![]() |
loetje | 09-07-2001 | 14:54 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() Honda VT 750 C2 ACE |
Hallo, Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een hele mooie HONDA VT750 C2 uit 2000. De machine rijdt geweldig alleen heb ik vrij veel last van naverbranding in de uitlaat, wat resulteert in vrije harde knallen. Deze knallen zijn te horen op het moment dat ik het gas los laat en de motor in zijn versnelling uit laat rijden. Wanneer het toerental aanzienlijk is gedaald en ik nog niet de koppeling in heb geknepen begint de pijp één maal of meerdere malen hard te knallen zelfs zo erg dat de vogels in de omtrek de kuielatten nemen en menig burger mij met een boze blik aankijkt ! De motor (bouwjaar 2000 en 4300 km op de teller) is geheel standaard, dus ook de uitlaat is de standaard uitlaat welke erop hoort te zitten. Ik moet er echter wel bij vertellen dat er eerder outlaw pijpen op gezeten hebben, deze heb ik er echter laten vervangen door de standaard pijp. De dealer, waar ik de motor vandaan heb, heeft enkele malen het mengsel aangepast en de pijp opnieuw vast gezet echter zonder het gewenste resultaat. Naar de woorden van de dealer is het iets wat bij de motor hoort aangezien het een V2-blok is. Ik heb hier echter mijn vraagtekens bij en zie (en hoor) het liefst dat deze knallen achterwege blijven. Is er iemand die hier de oplossing voor heeft en of ook ervaring mee heeft ?? Alvast bedankt, Laurens |
|
![]() |
||
![]() |
Danny. | 09-07-2001 | 20:54 uur | |
![]() |
![]() |
Ha die Loetje! Arme vogels! Daar moeten we een oplosssing voor zien te vinden! Knallen in de uitlaat bij gas afsluiten wordt veroorzaakt door te veel zuurstof (lees lucht) in de uitlaat. Controleer eerst of je stationair toerental niet te hoog staat afgesteld (max. 1000 rpm). Vervolgens moet je kijken of de motor geen valse lucht aanzuigt. Meestal wordt valse lucht (bij een moderne motor) veroorzaakt door een plugje in het inlaatspruitsuk dat eruit is getrild. Controleer ook of de vacuumslangetjes allemaal goed zijn aangesloten. Verder hebben moderne motorfietsen een zogenaamde "emission control valve". Deze klep brengt zuurstof in je uitlaatsysteem tijdens normaal rijden. Zodra je gas afsluit, moet deze klep afsluiten omdat de uitlaat anders gaat knallen (!!!). Ik wil je adviseren om de benzinetank van de motor te halen om vervolgens te controleren of alle slangen en leidingen die je daar ziet goed zijn aangesloten. Succes ermee. Ik zie je op de motor, Danny
|
|
![]() |
||
![]() |
loetje | 09-07-2001 | 21:40 uur | |
![]() |
![]() Honda VT 750 C2 ACE |
Hoi Danny, In ieder geval in de eerste plaats bedankt voor je snelle reactie, ik ben echter een motorrijder zonder technische kennis van de motor opzich, misschien niet zo handig maar het is helaas niet anders. De tips die je gegeven hebt zal ik onthouden en bij een andere dealer zeker aanhalen om het probleem te verhelpen. Tevens hou ik me aanbevolen als er een techneut in de buurt van Rotterdam is welke mij met dit probleem kan helpen aangezien ik niet meer het vertrouwen in de plaatselijke dealers heb ! groeten, Laurens Dit bericht is gewijzigd door loetje op 9-7-01 @ 10:57 PM
|
|
![]() |
||
![]() |
keeshanse | 10-07-2001 | 09:22 uur | |
![]() |
![]() suzuki dr650 e |
Loetje, Het verhaal van Danny klopt helemaal,alleen wilde ik naar aanleiding van je verhaal iets toevoegen. je scrijft dat de originele dempers weer gemonteerd zijn,als deze dempers niet goed afsluiten op de aansluiting trekken ze daar bij gas afsluiten lucht naar binnen wat het knallen kan veroorzaken. suc6 Kees
|
|
![]() |
||
![]() |
FunLovinMe | 12-07-2001 | 14:03 uur | |
![]() |
Honda CBR 900 RR Fireblade |
Laurens, Het is inderdaad heel vervelend. Ik heb het zelfde met mijn 1e kever gehad, ook kwade gezichten (vooral 's avonds). Dat was inderdaad ook valse lucht. Een positief dingetje: Misschien een schrale troost, maar ben je wel eens op de TT in Assen geweest? Daar verkrachten talloze motorrijders af en aan hun motoren, om zulke knallen te produceren. Evengoed hoop ik dat je het binnenkort opgelost hebt. Succes! Groeten Erik ![]() Meeltje sturen aan FunLovin'Me? *** Life is where the fun begins ***
|
|
![]() |
||
![]() |
vazquez | 01-10-2001 | 16:40 uur | |
![]() |
![]() Honda Shadow |
Hallo Laurens, Het klopt allemaal die mooie verhalen maar je komt er niet verder mee. Heb ook een shadow VT750 Ace en had hetzelfde probleem bij het plaatsen van nieuwe uitlaten. De oplossing: Er zit op beide carburateurs een schroefje (aan de kant van de cylinders), een zg. Mixture schroefje hiermee regel je de bezine/lucht verhouding bij gas dicht. Draai dit schroefje een halve slag open en voila! Als je nog steeds niet het gewenstte resultaat hebt probeer je steeds iets meer open te draaien. Bij de rechter carburateur kun je hier slecht bij, hier moet je je luchtfilter gedeeltelijk loshalen om erbij te komen. Succes! Gr, Daan
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
lemaire | 17-10-2001 | 16:18 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki ZX-6 |
Tja, en anders... Een kameraad van me heeft ook een VT750 met hetzelfde "probleem". Hij heeft er de volgende oplossing voor: Ga trots onderuitliggen op je fiets en vergeet vooral niet het gas dicht te knijpen in een tunnel! ![]() Massel, Nico
|
|
![]() |
||
![]() |
ericaling | 07-12-2001 | 22:55 uur | |
![]() |
![]() Honda CB700SC |
Hi, Het kan ook ontstaan door een te arm mengsel, wat de vorige schrijver bedoelt. In combinatie met gas dicht en onderdruk, kan dan een zeer arm benzine/lucht mengsel ontstaan dat knalgas heet (en niet voor niets). Door de stationair sproeier stelschroef uit te draaien verhoog verrijk je het mengsel. Draai hem niet te ver uit, anders bestaat de kans dat je motor bij stationair draaien verzuipt. Succes Gegroet - Eric
|
|
![]() |
||
![]() |
marcel | 28-06-2015 | 12:56 uur | |
![]() |
He hallo ik ben ook sins een paar weken de trotse eigenaar van een c2 uit 750 uit 98 heb de zelfde problemen heb het vooral als ik een poos rustig rij .. bij lekker door jassen heb ik het probleem minder . Mijn dealer zij dat het er bij hoorde. .. aan wennen .. maar ik denk dat de hele motor met name de kleppen toch steets op hun donder krijgen dus ben ook op zoek naar iemand die me van dat geknal kan verlossen
|
||
![]() |
||
![]() |
lazoglu | 06-11-2015 | 14:38 uur | |
![]() |
Cilinder vervangen ![]() ![]()
|
||
![]() |
||
![]() |
lazoglu | 06-11-2015 | 14:41 uur | |
![]() |
Cilinder vervangen ![]() ![]()
|
||
![]() |
||
|
Reageer