![]() |
fdveen | 09-01-2001 | 22:51 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() BMW R1200c |
Mijn zoon wil een GPZ900R kopen van 1985. Wie heeft er ervaring met deze motor en zijn de mogelijke zwakke kanten. Wat is een redelijke prijs voor een goed onderhouden GPZ900R van 1985. Graag reactie Floris Veen Bedankt voor alle reacties , maar hij rijd u rond op een GPZ600R Bedankt en tot ziens op de motor Dit bericht is gewijzigd door fdveen op 4-6-01 @ 10:00 PM |
|
![]() |
||
![]() |
KawaArie | 04-03-2001 | 09:15 uur | |
![]() |
![]() Kawasaki GPZ900R |
Hallo Ik rij sinds twee jaar weer motor op een GPZ 900R van 1993, tot volle tevredenheid. Hij is snel en stuurt goed. Toch vind ik de stijfheid van het frame en het gewicht het zwakke punt van deze motor. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je ermee wil doen. Ik rij graag door en hou wel van een snel bochtje. Nog enige tips: Oudere GPZ900's heben een anti-duikinrichting op de voorvork. Daar ben ik zelf niet zo kapot van. Ook zijn de oudere modellen voorzien van een 16 inch voorwiel, daar stuurt de motor nerveuzer door. Ik zag overigens bij de advertenties in Bikenet een mooie GPZ van 1985 voor f 3900,-- Dat is niet duur. Succs met zoeken. Groet, Arie
|
|
![]() |
||
![]() |
Harry4 | 30-05-2001 | 19:56 uur | |
![]() |
![]() Kawa gpz 900 r |
Hallo Ik rijdt sinds 1993 een kawasaki gpz 900 3, bj. 1993. Bij circa 32000 km kon ik al de inlaat nokkenas en een sleper laten vervangen. Dit was een dure grap. Maar de nieuwe nokkenas ziet er na 7000 km ook al niet meer zo florisant uit (pitting). Dit baart mij grote zorgen. Het blijkt dat een zwak punt van dit type motor de kwaliteit en / of smering van de nokkenassen is. groeten. Harry
|
|
![]() |
||
![]() |
Danny. | 01-06-2001 | 19:32 uur | |
![]() |
![]() |
Hallo Floris, Bekijk de motor goed op slijtageonderdelen zoals banden, ketting, balhoofdlagers, remblokken, koppeling etc. Dit zijn dure zaken om te vervangen.Verder heeft de GPZ900R eigelijk geen kwalen. Voor een mooie GPZ uit 1985 die technisch in orde is (dus geen banden etc nodig heeft) en een grote beurt heeft gehad betaal je maximaal 4500 tot 5000 gulden. Succes ermee, Ik zie je op de motor, Danny
|
|
![]() |
||
![]() |
Castillio | 03-06-2001 | 22:26 uur | |
![]() |
![]() Honda CBX 750 F2 |
harry , kun je iets vertellen over de kosten voor die nokkenassen. rbr2000@gelrevision.nl
|
|
![]() |
||
![]() |
hwtyger | 04-06-2001 | 13:44 uur | |
![]() |
![]() |
schynt dat beveiliging vd standaard wel eens onnodig kan ingrypen.dan valt de motor dus op een ongelegen moment uit... !hwtyger!
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
Harry4 | 04-06-2001 | 16:38 uur | |
![]() |
![]() Kawa gpz 900 r |
Castillio, De reparatie kosten waren f 1.050,- incl btw, prijspeil 1999. Vervangen onderdelen: inlaat nokkenas f480,- sleper f101,- overige, olie verversen en uren. Harry
|
|
![]() |
||
![]() |
eric | 26-06-2013 | 22:07 uur | |
![]() |
Hallo Forumers, Vraagje, kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de voorvorken van de 87 en de 96 GPZ 900 modellen. Ik weet dat de antiduik bij de latere modellen weg is gelaten, zou de vork over te zetten zijn in het andere model? is de lengte van de poten en de maat van de balhoofdpen gelijk? Alvast bedankt. gr, Eric
|
||
![]() |
||
Reageer