![]() |
leceur | 02-04-2001 | 09:37 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
Suzuki GSXR-750 K6 |
Hoi, Ik heb een erg fraaie (vind ik zelf) Yamaha Dragstar 650 Classic. Het enige jammere is dat deze fiets wel HEEL lief klinkt. Ik hoor 'm gewoon af en toe niet. Nou heb ik per uitlaat een boutje gevonden die er uit kan (dus eigenlijk een gaatje in de uitlaat). Vervolgens maakt die een wat zwaarder een meer roffelend geluid, en bij het afremmen op de motor pruttelt die en knalt die af en toe!!! Erg mooi, maar kan dit kwaad of geeft dat niets??? Bedankt.:-) |
|
![]() |
||
![]() |
rolfkoot14 | 14-04-2001 | 10:29 uur | |
![]() |
![]() Yamaha XVS dragstar classic |
Waar zit dat schroefje? En ben je al iets te weten gekomen? Want ik vind hem ook al zo lief klinken! Adieu, Rolf Koot
|
|
![]() |
||
![]() |
leceur | 15-04-2001 | 20:45 uur | |
![]() |
Suzuki GSXR-750 K6 |
In de onderste uitlaat voor de eind-demper zit aan de onderkant een bout. Dit is gewoon een losse bout waar niets aan vast zit. Op de bovenste uitlaat zit die na de 1ste bocht vanaf het blok gezien en voor de 2de bocht (er zit zelf een uitsparing in de koelplaat). Ik heb gehoord dat het verwijderen geen kwaad kan bij 2 dealers, dus ik rij zo lekker door.
|
|
![]() |
||
![]() |
Wilhees | 20-02-2002 | 20:51 uur | |
![]() |
![]() Dragstar 650 |
Wat je ook kan doen is twee gaatjes van 8mm. rond boren. Je moet dit dan in het ronde vlakke deel (dus echt het laatste stukje uitlaat waar de gassen uitkomen) boren.Geeft ook een leuk effect. En bevalt het niet, dan kan je nog altijd dicht lassen.
|
|
![]() |
||
![]() |
paul.ritze | 20-02-2002 | 23:04 uur | |
![]() |
![]() kawa 1000 turbo/lachgas+gs1000 |
Leceur, op 25-12-01 heb ik al eens op een dergelijke vraag een antwoord gegeven. onder het bericht "knallen en ploffen uitlaat" zoek dit berichtje maar even op. groeten paul.
|
|
![]() |
||
![]() |
bone | 12-04-2002 | 13:16 uur | |
![]() |
![]() XVS 650 Dragstar '97 |
Als je zonder enige kennis van motortechniek toch stoer wilt zijn moet je maar even kijken op www.dragstars.de. Deze gozer geeft milde tips hoe je het een en ander kan aanpassen. Zelf heb ik 8 gaten per uitlaat gemaakt. 4x 8 mm en 4x 5 mm. Ploffen bij afremmen op de motor krijg je er gratis bij en kan geen kwaad. Succes Stefan
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
t.noort | 14-04-2002 | 11:37 uur | |
![]() |
![]() Guzzi V50&vespa GLA 150 bj'60 |
Hoi,wel eens aan je buren gevraagd of zij het ook zo leuk vinden dat stoere geluid? met vr gr thijs
|
|
![]() |
||
![]() |
bone | 16-04-2002 | 10:51 uur | |
![]() |
![]() XVS 650 Dragstar '97 |
Laat me raden Thijs.....BMW rijder?
|
|
![]() |
||
![]() |
leceur | 16-04-2002 | 12:59 uur | |
![]() |
Suzuki GSXR-750 K6 |
Mensen ik heb inmiddels hele VETTE Highway Hawk fatpipes er op zitten en zijn erg mooi. De buren heb ik geen last van want ik hoor ze door die herrie toch niet.... :-)
|
|
![]() |
||
![]() |
bone | 17-04-2002 | 11:09 uur | |
![]() |
![]() XVS 650 Dragstar '97 |
Dat is ook een prima oplossing! Is het een comleet systeem of heb je alleen de dempers + balanspijp vervangen? (buren mogen blij zijn dat er geen BSM op zit!) Stefan
|
|
![]() |
||
![]() |
leceur | 17-04-2002 | 13:12 uur | |
![]() |
Suzuki GSXR-750 K6 |
complete pijp... is wel zo mooi.
