hmolen | 16-01-2005 | 15:25 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki Intruder 1500 LC (1998)
Ik heb sinds September 2004 een Intruder 1500LC en ik ben nu al 3 keer terug geweest naar de dealer met hetzelfde probleem.
Wat is het probleem:
Als ik een weekje niet gereden heb en ik wil hem starten dan start ie onmiddellijk (choke uit, geen gas geven, koppeling in, Jiffy in, dodemansknop goed) maar slaat ook bijna onmiddellijk weer af.
Daarna, kan ik starten wat ik wil maar krijg hem nooit meer aan de praat, hij probeert het wel maar het lukt hem niet meer snel in de rondte te draaien.
Ik durf hem niet zo goed voor mijn auto te zetten met startkabels, heb te veel problemen gehoort daarover.
Aanduwen werkt goed, hij loopt dan vrijwel onmiddellijk.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ?
De dealer, die me trouwens iedere keer uitstekend helpt (nieuw start relais, nieuwe accu) moet ik nu al voor de 4e keer bezoeken en ik word een beetje beroerd ervan.

Iemand ?

Hans.

  Superklomp | 16-01-2005 | 15:33 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Superklomp
Staat de accu aan de druppellader? Aan de bougies kan het haast niet liggen, maar zeg nooit nooit.



Too old to die young


  Hulzie | 16-01-2005 | 15:35 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Hebben die fietsen allemaal;
Afstelling van de décrompressie-unit nazien
Dit is veelal de oorzaak (zijn de kleplichters) echter niet elke garage is ervan op de hoogte, zelf op wijzen, dat is een kabel die moet exact de juiste speling hebben

Oost West
Thuis best

  Viking64 | 16-01-2005 | 15:42 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
R1150R R100RS VW-T4 matzwarte opoefiets
 Quote:
 Ik durf hem niet zo goed voor mijn auto te zetten met startkabels, heb te veel problemen gehoort daarover.
Kan absoluut geen kwaad. Hebben we hier op het forum al eerder over gediscussierd. Moet je alleen niet doen bij motoren met 6 volt accu's (maar dat zijn al erg oude beestjes).
Maar als het startrelais en de accu al vervangen zijn, blijft er nog maar eentje over...de startmotor zelf. Hoeft waarschijnlijk niet vervangen te worden, maar misschien even de koolborstels nakijken, collector van de rotor schoonmaken, kortom kleine revisie zal misschien de oplossing zijn!
Suc6

VIKINGS have more fun!!

  Hulzie | 16-01-2005 | 16:10 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
En dan nog even logica, ik ben aardig thuis in de intruders.
De 1500 heeft een electrische benzinepomp, en 98 klinkt nog wel vers maar is ook al weer 7 jaar oud, een corrosie aan die pomp, of benzinepomp vervangen (ze kunnen de benzinepomp zo doormeten) je moet bij op contact zoef horen, dat doet de 1500 sterk (bij slecht contact zachte zoef, geknepen brandstoftoevoer, dus afslaan, en niet weer aanslaan voordat de vlotterkamers volgelopen zijn, het is een gewone carburateur fiets, maar ook die kleplicht kabel laten stellen, dat is een heel beruchte

Oost West

Thuis best



Dit bericht is gewijzigd door Hulzie op 16-01-2005 @ 16:15

  hmolen | 16-01-2005 | 16:16 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki Intruder 1500 LC (1998)
Zucht............

Bedankt Hulzie, dit zal het wel zijn, ik heb het werkplaatshandboek er even op nageslagen (nog bedankt ;-)) en daar kan ik niet vinden waar dat kabeltje zit.
Maar goed, dit is niet mijn probleem (hoop ik).
Ik ga morgen mijn vrienden uit Heerhugowaard maar weer eens bellen en zien wanneer ik hem weer aan moet duwen, of voor de auto moet zetten.
Ik heb een Renault Espace 2.0T en dacht dat die misschien een beetje te veel stroom levert om het accu'tje van mijn Intruder te voorzien van voldoende stroom, nou ja, ik zoek die discussie hier wel even op.
In ieder geval bedankt, hoop dat dit het eindelijk is.

Nog 1 vraagje: wat voor probleem maakt die decompressie-unit eigenlijk?
Het afslaan nadat ie koud gestart is, of het niet meer kunnen starten erna?

Hans.


