![]() |
Rozz | 29-10-2001 | 17:05 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() Kawasaki ZX7R `99 |
Hoi allen... Ik heb dus bovenstaand probleem, heb al nieuwe remblokken, olie e.d. geprobeerd. Maar nu hoorde ik via een kennis dat het een soort fabricage fout is van Kawasaki? Er was een tijdje geleden een test in Das Motorrad die dit hebben uitgezocht, het schijnt dat bij montage van bepaalde onderdelen dit soort trillen dus verschijnt...en steeds rond de 30.000km Mijn vraag: heeft iemand dit ook gehoord? of beter...heeft het artiekel gelezen? Ik wil meer info voordat ik naar de dealer/importeur ga.... Alle info is gewenst. PS: is geen verbeelding, diverse mensen hebben op m`n fiets gereden en hebben het trillen ook geconstateerd...is niet bepaald te missen! |
|
![]() |
||
![]() |
klusser | 02-11-2001 | 16:51 uur | |
![]() |
![]() Honda cx500, Suzuki GN400 |
Ik herken een puntje in je verhaal. Zelf heb ik ook last eghad van het trillen van mijn stuur bij mijn Honda. Ik had de keerringen vervangen en netjes nieuwe olie in de voorvork gedaan. Spontaan ging de motor trillen als deze harder dan 85 ging. Ik kwam tot de conclusie dat de voorvork niet evenredig gedempt was en apart afgeperst moest worden. Nu weet ik niet alles van jou motor, maar ik denk dat de druk in de veerportin in onbalans is. Hoe je dat bij jou motor moet regelen is voor mij niet duidelijk omdat ik je motor natuurlijk niet onder handen heb. Bij mij zitten er "ventielen" op waarmee ik de druk kon afregelen. Ik hoop dat je hier iets aan heb. De Klusser Statement: Als je het zelf niet doet, kost het veel geld en weet je alsnog niet of het goed gedaan is.
|
|
![]() |
||
![]() |
motohenkie | 05-11-2001 | 20:37 uur | |
![]() |
![]() |
Ha die Rozz, Ik heb ook zoiets gehad, bij nader onderzoek bleek er een scheurtje in één van de remschijven te zitten. (misschien schijfremslot een keertje vergeten, of motor omgevallen ergens op?) Iets soortgelijk maar niet te vergelijken met een motor, heb ik gehad met een auto. Altijd de moeite waard om even nauwkeurig naar je schijven te kijken. Met vr. gr. Henk
|
|
![]() |
||
![]() |
Rozz | 06-11-2001 | 13:49 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki ZX7R `99 |
Thanx klusser...maar ik heb geen lekke poot....dus ook geen verschil in druk!?! Ik heb dit probleem alleen "in het binnenste cyclus van het remmen" dus niet als de remmen aangrijpen, maar daarna...en voor het uiteindelijk sterke vertragen zelf...misschien een vage uitleg, maar kan het niet anders uitleggen. Thanx MotoHenkie.....zal er even nauwkeuriger naar kijken...je weet het maar nooit. PS Probleem schijnt bekend te zijn bij Kawa importeur Hoofddorp... Nogmeer mensen met ideeën?
|
|
![]() |
||
![]() |
paul.ritze | 19-11-2001 | 23:36 uur | |
![]() |
![]() kawa 1000 turbo/lachgas+gs1000 |
Waarschijnlijk is een (of beide) remschijf krom. maak een stalen plaat die je op de remklauw bevestigingsbouten kunt monteren, zet hier een magnetisch statief op, met micrometer, en laat het meetstiftje op de buitenrand (remblokzijde) rusten. controleer eerst de wiellager speling,. draai het wiel nu rond en kijk hoeveel de schijf slingert. vergelijk dit met de fabr. gegevens. indien nodig schijf vervangen met een NIEUWE kies geen erg goedkoop alternatief, je remmen zijn je leven. bij enige twijfel altijd naar een goede motorzaak gaan. groeten paul.
