effeweg | 31-07-2002 | 23:19 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Wie is effeweg
yamaha xv920
wie kan mij vertellen hoe ik de carburateurs
afgesteld krijg.
Of is er iemand die mij dit kan leren.
Graag wil ik weten hoe dit gaat .
Natuurlijk niets voor niets.

b.v.d

altijd effe weg

  JanB | 01-08-2002 | 22:47 uur | Reageer op dit bericht
Wie is JanB
Yamaha Fazer 1000
Misschien is er een Haynes handboek voor je XV920 te koop? Daar staat vrijwel alles in wat je nodig hebt voor het onderhoud aan je motor.

Ik ken de XV920 niet, maar ik neem aan dat het een 2-cylinder is? Wat je nodig hebt is een vacuummeter, ik neem aan voor 2 cylinders. Je sluit hem aan op de aansluitingen van de carbs en regelt vervolgens de carbs af met behulp van de aanwezige stelschroeven. De vacuummeters zijn er in verschillende uitvoeringen en prijzen. Ik weet dat Struyk een electronische uitvoering heeft. Kijk eens op de website van Ted Damen, die omschrijft het afstellen van carbs, voor een Fazer weliswaar, maar dat maakt niet zo veel uit.
De URL: http://teddamen.tripod.com/
Succes en laat horen hoe het ging.

  effeweg | 02-08-2002 | 21:17 uur | Reageer op dit bericht
Wie is effeweg
yamaha xv920
Jan bedankt voor je sugesties en de verwijzing naar de site van teddamen.
Het handboek van haynes heb ik, alleen vertellen ze erg weinig over het afstellen etc.
Alleen dat je naar de dealer moet daarvoor.
Ik kan tevens maar een stelschroef vinden en deze zit aan de onder zijde van de carb (mengselafstelling )???????
Wie weet :als ik hem verder opendraai gaat het toerental iets omhoog.
Zegt jou dit iets jan.

groet peter

altijd effe weg

  JanB | 02-08-2002 | 22:38 uur | Reageer op dit bericht
Wie is JanB
Yamaha Fazer 1000
Ik weet wel zeker dat het Haynes handboek vermeldt waar die stelschroeven zitten. Dat zou inderdaad aan de onderkant/voorkant van de carb. kunnen zijn. De afstelwaardes staan er inderdaad niet bij, die vind je alleen in een werkplaatshandboek. Daar zou je bv. ook een Colortune voor kunnen gebruiken. De vacuummeter zorgt er voor dat de carbs gelijk staan afgesteld, meer niet.
Maar wat je ook kunt doen is eens naar een bedrijf met een Dynojet gaan. Die kunnen de fiets haarfijn voor je afstellen, inclusief gasnaalden etc. Kost wel ff wat, maar dan weet je ook zeker dat ie perfect loopt (tenzij er iets anders aan de hand is).

  paul.ritze | 03-08-2002 | 20:33 uur | Reageer op dit bericht
Wie is paul.ritze
kawa 1000 turbo/lachgas+gs1000
Slang tussen carb. en frame van achterste cyl. afhalen, schijn hier ff met een lampje tussen de beide carbs, en je ziet de stelschroef voor het synchroon stellen bij verhoogd toerental.
Kwik kolommen (vacuum meters) aansluiten op de inlaatkanalen, en afstellen maar.
Hierna de stationairloop afstellen met het kleine schroefje van de gasklepaanslag van de achterste cylinder (linkerzijde), eerst het borgmoertje losdraaien natuurlijk.
Als alles nu gelijk staat, dan als laatste het co afstellen dmv. de co schroeven die aan de onderzijde v/d carb. zitten, net achter de aanzuigrubbers.

groeten paul.

