Honda voegt twee aantrekkelijke smaakmakers toe aan zijn motorfietsenprogramma. Dat is de all round custombike VT750S en de moderne, zeer zuinige motorscooter PCX125. De levering start in mei.
De Honda VT750S is het laatste nieuwe model in de customlijn, met het V-twin blok van de vermaarde Honda Shadow als kloppend hart. De tweecilinder levert een maximumvermogen van 31,7 kW (43 pk) en blinkt uit door veel trekkracht in het middentoerengebied.
In vergelijking met de Shadow zijn er wat verschillen. De VT750S heeft kettingaandrijving in plaats van een cardan. De zitpositie is wat hoger en meer actief. Samen met het lage gewicht is dan ook eerder sprake van een allround motorfiets dan van een pure custom. Dat blijkt zodra de eerste meters met de VT750S worden afgelegd. Hij stuurt net zo soepel en presteert even gretig als een naked bike.
De VT750S wordt geleverd in de kleur Heavy Grey Metallic.
De prijs is aantrekkelijk, namelijk 7.490 euro.
De PCX125 is een vlotte en trendy scooter met de mogelijkheid om de helm onder het zadel in een afsluitbaar compartiment op te bergen. De PCX is een ideale stadsscooter die heel volwassen rijdt, dankzij de forse 14-inchwielen.
Start-/stopsysteemDe PCX125 heeft een innovatief start/stopsysteem en is mede hierdoor extreem zuinig met een gemiddeld brandstofverbruik van één liter op 46 km. De motor wordt automatisch uitgeschakeld na drie seconden stationair draaien. Hij start weer zodra de gashendel wordt gebruikt.
De PCX125 biedt voor zijn prijs verrassend veel. Neem alleen al het slimme remsysteem: bij het bedienen van de achterrem wordt vóór automatisch meegeremd. Dat is wel zo'n veilig idee, zeker bij laveren door druk verkeer. Het trillingsarme eencilinder motorblok is voorzien van elektronische brandstofinjectie. Hij levert een vermogen van 8,33 kW (11 pk). Zelfs aan de handschoenen is gedacht, want daarvoor is een apart bergvak. De PCX is zeer scherp geprijsd en kost 2.590 euro.
Bron: honda.nl