  Hulzie | 16-01-2005 | 16:18 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Welk boek heb je? Ik heb de grote duitse in PDF formaat, 2 maal 80 Mb

Die kabel licht de kleppen op, zodat ie minder moeite heeft met starten, die 1500 heeft veel tegenwerking van die kleppen, en dat licht die kleppen op, zodat er brandstof bij kan (dat gaat langs de kleppen)

Maar die decompressie kabel (dat is gewon een kabel, je kunt um ergens zien, zit bij je voorste cyl. als daar een beetje speling op zit, zal ie bij de tweede start erop niet aanslaan (een soort rek in de draad) die kabel moet eens in de x jaar (geloof 4 jaar) vervangen worden, is qua levensduur een beetje te vergelijken met een distributieriem van een auto, dat is spul dat moet je gewoon in de gaten houden, kost de werled niet, maar kan veel zoekwerk geven (een distributie riem in een auto rekt, en kan knappen, dan heb je de kleppen in de zuigers hangen als je pech hebt)

Oost West
Thuis best

  hmolen | 16-01-2005 | 16:20 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki Intruder 1500 LC (1998)
Hulzie, iets te snel met mijn vorige reaktie geweest.
Kan je aan een domme motoreigenaar uitleggen wat een "zoef" is?
Wanneer moet ik die horen ?
Als ik start of als ik het kontakt aanzet (dat gereutel als ik de sleutel omdraai) ?
Hans.

  Hulzie | 16-01-2005 | 16:24 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
zoef = de pomp "horen" lopen, benzine door de leiding persen, en dat gaat gepaard met een geluidje, electromotortje zit erin, die draait dan in de rondte, duurt een paar seconden

En die moet je horen als je um op contact zet

Oost West

Thuis best



Dit bericht is gewijzigd door Hulzie op 16-01-2005 @ 16:26

  hmolen | 16-01-2005 | 16:27 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki Intruder 1500 LC (1998)
Ik heb jouw duitse boek (PDF), een paar maanden geleden van je gekregen.

  Hulzie | 16-01-2005 | 16:28 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
ja dat is de grote

Oost West
Thuis best

Advertentie

  Viking64 | 16-01-2005 | 16:30 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
R1150R R100RS VW-T4 matzwarte opoefiets
 Quote:
 Ik heb een Renault Espace 2.0T en dacht dat die misschien een beetje te veel stroom levert om het accu'tje van mijn Intruder te voorzien van voldoende stroom,
Een stroombron (in dit geval die Renault accu) levert nooit meer stroom dan de verbruiker (jouw startmotor) zal vragen. Het enige gevaar dat er loert is volgende: Die accu heeft dusdanig veel capaciteit, dat jij te lang doorstart. En daar kan geen enkele startmotor tegen. Dus, niet langer dan zo'n 20 a 30 seconden starten, en dan voldoende tijd nemen om de startmotor te laten afkoelen (anders moet 'ie alsnog gereviseerd worden). Maar heel goed mogelijk dat wat Hulzie schrijft de oorzaak is (decompressie toestand of benzinepomp).

VIKINGS have more fun!!

  hmolen | 16-01-2005 | 16:36 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki Intruder 1500 LC (1998)
Dank je Viking en Hulzie.
Als ik ze morgen bel ga ik dit eens met ze doornemen, als ie hem wil zien dan zet ik hem wel voor mijn Espace.
Geweldige respons !

Hans.

  JanB | 20-01-2005 | 00:58 uur | Reageer op dit bericht
Wie is JanB
Yamaha Fazer 1000
Verstandig om, als je op de accu van de auto start, de motor van de auto NIET te laten lopen. Die werkt met een hogere laadstroom en dat kan de electronica van je motor frituren....

  Hulzie | 21-01-2005 | 21:56 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Nou? wat zei die gast Hans?

Oost West
Thuis best

  hmolen | 21-01-2005 | 22:01 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki Intruder 1500 LC (1998)
Ik heb hem woensdag gebracht en nog niets gehoord, geen eens een telefoontje, wilde hem morgen (zaterdag) eens gaan bellen.
Zo gauw ik wat weet hoor je het.
Hans.

Advertentie

  risk | 21-01-2005 | 22:07 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
DL650 A
Is die gast Axel????
Die is goed in nix laten horen.....

xx Geen Motorweer????

Wie zegt dat!!!!!

Remko

  hmolen | 21-01-2005 | 22:25 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki Intruder 1500 LC (1998)
Ja, inderdaad, maar ik heb nog nooit last met hem gehad hoor! Ik hoor alleen goeie berichten over hem, het word toch hondeweer aankomende week dus laat ie hem maar lekker daar houden tot ie goed werkt. Ik wil hier nog even niemand afbranden en zeker hem niet, want hij heeft me tot nu toe altijd correct behandeld, ik zie ook nu geen reden om daar verandering in te brengen. Voorlopig houd ik het op pech en een samenloop van omstandigheden, als ik iets anders tegenkom dan hoor je het uiteraard ook hier ;-)

  luijten | 28-01-2005 | 15:32 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
suzuki vl 1500 lc intruder
klopt wat hulzie zegt , dat is belangrijk in combinatie met de choke kabels kan je zien zitten net onder je tankhelft ,moeten slap staan als je start , groeten Den Pol

