Dunlop GP Racer D211: Betaalbare racetechnologie

In het ONK Supersport en Superbike worden tegenwoordig extreme rem- en acceleratiekrachten behaald. Dat stelt hoge eisen aan de banden. Dunlop komt daarom met de GP Racer D211, een band die state-of-the-art technologie koppelt aan een aangename prijs.

Dunlop GP Racer D211: Betaalbare racetechnologie

In de racerij maken banden het verschil tussen winst en verlies. Topteams kiezen daarom voor de handgemaakte topproducten van Dunlop. Zo rijden alle Moto2 GP-machines bijvoorbeeld met de KR106 en KR108 slicks, terwijl in diverse Superstock- en supersportklassen met de D211GP profielbanden wordt geracet. Deze banden vormen de basis voor de nieuwe GP Racer D211.

De prestaties van de GP Racer D211 liggen dicht tegen die van deze handgemaakte racebanden aan. Deze productieband beschikt immers over dezelfde constructies, zoals de unieke N-TEC karkasopbouw met Jointless Belt en de befaamde MultiTread technologie. Deze opbouw biedt een hoge stabiliteit en een optimale drukverdeling tussen band en asfalt. Daardoor kan op het circuit met een zeer lage bandenspanning worden gereden, tot 2,2-2,4 bar voor en 1,3-1,5 bar achter. Dat resulteert in een groot contactoppervlak, dat meer zijdelingse grip, meer tractie en snellere rondetijden oplevert!

Dunlop GP Racer D211: Betaalbare racetechnologie

Wanneer je een band met de hand maakt, heb je de ultieme controle over de kwaliteit en de eigenschappen. Uiteraard is zo'n band daardoor duurder dan een serieproduct. Voor (grote) fabrieksteams is dat geen punt, maar voor rijders met een beperkter budget wel. Om die reden heeft Dunlop deze
GP Racer D211 ontwikkeld, welke beschikbaar is als profielband en als slick. Een set kost ongeveer 100 euro minder, omdat ze in serie worden geproduceerd.

Dunlop GP Racer D211: Betaalbare racetechnologie

Dunlop GP Racer D211 banden zijn verkrijgbaar via de beter gesorteerde motorzaak vanaf € 285,- inclusief BTW per set (coureursprijs). Ze zijn voor de
Supersport leverbaar in de maatvoeringen 120/70-17, 180/55-17 en
190/55-17 en voor de Superbike in 120/70-17, 190/55-17 en 200/55-17. Er zijn tevens drie mogelijke compounds (soft, medium en endurance), zodat op elk circuit en bij elk weertype de ideale balans tussen levensduur en grip te vinden is! De profielband is goedgekeurd voor gebruik op openbare weg.

Dunlop GP Racer D211: Betaalbare racetechnologie

Bron: hocoparts.com


Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's