Reacties (16)
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik snap dat wel !. Maak dan zon actie niet zo duur ! De meeste motor rijders hebben al eens een RMT gedaan.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik kan na 30 jaar nog steeds niet rijden, ben nog wel nooit gevallen, maar toch ..... Ik denk dat de instructeurs nog wel iets van mij kunnen leren. ![]()
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik zou het nog duurder maken als ik de KNMV was. Dan komt er helemaal niemand meer. Ik vind 100 euro knap betaald.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
De Prijs is het bewijs![]() Tja,wat moet je er meer over zeggen
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Wordt tijd ![]() ![]() Ik heb er al 9 achter mijn naam staan, waarvan menig automoblist er niet 1 heeft staan. ![]() Ja ik begrijp het wel. Waarschijnlijk is er onder automobiliste meer animo, en dan zijn ze te veel subsidiegeld kwijt ![]()
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik woon dan niet in Gelderland, maar kijk wel eens hier of daar voor een cursus. Ik ben altijd bereid om wat bij te leren, geen punt. Maar inderdaad, dergelijke cursussen kosten mij (ook) te duur. Zo'n €135,- per dag...![]()
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Naar mijn idee wordt er wel erg veel aandacht gegeven door verschillende partijen aan het bekwamen van je rijvaardigheden, kennis en verkeersinzicht voor motorrijders. Het is begrijpelijk dat men hamert op een defensief gedrag en een goede inschatting van de wisselende en gevaarlijke situatie waar je als blije rijder mee te maken krijgt. Ook het technisch beheersen van het voertuig staat op de 1e plaats. Persoonlijk heb ik in 10 jaar tijd 6 cursussen gevolgt van anti-slip, VRO, MRO, Freebike, berg en cirquittraining + vorig jaar nog de cursus waar we het nu over hebben. Ik ga niet optellen wat me dat gekost heeft boven op de kosten van mijn rijbewijs, want dit is allemaal vrijwillig aangegaan door mij. Heb wel een duidelijk idee/ mening over vele automobilisten die met alleen een rijbewijs geen idee hebben waar ze op de openbare weg mee bezig zijn. Hier zijn vrijwillige en /of verplichte cursussen wellicht nog meer op hun plaats. De motorrijder heeft echt wel het besef dat je veiligheid waarborgen een eerste vereiste is om er zonder kleerscheuren van af te komen.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Is er voor het stilstaan bij een rood stoplicht met je remlicht aan, ook een cursus? Ben twee keer onderuit gereden, wachtend voor een rood stoplicht en dat binnen 8 dagen. Wie moeten er nu cursussen volgen? P.S: in een auto had ik twee keer wiplash gehad, nu alleen maar beschermde kleerscheuren. ![]()
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Ik ben een geboren doorrijder (= rijden in de winter) en toch volg ik om de 2-3 jaar een dergelijke cursus. 100 of zelfs 200 € voor een dagje cursus (net zoals een dagje raggen op circuit) kosten vele male minder dan een kwak op de beton. De zondags rijder beseft dit niet, net zoals rijden in T-shirt en short in de zomer. In BE zijn er zelfs gelijkaardige kennismaking cursussen die gesponsord worden door de overheid, doch de opkomst is soms bedroevend. Mij niet gelaten, ik voel al lang niet meer de noodzaak om andere motorrijders te overtuigen van hun ongelijk. Ik zal hun nog wel helpen recht krabbelen, na het bekomen van de eerste lachbui.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Wie zijn zij om te beoordelen dat wij extra cursussen nodig hebben. Misschien hebben velen het niet nodig. Ik heb ook geen extra cursus nodig. Ik denk dat ik op de openbare weg minder gevaar toegeschoven krijg dan dat ik in een voortgezette les over een wipwap en een autoband moet rijden. Mocht het mij in het echt overkomen rijd ik er dan wel overheen, maar misschien zit er dan wel een wiel in en ga je alsnog plat. Of de wipwap wapt niet maar word je als een schans afgevuurd. Of de berm waar je met vol vertrouwen in kan rijden bevat ineens een modderspoor en ga je weer plat. Het ligt er maar net aan of je ervoor geboren bent en wat je achtergrondervaringen zijn en wat je hersens je ingeven. Ik rijd 11 jaar dag in dag uit en zulke gekke manouvres als op een wipwap autoband of wat dan ook heb ik nog niet meegemaakt. Dus loop ik in 1 les meer risico dan op de openbare weg. Misschien. Maar dat is mijn mening. Verder voor de amateurs die zichzelf een gevaar voelen en weinig eigen impulsen doorkrijgen mogen zij best eens zo'n cursus volgen. Maar misschien word de motorrijder steeds beter--wees blij zou ik zeggen--en meld straks niemand zich meer aan. Wat kan dat kan. Motorrijles word ook steeds moeilijker, dus het kaf word een beetje van het koren gescheiden. Kreeg je het vroeger bij een pakje boter moet je nu toch echt 3x examen doen. De oude garde kon dus na het pakje boter wel extra les gebruiken. Er is steeds minder oude garde maar meer zelfverzekerden die perfekt rijles hebben gehad, wees blij.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Dus ik moet vanuit zeeland even naar gelderland rijden voor een dagje rijvaardigheidstraining?
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Vind je het gek met zulke kosten. Als het gratis was dan was er vast veel meer animo. Ook vind ik persoonlijk dat de rijlessen zelf daar voor horen te zijn. En niet iets wat er nog is even boven op komt. Daarnaast zou het beter werken als ze er nog een extraatje bij deden zoals een waardebon voor motorspullen of met korting mogen rijden op het circuit of zulke dingen![]() Toch is het wel goed dat zoiets er is.
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Tsjongejonge, wat zitten er hier een stel sukkels bij! Wel elke paar jaar een paar duizend eurootjes bijlappen voor het nieuwste model, maar niets investeren in de eigen veiligheid! De meeste motorrijders zijn net zo stom als de gemiddelde otomobiloot! Want dat zijn zij ook!
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Motorrijden moet je vaak doen.Dan wordt je een betere motorrijder.Dan weet je precies wat je grenzen zijn. En niet alleen als het mooi weer is,maar vooral als de weg nat is.Ik verbaas me er altijd over dat je zo weinig motorrijders ziet als de weg nat is terwijl je dan juist moet rijden.Je moet eigenlijk ook helemaal kiezen voor het motorrijden en zo weinig mogelijk autorijden.Dat zijn twee totaal verschillende dingen.Verder is motorrijden een kwestie van je hersens gebruiken en rekening houden met een flink aantal automobilisten dat niet goed kijkt(dode hoek!!)en geen of te laat richting aangeeft.Je moet automobilisten constant in de gaten houden.Het zijn net kleine kinderen. Rob
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Iedereen die vindt dat hij zo'n cursus moet doen en ook het geld daar voor over heeft moet gewoon gaan, niks mis mee. Ook weet ik zeker dat motorrijders met 30 jaar of meer ervaring er ook nog wel wat kunnen leren. Zelf behoor ik ook tot die groep dus ik kan het weten. Feit is wel dat ik het in grote lijnen met de vorige reaktie eens ben. Zoveel mogelijk op die motor stappen voor je dagelijkse vervoer, weer of geen weer, en je verstand gewoon gebruiken. Dat heeft mij al 31 jaar overeind gehouden, die 200 euries weet ik wel andere leuke bestemmingen voor.![]()
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Nee, nu komt er weer een rijbewijs voor brommers hahahahahah..stelletje kasspekkers
|
|||||
Reageer
|
|
|
|
|
|