genomen. Ik heb mijn rijbewijs B.
Ook op de Quads had ik gewoon een auto kenteken en de laats was een Yamaha Raptor dus een zeer snelle maar nooit heb ik ook maar een krasje schade gereden.
ik heb een proefrit met deze scooter gemaakt en ik moet zeggen fantastisch.
Ik kan niet zeggen hoe het op een motor zou zijn maar ik was erg onder de indruk.
Wellicht kunnen we eens een MP3 dag organiseren waar we een dagtour gaan houden.

Ik ben benieuwd of er nog meer entousiaste MP3 bezitters zijn.
smile smile

  cees | 08-05-2009 | 15:04 uur Reageer op dit bericht
Rij zelf auto, vrachtauto en bus ( dus groot rijbewijs
echter nooit van gekomen om een motor rijbewijs te halen.nu inderdaad de mogelijkheid bestaat om motorscooter te rijden, heb ik er een besteld 400cc
gisteren opgehaald en de eerste kolometers gereden.
Nou je past vanzelf wel goed op , en doet geen rare
dingen, kijk verkeers inzicht ontbreekt er niet aan.
maar ook dit kwam niet vanzelf dit heeft ook vele
kilometers gekost.Ga binnenkort de cursus volgen en
voor de rest gewoon genieten.

oja een mp3 dag lijkt mij ook heel leuk.
in iedergeval entousiaste mede bezitters van een motorscooter .

groet ceessmile smile

  zundapp540 | 10-05-2009 | 21:35 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 Nou ik heb de stap genomen om een Piaggio MP3 400lt te kopen. Na drie jaar op diverse Quads gereden te hebben heb ik nu deze stap genomen. Ik heb mijn rijbewijs B. Ook op de Quads had ik gewoon een auto kenteken en de laats was een Yamaha Raptor dus een zeer snelle maar nooit heb ik ook maar een krasje schade gereden. ik heb een proefrit met deze scooter gemaakt en ik moet zeggen fantastisch. Ik kan niet zeggen hoe het op een motor zou zijn maar ik was erg onder de indruk. Wellicht kunnen we eens een MP3 dag organiseren waar we een dagtour gaan houden. Ik ben benieuwd of er nog meer entousiaste MP3 bezitters zijn. smile smile
Hallo Ik rij op dit moment ook een quad een suzuki king quad 750i en nu wil ik ook een mp3 kopen wil ook eerst een
proefrit gaan maken heb al een dealer gevonden.
Dus als ik het goed begrijp heb u er al een gekocht maar hoe bevalt het in vergelijking met een quad?
Hoe is het weggedrag op de snelweg?
Ik hoor het graag en als ik er ook een heb kunnen we wel een keer gaan toeren. 

Groeten Dinand

  aad langelaan | 05-06-2009 | 22:57 uur Reageer op dit bericht
wat ik mij afvraag, is waarom de MP3 niet in aanmerking komt voor teruggaaf van BPM. Het is tenslotte een schone motor, er zit een katalysator onder, inspuiting.
Kortom lijkt mij best wel schoon. Maar toen ik van de week de belastingdienst belde zij de mevrouw daar dat dit voor motoren niet bestaat. Wie weet meer?huh??

  Rabin | 19-06-2009 | 18:45 uur Reageer op dit bericht
Hey

Ik vroeg me af of hij ook in een schakel versie te verkrijgen is. Dan is het de 400cc echt een droom voor me.

Gr.

  zundapp540 | 19-06-2009 | 20:04 uur Reageer op dit bericht
 Quote:
 Hey Ik vroeg me af of hij ook in een schakel versie te verkrijgen is. Dan is het de 400cc echt een droom voor me. Gr.
Hallo
Ik denk niet dat dat voorlopig niet gaat gebeuren maar ik denk wel dat er meer merken met hetzelfde omtwerp gaan maken als piaggio maken en dan wat meer vermogen.

Grt Dinand

  Hunter | 25-09-2010 | 14:49 uur Reageer op dit bericht
heel simpel de motorrijders hebben moeite gedaan om het rijbewijs te halen vroeger in mijn tijd hadden we een proefrijbewijs je had in die tijd niet zoveel rijscholen dus dan deed je dat op deze manier, nu komt er een hele slimme motorfabriekant die het mogelijk maakt om mensen die niet veel geld hebben om en een motor en een rijbewijs te betalen want let wel het cbr en de rijscholen weten er wel een prijs aan te ***len 1800 euro standaard dan moet je wel in 1x slagen anders ben je aan de beurt.
ik begrijp het wel dat de andere dit hebben moeten betalen en ook de motorfiets maar zeg nou eerlijk als dit machientje eerder op de markt was gekomen dan had je dit toch ook gedaan of niet soms????????.

  Randy | 02-01-2011 | 15:10 uur Reageer op dit bericht
Hallo, Ik ben vroeger op de brommer begonnen daarna motorfietsen van Honda 750cc tot HD classic spinningwheel 1340cc gereden.Ook heb ik menige quads gereden van 150 t/m 700cc's. Ik ben in 2009 overgestapt op een Piaggio Mp3-400LT en ik moet zeggen het bevalt mij prima.Zowel in rijden als in onderhoud ,En voor de Mp3 rijders er is al een Piaggio Mp3 club in nederland kijk maar eens op internet naar de Mp3 club Nederland. En over de Veigheid en bekwaamheid kan ik alleen maar zeggen; Dat met welk voertuig er ook gereden wordt,het net zo veilig is als de persoon die er op-in of mee gaat rijden (Motor,auto en/of Mp3.)Ik zie zowel mensen met A als met B rijbewijs net zulke grove fouten maken als elk die pas op een Mp3 rijden en ja die ervaringen die we nu bezitten,hebben we tenslotte allemaal moeten aanleren toch. Dus kortom Motorrijders en automobilisten u heeft ook allemaal wel eens iets stoms of gevaarlijks gedaan in het verkeer.Wie dit ontkend heeft dus niks van zijn of haar fouten geleerd.Laten we elkaar daarom eens gaan respecteren en ruimte geven ,en ook belangrijk van elkaar te leren inplaats van tegen elkaar te schelden en te mopperen. Ik heb nog nooit een perfecte bestuurder gezien inclusief ikzelf. Maar vooralsnog aan alle bestuurders,een veilig en prettig 2011 toegewenst. smile

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's