  effeweg | 03-08-2002 | 20:53 uur | Reageer op dit bericht
Wie is effeweg
yamaha xv920
Hallo paul.
Ik heb al het een en ander afgesteld en vernieuwd.
Bedankt voor de info .Na het plaatsen van een nieuw luchtfilter ging de motor al een stuk beter lopen,en daarna het co opnieuw afgesteld.????
Omdat hij nogal wat verbruikt
Alleen rest mij nu nog de vraag of ik met de co schroef ook het verbruik kan regelen.
Omdat als ik de schroef wat verder opendraaide
Het toerental steeg en dus het stationair te hoog was, en dus dit ook weer moest bijregelen.

groet peter en alvast bedankt.


altijd effe weg

Advertentie

  rscot | 07-08-2002 | 15:40 uur | Reageer op dit bericht
Wie is rscot
XV 920
Ik ben zelf ook in het bezit van een xv920j en heb veel aan de webpage www.tr1.de/tr1/tech_info.
In principe heeft de 920 hetzelfde blok als de TR1.
Succes


Rob

  effeweg | 10-08-2002 | 22:17 uur | Reageer op dit bericht
Wie is effeweg
yamaha xv920
He hallo rob .
bedankt voor de tip,ik heb er een hoop info vandaan gehaald.
Kan jij mij ook vertellen wat een 920 hoort te verbruiken.
En wat de topsnelheid is .

groet peter

altijd effe weg

  rscot | 12-08-2002 | 21:43 uur | Reageer op dit bericht
Wie is rscot
XV 920
Nou Peter, ik gooi altijd de tank vol en dan zie ik wel wanneer het lampje op rood gaat, om verbruiken maak ik me niet zo druk. V.w.b. de top snelheid kan ik je vertellen dat ik 1 maal 175 km heb gehaald maar dat is levens gevaarlijk want tegen die tijd gaat alles slingeren en je krijgt een dikke nek van de wind. Ik moet er wel bij zeggen dat het blok nog steeds trok.

Groeten Rob

Rob

  JanB | 13-08-2002 | 23:48 uur | Reageer op dit bericht
Wie is JanB
Yamaha Fazer 1000
Gaat dan misschien niet om het verbruik op zich (dat maakt mij ook niet zoveel uit) Toch hou ik het verbruik in de gaten, simpelweg om tijdig te merken als er iets mis is. Kan soms een dure reparatie schelen....

  Broembroem | 14-08-2002 | 12:14 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Broembroem
Honda NTV650
Mijn XV920, zelfde model als jij hebt verbruikte 's winters met groot windscherm ongeveer 1 op 15/16 en 's'zomers met klein ruitje 1 op 18/19 bij woon-werkverkeer Haarlem Amsterdam

Met Ronkende Groeten,

Broembroem

Motorverhuur

  effeweg | 14-08-2002 | 18:59 uur | Reageer op dit bericht
Wie is effeweg
yamaha xv920
Hallo broembroem.
Bedankt voor je info ,nu weet ik wat zo ongeveer mogelijk is.

groet peter

altijd effe weg

  Goofer | 15-11-2002 | 21:59 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Goofer
Yamaha 1000
Het werkplaats handboek van Haynes behandelt alle VX-modellen vanaf 1981, dus ook die van jou. Ik heb er hele goede ervaringen mee: alles staat erin bechreven, compleet met een overvloed aan foto's. Afgelopen weekend in 5 minuten een bougie-probleem opgelost a.d.h. van dit boek. De kosten (plm 31 pleuro's) heb je na het eerste probleem al terug verdiend door het zelf te doen.
Have a lot of nice miles...

Too fat to fly and too dumb to ride

groeten Goofer

  piet | 13-06-2013 | 08:13 uur | Reageer op dit bericht
  Na 4 jaar heb ik m,n xv weer aan de praat gekregen ,alleen als ik gas wil geven slaat ie af.
Wat zou dat kunnen zijn.

  holger | 23-09-2013 | 22:45 uur | Reageer op dit bericht
  Ik heb ook een xv920 krijg hem niet gestart een maat heefy al nieuwe bobines cdi kastje en bougies geplaatst we weten nu niet meer wat het kan zijn we denken eraan im een ander blok te kopen en deze reviseren weet iemand een adres voor een blok van een 920 of een 1000 of 1100huh??


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.