![]() |
MCRulie | 11-07-2001 | 01:10 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() |
Heey mensen, Ik ben van plan om een kawasaki zxr 400 te kopen. Kan iemand mij wat meer over deze motor vertellen. Is het bijvoorbeeld een motor waar de onderdelen makkelijk van te krijgen zijn. Het is mijn eerste motor die ik ga kopen. Ik heb al op een Fazer en een R6 gereden. Maar een R6 vind ik te snel om te beginnen en te duur. Ook zou ik graag willen weten wat het benzineverbruik is van een zxr 400 is. Ik heb gehoord dat je een 400 cc hoge toeren maakt tijdens het rijden en daardoor aardig wat drinkt. Is dat zo??? En als ik de motor ga kopen waar moet ik dan op letten? Wat zijn belangrijke dingen waar ik op moet letten? Ik zie reacties graag tegemoet, Groeten |
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 11-07-2001 | 20:06 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Je vraag over die 400cc: als vuistregel is het zo dat, hoe meer inhoud, hoe meer koppel/vermogen een motor heeft. Een 400cc is natuurlijk niet te groot qua inhoud en dat betekent simpelweg minder koppel/vermogen. Om dan toch nog vermogen te kunnen leveren houdt dat in dat de motor meer in de toeren gereden moet worden. Dat betekent dus meer schakelen (door minder trekkracht in de lage toeren). De simpelste oplossing zou natuurlijk zijn er bv. een 1300 blok onder te hangen. Nadeel is dan weer dat de motor zwaarder en minder wendbaar wordt. Elke motor kent in dat opzicht zijn eigen compromis. Het verbruik hangt met name af van je rijstijl, je gewicht en de conditie van de motor. Uiteraard zal een bv. 1300, door zijn hogere eigen gewicht, onder dezelfde omstandigheden meer verbruiken dan een 400. Wat was er trouwens mis met die Fazer? Heb er zelf een en vind het een prima fiets. Betrouwbaar, perfecte remmen, redelijk veel vermogen en makkelijk te rijden, zonder scherpe kantjes.
|
|
![]() |
||
![]() |
Rodge | 14-07-2001 | 13:45 uur | |
![]() |
![]() |
over dat verbruik, dat klopt volgens mij wel. Ik ben zelf een beginnende rijder (nu 4 weken) en heb een FZR400 gekocht om niet te zwaar te beginnen. Ik vind de motor SUPER. rijdt als een tierelier, je trekt hem ondanks "maar" 400cc toch zo door naar over de 200 en toch heb je door het lichte gewicht en relatief laag vermogen (60pk) als beginnende rijder nier het gevoel dat de motor jou de baas is, maar kan je alles goed onder controle houden. Ik ben zelf dan ook van plan hier zeker 1 jaar op te rijden voor ik naar wat zwaarders ga. Dat van die toeren klopt ook. Als ik op de snelweg een normale 130/140 rijdt loopt de motor al tegen de 8/9000rpm en ook bij lagere snelheden moet je veel schakelen. Hij loopt pas echt lekker vanaf 6000rpm, daaronder is het niet veel, maar ja, van dat schakelen leer je het vak toch? verbruik valt inderdaad wat tegen, 1:13 ongeveer, maar ik rij wel pittig. het lijkt mij zeker verstandig om het op een 400 te leren, ga je zeker je voordeel mee doen op ee zwaardere later.
|
|
![]() |
||
![]() |
hwtyger | 15-07-2001 | 14:10 uur | |
![]() |
![]() |
let goed op de km-stand en de staat vd motor,een 400 betekent veel toeren maken dus kan de motor best afgeragd zyn.ik adviseer dan ook aankoop by een dealer.Let ook op evt lekkende kleppen,myn FZR400 had daar continu last van(zeker als ik rustig reed),by een 400 is alles eenmaal kleiner in het blok en daarmee sneller verstoord door vuil/aanslag e.d.ps goed dat je begint met 400!zwaar kanaltyd nog! !hwtyger!
