Zowat 70 motorrijders namen dit jaar weer deel aan de Brandingrun. Met het initiatief wil het gelijknamige dienstverleningscentrum mensen met een beperking een onvergetelijke dag schenken.
Het blijft een machtig zicht: een massa motorrijders die in colonne voorbijtrekt op sidecars, Goldwings, trikes en andere glimmende machines. De Branding uit Heule, dat 245mensen met lichamelijke en/of mentale beperkingen begeleidt, organiseerde zondag voor de 31ste keer zijn 'Brandingrun'.
'Ook dit jaar kunnen we op een zeventigtalmotorrijders rekenen, die onze gebruikers een onvergetelijke middag bezorgen', zegt Eric Derycke, directeur organisatieontwikkeling van De Branding. 'Een groot deel van hen neemt elk jaar deel, telkens met dezelfde passagiers. Zo is er elk jaar een deelnemer uit het Groothertogdom Luxemburg. In veel gevallen houden de motorrijders ook op andere momenten contact met hun vaste passagiers. Zo zijn er al mooie vriendschappen ontstaan.'
De Brandingrun kan ook rekenen op een vijftigtal vrijwilligers, en op de begeleiding van de Blue Knights Belgium, een vereniging van politieagenten die in hun vrije tijd graag met de motor rijden.
De stoet vertrekt aan het ontmoetingscentrum De Vonke in Heule en doet op de rondrit onder meer Kortrijk, Zwevegem, Menen, Lendelede, Harelbeke en Kuurne aan. De dag wordt afgesloten met een gezellig samenzijn in De Vonke.
De Branding heeft veertien vestigingen in Kortrijk, Heule en Kuurne. Bedoeling is om ondersteuning te bieden, zowel op het vlak van begeleid wonen als een zinvolle dagbesteding. Het centrum heeft een tehuis voor werkenden, een bezigheids- en nursingtehuis, een project beschermd en geïntegreerd wonen, en het dagcentrum.
Bron: nieuwsblad.be