Reacties (18)
![]() |
![]() |
||
![]() |
niet een slecht idee, al zorgt dit wel voor een hogere aanschafprijs op nieuwe motoren, die toch al onnozel duur zijn en blijven..
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Mee eens, en sommige motoren zijn momenteel niet leverbaar met ABS. Zo heeft KTM bij hun motoren nog geen ABS. Daar staan de bedrijven dus ook niet op te wachten.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Die toegenomen veiligheidskosten (dagrijlichten, abs) van zo'n gemiddeld 700 euro, daarvan kan de overheid toch wel minstens de helft betalen ??? Als je een motor koopt van 10.000 euro, dan betaal je ongeveer 2700 euro aan bpm & btw. Dan mag de overheid wel wat coulanter omgaan met de toegenomen kosten dacht ik zo ! Maar buiten dat: VEILIGHEID VOOR ALLES !!! 5500 motor-doden per jaar in europa is geen KATTEPIS !!! (waarvan +/- 70 doden per jaar in NL) ![]() ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Heb sinds april 2009 een motor met ABS en heb er nog geen dag spijt van gehad. Het systeem heeft mij al 3x het voordeel bewezen. MegaSponsor ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Voor doorrijders is ABS van levensbelang i.v.m. al die ![]() Dit is het ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Nu de APK er nog doorsleuren en motorrijstroken, autoruitensproeierstopjes, energielabel, motorvangrailen, tractioncontrol, asphaltverwarming, motorparkeerplaatsen, vrouwen, groenlabel, etc. dan is alles toch weer geregeld. geen zorgen meer en geen ongelukken.... of ligt het eigenlijk aan de bestuurder en die van de auto.. wmbt een beter sociaal gedrag dan kunnen we weer echt motorrijden en niet gecontroleerd worden. weg met de ABS dus. en hop op de dieselmotorfiets lekker scheuren maar ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
@trackdriver,![]() Als het aan jou ligt spelen we allemaal nog met een schepje in de zandbak! Daar gebeurt inderddaad ook niets.....Grow up man...... We hebben het over veiligheid. * Nu de APK er doorsleuren, Je had een enquete kunnen invullen van de FEMA om dit tegen te houden * motorrijstroken, inderdaad * autoruitensproeierstopjes, het woord zegt het al "auto" We hebben het hier over motoren knuppel * energielabel, komt vanzelf * motorvangrailen, ***lo, dat is al gerealiseerd. Van de MAG lid worden!!! * tractioncontrol, is er al..... een keuze. Je loopt achter de feiten aan. * asphaltverwarming, ge*** in de ruimte van je * motorparkeerplaatsen, inderdaad * vrouwen, ![]() * groenlabel, komt vanzelf Ik begrijp ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Kom op trackdriver een beetje humor mag wel. En zo slecht zijn zijn ideeën niet. Als ze uitgevoerd werden zouden dat wel wat doden schelen toch? Zelfs de asfaltverwarming is op bepaalde beruchte plekken geen slecht idee. Trouwens een aparte motorstrook of de vluchtstrook zou geen slecht idee zijn. D'r reed pas geleden weer eens over mijn voet heen na een noodstop in de file. ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Sorry trackdriver ik bedoelde natuurlijk strider.![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
APK is een onzalig idee van de industrie om geld te innen, er ontstaan nauwelijks ongevallen door slecht onderhoud (ik weet het, ik werk op een EHBO en behandel met enige regelmaat gekreukelde motorrijders) Oorzaak nummer 1: voertuigbeheersing => ABS maakt wel uit! Oorzaak nummer 2: motorrijder over het hoofd gezien => verplichte verlichting overdag maakt veel uit, de meeste motorrijders weten dat en doen het zelf al zonder wettelijke verplichting Oorzaak nummer 3: motorrijder had auto over het hoofd gezien => verplichte verlichting dus voor alle gemotoriseerde weggebruikers Milieu-activisten die zeuren over extra brandstofgebruik bij verplichte verlichting vergeten vaak dat al 85% uit eigen beweging met verlichting rijdt omdat iedereen wel weet dat het veiliger is, dus je moet alleen die 15% die het nog niet doet berekenen in de extra milieuverontreiniging, en dat weegt niet op tegen de 'milieukosten' van reparaties of vervanging van gekreukelde motorfietsen.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik betwijfel of ABS werkelijk helpt om het aantal ongevallen terug te dringen. Veel weggebruikers rijden te weinig om situaties goed in te kunnen schatten.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
met die laatste reactie ben ik het helemaal eens. Leer eerst eens motorrijden voor je komt met allerlei onzinnige voorstellen.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Helemaal mee eens! Als alle motoren ermee worden uitgerust zal de meerprijs vanzelf dalen. Ook zou er geen bpm op dit stuk(je) betaald moeten worden.
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Mee eens dat alle motoren dus wel abs krijgen!
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Belachelijk, altijd lichten aan OK, maar ABS moet niet verplicht worden. Er komen steeds meer regeltjes. Ik zie me al een leuk zandpad rijden met ABS, kom ik helemaar niet meer tot stilstand..... ![]() Enne, KTM's worden ook met ABS geleverd hoor, ik heb bewust het model zonder ABS gekocht!
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ja leuk, een enduro over tankbanen met abs.... Weer es niet goed over nagedacht... ![]()
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Al jaren gaat de verlichting bij de meeste motoren automatisch aan of na het starten of na de contactsleutel omgedraaid te hebben. Verplichte ABS alleen voor de minder socialen die meer vermogen willen dan standaard daarbij geen originele uitlaat meer hebben, open luchtfilter en de buurt en medeweggebruikers onvrijwillig laten "meegenieten" van hun (prachtige?)geluidsnivo. En of alleen ABS voor motoren welke boven een bepaalde snelheid komen. Jaarlijkse controle hierop ?
|
||
![]() |
![]() |
||
![]() |
Ik heb mijn motor wel eens de juiste rijrichting bezorgd doordat ik geen abs had. Even een slipje in de juiste richting. Met abs was dat jammerlijk afgelopen, dan had ik de motor nooit op 30 graden kunnen neerzetten om vervolgens mijn weg te vervolgen. Verder voor de overige procent is abs wel nuttig. Je kan er niet omheen dat het veilig is.
|
||
Reageer
|
|
|
|
|
|