Vriendelijke Groeten Den POL

Gezond en veilig motorjaar hou hem goed tussen de lijnen




Dit bericht is gewijzigd door luijten op 28-01-2005 @ 15:38

  Hulzie | 28-01-2005 | 17:20 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Wat dacht je dan uit den Pol?
Dat ik nooit een VL 1500 gesloopt had?
Dan hejt mis hoor
Heb zelf ook trudys gehad en ken die krengen van haver tot gort
de 1500 is een mooie fiets, maar de min punten zijn, de decrompressie kabel, is een antioek systeem, ze kunnen wat dat betreft het best eens bij de Kawa VN serie ten rade gaan (gaat gewoon compjoeter gestuurd)
En het vermogen vindt ik een min punt van de 1500 (zo'n ding kun je makkelijk 100 pk uithalen) zie Honda VTX serie Twins
En dat blok, dat oogt net de buik van een zwangere vrouwm dat vindt ik persoonplijk afstotend aan de 1500, dat gereedschapsvakje, had heel anders gekund.
Wist je dat je de benzine tank vrij eenvoudig 2 maal zo groot kunt maken?

Oost West
Thuis best

  luijten | 30-01-2005 | 10:04 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
suzuki vl 1500 lc intruder
ha die hulzie , je hebt volkomen gelijk , vooral die tank had makkelijk groter gekund maar daar ga ik iets aan doen bij mij motor , de pk`s ach hij heeft toch een goed koppel in de lage toeren , de techniek komt nog wel eens dat alles computer gestuurd wordt , groeten DEN POL

Vriendelijke Groeten Den POL
Gezond en veilig motorjaar hou hem goed tussen de lijnen

Advertentie

  hmolen | 03-02-2005 | 02:09 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki Intruder 1500 LC (1998)
Even een update.
Nadat ik mijn Intruder naar Axel gebracht had heeft ie daar een week gestaan.
In plaats van de kleplichter is ie uit elkaar gehaald en vonden ze een rotte kabelaansluiting naar de ACCU en een min of meer losse - pool.
Die er door hun zelf ingezet was.....
Gelukkig was het toch ***** weer en heb ik hem weer terug.
Zit nu even in sunny California (wat een geweldig motorweer hier!!!!) maar als ik terug de regen in kom dit weekend dan ga ik weer even testen of ie na ruim een week gewoon wil starten.
Ik geloof het pas als ik het zie.
Even een kleine aantekening, wederom geweldig door ze geholpen, rustig zitten praten over de mogelijke problemen.
Wel even laten weten dat ik gewoon weer terug kom als ie het weer niet doet en dan wel de kleplichter nakijken, anders doe ik het zelf wel.

  Hulzie | 03-02-2005 | 11:57 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Mooi, nou ja, dat had een blinde nog kunnen vinden zeg maar, want bij een slecht kontakt loopt elke fiets raar, je kunt daar van alles van verwachten

Van belang is, vind ikzelf, goede kabels, af en toe nazien, en bij de bevestigingspunten in het kopervet zetten om uitdroging te voorkomen (droog contact = half contact, geeft ook vreemde storingen)


Oost West
Thuis best

  hmolen | 03-02-2005 | 17:53 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki Intruder 1500 LC (1998)
Tja, ik ben bewust zelf niet gaan zoeken omdat ik vond dat ie nog in de garantie zat en ik heb dus idd ook niets hoeven te betalen, weer een pluspunt voor hun.
Ik ga, als ie het doet volgende week, eens uitgebreid de kapjes eraf halen en kijken hoe de boel in elkaar zit en de gevoelige punten onder handen nemen, mocht je nog hints hebben waar ik op moet letten dan hou ik me aanbevolen.
(waar moet ik bijvoorbeeld op letten ivm. de kleplichter, wil de kabel ook even bekijken hoe die afgesteld is).
Ik heb liever hulp van iemand met ervaring dan van een motorzaak waar ze 'alle' motoren in onderhoud hebben. Bedankt voor de hulp tot zover Hulzie !
Hans.

  piet | 03-11-2011 | 23:08 uur | Reageer op dit bericht
  Heb een suzuki intruder draait wel rond maar slaat niet aan .Misschien heeft iemand enige kennis over dit probleem .Laat me even iets weten .

  frans | 27-01-2012 | 13:35 uur | Reageer op dit bericht
  hoi,ik had wat graag meer geweten over die benzine-tank die men zogezegt 2x groter kan maken als dat zo bv gemakkelijk is zou ik dat ook wel graag willen doen groetjes franssmile smile smile smile

Motorverhuur

  woodside | 15-06-2013 | 18:31 uur | Reageer op dit bericht
  kan iemand mij zeggen hoe ik mijn benzinetank groter kan maken?

  rick | 07-05-2014 | 22:27 uur | Reageer op dit bericht
  hallo,
mijn intruder 1500 vl slaat helemaal niet aan als ik wil starten.
accu is vol (12,7 v) gemeten
het zoefje hoor ik niet dus denk ik meer richting startmotor (kapot )is
wie herkend dit

Rick


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.