|
|
![]() |
||
![]() |
Jojo | 31-12-2001 | 19:47 uur | |
![]() |
![]() |
Heb je de speling in je balhoofdlagers al gecontroleerd? Meestal is dat de oorzaak van trillingen tijdens het remmen. Even goed afstellen verhelpt de problemen. Groet, Jojo
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
paul.ritze | 31-12-2001 | 21:31 uur | |
![]() |
![]() kawa 1000 turbo/lachgas+gs1000 |
Als je balhoofdslagers iets speling hebben en je remmen zijn 100% dan zal tijdens het remmen het balhoofdlager boven en onder tegen zijn drukpunt gaan liggen waardoor trillen hierdoor tot een minimum beperkt worden. Probeer het zelf maar eens uit met een nieuwe of een zeer goede motorfiets, je zal zien dat een balhoofdlager met een iets speling niet tot trilling in de vorkpoten zal leiden tijdens het remmen. Als de remmen ook maar enigszinds de aanleiding geven om te trillen zal een los afgesteld balhoofd dit wel versterken. Dus we moeten proberen de oorzaak van het probleem bij de wortels aan te pakken, en dat is m.i. bij de remmen. groeten paul.
|
|
![]() |
||
![]() |
scott | 01-01-2002 | 11:57 uur | |
![]() |
![]() Aprilia Pegaso, Honda VFR400R |
Volgens mij kan je het beste gaan zoeken naar een kromme remschijf (of twee) Alle andere zaken hebben m.i. niks te maken met trillen bij remmen, maar trillen tijdens het rijden. Als de schijven niet te ver zijn versleten heb je kans dat ze nog te slijpen zijn. Dan ben je met EURO 50,- een heel eind klaar. Da's aanzienlijk goedkoper dan 1 of 2 nieuwe schijven. Ik denk zelfs dat je ze beide zal moeten vervangen in plaats van eentje. M.v.gr, Scott
|
|
![]() |
||
![]() |
Rozz | 01-01-2002 | 18:07 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki ZX7R `99 |
Hoi allemaal, Allereerst nog de beste wensen voor 2002! om weer terug te komen, motor staat nu in de schuur, met het voorwiel van de grond: Geen speling op balhoofd, geen kromme schijven, en m`n linker schijf heeft iets last van groeven....dit geeft te kennen, want in meen te voelen dat deze linker schijf het probleem geeft. Dus nu heb ik de keus, schij(ven) afslijpen, of 2 nieuwe schijven.... Als iemand een adres weet om schijven te slijpen...mail maar! PS `t zijn wel zwevende schijven, weet niet of dit uitmaakt met slijpen.
|
|
![]() |
||
![]() |
guzmo | 12-01-2002 | 21:39 uur | |
![]() |
Moto Guzzi LeMans |
Gaan de zuigertjes in je linker remcilinder(s) nog wel soepel in en uit? Het komt wel voor dat door vervuiling/oxydatie op de zuigertjes deze vast komen te zitten of niet soepel teruglopen na remmen. Zou problemen kunnen geven misschien. 't Is maar een idee hoor. Groeten van Guzmo.
|
|
![]() |
||
![]() |
schutter | 14-02-2002 | 23:42 uur | |
![]() |
![]() |
hoi dat trillen heb ik ook gehad ik heb de achter vering wat aan gepast en dit was voldoende om de trillingen op te heffen .
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
Weterings | 18-02-2002 | 12:24 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki ZXR 750J 1992 |
Hoi, Ik heb precies hetzelfde bij mijn ZXR750, nu bij ongeveer 40000km, maar bij mij is het duidelijk te wijten aan de remschijven, die al aardig aan het verslijten zijn en ook licht krom zijn. Bij mij begint het trillen ook pas als er echt kracht komt op de schijven. Schijven kan je wel laten richten, maar zijn de kosten daarvan wel in verhouding tot de kosten van andere schijven? Ik weet het niet hoor, want ik heb zelf andere tweedehandse gekocht en die zijn goed. Dus ik ben ook wel een beetje benieuwd wat richten kost. Met vriendelijke groet, ZXRene (http://home.planet.nl/~weter273)
|
|
![]() |
||
![]() |
Rozz | 18-02-2002 | 16:49 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki ZX7R `99 |
Heb m`n schijven van positie verandert, en probleem ging mee.... Dus ben ik opzoek naar "nieuwe" schijven....ben er bijna 100% zekervan dat dit het probleem veroorzaakt. Iedereen bedankt voor het meedenken
|
|
![]() |
||
![]() |
Alex | 14-08-2012 | 20:45 uur | |
![]() |
is het nu aan de schijven gelegen? ik heb namelijk net hetzelfde...
|
||
![]() |
||
![]() |
Pascal | 18-10-2012 | 18:09 uur | |
![]() |
ola schijven die te warm geworden zijn en een beetje schuin getrokken zijn doet dat trillen
|
||
![]() |
||
Reageer