|
|
![]() |
||
Motorverhuur
|
||
![]() |
bone | 17-04-2002 | 20:46 uur | |
![]() |
![]() XVS 650 Dragstar '97 |
Heb verder nog modificaties toegepast? Ik zit zelf te denken aan andere sproeiernaaldafstelling en versnellingsbakratio. (Met name 5e versnelling) Stefan
|
|
![]() |
||
![]() |
leceur | 18-04-2002 | 09:46 uur | |
![]() |
Suzuki GSXR-750 K6 |
Geen performance modificatie's maar met name uiterlijke. Kijk maar een op: http://www.bikepics.com/yamaha/vstar/98/ en dan de foto's van Dennis t Hart
|
|
![]() |
||
![]() |
hans1100 | 21-05-2002 | 13:19 uur | |
![]() |
![]() Yamaha dragstar 1100 classic |
Ik heb met interesse deze discussie gevolgd, zou dit ook opgaan voor een 1100 classic? Tevens zou ik graag sites of forum groepen op het net willen zoeken waar Yamaha dragstars besproken worden, weten jullie nog adressen voor mij? met groet Hans Dit bericht is gewijzigd door hans1100 op 21-5-02 @ 1:24 PM
|
|
![]() |
||
![]() |
stardriver | 21-05-2002 | 15:06 uur | |
![]() |
![]() Suzuki VSTROM |
Hans1100, Ik rij zelf op een dragstar 1100 en heb ook andere pijpen gemonteerd. Het merk is Laser, de kosten zijn ca. 500 Euro, inclusief montage en inclusief db-killers. Die db-killers zijn demontabel. In beide gevallen is het geluid in twee woorden samen te vatten: geweldig, geweldig. Mijn buren vinden het ook mooi en zeker met de db-killers valt het met de herrie nogal mee. cu Frank
|
|
![]() |
||
![]() |
stardriver | 21-05-2002 | 15:11 uur | |
![]() |
![]() Suzuki VSTROM |
Hans, Die vraag van jou over dat forum speciaal voor dragstars: kijk bij msn.nl, daar is een community CoolYamahaDragstarBikers. cu Frank
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
t.noort | 21-05-2002 | 17:47 uur | |
![]() |
![]() Guzzi V50&vespa GLA 150 bj'60 |
Hoi Bonne. IK rij geen bmw maar een xl500 eenpitter met supertrap dempertje........mijn buren vinden dit ook niet leuk......hihihihi. met vr gr thijs Dit bericht is gewijzigd door t.noort op 15-10-02 @ 4:56 PM
|
|
![]() |
||
![]() |
swam76 | 23-08-2002 | 09:44 uur | |
![]() |
![]() YAMAHA XVS650 Dragstar |
nou in dat geval wacht ik wel even met het maken van modificaties aan m'n Dragstar 650 uitlaat, totdat ik een geschikte stalling gevonden heb. ![]() ik denk trouwens dat ik eerst op zoek ga naar die boutjes, lijkt mij de makkelijkste methode. kan ik daarna altijd nog besluiten om gaten te gaan boren.
|
|
![]() |
||
![]() |
radicalred | 23-08-2002 | 21:50 uur | |
![]() |
![]() |
èèh, kweet et niet hoor, maare.... bij het boren van die gaatjes beschadig je het beschermende chrome van je uitlaat. maakt mij niet uit (ik hou toch niet van die flubberbrommers) maar hierdoor zal de levensduur van je uitlaat aardig achteruit gaan (jullie zijn toch van die glimmende chrome poetsers, dan kennen jullie het bloemkool effect ervan ook wel) kortom optie 2, eensetje andere pijpies ff afstellen is een veel betere en mooiere oplossing! de mzzl, radical red
|
|
![]() |
||
![]() |
bone | 24-08-2002 | 21:44 uur | |
![]() |
![]() XVS 650 Dragstar '97 |
Jij dacht werkelijk dat we de boor in het chroom zetten? Wat dacht je van de matzwarte sluitplaat met uitlaatbus? Het bloemkooleffect kan ik alleen plaatsen in het kader van je hoofd vrees ik....
|
|
![]() |
||
![]() |
radicalred | 25-08-2002 | 13:58 uur | |
![]() |
![]() |
dat zeg ik..... boor maar een end weg hoor! twas een goed bedoeld advies, moet me ook niet met flubberbrommers (en hun berijders) bemoeien. mzzl, radical red
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
swam76 | 26-08-2002 | 09:06 uur | |
![]() |
![]() YAMAHA XVS650 Dragstar |
lijkt me inderdaad niet zo handig de boormachine op het chrome zetten. maarja zo technisch ben ik ook weer niet. een andere oplossing voor beter geluid is het uitboren van de popnagels die de demper op z'n plaats houden en die vervangen door een groter maatje.
|
|
![]() |
||
![]() |
bone | 26-08-2002 | 21:41 uur | |
![]() |
![]() XVS 650 Dragstar '97 |
Zeg Radikaal Rood: Wanneer je een technische inbreng hebt is dat goed maar het moet wel een echte bijdrage zijn en niet een slag in de lucht... PS. Wat voor fiets heb je zelluf?
|
|
![]() |
||
![]() |
mj v heest | 27-08-2002 | 17:30 uur | |
![]() |
![]() hard op zoek |
Je kan natuurlijk ook gewoon je hele uitlaat bij de bochten afzagen, en dan lekker zonder helm een uurtje of 4 gaan touren, kijk maar eens of je het nog zo leuk vind!!!! hahahahaha Arjan
|
|
![]() |
||
![]() |
Elco | 27-08-2002 | 20:08 uur | |
![]() |
![]() Yamaha dragstar 650 classic |
IK rij ook Dragstar 650 classic en heb sinds 2 weken BSM uitlaten. Een perfect geluid, ook de buren zijn op tijd wakker. Alles volgens de regels (alleen de demperpijpjes moet ik nog monteren). Ik heb alleen een probleem met een blauwe pijp achter het hitteschildje (GARANTIE?) Groetjes Elco
|
|
![]() |
||
![]() |
swam76 | 15-10-2002 | 13:04 uur | |
![]() |
![]() YAMAHA XVS650 Dragstar |
ik heb laatst dus ook die moertjes eruit gedraait, maar ik vind het geen gehoor dat geluid dat er aan de voorkant van je motor(blok) uitkomt. Dan toch maar gaatjes boren, of gelijk maar een hele nieuwe uitlaat monteren. Maar die standaardpijpen vind ik er wel gaaf uitzien, met al die hitteschilden... lekker veel poetswerk ook... ![]()
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
toon | 10-01-2016 | 00:28 uur | |
![]() |
voor het boren ...eersteens weten hoe het er van binnen uitziet of het allemaal effect heefd ...groetjes
|
||
![]() |
||
Reageer