kingyellow | 30-01-2007 | 18:39 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Foto4
honda vfr750
aangezien mijn kennis van electronica niet verder gaat dan een lampje indraaien,graag jullie mening!!
ik heb een acculader gekocht: 12volt- 600MA- 7.2VA. Bij deze lader is een snoertje meegeleverd die je vast aan de accu kunt
monteren zodat je later gemakkelijk kunt laden.Mijn vraag :is het een goede manier om zonder de polen af te koppelen
je accu op te laden? of kun je toch beter eerst de polen loskoppelen!!

zolang mijn baas net doet alsof ik veel verdien,Doe ik net alsof ik hard werk.

groetjes Rene.

  dokie | 30-01-2007 | 19:04 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
yamaha fazer 1000
Je kan de accu aangesloten laten in de motorfiets mits je geen alarminstallatie hebt en het contactslot uit staat.
Als het geen druppellader is zou ik de lader er na een aantal uren afhalen.
Suc6


  sjoko | 17-04-2007 | 07:00 uur | Reageer op dit bericht
Wie is sjoko
Harley Davidson FLSTC '93
nee,.....een druppel-ladertje laat je lekker een paar dagen laden ,.....dat  "vereffend" de afzonderlijke cellen in de accu die onderling een afwijkende inwendige weerstand hebben gekregen .
Handig zo'n apparaatje ,....zitten meestal 2 led-indicatortjes op ,.....doet vol-automatisch z'n werk ,....stopt dus ook met laden als de accu "vereffend" , en dus "echt optimaal vol zit ".
Zelfs luie accu's zijn hier weer mee op te knappen .
Ze kosten een "drol" tegenwoordig ,.....made in China ,......laatst nog bij de Aldi ,....voor 14 euro of zo.....
( NA het laden pas het vloeistof niveau controleren , en mogelijk bijvullen ! ,......geldt natuurlijk niet voor gesealde , onderhouds-vrije accu's...)
Hella maakt een prachtig stekkertje en een "stopcontactje " ,.....deze laatste monteur je aan motorfiets op een verdekte- , toegangkelijke plaats , en sluit je direct aan op de accu .
Handig en makkelijk.

  Sharko | 23-04-2007 | 09:44 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Sharko
Sprint ST 955i
Ik heb 2 vragen over het bovenstaande. 
1 Waarom mag je je accu niet in de motor laden als je er een alarm op hebt zitten?
2 Waarom pas na het laden de vloeistof bijvullen? Lijkt mij logischer om het andersom te doen, maar ik heb dan ook (nog) niet zoveel verstand van electronica zaken.

  JanB | 23-04-2007 | 14:05 uur | Reageer op dit bericht
Wie is JanB
Yamaha Fazer 1000
1) Omdat je alarm er van op tilt slaat..... Dat houdt niet van een lading stroom die er ff doorheen wordt gejaagd. Zelfs de electronica van sommige motoren kan er door van slag raken (BMW 1200GS bv.)

2) Een accu is een chemisch fabriekje. Door het laden gebeurt er van alles, de vloeistof zet onder meer uit (warmte ontwikkeling)en er komt gas (waterstofgas....ALTIJD goed ventileren....)uit. Zou je de vloeistof van te voren bijvullen, dan weet je zeker dat het er overheen gaat lopen/spatten. Accuzuur is geen prettig spul....

  | 25-04-2007 | 11:54 uur | Reageer op dit bericht
Wie is M©
misschien binnenkort een nieuwe?

Hi JanB,

Je kan volgens mij je accu gerust bijvullen voordat je hem aan de lader hangt. Maar niet verder dan het aangegeven MAX niveau. Dan stroomt hij niet over, want er zit dan altijd nog een lege ruimte boven het vloeistof niveau. 
En trouwens in je motor wordt hij toch ook opgeladen terwijl de accu helemaal vol met vloeistof zit. En de gebruikte laadstroom is dan een stuk hoger dan van zo'n huis-tuin en keuken ladertje....


  racesave | 27-04-2007 | 21:32 uur | Reageer op dit bericht
Wie is racesave
kawasaki vulcan
gewoon lekker doen M je komt er van zelf wel achter als het accuzuur over je zijkappen loopt...

  JanB | 28-04-2007 | 03:42 uur | Reageer op dit bericht
Wie is JanB
Yamaha Fazer 1000
Tja..... ik heb ook zo iets van: wat kan het boeien of je het nu vóór of na het laden bijvult?
Als je dan weet dat je bij het laden een reëel risico loopt dat het accuzuur uit je accuutje komt zetten, waarom dan de betweter uithangen?

  TheoB@XJ | 20-01-2008 | 17:27 uur | Reageer op dit bericht
  Ik heb er een beetje verstand van en je kunt het beste de accu vullen voor het opladen.
Als het accuniveau te laag is gaan je platen eraan,
deze trekken krom als ze droog komen te staan tijdens het laden.In de winter kun je, als je langere tijd niet rijd het beste er een goede accudruppellader aan hangen die ontlaadt en weer oplaad, dan blijft de accu in goede conditie.

  kawa 99 | 24-01-2008 | 08:36 uur | Reageer op dit bericht
  Gewoon even de accu uit de motor halen.
Is maar even werk. Dan vullen en opladen. smile

  norton6 | 14-11-2009 | 21:53 uur | Reageer op dit bericht
  Kun je een z.g "onderhoudsvrije" accu gewoon met een oplader opladen?? Ik weet 't niet. Graag een reactie. Dank.

Advertentie

  NoPannick | 19-05-2010 | 11:52 uur | Reageer op dit bericht
Wie is NoPannick
HD touring
Ja natuurlijk....

Nick

  NoPannick | 19-05-2010 | 11:52 uur | Reageer op dit bericht
Wie is NoPannick
HD touring
Ja natuurlijk....

Nick


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.