De nieuwe Suzuki GSX-R750 & R600

Suzuki heeft als grondlegger van het Supersport segment de lat nog hoger gelegd met de introductie van de geheel vernieuwde GSX-R750 en GSX-R600. Met een gewichtsbesparing van respectievelijk 8 kg voor de 750 en maarliefst 9 kg voor de 600, een Showa Big Piston voorvork en radiale Brembo vierzuiger monoblock remklauwen zijn beide modellen zijn voor 2011 nog krachtiger, lichter en competitiever dan ooit tevoren!

De nieuwe Suzuki GSX-R750 & R600


Sensationeel design
De ingenieurs van Suzuki hebben elk onderdeel onder de loep genomen en geperfectioneerd. Het eerste dat in het oog springt is het volledig nieuwe kuipwerk. De aerodynamica is sterk verbeterd en door dunnere materialen met minder losse delen te gebruiken is het bodywork maarliefst 35% lichter geworden.
Daarnaast is de brandstoftank verlaagd zodat de rijder nog lager kan zitten voor een optimale windbescherming.

Ultieme racegeometrie
De nieuwe GSX-R750 en GSX-R600 zijn beiden voorzien van een geheel nieuw ontwikkeld rijwielgedeelte dat lichter, compacter en is dan de voorgaande modellen. De 15mm kortere wielbasis zorgt voor nog vlotter bochtenwerk en een meer gecentraliseerde gewichtsverdeling. Door het blok drie graden naar achteren te kantelen is de kenmerkende directe stuurgeometrie verbeterd en de afstand tussen de vooras en het motorblok gelijk gebleven. Beide frames zijn bovendien bij de buddyseat extra compact gemaakt, waardoor verzitten voor een bocht nog eenvoudiger wordt. Door de clip-on's in een wijdere hoek te plaatsen wordt het insturen vergemakkelijkt en het comfort op lange rechte stukken verhoogd.

Pure power
Zowel de GSX-R750 als de GSX-R600 zijn voorzien van een nieuwe viercilinder krachtbron die dankzij de modernste technieken uit de MotoGP niet alleen meer vermogen produceert, maar ook een bredere
powerband en een verbeterde gasrepons, terwijl het gemiddelde brandstofverbruik met maarliefst 10% gedaald is. Dankzij het gebruik van een nieuwe digitale ontsteking kan de verbranding nog exacter
geregeld worden voor meer vermogen onder alle omstandigheden. Voor een perfecte controle zijn beide modellen voorzien van het gerenommeerde Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS) systeem. Hiermee kan tijdens het rijden via een schakelaar op het stuur direct gekozen worden uit twee mappings. In stand A wordt het volledige vermogen afgegeven, terwijl stand B geschikt is voor omstandigheden waarbij een lager vermogen gewenst is, zoals in regenachtig weer.

Perfecte controle
Om het toegenomen vermogen en de extreme stuurcapaciteiten perfect onder controle te kunnen houden zijn beide modelvarianten voorzien van zwevende remschijven en hoogwaardige Brembo vierzuiger monoblock remklauwen. Deze zijn niet alleen krachtiger en lichter, maar zijn ook beter doseerbaar voor een optimaal remgevoel. Net als de GSX-R1000 zijn nu ook de 750 en 600 voorzien van een revolutionaire Showa Big Piston voorvork. Door een lager gewicht, minder interne wrijving en een meer lineaire veerweg geeft deze vork ongekend veel gevoel, met name tijdens hard remmen en insturen. Afstellen van de vering is bovendien een stuk vergemakkelijkt doordat naast de uitgaande demping ook de ingaande demping aan de bovenzijde afgesteld kan worden. Een elektronisch geregelde stuurdemper maakt het geheel compleet.

Inzichtelijk geïnformeerd
De rijder wordt optimaal geïnformeerd dankzij het vernieuwde compacte instrumentenpaneel, dat nu standaard is voorzien van een instelbare toerentalindicator en een ingebouwde laptimer. Deze laatste kan eenvoudig geactiveerd worden door een schakelaar op de rechter stuurhelft. De toerentalindicator is in
vier standen verstelbaar, waarbij ook de helderheid van de LED lampjes ingesteld kan worden. Het overzichtelijke LCD display is tevens voorzien van een versnellings- en een S-DMS indicator.

De GSX-R750/600 zullen rond de jaarwisseling in de showroom van de officiële Suzuki dealer staan.

Kijk voor meer informatie op www.suzuki2011.nl

Bron: suzuki.nl


Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's