|
|
![]() |
||
![]() |
nielsgo | 19-10-2001 | 23:36 uur | |
![]() |
![]() GSXR 600 SRAD |
ik heb zelf een ZXR400 te koop met 20000km op de klok. de motor heb ik altijd warm gedraaid met als resultaat geen druppel olie verbruik. Wanneer ik de motor stevig gebruik waarbij ik niet alleen maar boven de 10000 toeren kom maar wel geregeld verbruikt mijn motor ongeveer 1 op 17. Wanneer snelweg kilometers worden gemaakt bij 120km/u dan draait de motor welliswaar 8000toeren maar ligt het verbruik op zo'n 1 op 20. Erg zuinig dus mijn vorige motor was een gsxr750 en deze verbruikte echt aanzienlijk meer. Waar je vooral op moet letten is de eigenaar van de motor. Wat voor indruk geeft deze draait hij/zij de motor goed warm (minimaal 10km)is het een eerlijke motor of een opgelapt ding. Hoge kilometerstanden zeggen op zich niet veel. Het komt bij een zxr400 dan wel eens voor dat de tuimelaars zijn versleten verder wil bij een type van 1993 de distributie geleider nog wel eens knappen. Op geluiden in het blok kun je niet echt af gaan aangezien het een echte kawa is ze lopen rauw en lawaaiig. Die van mij heeft het altijd al gedaan en toen ik hem net had heb ik er onder garantie eens naar laten kijken maar het hoort echt zo bij zo'n ding werd mij verteld. Wanneer je toch gaat luisteren naar het blok (altijd doen maar luister naar meerdere zodat je enige vergelijking hebt) trek dan de koppeling in aangezien deze veel lawaai geeft wat ook weer heel normaal is. Succes bij het zoeken en als je een gezonde zoekt mail me dan eens niels
|
|
![]() |
||
![]() |
Tom | 10-03-2012 | 17:09 uur | |
![]() |
Ik denk dat ook 400 cc geweldig echt hogere funfactor voor meeste mensen.. lichtere motorfietsen zijn wel eigenlijk fijner als van zwaardere motorfietsen.. waarom moeten we nog sneller optrekken en in NL mogen we niet harder dan 130 en lekker wendbaar en lekker kruising van wendbare en snellere rit is 400 cc geschikt.. ik twijfel mezelf ook of ik motorscooter 400 cc of racemotor 400 cc.. welke merk van 400 cc weet ik nog niet zeker.. verbruikt 400 cc wel 1 op 13.. als je zo rustig bv door woon werk verkeer.. rond 60 km/u zou wel zuiniger bv 1 op 25 a 28??? Tommy PS Ik heb ook 2 motoren, waarvan Harley Davidson Roadster en Honda Dylan 150 i uit 2006 (die is te koop, en ik zoek 400 cc)
|
||
![]() |
||
|
||
![]() |
KD60 | 11-03-2012 | 12:50 uur | |
![]() |
![]() |
Dit bericht is gewijzigd door KD60 op 23-04-2012 @ 23:31
|
|
![]() |
||
![]() |
Jan | 23-05-2012 | 15:19 uur | |
![]() |
Ik heb een kawasaki zxr 400 ยด93 te koop. Moet alleen gesteld worden en is een naked bike geworden ipv een race motor.
|
||
![]() |
||
![]() |
jasper | 01-07-2012 | 20:31 uur | |
![]() |
Ik heb zelf een zxr400 waarvan het blok versleten is.. Weet iemand van jullie of het mogelijk is om hier een ander blok in te zetten of dat er nog ergens zxr400 blokken te koop zijn?
|
||
![]() |
||
![]() |
richard | 18-03-2013 | 21:54 uur | |
![]() |
hallo ik heb ook een zxr 400 L2 bj:1992 en ryd er al +- 15 jaar met erg veel plezier op rond ( ook m,n eerste motor)en rijd er afwisselend toer/sportief mee snelweg gebruik bij 120/140 km is ongeveer 1:20 best zuinig vind ik persoonlijk vind ik het een heerlijke stuurfiets beetje spartaans en eerlijk en oke het loopt niet rond als een naaimachine en het rammeld af en toe en is een beetje rumoerig maar als je boven de 6000 rpm komt ben je dat allemaal vergeten ![]() heb pas 2 x de kleppen laten stellen (3e x komt eraan) olie verbruik is nihil laat hem altijd rustig warm draaien/rijden 3x nieuwe bougie,s en een brandstof pomp gouden regel : kom niet in de begrenzer dat vinden de contakt punten in de brandstof pomp niet fijn kwam ik achter en het is een super beginners fiets om alles onder de knie te krijgen ![]() ![]() ik zou zeggen ga ervoor via een dealer/motorzaak of laat hem controleren bij een dealer/motorzaak
|
||
![]() |
||
Reageer